REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2018 poz. 301

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO1)

z dnia 29 stycznia 2018 r.

w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie publicznej szkoły artystycznej przez osobę prawną lub osobę fizyczną

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 88 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, 949 i 2203) zarządza się, co następuje:

§ 1. [Wniosek o udzielenie zezwolenia na założenie szkoły]

1. Osoba prawna inna niż jednostka samorządu terytorialnego lub osoba fizyczna, zwana dalej „założycielem”, składa wniosek o udzielenie zezwolenia na założenie publicznej szkoły artystycznej, zwanej dalej „szkołą”, do ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, zwanego dalej „ministrem”.

2. Wniosek o udzielenie zezwolenia na założenie szkoły zawiera:

1) w przypadku założyciela będącego osobą prawną – nazwę założyciela, adres jego siedziby oraz wskazanie organu uprawnionego do prowadzenia w imieniu założyciela spraw szkoły;

2) w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną – imię i nazwisko założyciela, numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, adres miejsca zamieszkania oraz adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres miejsca zamieszkania;

3) określenie typu i nazwy szkoły;

4) określenie daty planowanego rozpoczęcia działalności przez szkołę oraz przewidywanej liczby uczniów;

5) wskazanie zawodu lub zawodów, w jakich szkoła będzie kształcić, a w przypadku zawodu, dla którego w podstawie programowej kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego określono specjalności lub specjalizacje – także specjalności lub specjalizacji, w zakresie których szkoła będzie kształcić;

6) wskazanie adresu siedziby szkoły oraz informację o jej warunkach lokalowych oraz wyposażeniu w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do realizacji zadań statutowych;

7) dane, o których mowa w art. 88 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, zwanej dalej „ustawą”.

3. Do wniosku o udzielenie zezwolenia na założenie szkoły dołącza się:

1) w przypadku założyciela będącego osobą prawną – kopię statutu lub innego dokumentu stanowiącego podstawę funkcjonowania osoby prawnej oraz – jeżeli osoba prawna podlega obowiązkowi wpisu do rejestru lub ewidencji – aktualny odpis z właściwego rejestru lub ewidencji;

2) w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną – wyciąg z dowodu osobistego zawierający imię, nazwisko i numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – wyciąg z paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość zawierający imię i nazwisko oraz serię i numer tego paszportu lub dokumentu – poświadczony notarialnie lub poświadczony przez przyjmującego wniosek pracownika urzędu obsługującego ministra;

3) projekt aktu założycielskiego i projekt statutu szkoły;

4) wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w szkole, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach;

5) opinie właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej i państwowego powiatowego inspektora sanitarnego o warunkach bezpieczeństwa i higieny w budynku, w którym mieścić się będzie szkoła, i najbliższym jego otoczeniu;

6) zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, oraz zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół, w tym art. 14 ust. 1 ustawy;

7) opinię kuratora oświaty, o której mowa w art. 88 ust. 4 pkt 2 lit. b ustawy – w przypadku szkoły realizującej kształcenie ogólne.

§ 2. [Zezwolenie na założenie szkoły]

Zezwolenie na założenie szkoły jest udzielane, jeżeli:

1) statut lub inny dokument stanowiący podstawę funkcjonowania osoby prawnej będącej założycielem przewiduje prowadzenie przez nią działalności oświatowej;

2) projekt aktu założycielskiego i projekt statutu szkoły są zgodne z przepisami ustawy oraz aktów prawnych wydanych na jej podstawie;

3) wskazany zawód lub zawody, w jakich szkoła będzie kształcić, są zgodne z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego oraz wskazane specjalności lub specjalizacje, w zakresie których szkoła będzie kształcić, są zgodne ze specjalnościami lub specjalizacjami określonymi dla danego zawodu w podstawie programowej kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego;

4) nauczyciele posiadają kwalifikacje wymagane do zatrudnienia w szkole;

5) warunki lokalowe oraz wyposażenie w pomoce dydaktyczne i sprzęt zapewniają realizację zadań statutowych szkoły oraz bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki;

6) utworzenie szkoły będzie stanowiło korzystne uzupełnienie sieci szkół artystycznych w regionie lub w kraju.

§ 3. [Treść zezwolenia na założenie szkoły]

1. Zezwolenie na założenie szkoły określa:

1) założyciela:

a) nazwę, adres jego siedziby i numer wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji – w przypadku założyciela będącego osobą prawną,

b) imię i nazwisko, numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, oraz adres miejsca zamieszkania – w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną;

2) typ szkoły, jej nazwę, adres jej siedziby i termin rozpoczęcia działalności przez szkołę;

3) zawód lub zawody, w jakich szkoła będzie kształcić, a w przypadku zawodu, dla którego w podstawie programowej kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego określono specjalności lub specjalizacje – także specjalności lub specjalizacje, w zakresie których szkoła będzie kształcić.

2. Zezwolenie na założenie szkoły wydaje się na czas nieokreślony.

§ 4. [Decyzja administracyjna]

Udzielenie zezwolenia na założenie szkoły oraz odmowa jego udzielenia następują w drodze decyzji administracyjnej.

§ 5. [Obligatoryjne cofnięcie zezwolenia na założenie szkoły]

1. Minister cofa zezwolenie na założenie szkoły w przypadku:

1) wykreślenia osoby prawnej będącej założycielem z właściwego rejestru lub ewidencji;

2) wykreślenia postanowień przewidujących prowadzenie działalności oświatowej ze statutu lub innego dokumentu stanowiącego podstawę funkcjonowania osoby prawnej będącej założycielem;

3) prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego prowadzenia działalności oświatowej osobie prawnej lub osobie fizycznej, będącej założycielem.

2. Centrum Edukacji Artystycznej niezwłocznie zawiadamia ministra o wystąpieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1.

§ 6. [Fakultatywne cofnięcie zezwolenia na założenie szkoły]

1. Minister może cofnąć zezwolenie na założenie szkoły w przypadku:

1) nierozpoczęcia działalności przez szkołę w terminie określonym w zezwoleniu;

2) przerwania działalności szkoły na okres dłuższy niż dwa miesiące, niewynikający z przepisów w sprawie organizacji roku szkolnego;

3) określonym w art. 56 ust. 5 ustawy;

4) prowadzenia kształcenia w zawodzie nieokreślonym w zezwoleniu;

5) gdy warunki lokalowe szkoły oraz wyposażenie w pomoce dydaktyczne i sprzęt nie zapewniają realizacji zadań statutowych szkoły, w szczególności organizacji obowiązkowych zajęć edukacyjnych zgodnie z warunkami realizacji podstawy programowej kształcenia w danym zawodzie, oraz bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki.

2. Centrum Edukacji Artystycznej niezwłocznie zawiadamia ministra o wystąpieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, dołączając opinię w sprawie cofnięcia zezwolenia.

§ 7. [Decyzja administracyjna]

Cofnięcie zezwolenia na założenie szkoły następuje w drodze decyzji administracyjnej.

§ 8. [Przepis przejściowy]

Wnioski o udzielenie zezwolenia na założenie szkoły złożone i nierozpatrzone przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia są rozpatrywane na podstawie niniejszego rozporządzenia.

§ 9. [Wejście w życie]

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego: P. Gliński


1) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. poz. 2321).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2018-02-02
  • Data wejścia w życie: 2018-02-03
  • Data obowiązywania: 2018-02-03
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA