REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2018 poz. 615

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)

z dnia 20 marca 2018 r.

w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych w 2018 r. i 2019 r.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 113 ust. 12 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. poz. 2203) zarządza się, co następuje:

§ 1. [Zakres przedmiotowy]

Rozporządzenie określa wysokość wskaźników, o których mowa w art. 55 ust. 6 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, zwanej dalej „ustawą”, zwiększających kwoty dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 ustawy, i kwoty refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3, 4, 8 i 9 ustawy, na wyposażenie szkół podstawowych i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej oraz dotychczasowych gimnazjów i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie dotychczasowego gimnazjum w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych w zakresie, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 2 ustawy, w 2018 r. i 2019 r.

§ 2. [Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim]

W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:

1) kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 113 ust. 5 pkt 1 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,0;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 2, 4 i 6 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,5;

3) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 3 i 5 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,3;

4) kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,3.

§ 3. [Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym]

W przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:

1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 2, 4 i 6 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,5;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 3 i 5 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,0.

§ 4. [Uczniowie niesłyszący]

W przypadku uczniów niesłyszących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:

1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 1, 3 i 5 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,6;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 2, 4 i 6 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,8;

3) kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,6.

§ 5. [Uczniowie słabosłyszący]

W przypadku uczniów słabosłyszących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:

1) kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 113 ust. 5 pkt 1 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,0;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 2, 4 i 6 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,5;

3) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 3 i 5 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,3;

4) kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,3.

§ 6. [Uczniowie z autyzmem]

W przypadku uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, dla:

1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 1, 3 i 5 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,4;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 2, 4 i 6 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,6;

3) kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,4.

§ 7. [Uczniowie słabowidzący]

1. W przypadku uczniów słabowidzących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, niewydrukowanych w druku powiększonym, dla:

1) kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 113 ust. 5 pkt 1 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,0;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 2, 4 i 6 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,5;

3) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 3 i 5 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,3;

4) kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,3.

2. W przypadku uczniów słabowidzących posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników do kształcenia specjalnego przeznaczonych dla uczniów słabowidzących, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, wydrukowanych w druku powiększonym, dla:

1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 8;

2) kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 8.

§ 8. [Uczniowie niewidomi]

1. W przypadku uczniów niewidomych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, niewydrukowanych w systemie Braille'a lub technologii umożliwiającej ich odczyt przez uczniów niewidomych, dla:

1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 1, 3 i 5 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,6;

2) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 pkt 2, 4 i 6 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,8;

3) kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 2,6.

2. W przypadku uczniów niewidomych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy będą korzystać z podręczników do kształcenia specjalnego przeznaczonych dla uczniów niewidomych, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów, wydrukowanych w systemie Braille'a lub technologii umożliwiającej ich odczyt przez uczniów niewidomych, dla:

1) kwot dotacji celowej, o których mowa w art. 113 ust. 5 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 20;

2) kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 3 i 4 ustawy – wysokość wskaźnika wynosi 20.

§ 9. [Wysokość wskaźnika dla kwot refundacji]

Wysokość wskaźnika dla kwot refundacji, o których mowa w art. 114 ust. 8 i 9 ustawy, odpowiada wysokości wskaźnika dla kwoty dotacji celowej na wyposażenie odpowiednio w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe uczniów z danym rodzajem niepełnosprawności określonego odpowiednio w § 2 pkt 1–3, § 3, § 4 pkt 1 i 2, § 5 pkt 1–3, § 6 pkt 1 i 2, § 7 ust. 1 pkt 1–3 i ust. 2 pkt 1 oraz § 8 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 2 pkt 1.

§ 10. [Wejście w życie]

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2018 r.2)

Minister Edukacji Narodowej: A. Zalewska


1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 2315).

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2015 r. w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych (Dz. U. poz. 441 oraz z 2017 r. poz. 590), które traci moc z dniem 1 kwietnia 2018 r. zgodnie z art. 147 pkt 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. poz. 2203).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2018-03-26
  • Data wejścia w życie: 2018-04-01
  • Data obowiązywania: 2018-04-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA