REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czat i blog zamiast wizyty w banku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Przybyła
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Skype, blog, czat to nowe pomysły polskich banków na komunikację z klientem. Wszystko po to, aby uzyskać informacje bezpośrednio od pracownika banku bez wychodzenia z domu.

Klienci banków wymagają coraz więcej. Chcą mieć możliwość zadawania pytań i uzyskiwania odpowiedzi w każdej chwili bez konieczności składania wizyty w oddziale. Aby temu sprostać banki zaczynają korzystać z nowych technologii. Część klientów już może kontaktować się przez Skype. Taką możliwość oferują np. ING BSK, BZ WBK, Citi Handlowy.

- Bezpłatne połączenia Skype oferujemy dla Polaków mieszkających za granicą - tłumaczy Dorota Szostek-Rustecka z Citi Handlowego.

W BZ WBK z tej usługi mogą skorzystać wszyscy klienci.

Klienci mogą dzwonić na bankową infolinię, ale to przestaje wystarczać. Dlatego Lukas Bank zaoferował czat.

- W najbliższych tygodniach możliwość kontaktu za pomocą live-chata zostanie uruchomiona na serwisach KredytOnline.pl i KontoBiznes.pl - mówi Anna Woźniak, rzecznik prasowy Lukas Banku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodaje, że usługa została doceniona przez studentów, którzy jako pierwsi mogli z niej skorzystać. Inne banki nie pozostają w tyle.

- Od listopada 2007 r. istnieje blog, na którym publikowane są artykuły dotyczące oferty banku, teksty edukacyjne i społecznościowe. Od kwietnia 2001 r. na bankowym internetowym serwisie informacyjnym jest forum, gdzie klienci wypowiadają się na temat banku i uzyskują porady - mówi Tomasz Lipiński, szef wydziału marketingu internetowego mBanku.

Kolejną nowością jest możliwość lokalizowania bankomatów przez telefony komórkowe czy przesyłania na nie informacji dotyczących oferty banków.

- Klienci, którzy włączą funkcję bluetooth, mogą otrzymywać na terenie oddziału banku informacje o nowościach w ofercie - mówi Dorota Szostek-Rustecka.

To rozwiązanie banki mogą wykorzystywać wtedy, gdy klient po prostu musi pojawić się w oddziale.

REKLAMA

Generalnie jednak młodzi klienci wolą wszystkie rzeczy związane z obsługą konta załatwiać przez sieć. Na przykład studenci, zainteresowani ofertą Lukas Banku, większość - bo prawie 90 proc. - pytań w tej sprawie zadawali przez sieć, za pośrednictwem chata lub e-maili. Z kolei starsi klienci wolą wizyty w oddziałach.

- Spowodowane jest to faktem, iż osoby starsze największą wagę przywiązują do budzącego większe zaufanie osobistego kontaktu - tłumaczy Bartłomiej Nocoń, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Pekao.

Preferencje tej grupy klientów banki zaspokajają głównie dzięki rozbudowie sieci oddziałów. Ale są i inne pomysły, np. placówki mobilne. Posiada je m.in. Lukas Bank.

Jednak banki w coraz większym stopniu będą unowocześniać te kanały komunikacji z klientami, które wykorzystują internet.

- W 2009 roku zostanie uruchomiony serwis oferujący np. wideopołączenia - mówi Anna Woźniak z Lukas Banku

- Raporty analityczne przewidują, że w 2012 roku około 75 proc. banków będzie stosowała technologię Web 2.0 w handlu detalicznym - tłumaczy Bartłomiej Nocoń. W tej technologii główną rolę odgrywa treść generowana przez użytkowników, czyli klientów banków. Poza tym - zdaniem Noconia - wkrótce osoby korzystające z bankowych stron internetowych będą miały dostęp do całkowicie spersonalizowanych serwisów.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Sposoby komunikacji klienta z bankiem

KATARZYNA PRZYBYŁA

katarzyna.przybyla@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Pensje w samorządach z wyrównaniem. Czy również dla byłych pracowników?

Nowelizacja rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych zaczęła obowiązywać od 14 czerwca 2025 r. Nowe stawki wynagrodzeń będą należne pracownikom z wyrównaniem od 1 marca 2025 r.

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

22 lipca 2025 r.: rekonstrukcja rządu

Rekonstrukcja rządu odbędzie się we wtorek 22 lipca 2025 roku. Została opóźniona o tydzień na wniosek marszałka Sejmu Szymona Hołowni. Czym zostało podyktowane opóźnienie zmian w rządzie?

REKLAMA

Rekordowy boom na mieszkania: Polacy rzucili się do zakupów po obniżce stóp procentowych

Po miesiącach wyczekiwania Polacy wrócili na rynek mieszkaniowy z nową siłą. W maju codziennie rezerwowano aż 115 mieszkań na największych rynkach – to najwyższy wynik od roku. Obniżka stóp procentowych, rosnące wynagrodzenia i poprawa dostępności kredytów sprawiły, że kupujący podejmują decyzje szybciej i bardziej zdecydowanie. Czy to początek nowej fali boomu mieszkaniowego?

Co daje niepełnosprawność sprzężona?

Co daje niepełnosprawność sprzężona? Chociaż większość osób, które cierpi na różnego rodzaju zaburzenia powiedziałoby raczej: co odbiera niepełnosprawność sprzężona? (sic!). Odbiera zdrowie i jakość życia, a czasami nawet samo życie. W artykule skupimy się omówieniu podstawowych pojęć i uprawnień, szczególnie dla dzieci, związanych z niepełnosprawnością sprzężoną. Zatem: co to jest niepełnosprawność sprzężona? Jakie to są niepełnosprawności sprzężone? Czy autyzm to niepełnosprawność sprzężoną? Kto orzeka o niepełnosprawności sprzężonej?

Stacje hydrologiczne odnotowują rekordy dobowego opadu deszczu. Ulewy w całym kraju

Aż jedenaście stacji hydrologicznych zanotowało opad dobowy wyższy niż dotychczasowa maksymalna suma dobowa - wynika z danych Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej. Dwukrotnie wyższy poziom odnotowano na trzech stacjach, na jednej - trzykrotnie wyższy.

Punkty 5, 6, 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – co oznaczają i jak wpływają na świadczenia w 2025 roku?

Dla wielu osób, które po raz pierwszy stykają się z orzecznictwem, treść dokumentu jest nieczytelna, a zapisy wydają się niezrozumiałe. Tymczasem właśnie od nich zależy, czy przysługuje Ci świadczenie pielęgnacyjne, zasiłek lub pierwszeństwo w leczeniu. W tym artykule krok po kroku tłumaczymy, co oznaczają punkty 5, 6, 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności w 2025 roku, i jak wpływają one na prawa i możliwości otrzymania pomocy, zarówno finansowej, jak i niematerialnej.

REKLAMA

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

50 proc. do pensji. Są już nowe przepisy: data urodzenia decyduje

Są już nowe przepisy dotyczące rynku pracy, które umożliwiają pracodawcom otrzymanie dofinansowania do wynagrodzenia zatrudnianych pracowników – uzależnionego od daty urodzenia. Dofinansowanie może wynieść maksymalnie 50 proc. minimalnego wynagrodzenia miesięcznie.

REKLAMA