reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Konsument w sieci

Kiedy i co trzeba zrobić, żeby skutecznie zwrócić niechciany towar?

Aktualizacja: 18.10.2011

Obowiązujące przepisy nie wspominają o prawie konsumenta do zwrotu pełnowartościowego towaru zakupionego w „tradycyjnym” sklepie, bez podawania przyczyn. Bez wyraźnej zgody sprzedawcy zwrot taki nie jest więc możliwy. »

Jakie prawa ma konsument, gdy kupuje towar w sklepie internetowym?

Aktualizacja: 18.10.2011

Konsument, który nabywa towar w sklepie internetowym objęty jest szczególnymi regulacjami ochronnymi, które są rezultatem implementacji do polskiego systemu prawnego dyrektywy unijnej. »

Bezpieczeństwo w sieci

Aktualizacja: 02.11.2010

W dniu 22 października 2010 roku ruszyła niezależna akcja poświęcona problemom bezpieczeństwa online, której partnerem jest Europejskie Centrum Konsumenckie. »

Zakupy w sieci: dlaczego opcja "kup teraz" jest lepsza niż licytacja?

Aktualizacja: 18.10.2011

Przy dokonaniu zakupów na licytacji konsument nie będzie miał prawa do odstąpienia od umowy. Jeżeli jednak zawrze umowę za pomocą opcji „kup teraz” takie prawo zachowa. Dlaczego? »

Jak bezpiecznie kupować w internecie?

Aktualizacja: 18.10.2011

Sprzedaż towarów w sklepach internetowych rośnie z każdym rokiem. Taka forma zakupów jest bardzo atrakcyjna ze względu na wygodę i oszczędność czasu. Wiąże się jednak z pewnym ryzykiem, dlatego warto pamiętać o prawach jakie przysługują nam jako konsumentom. »

Zakupy grupowe, czyli jak kupować taniej

Aktualizacja: 18.10.2011

Coraz większą popularnością w Polsce zaczyna się cieszyć idea zakupów grupowych. Takie zakupy dają duże oszczędności. a wszystko zgodnie z zasadą duży może więcej. »

Co warto wiedzieć o kupowaniu przez Internet

Aktualizacja: 18.10.2011

W przypadku sprzedaży przez Internet potwierdzenie warunków umowy na piśmie jest jednym z obowiązków sprzedawcy. Klienci muszą być też poinformowani o swoich prawach. »

Dokonałeś zakupu na zagranicznych aukcjach internetowych? Zapłacisz podatek!

Aktualizacja: 18.10.2011

Tak Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie (dalej „organ podatkowy”) dnia 24 maja 2010 r. odpowiedział na interpretację indywidualną dotyczącą opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych (dalej „PCC”) transakcji dokonywanych za pośrednictwem Internetu. »

Zakupy w Internecie - reklamacja uszkodzonej paczki

Aktualizacja: 18.10.2011

Otrzymaliśmy uszkodzoną przesyłkę, a uszkodzenie ewidentnie jest skutkiem niefrasobliwości przewoźnika? Składajmy reklamację. Gdzie najlepiej złożyć reklamację? »

Zakupy w Internecie - uszkodzenia podczas transportu

Aktualizacja: 18.10.2011

Nie zawsze winę za niepełnowartościowy towar ponosi sprzedawca czy dystrybutor. Pamiętajmy, że sprzedawca wysyłając towar do klienta przestaje ponosić za niego odpowiedzialność. Odpowiedzialność podczas transportu spada na przewoźnika. W zależności od przewoźnika los towaru jest różny. »

Zakupy w Internecie - kary dla sprzedających

Aktualizacja: 18.10.2011

Czy w przypadku oszustwa, sprzedający może ponieść karę? Oczywiście że tak, nieuczciwy sprzedający może ponieść karę za swoje występki. Oczywiście kara jest uzależniona od skali oszustwa. Jeśli sprzedający wysłał nam podrobiony towar, powinniśmy to zgłosić na policję. Sprzedaż podrobionych towarów podlega karze. Nawet sprzedaż jednej pary podrobionych butów czy jednego flakonu podrobionych perfum podlega karze grzywny, ograniczenia wolności lub nawet pozbawienia wolności do dwóch lat. Jednak to nie wszystko. »

Zakupy w Internecie - opinie o sklepach i sprzedających

Aktualizacja: 18.10.2011

Przed zakupami u prywatnych sprzedawców, a nawet w sklepach internetowych warto zapoznać się z opiniami innych użytkowników, szczególnie jeśli planujemy zakupy na wyższą kwotę. Gdzie można szukać opinii o sklepach i sprzedających? »

Zakupy w Internecie - nasze prawa przy reklamacji

Aktualizacja: 18.10.2011

Co zrobić, gdy mimo ostrożności mieliśmy pecha i trafiliśmy na produkt wadliwy, uszkodzony lub co gorsza, podrobiony? Od razu warto zaznaczyć, że prawo konsumenta w takich przypadkach zawsze stoi po naszej stronie. Niestety większość z nieuczciwych sprzedających tego prawa za grosz nie przestrzega. Jakie prawa i obowiązki posiada sprzedający, a jakie kupujący? »

Zakupy w Internecie - podróbki towarów, wady fabryczne i uszkodzenia

Aktualizacja: 18.10.2011

Bardzo często sklepy internetowe lub aukcje są tańszą alternatywą tradycyjnych firmowych sklepów. W Internecie bardzo często można spotkać towary „markowe” po niezwykle atrakcyjnych cenach. Zdarza się nawet, że pewien model obuwia w sklepie kosztuje około 400 złotych, gdy na aukcji internetowej „ten sam” model możemy kupić często za cenę nie przekraczającą 100 złotych. Uważajmy, najpewniej mamy do czynienia z podróbkami. Na co jeszcze uważać? »

Zakupy w Internecie - jak kupować i na co zwracać uwagę?

Aktualizacja: 18.10.2011

Towar niezgodny z opisem, podrobiony lub niepełnowartościowy – to tylko kilka z wielu zagrożeń jakie czekają nas podczas zakupów w Internecie. Nie każdy sprzedający jest w 100 procentach uczciwy. Jak ustrzec się przed oszustami, naciągaczami i ich wybrakowanym towarem? Jak robić zakupy i na co zwracać uwagę? »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Sponsorowany

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Anna Gąsecka

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama