Co zrobić jeśli produkt na zdjęciu sklepu internetowego wygląda inaczej niż w rzeczywistości
19 gru 2008
Parę dni temu chciałam zakupić w sklepie internetowym lampkę. Na zdjęciu przedstawiona było ona w 3 różnych kolorach. Mnie najbardziej pasowała srebrna, więc taka zaznaczyłam w zamówieniu. Byłam bardzo zdziwiona kiedy otrzymałam lampkę, ale w kolorze złotym. Sprzedawca powiedział mi, że ten produkt sprzedają tylko w takim kolorze. Dlaczego więc z oferty wynikało co innego?
Wyprzedaże
17 gru 2008
Ten, kto próbował nie poddać się szaleństwu wyprzedaży, wie, iż z momentem przekroczenia progu centrum handlowego coraz ciężej jest dotrzymać danego sobie przyrzeczenia. Rozliczne promocje, gwar oraz poczucie ogólnie panującego chaosu na pewno nie ułatwia podejmowania racjonalnych, przemyślanych decyzji.
Moment otrzymania oświadczenia o odstąpieniu
10 gru 2008
Zamówiłem przez Internet część do komputera. Po otrzymaniu jej zauważyłem, że niestety się pomyliłem i zakupiłem nie ten model co potrzeba. Dwa dni później wysłałem do sklepu internetowego oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z towarem. Po 2 tygodniach otrzymałem informacje, że sprzedawca nie uznał odstąpienia ponieważ pismo otrzymał 12 dnia od momentu dotracenia produktu do klienta. Czy taka odpowiedź jest słuszna?
Sprawdzenie rzeczy zakupionej w sklepie internetowym
10 gru 2008
Zakupiłam prostownicę z lokówką na allegro. Po sprawdzeniu okazało się że niestety nie działa w odpowiedni sposób. Zwróciłam towar następnego dnia od momentu jego odebrania. Sprzedawca poinformował mnie, że zwrot nie zostanie przyjęty ponieważ on nie odpowiada za dane które podaje producent i nie jest to jego wina że efekt nie jest taki jak w opisie, a poza tym towar został odpakowany i użyty. Czy w takiej sytuacji mogę się domagać zwrotu pieniędzy bez podania przyczyny w ciągu 10 dni? Czy mam prawo wypróbować zakupiony towar?
Protokół odbioru
10 gru 2008
Zakupiłam na Allegro drukarkę. Dostarczona drukarka jest niestety uszkodzona, ma zbite szkło od skanera. W momencie odbioru paczki od kuriera nie widziałam na zewnątrz żadnego uszkodzenia. Sprzedawca nie chce uznać mi reklamacji. Co mogę w tej sytuacji?
Rezygnacja z zakupu internetowego
27 lis 2008
Kupiłem od sprzedawcy internetowego sprzęt, który jak się okazało jest sprowadzany z Niemiec. Gdy się zapytałem kiedy będzie wysłana przesyłka to otrzymałem odpowiedź, że następnego dnia. Dwa dni później wysłałem maila i dowiedziałem się że były problemy z transportem i przesyłka będzie wysłana dopiero za tydzień. Postanowiłem więc zrezygnować z zakupu i poprosiłem o zwrot pieniędzy. Sprzedawca zapewniał że pieniądze zostaną wysłane w ciągu 48 godzin, niestety nie dotarły. Jaki jest termin na zwrot pieniędzy?
Zakupy przez Internet
19 lis 2008
Internet jest bardzo pomocnym narzędziem w robieniu zakupów. W ten sposób można zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Niestety niekiedy robienie zakupów za pośrednictwem Internetu niesie za sobą duże ryzyko. Poradnik pomoże Ci wystrzec się najważniejszych błędów, zwrócić uwagę na najistotniejsze problemy. Wskaże Ci jakie masz prawa i obowiązki.
Obowiązki informacyjne przy sprzedaży wysyłkowej
23 paź 2008
Interesuje mnie zakup pewnych towarów od firmy wysyłkowej. Najpierw chciałabym się jednak upewnić, jakie informacje muszą mi być przekazane przez sprzedawcę. Nadmieniam, że ja mam do dyspozycji tylko formularz publikowany w czasopiśmie? Co powinno być w nim zawarte?
Co zrobić, żeby zakupy w sieci były bezpieczniejsze
22 paź 2008
Zakupy w sklepach internetowych są wygodne, szybkie i przyjemne. Sprzedawcy kuszą niższą ceną, dostępnością przez 24 godziny na dobę oraz dużym wyborem. Jednak kupowanie w sieci wiąże się również z pewnymi zagrożeniami.
Brak informacji o możliwości odstąpienia od umowy
20 paź 2008
Kupiłam na prezentacji piękną pościel. Jednak po oszacowaniu kosztów stwierdziłam, że nie stać mnie na ten wydatek. Chcę odstąpić od umowy, ale nigdzie w umowie nie ma o tym informacji. Jaki mam termin na rezygnację?
Czy odstąpienie od umowy powinno być wysłane na piśmie
20 paź 2008
Kupiliśmy na pokazie zestaw do ćwiczeń. Jednak okazało się, że nie jest o dla nas przydatny. Dlatego po trzech dniach od momenty zawarcia umowy postanowiliśmy go zwrócić. Jednak sprzedawca nie chciał go przyjąć. Twierdzi, że nie możemy odstąpić od umowy, bo nie złożyliśmy odpowiedniego oświadczenia. Czy ma racje?
Od kiedy liczy się termin do odstąpienia od umowy
20 paź 2008
Zakupiłam wózek dziecięcy w sklepie internetowym. Niestety po dokładnym go obejrzeniu stwierdziłam, że mi nie odpowiada i chcę go zwrócić. Sprzedawca nie chce mi go przyjąć ponieważ twierdzi, że minął termin 10 dni od momentu złożenia zamówienia.
Zwrot towaru zakupionego na licytacji
20 paź 2008
Kupiłem telefon komórkowy w sklepie internetowym. Następnego dnia chciałem go oddać korzystając z prawa do namysłu. Sprzedawca powiedział mi jednak, że nie odstąpić od umowy ponieważ telefon został zakupiony na licytacji. Czy miał racje?
Czy rzecz zakupioną w sieci można reklamować
20 paź 2008
Umowy zawierane na odległość różnią się od umów zawieranych bezpośrednio w sklepie tylko formą zakupu, niekiedy ceną oraz możliwością lub jej brakiem zapoznania się z produktem. Nie zmieniają się natomiast zasady odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową.
Czy trzeba płacić za niezamówioną przesyłkę
20 paź 2008
Co zrobić, jeśli otrzymasz przesyłkę, której nie zamawiałeś? Czy trzeba za nią zapłacić, odesłać czy zostawić w domu? Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na ryzyko przedsiębiorcy.
Prawo do namysłu, czyli odstąpienie od umowy
20 paź 2008
Konsumenci, którzy nabywają towary w sieci nie mają możliwości sprawdzenia ich przed zakupem. W przeciwieństwie do sprzedaży dokonywanej bezpośrednio w sklepie. Dlatego też kupujący zostali wyposażeni w prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni i zrezygnowania z zakupu.
Rezygnacja z usług finansowych zawartych w internecie
20 paź 2008
Tak samo jak w przypadku zwykłych zakupów w internecie, z umowy dotyczącej usług finansowych można zrezygnować. Konsument ma na to 14 dni.
Umowy dotyczące usług finansowych
20 paź 2008
W sieci oprócz dokonywania zakupów istnieje również możliwość zawierania umów bardziej skomplikowanych. Jeżeli chcemy zawrzeć umowę z bankiem, towarzystwem ubezpieczeniowym czy inną instytucją finansową możemy tego dokonać nie wychodząc z domu.
Odstąpienie od umowy ubezpieczenia zawartej przez Internet
27 sie 2008
Umowy, które są zawierane na odległość, czyli m.in. za pośrednictwem Internetu są uprzywilejowane. Konsument może bowiem od nich odstąpić. Umowę uważa się wtedy za niezawartą.
Czy kupując na kredyt można odstąpić od umowy
27 sie 2008
Zakupy dokonane w Internecie często są przez konsumentów finalizowane za pomocą kredytu. Jest on przydatny, szczególnie w sytuacji, gdy nie posiadamy akurat odpowiedniej gotówki. Jeżeli jednak okazuje, że konsument chce zrezygnować z zawartej umowy i zwrócić towar pozostaje, to umowa o kredyt ulega automatycznie rozwiązaniu.
Czy można odstąpić od umowy zawartej z e-sprzedawcą
27 sie 2008
Zakupiłam buty w sklepie internetowym. Gdy zostały dostarczone do mojego domu i dokładnie je obejrzałam oraz przymierzyłam, to przestały mi się podobać. Czy mogę je zwrócić?
Czy można reklamować rzecz zakupioną przez Internet
27 sie 2008
Zakupiłam żakiet przez Internet. Problemy pojawiły sie, gdy została ona zmoczona podczas deszczu. Materiał po prostu zmienił kolor. Czy mogę złożyć reklamację, skoro w ciągu dziesięciu dni nie skorzystałam z możliwości zwrotu zakupionego przez Internet towaru?
Handel lekami w sieci
21 sie 2008
Wysyłkowa sprzedaż produktów leczniczych OTC (tj. wydawanych bez recepty) przez apteki ogólnodostępne i punkty apteczne jest dopuszczalna. Sprzedażą detaliczną leków bez recepty mogą trudnić sie tylko uprawnione podmioty.
Alkohol w Internecie
21 sie 2008
Mimo oferowania przez niektóre sklepy internetowe napojów alkoholowych prawo nie zezwala na ich sprzedaż w Internecie.
Niedostarczona przesyłka
21 sie 2008
Kwestia odpowiedzialności sprzedawcy za towar po wydaniu rzeczy przewoźnikowi jest problematyczna. Oto kilka najistotniejszych informacji, jakie mogą przydać się konsumentowi, który zamówił towar przez Internet i nie otrzymał paczki albo dotarła ona uszkodzona.
E-sprzedawca odpowiada za towar niezgodny z umową
21 sie 2008
Na takich samych zasadach jak sprzedawca trudniący się sprzedażą bezpośrednią odpowiada przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy. Za towar niezgodny z umową odpowiada przez dwa lata od momentu jego wydania.
Towar zakupiony w sklepie internetowym nie zawsze można oddać
21 sie 2008
W przypadku zawarcia umowy na odległość można odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 10 dni. Od tej zasady istnieją jednak pewne wyjątki.
SPAM, czyli niechciane informacje
21 sie 2008
Jest poważnym zagrożeniem nie tylko dla administratorów sieci, ale również dla zwykłych konsumentów.
Jakie zagrożenia mogą nas spotkać w Internecie?
21 sie 2008
Problem bezpieczeństwa Internetu jest niezwykle istotny nie tylko ze względu na świadomy rozwój społeczeństwa informatycznego, ale także konsumpcyjnego.