| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Reklamacja

Jak reklamować żywność?

Aktualizacja: 17.10.2011

Tak jak buty, czy inne produkty, także żywność może być reklamowana. Termin na to przewidziany jest jednak zdecydowanie krótszy. »

Czy informacja o istniejących wadach wyklucza reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Chciałem kupić na wyprzedaży sprzęt elektroniczny. Sprzedawca kazał jednak podpisać oświadczenie o tym, że zostałem powiadomiony o jego wadach. Czy w związku z tym reklamacja mi nie przysługuje? »

Jak wyegzekwować swoje prawa przy reklamacji?

Aktualizacja: 17.10.2011

Sprzedawca nie odpowiedział na moją reklamację w obowiązkowym terminie 14 dni. Pomimo to nadal odmawia uznania moich żądań. Co mogę zrobić w tej sytuacji? »

Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Każdy sprzedawca ma dwa tygodnie na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli po upływie tego terminu nadal nie będziemy mieli odpowiedzi wtedy też reklamacja musi zostać bezapelacyjnie uwzględniona. »

Po nieudanej naprawie można odstąpić od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Dwa miesiące temu kupiłem mikrofalówkę. Po miesiącu zaczęła się psuć. Naprawa reklamacyjna, której dokonał sprzedawca nic nie zmieniła. Gdy następnym razem zażądałem zwrotu pieniędzy, ten stwierdził, że muszę jeszcze raz ją dać do naprawy. Czy rzeczywiście mam taki obowiązek? »

Czy zwlekając z reklamacją konsument może stracić uprawnienia

Aktualizacja: 17.10.2011

W przypadku stwierdzenie niezgodności towaru z umową konsument jest zobowiązany do zawiadomienia o tym fakcie sprzedawcy. Jeżeli zwlekał z reklamacją ponad 2 miesiące i przyznał się do tego sprzedawcy, to straci swoje uprawnienia. »

Po co konsumentowi opinia rzeczoznawcy

Aktualizacja: 17.10.2011

W odmownej odpowiedzi na reklamację sprzedawcy często powołują się na negatywną dla konsumenta opinię rzeczoznawcy. W takiej sytuacji warto zamówić opinię u innego eksperta. »

Czy sprzedawca ma prawo domagać się paragonu przy reklamacji

Aktualizacja: 17.10.2011

Towar niezgodny z umową podlega reklamacji. Sprzedawca nie może uzależnić uwzględnienia reklamacji od okazania paragonu. »

Jaka forma oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Oświadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy może być co do zasady zawarte w dowolnej formie, czyli także ustnie. Lepiej, by odstąpienie sporządzić na piśmie. »

Gdy wady ujawnią się w krótkim czasie po zakupie

Aktualizacja: 03.11.2011

Znajomość prawa często może być pomocna w przekonaniu opornego sprzedawcy, który nie chce uwzględnić reklamacji. Jeżeli wada została zgłoszona stosunkowo krótki czasie od dnia zakupu to sprzedawcy, który odmawia jej uwzględnienia, trudniej będzie obronić się w sądzie. »

Czy sprzedawca może odesłać do producenta

Aktualizacja: 17.10.2011

Chciałem zareklamować buty, który rozkleiły mi się po kilku tygodniach używania. Sprzedawca powiedział, że on skarg nie przyjmuje i odesłał mnie do producenta. Czy rzeczywiście muszę szukać producenta? »

Importer także odpowiada za szkody wyrządzone przez produkt niebezpieczny

Aktualizacja: 17.10.2011

Jeżeli konsument poniesie szkodę wyrządzoną przez produkt, który okazał się niebezpieczny nie musi kierować swoich roszczeń do producenta. W przypadku towarów importowanych o wiele wygodniej będzie zwrócić się z tym do importera. »

Rzecznik konsumentów pomoże w reklamacji

Aktualizacja: 17.10.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że w zeszłym roku rzecznicy konsumentów sporządzili ponad 1600 pozwów, do sądów skierowali ponad 870 dochodząc praw poszkodowanych klientów. 557 spraw zakończyło się pozytywnie, ponad 230 jest jeszcze w toku. »

Gdzie złożyć reklamacje niedziałającej komórki

Aktualizacja: 17.10.2011

Pól roku temu kupiłem telefon komórkowy w promocji z przysłowiową złotówkę. Oczywiście pod warunkiem zawarcia umowy na okres 2 lat. Niestety telefon się popsuł. Złożyłam reklamacje w punkcie, w którym podpisywałam umowę, ale otrzymałam odpowiedź, że muszę zgłosić się do producenta telefonu, ponieważ operator nie odpowiada za niego. »

Szkoda wyrządzona przez produkt niebezpieczny

Aktualizacja: 17.10.2011

Moja babcia zakupiła ostatnio czajnik. Już przy pierwszym użyciu odpadła rączka, w wyniku czego moja babcia doznała licznych poparzeń. Co mogę zrobić aby ustrzec inne osoby przed kupnem tego felernego czajnika? »

POLECANE

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Eksperci portalu infor.pl

Masterlease Polska

Firma leasingowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »