REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pokolenie Y

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Boomerzy, Iksy, Milennialsi, Zetki. Jak budować międzypokoleniowe mosty w miejscu pracy

Baby boomers, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z – ludzie należący do tych generacji spotykają się we współczesnym miejscu pracy. Mają różne wartości, doświadczenia życiowe i oczekiwania. Szczególnie widoczne są różnice dotyczące tego, jak przedstawiciele poszczególnych pokoleń podchodzą do swoich obowiązków zawodowych. 

Generacja Y i kobiety wybierają pracodawców odpowiedzialnych ekologicznie

Czy pracodawcy nadal są w stanie wygrywać ofertami finansowymi, czy jednak czeka ich zmiana podejścia? Aż 60% specjalistów IT woli aplikować do firmy, która ma długofalową strategię ograniczania negatywnego wpływu na środowisko. 46% respondentów_tek spodziewa się, że realne działania w duchu ekologii cyfrowej coraz mocniej będą wpływać na wybór zatrudnienia w IT. 

Praca w środowisku wielopokoleniowym. Wyzwania warte wysiłku

Na rynku pracy są obecne cztery pokolenia. Wyzwaniem dla pracodawców jest zrozumienie różnic w wartościach wyznawanych przez ich przedstawicieli. Eksperci dostrzegają trudności w zarządzaniu zespołami wielopokoleniowymi. Zespoły wielopokoleniowe to prawdziwy skarb, jeżeli organizacja i występujące w nich osoby potrafią wykorzystywać różnorodność.

Jedna trzecia pracowników generacji Y i Z rozważa zmianę pracy

Jedna trzecia pracowników generacji Y i Z rozważa zmianę pracy, co piąty badany myśli o przebranżowieniu - wynika z badania RocketJobs.pl. Jak podano, branżą, w której najczęściej rozważano zmianę pracy, jest sprzedaż.

REKLAMA

Jakie mieszkania będzie kupować pokolenie Y i Z?

Współczesny rynek nieruchomości należy do milenialsów. Powoli wkraczają na niego również zetki. Dla deweloperów oznacza to zmiany w przygotowywaniu i promowaniu ofert. Przedstawiciele pokoleń Y i Z mają bowiem kompletnie inne oczekiwania niż poprzednie generacje. Na czym zależy im najbardziej? Oto na jakie aspekty zwracają szczególną uwagę przy wyborze idealnej nieruchomości. 

Stereotypy do lamusa – co rzeczywiście łączy, a co dzieli pokolenia?

Eksperci są jednogłośni: zróżnicowane pokoleniowo zespoły to przepis na dobrze prosperującą firmę. To także odpowiedź na wyzwania obecnego rynku pracy, na którym – w obliczu starzejącego się społeczeństwa – polityka diversity & inclusion nabiera jeszcze większego znaczenia.

4 pokolenia pracowników – 4 korzyści

Współczesne firmy są coraz częściej jak wielopokoleniowe rodziny, co jest oczywiście konsekwencją trendów demograficznych. Podobnie jak w przypadku domu, w którym mieszka jednocześnie kilka generacji, również przedsiębiorstwa, posiadające zespół o zróżnicowanej strukturze wiekowej, muszą nauczyć się funkcjonować w tym układzie. To wiąże się z wyzwaniami – przede wszystkim dotyczącymi metody zarządzania zespołem. Jednak zapłatą za ten wysiłek są korzyści, jakie przynosi multigeneracyjność. Oto 4 najważniejsze.

W co chce inwestować młode pokolenie?

Przedstawiciele pokoleń Y i Z, popularnie określanych Milenialsami, stają się coraz aktywniejsi na rynku inwestycyjnym. Co spełnia oczekiwania młodych w kontekście inwestowania i w jakie formy pomnażania środków najchętniej lokują swoje środki?

REKLAMA

Koronawirus. Młode pokolenia widzą w nim szansę

Pokolenie Y oraz Z mocno odczuło konsekwencje pandemii, jeśli chodzi o utrzymanie czy rozpoczęcie pracy. Jednocześnie okazało się też grupą najbardziej odporną psychicznie na nową sytuację. W trakcie pandemii aż o 8 pp. spadła liczba przedstawicieli pokolenia Y na świecie, którzy przyznają, że odczuwają stres ciągle lub przez większość czasu. Niemal 3 na 4 przedstawicieli pokolenia Y i Z twierdzi, że kryzys zainspirował ich do wywierania pozytywnego wpływu na lokalne społeczności.

Pracodawco, pozwól pracownikowi podejmować decyzje!

Pracodawca powinien pozwalać podejmować decyzje swoim pracownikom. W ten sposób będą mieli wpływ na to, co dzieje się w firmie. Obecnie bardzo ważne jest skupienie się na budowaniu relacji i przynależności pracownika do firmy.

Zarządzanie pokoleniami pracowników

Skuteczne zarządzanie pokoleniami pracowników pozwala efektywnie wykorzystać drzemiący w nich potencjał i przyczynia się do rozwoju przedsiębiorstwa. I chociaż w temacie tym wiele zostało już powiedziane, wcale nie oznacza to, że zagadnienie nie stanowi już wyzwania dla pracodawców i menadżerów. Jak więc zarządzać wielopokoleniowością w firmie?

Pokolenia X, Y, Z w pracy - jak zarządzać wielopokoleniowym zespołem

Przywiązana do tradycji i bezkonfliktowa generacja X, ceniące rozwój osobisty oraz czas wolny „Igreki”, odrzucające hierarchię i zanurzone w świecie wirtualnym „Zety”. Zarządzanie zespołem składającym się z wielu pokoleń to spore wyzwanie dla menedżerów i działów HR. Jak wśród tak różnorodnej załogi nie zapomnieć o innowacyjności?

Jak rekrutować pracowników z pokolenia X, Y i Z

Jakie są różnice pomiędzy pokoleniami X, Y i Z? Jak dostosować proces rekrutacyjny dla tych pokoleń?

Millenialsi na rynku pracy

Millenialsi, czyli pokolenie Y, to osoby urodzone w ostatnich 20 latach XX wieku. Oczekiwania pokolenia Y wymuszają zmiany w podejściu pracodawców - podkreśla ekspert.

Jak napisać ogłoszenie o pracę, które zainteresuje osoby z pokoleń X,Y,Z

Wymiana pokoleniowa na rynku pracy jest naturalnym procesem. W środowisku zawodowym najczęściej spotykamy trzy grupy wiekowe: pokolenie X, Y, Z. Dla tych poszczególnych grup istotne jest stworzenie osobnego ogłoszenia o pracę.

Pokolenie Y na rynku pracy

Firmy rywalizują o młodych i ambitnych pracowników z pokolenia Y. Jak Millenialsi odnajdują się na rynku pracy? Jak ich zatrudniać oraz co najważniejsze - jak zatrzymać w firmie?

Pokolenie Y w outsourcingowej firmie

Pokolenie Y to osoby urodzone w przedziale lat 1980 - 1994. Przedstawiciele pokolenia Y są ambitni i nieustannie chcą się rozwijać. Większość z nich ma szansę na znalezienie pracy w outsourcingowej firmie, co więcej w międzynarodowych oddziałach.

Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Aktualnie na rynku pracy może brakować absolwentów, którzy mogą pochwalić się kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi. Tego typu kompetencje przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Tak wynika z badania Hay Group Pokolenie "140 znaków" na rynku pracy.

Kampania zmieniająca wizerunek pokolenia Y

Kampania zmieniająca wizerunek pokolenia Y - #jestemYgrekiem. nie jestem leniem - realizowana jest przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Celem kampanii jest zmiana opinii pracodawców na temat młodych pracowników generacji Y.

Pokolenie X i Y na rynku pracy

Pokolenie X i Y wychowywały się w podobnej przestrzeni, niezmąconej wojną, przepełnionej medialnymi historiami. To, co ich różni, to czas wejścia na rynek pracy, i inne oczekiwania. Staje się to przyczyną wielu konfliktów na tle prywatnym i zawodowym.

Rozwój nowych mediów a nowe pokolenia pracowników

Media ciągle dostarczają nam newsów dotyczących pokoleń Y, Z i C. Tymczasem mało kto tak naprawdę potrafi się połapać, czym one się od siebie różnią. Rozwój nowych mediów wpływa Niejednokrotnie sami naukowcy mają problem z określeniem, czy ludzie pokolenia C są częścią Y, inną nazwą dla pokolenia Z, czy też mamy do czynienia z niezależnymi generacjami. Spróbujmy więc przyjrzeć się bliżej tej sprawie i dowiedzieć się, kim właściwie są ludzie pokolenia C.

Pokolenie Y chce się rozwijać, a nie tylko zarabiać

Mają dobre mniemanie o sobie, w pracy oczekują nie tylko dobrej pensji, ale przede wszystkim możliwości rozwoju. Firma doradcza Deloitte przygotowała raport o wchodzącym na rynek pracy pokoleniu Y, czyli osobach urodzonych pod koniec lat 80 i w latach 90.

REKLAMA