REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca, Prawo

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zasady uznawania dowodów WDT (Quick Fixes)

Od początku 2020 r. obowiązują w naszym kraju przepisy Rozporządzenia Wykonawczego Rady (UE) 2018/1912 z dnia 4 grudnia 2018 r. dotyczące między innymi warunków niezbędnych do zastosowania stawki 0% w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT). Rozporządzenia takie są bezpośrednio stosowane w państwach członkowskich i nie wymagają transpozycji.

"Wybieram lokalne" - czy kupowanie rodzimych produktów uratuje gospodarkę?

Celem kampanii jest pokazanie, dlaczego warto wspierać lokalność i wybierać produkty, które pochodzą od polskich rolników i producentów.

Jak stosować podatkowe ułatwienia czasu epidemii? Przygotuj firmę na kontrolę rozliczeń fiskalnych i prawa do finansowego wsparcia

Ministerstwo Finansów opublikowało objaśnienia podatkowe dotyczące praktycznego stosowania przepisów umożliwiających korzystne rozliczenie należności fiskalnych w związku z korona wirusowym kryzysem gospodarczym. Podatnicy, którzy zastosowali się do objaśnień w stanach faktycznych zbieżnych z opisanymi w dokumencie uzyskają urzędową ochronę na wypadek kontroli fiskusa. Weryfikacji należy spodziewać się nie tylko w zakresie należności podatkowych, ale również prawa do otrzymania i prawidłowości rozliczenia finansowego wsparcia otrzymanego w związku z ekonomicznym spowolnieniem.

Jak rozliczać podatkowo pracę zdalną?

Praca zdalna a podatki. Jak powinno wyglądać rozliczenie podatkowe pracy zdalnej od strony pracodawcy podpowiada ekspert Grant Thornton.

REKLAMA

Dopłata do czynszu (dopłata do dodatku mieszkaniowego) - dla najemców poszkodowanych przez COVID-19

Najemcy, którzy utracili dochody z powodu COVID-19, będą mogli ubiegać się o dopłatę do czynszu. Ten nowy rodzaj wsparcia (tj. dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę) ma stanowić 75% miesięcznego czynszu opłaconego przez najemcę za zajmowany lokal, przy czym nie więcej niż 1 500 zł miesięcznie. Jakie warunki będzie musiał spełniać najemca?

Ważność certyfikatów rezydencji i zasady składania informacji o cenach transferowych w czasie COVID-19

Tarcza antykryzysowa 4.0 wprowadziła zmiany dotyczące ważności certyfikatów rezydencji oraz przedłużyła terminy w zakresie składania informacji o cenach transferowych.

Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]

Czy to na przedsiębiorcy leży cały ciężar wychodzenia z kryzysu? Dariusz Grabowski w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (INFOR.pl) analizuje działania, jakie powinny podjąć firmy, aby utrzymać się na rynku. Zapraszamy do odsłuchania podcastu.

ROP od 2022 roku - nowe opłaty obciążą producentów

Od 1 stycznia 2022 roku producenci wprowadzający na rynek opakowania będą finansowo partycypować w ich późniejszym zagospodarowaniu – poinformował PAP 5 sierpnia 2020 r. wiceminister klimatu Jacek Ozdoba. Dodał, że zapłacą oni więcej za plastik niż papier. Ozdoba poinformował, że resort klimatu kończy opracowywanie projektu nowelizacji prawa, które wdroży ROP, czyli Rozszerzoną Odpowiedzialność Producentów. Chodzi o to, by przedsiębiorcy wprowadzający na rynek określone produkty, jak i ich opakowania, ponosili większość kosztów zagospodarowania odpadów powstałych z tych produktów lub opakowań.

REKLAMA

Przedsiębiorcy trzymają pieniądze na "czarną godzinę"

Co czwarty przedsiębiorca przyznaje, że przez epidemię Covid-19 ma problemy z opłacaniem swoich należności. Zatory płatnicze wciąż występują, w dodatku mają podłoże bardziej psychologiczne niż ekonomiczne.

Trudny powrót gospodarki na ścieżkę wzrostu [ANALIZA]

Niepewność, ograniczenie popytu krajowego oraz spadek popytu zagranicznego, związany z wysokim wciąż natężeniem pandemii za granicą - to czynniki utrudniające funkcjonowanie gospodarki w sytuacji pandemii.

Rzetelny przedsiębiorca płaci w terminie - wskaźnik rzetelności polskich firm 2020

Rzetelność można definiować na wiele sposobów, ale bez wątpienia to, czy ktoś płaci terminowo za towary i usługi, jest istotnym kryterium oceny solidności. Rzetelna Firma w oparciu o dane Krajowego Rejestru Długów sprawdziła rzetelność polskich firm. Tegoroczny wskaźnik rzetelności polskich przedsiębiorstw pokazuje pewne zmiany co do terminowości w regulowaniu faktur w porównaniu z zeszłym rokiem. W 2019 r. najwyższym wskaźnikiem rzetelności szczyciły się firmy z województwa podkarpackiego, lubelskiego i opolskiego. Dziś lubelskie spadło z podium, a firmy z Opolszczyzny zajęły pierwsze miejsce. Na podium stanęły także przedsiębiorstwa z Podlasia i Podkarpacia.

Uproszczona restrukturyzacja – jakie konkretne korzyści daje przedsiębiorcom?

Choć przedsiębiorcy w Polsce mogą już korzystać z uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego, wielu z nich wciąż nie zdaje sobie sprawy jakie konkretne korzyści otrzymali dzięki wprowadzonym regulacjom. Zdaniem ekspertów PMR Restrukturyzacje nowe rozwiązanie sprawia, że postępowanie naprawcze staje się nie tylko szybkie, ale także przewidywalne a jego przepisy zwiększają wpływ przedsiębiorcy na proces restrukturyzacji.

Zasiłek macierzyński dla osób prowadzących działalność gospodarczą w 2020 r. (pytania i odpowiedzi)

Ile w 2020 r. wynosi zasiłek macierzyński dla osób prowadzących działalność gospodarczą? Kto ma prawo do zasiłku? Prezentujemy odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące zasiłku macierzyńskiego dla przedsiębiorczych rodziców.

Paszport strategicznego inwestora – nowe preferencje dla firm inwestujących w PSI

Ministerstwo Rozwoju pracuje nad paszportem strategicznego inwestora – nowym pakietem preferencji dla firm zainteresowanych inwestowaniem w Polskiej Strefie Inwestycji. – Ma on przyspieszyć proces uzyskania pozwolenia na inwestycje dzięki ułatwieniom dotyczącym np. pozwoleń wodno-prawnych czy zatrudniania cudzoziemców – wyjaśnia wiceminister rozwoju Olga Semeniuk. Prace w resorcie mają zakończyć się przed końcem wakacji.

Firmy związane z rajami podatkowymi bez pomocy państwa w czasie epidemii

Polska była pierwszym krajem w Unii Europejskiej, który ograniczył możliwość korzystania z "pomocy antycovidowej", w przypadku przedsiębiorstw powiązanych z rajami podatkowymi - informuje PAP wiceminister finansów Jan Sarnowski.

Zmiany w przepisach postępowania restrukturyzacyjnego z powodu COVID-19

Przyjęta 4 czerwca przez Sejm RP tarcza antykryzysowa 4.0 miała być uzupełnieniem poprzednich rozwiązań wprowadzanych przez rząd w ramach walki ze skutkami pandemii wirusa COVID-19. Zmianie uległo wiele przepisów i rozwiązań mających na celu ułatwienie prowadzenia działalności gospodarczej podmiotom rynkowym, notującym straty spowodowane kilkumiesięcznym zamknięciem gospodarki. Jednym z elementów tarczy antykryzysowej 4.0 było wprowadzanie uproszonego postępowania restrukturyzacyjnego, umożliwiającego nawiązanie negocjacji dłużnika z wierzycielem, bez konieczności wszczynania postępowania sądowego, w celu skrócenia postępowania (wg zapisów czas na zawarcie układu dłużnika z wierzycielem to 4 mies.) oraz nieangażowania zewnętrznych podmiotów arbitrażowych. Dłużnik w okresie trwania postępowania ma ograniczone możliwości dysponowania majątkiem.

Ośrodek interesów osobistych i gospodarczych podatnika

Ustalenie centrum (ośrodka) interesów osobistych i gospodarczych podatnika decyduje o rezydencji podatkowej, czyli obowiązku podatkowym w danym kraju. Fiskus jest tutaj bardzo rygorystyczny i większość sytuacji interpretuje na korzyść budżetu. Jednym z takich przykładów jest sprawa dotycząca przypadku opuszczenia kraju przez osobę oddelegowaną do pracy w innym państwie, która trafiła do NSA (sygn. II FSK 2653/16).

Nowa reforma odpadowa - niższe opłaty za śmieci

Główne założenia nowej reformy odpadowej to powrót do trzyletniego okresu magazynowania, liczenie recyklingu na starych zasadach, zamrożenie opłat marszałkowskich i zrównanie cen dla mieszkańców i firm.

Dotacje na kapitał obrotowy - wnioski do 31 lipca lub do wyczerpania środków

Do końca lipca (lub do wyczerpania środków) jest czas na złożenie wniosku o pomoc z Unii Europejskiej przez średnie firmy, które na skutek pandemii znalazły się w trudnej sytuacji finansowej. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła piątą listę przedsiębiorstw, które zakwalifikowały się do otrzymania bezzwrotnego wsparcia w ramach „Dotacji na kapitał obrotowy”. Agencja pozytywnie rozpatrzyła kolejne 753 wnioski firm. Największa przyznana dotacja wyniosła prawie 430 tys. zł.

Profil PUE ZUS do bonu turystycznego – jak założyć, jakie dane są potrzebne?

W celu skorzystania z bonu turystycznego konieczne jest założenie profilu PUE ZUS. Można to zrobić na kilka sposobów. Jak założyć konto w systemie PUE ZUS? Jakie dane są niezbędne przy zakładaniu konta?

Pakiet mieszkaniowy - więcej tanich mieszkań na wynajem

Ministerstwo Rozwoju poinformowało, że rząd kierunkowo przyjął społeczną część pakietu mieszkaniowego, którego efektem ma być m.in. większa dostępność mieszkań na wynajem dla osób o średnich i niskich dochodach.

Unijne dotacje na innowacje dla MŚP - nabór wniosków od 25 sierpnia 2020 r.

W konkursie „Wdrażanie innowacji przez MŚP” do zdobycia jest dofinansowanie ze środków unijnych na inwestycje związane z implementowaniem innowacyjnych produktów lub procesów technologicznych. Oferta skierowana jest do mikro, małych i średnich firm działających na terenie wschodniej Polski. Przedsiębiorca może otrzymać nawet 20 mln zł, a także pomoc w dostosowaniu pozostałych procesów zachodzących w firmie do funkcjonowania w sytuacji epidemiologicznej. Nabór wniosków ruszy 25 sierpnia 2020 r.

Podatek od tworzyw sztucznych ma mobilizować do działań w kierunku GOZ

Ostatnie posiedzenie Rady Europejskiej zakończyło się decyzjami, które będą miały duże skutki dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych. Nowy podatek, w wysokości 0,80€ za kilogram odpadów opakowaniowych z tworzyw nienadających się do recyklingu, to znaczący impuls do zmiany polityki wielu przetwórców. Zastosowanie nowej taryfy od 1 stycznia 2021 roku powoduje konieczność szybkiego dostosowania się do nowych realiów - pisze Tomasz Mikulski, prezes ML Polyolefins.

Przedsiębiorcy nie chcą podatku cukrowego

Przedsiębiorcy nie popierają wprowadzania jakiegokolwiek rodzaju danin o charakterze sektorowym. W związku z tym jednoznacznie negatywnie oceniają koncepcję podatku cukrowego.

Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego. Podsumowanie przepisów pomocowych

Zwolnienie z ZUS, świadczenie postojowe oraz mikropożyczka – to były najważniejsze formy pomocy, z jakich skorzystali do tej pory przedsiębiorcy w czasie pandemii. Eksperci podatkowi podsumowują najpopularniejsze przepisy tarcz antykryzysowych i wskazują, które regulacje wprowadzały najwięcej wątpliwości i wymagały doprecyzowania.

Inwentaryzacja w czasie pandemii

Wiele firm w obliczu pandemii koronawirusa ma problem z przeprowadzeniem inwentaryzacji. Wiele z nich wystąpiło do Urzędu Skarbowego o zwolnienie z obowiązku jej wykonania i przesunięciu na przyszły rok. Czy takie podejście jest jedynym z możliwych? Poniżej opisuję nowatorskie podejście do inwentaryzacji, wspierane mobilnymi rozwiązaniami informatycznymi, dedykowane tym firmom, które mimo niesprzyjających okoliczności pandemicznych chcę się dynamicznie rozwijać.

Nowy JPK_VAT od 1 października 2020 r. - objaśnienia MF

Ministerstwo Finansów przygotowało objaśnienia podatkowe w sprawie COVID-19, w których wyjaśnia jak mają być stosowane zmiany w podatkach wprowadzone w związku z pandemią COVID-19. Cześć tych objaśnień odnosi się do nowego JPK_VAT, który od 1 października 2020 r. będzie obowiązywał wszystkich podatników VAT.

Nowe standardy energooszczędności w budownictwie od 2021 r.

W 2021 roku wchodzą w życie nowe standardy w budownictwie dotyczące efektywności energetycznej. Producenci materiałów budowlanych, stolarki i chemii budowlanej będą musieli spełnić bardziej restrykcyjne wymogi i wycofać z rynku część tańszych produktów. W ocenie branży przełoży się to na wzrost kosztów o 20–30 proc. To zaś odbije się na portfelach Polaków, którzy planują budowę, remont lub zakup nieruchomości. Branża budowlana podkreśla, że zaostrzenie regulacji zbiega się w czasie z osłabieniem koniunktury wynikającym z pandemią koronawirusa, i proponuje odłożenie nowych regulacji o dwa lata. Ministerstwo Rozwoju podkreśla jednak, że zmiany wynikają z regulacji unijnych, a wyższy koszt będzie rekompensowany przez zwrot z inwestycji w energooszczędność.

Sukcesja przedsiębiorstwa a VAT

Nie podlegają opodatkowaniu VAT towary, które po nabyciu nie były przedmiotem dostawy, w przypadku wygaśnięcia zarządu sukcesyjnego albo uprawnienia do powołania zarządcy sukcesyjnego. Wobec czego obowiązek zapłaty VAT nie powstanie, jeżeli towary te będą wykorzystane przez właścicieli przedsiębiorstwa w spadku bezpośrednio do dalszego prowadzenia działalności.

Planując transakcje na nieruchomościach pamiętaj o możliwych problemach podatkowych

Sprzedaż lub wniesienie nieruchomości do spółki może wiązać się z określonymi konsekwencjami podatkowymi, zarówno dla sprzedawcy, jak i nabywcy. W wielu przypadkach będą one zamierzone, w innych mogą okazać się niemiłą niespodzianką, gdy po jakimś czasie od transakcji wnikliwiej przyjrzą się jej organy skarbowe. Z tego względu warto przeanalizować zarówno przedmiot, jak i strukturę całej operacji, gdyż jej celowość i biznesowe uzasadnienie również mogą być kwestionowane przez fiskusa.

Domniemanie rzetelności i niewadliwości ksiąg podatkowych

Księgi podatkowe posiadają wzmocnioną moc dowodową i skuteczne ich podważenie wymaga dowodów w rozumieniu Ordynacji podatkowej. Organy podatkowe niejednokrotnie dopuszczają się licznych błędów odnoszących się do oceny dowodów. W takich przypadkach nie dochodzi do obalenia domniemania rzetelności i niewadliwości ksiąg podatkowych.

Kapitał zdrowia pracowników – czy koronawirus to tylko zagrożenie?

W połowie przedsiębiorstw i instytucji co najmniej jedna piąta pracowników będzie na stałe pracowała zdalnie. Koronawirus wymusił bowiem gwałtowną reorganizację sposobu pracy w przedsiębiorstwach, a najprawdopodobniej też wpłynie na konieczność dostosowania prawa. Zwiększył także rolę firm w kształtowaniu prozdrowotnych nawyków pracowników.

Ożywienie na rynku kredytów mieszkaniowych

Odmrożenie gospodarki po początkowym okresie pandemii koronawirusa szybko przekłada się na ożywienie na rynku kredytów mieszkaniowych. Banki wciąż stawiają wysokie wymagania, ale ostatnie tygodnie nie przynoszą już sygnałów o stawianiu kolejnych barier, a raczej powolnym ich kruszeniu.

Bon turystyczny zwolniony z PIT

Na podstawie przepisów ustawy o Polskim Bonie Turystycznym wartość świadczenia w postaci bonu turystycznego (tj. wartość Polskich Bonów Turystycznych) jest zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). Przepisy w tym zakresie weszły w życie 18 lipca 2020 r.

W Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) zarejestrowano 563 tys. beneficjentów rzeczywistych

W Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych zarejestrowano 563 tys. beneficjentów rzeczywistych 326 tys. spółek - poinformowało Ministerstwo Finansów. Resort podkreśla, że baza CRBR powstała, aby wspierać walkę z praniem pieniędzy oraz finansowaniem terroryzmu.

Recykling plastiku i tworzyw sztucznych - nowe przepisy dla firm

5 lipca 2020 r. upłynął termin implementacji przepisów dyrektyw wchodzących w skład tzw. Pakietu GOZ (czyli Circular Economy Package), który wprowadza obowiązek odzyskania 50 proc. tworzyw sztucznych zawartych w odpadach opakowaniowych do 2025 roku. Tymczasem wciąż brakuje rozwiązań, które pozwoliłyby polskim przedsiębiorcom dostosować swoje biznesy do nadchodzących regulacji.

Odszkodowanie dla właściciela mieszkania za utracone korzyści a podatek

Od kilku lat właściciel mieszkania nie może z niego korzystać, ponieważ pomimo prawomocnego wyroku eksmisyjnego nadal zamieszkują w nim poprzedni właściciele. Gmina przyznała mu z tego tytułu odszkodowanie za utracone korzyści oraz zwrot kosztów eksploatacyjnych za utrzymanie mieszkania. Właściciel nieruchomości wystąpił do organów podatkowych z zapytaniem o obciążenia podatkowe związane z tymi świadczeniami.

Estoński CIT w opinii przedsiębiorców

Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Finansów już w 2021 r. w Polsce zacznie obowiązywać tzw. estoński CIT. Oznacza to, że w przyszłym roku część spółek kapitałowych, które nie wypłacają swoich zysków, a będą je przeznaczać na rozwój swojej działalności, nie zapłaci podatku dochodowego. Podobny model opodatkowania zysków osób prawnych stosowany jest od 20 lat w Estonii, co wyjaśnia, przyjętą powszechnie, jego potoczną nazwę. Polskie rozwiązanie nie będzie w całości kopiować estońskiego modelu, ma bowiem zostać obwarowane szeregiem warunków, mających przede wszystkim zapobiec wykorzystaniu go do optymalizacji podatkowej. Będzie zatem miało zastosowanie w ograniczonym zakresie - podkreśla prof. dr hab. Adam Mariański.

Unijny pakiet podatkowy - nowoczesny i prostszy VAT

Szykują się zmian w podatkach zaplanowane przez Komisję Europejską. Użytkownicy platform internetowych nie ukryją przed fiskusem dochodu z wynajmu czy z przewozów. Deklaracje VAT i inne obowiązki sprawozdawcze zostaną odchudzone, a urzędnicy z poszczególnych krajów zaczną w końcu wymieniać się informacjami o oszustach.

Wzór informacji podsumowującej VAT-UE w procedurze call-off stock

Ministerstwo Finansów określiło wzór informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach i przemieszczeniach towarów w procedurze magazynu typu call-off stock (VAT-UE) oraz wzór korekty informacji podsumowującej (VAT-UEK). Nowe wzory stosuje się począwszy od rozliczenia za czerwiec 2020 r.

Nowa matryca stawek VAT - dostosowanie rozporządzenia o stawkach obniżonych

Ministerstwo Finansów przygotowało zmiany do rozporządzenia w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę VAT, oraz warunków stosowania stawek obniżonych. Nowelizacja rozporządzenia ma bezpośredni związek z nowymi przepisami wprowadzającymi tzw. nową matrycę stawek VAT. Nowe regulacje zawarte w rozporządzeniu weszły w życie 1 lipca 2020 r.

Chińskie oprogramowanie podatkowe pozwala na szpiegowanie zagranicznych firm

Chińskie oprogramowanie podatkowe Intelligent Tax instalowane przez zagraniczne firmy prowadzące działalność gospodarczą w ChRL zawiera lukę GoldenSpy pozwalającą na szpiegowanie sieci, w której są zainstalowane komputery zawierające ten program - alarmują eksperci.

Wnioski egzekucyjne i tytuły wykonawcze będą przekazywane elektronicznie

Ministerstwo Finansów wydało komunikat w sprawie systemu teleinformatycznego przy wykorzystaniu którego wnioski egzekucyjne i tytuły wykonawcze lub informacje, o których mowa w art. 26 § 1e ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji będą przekazywane do organu egzekucyjnego będącego naczelnikiem urzędu skarbowego.

Warszawa wznawia wysyłkę zaświadczeń o przekształceniu użytkowana wieczystego we własność

Warszawa "odmraża" wysyłkę zaświadczeń o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność - poinformował stołeczny magistrat. Do mieszkańców trafi wkrótce ponad 74 tys. dokumentów przygotowanych podczas pandemii.

Uchylenie decyzji w zakresie VAT od importu towarów po interwencji Rzecznika MŚP

Po interwencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy uchylił decyzję Urzędu Celno-Skarbowego w Toruniu w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług importu towarów.

Swobodna a dowolna ocena dowodów w sprawie podatkowej

Istotne jest, aby zasada swobodnej oceny dowodów w sprawie podatkowej nie przekształciła się w ocenę dowolną. W tym celu organ podatkowy jest normatywnie związany wieloma dyrektywami ogólnymi postępowania podatkowego. Musi przede wszystkim opierać się na wszechstronnie zebranym i ocenionym materiale dowodowym.

Sąd Najwyższy sprawdzi umowy frankowe Deutsche Banku

Umowy denominowane do franka szwajcarskiego Deutsche Banku uchodzą wśród frankowiczów i prawników za jedne z najtrudniejszych do zaskarżenia. Wynika to z faktu, że linia orzecznicza na gruncie tych umów jest rozchwiana, a część sądów uważa, że po usunięciu postanowień odsyłających do tabel kursowych umowy te mogą pozostać w mocy jako wykonywane bezpośrednio w walucie CHF – tj. wypłacane w CHF i spłacane w CHF. Tak właśnie uznał Sąd Apelacyjny we Wrocławiu w sprawie I ACa 1406/19 oraz Sąd Apelacyjny w Warszawie w sprawie V ACA 425/19. Teraz kredytobiorcy złożyli skargi kasacyjne od tych wyroków do Sądu Najwyższego, który może zająć się kompleksowo kredytami denominowanymi – gdyż obie skargi dotyczą szeregu istotnych zagadnień prawnych na gruncie umów denominowanych do waluty CHF.

Rozliczenie dofinansowania na ochronę miejsc pracy z FGŚP

Podmiot, który otrzymał wsparcie na ochronę miejsc pracy z FGŚP, musi rozliczyć pobrane na ten cel środki w wojewódzkim urzędzie pracy, w którym składał wniosek o ten rodzaj dofinansowania. Rozliczenia należy dokonać w terminie 30 dni od dnia, w którym zakończono udzielanie wsparcia, korzystając z elektronicznego formularza, który należy złożyć przez konto na praca.gov.pl.

Jakie zmiany w rozliczeniach VAT zawiera pakiet SLIM VAT

SLIM (simple, local and modern) VAT, który jest pakietem uproszczeń w podatku VAT, to efekt prowadzonego przez Ministerstwo Finansów audytu przepisów, mającego na celu dostosowanie ich do warunków działania małego i średniego biznesu. Cztery obszary, w których nastąpią zmiany, to proste fakturowanie, ułatwienia dla eksporterów, wspólne kursy walut z podatkiem dochodowym, korzyści finansowe.

Firmy walczą o przetrwanie – skutki COVID-19 dla przedsiębiorców

Tylko 14% firm ocenia, iż ich obroty pierwszego półrocza przekroczą te z I półrocza 2019 roku, podczas gdy spadki deklaruje ok. 70%.

REKLAMA