REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Telewizja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowa danina - czy reklamy znikną z naszej rzeczywistości?

Składka reklamowa od reklamy w Internecie oraz mediach tradycyjnych to rozwiązanie, które znalazło się w projekcie „Ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów”. Co może oznaczać w praktyce?

Jaka jest kondycja rynku PR w czasie pandemii? [BADANIE]

PR-owcy z SAPR są przekonani, że zapotrzebowanie na usługi PR w związku COVID-19 wzrośnie. Widocznym trendem jest także wysokie zadowolenie z pracy zdalnej, która powinna zagościć na dłużej w systemach organizacji pracy firm PR.

Podatek (składka) od reklamy internetowej - projekt

Podatek od reklamy. W Ministerstwie Finansów został przygotowany projekt ustawy o projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Jednym z ważnych nowych rozwiązań, przewidzianych w projektowanej ustawie, jest podatek (zwany w projekcie „składką”) od reklamy internetowej. Aktualnie trwają otwarte konsultacje odnośnie tego projektu ale warto się przyjrzeć kto i ile ma płacić z tytułu tej „składki” od reklamy internetowej. Ile wyniesie i kto będzie płacił tę "składkę"?

Jest projekt składki od reklamy internetowej i konwencjonalnej

Wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej - przewiduje projekt, nad którym pracuje resort finansów, funduszy i polityki regionalnej. Zgodnie z nim połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić do NFZ.

REKLAMA

Składka od reklamy - kto będzie płatnikiem, jakie będą stawki?

Składka od reklamy internetowej i konwencjonalnej. Wprowadzenie nowego podatku od reklamy przewiduje projekt, nad którym pracuje resort finansów. Połowa wpływów ze składek ma trafić do NFZ. Kto będzie płatnikiem składki od reklamy? Jakie będą stawki składki od reklamy?

Podatek u źródła - usługi doradcze i reklamowe nabywane za granicą

Zapłata podmiotom zagranicznym z tytułu usług doradczych lub reklamowych (a także innych usług niematerialnych) może wiązać się z koniecznością poboru podatku u źródła oraz obowiązkami sprawozdawczymi. W artykule wyjaśniono m.in. kwestie dotyczące certyfikatów rezydencji, weryfikowania statusu kontrahenta, szczególne zasady w poboru podatku w przypadku należności przekraczających 2 miliony zł, oraz obowiązki sprawozdawcze i termin zapłaty podatku.

Pracownik dobrą reklamą firmy w mediach społecznościowych

Europejskie badanie z udziałem polskich ekspertów pokazało duże znaczenie, jakie dla reputacji firmy mogą mieć aktywni w mediach społecznościowych szeregowi pracownicy. Mogą oni sprawnie i niedrogo wypromować przedsiębiorstwo - jednak tylko, jeśli będą to robić z własnej woli.

Reklama niezgodna z prawem – definicje, przykłady, odpowiedzialność

Reklama jako narzędzie marketingowe, służy przedsiębiorcy głównie do uzyskiwania nowych klientów, jednakże coraz częściej na rynku pojawiały się reklamy stworzone z naruszeniem obowiązującego prawa. Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2070) stoi na straży ochrony praw konsumentów, którzy niejednokrotnie zdołali złapać się na przynętę reklamową stosowaną przez przedsiębiorców. Zwiększona aktywność Prezesa UOKiK w zakresie zgodności informacji reklamowych z prawem, może dotknąć wielu przedsiębiorców, którzy w przypadku naruszeń przygotować muszą się na duże kary finansowe.

REKLAMA

Reklamy odwołujące się do epidemii - jakie praktyki są niezgodne z prawem?

Niektóre firmy stawiają na reklamy odwołujące się do obecnego stanu czy nawet samego wirusa, licząc na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów. Czy takie praktyki są zgodne z prawem?

Packshoty a prawa autorskie

Używane przez branżę reklamową określenie „packshot” oznacza fotografię produktu, wykonaną na białym lub innym jednorodnym tle, dokumentującą najważniejsze cechy fotografowanego produktu. Packshoty są zdjęciami wykorzystywanymi najczęściej w sprzedaży internetowej, ponieważ dzięki prostej formie przekazu pozwalają odbiorcy skupić uwagę wyłącznie na produkcie przedstawionym na zdjęciu i tym samym zachęcić do zakupu. Tylko co z prawami autorskimi do takich zdjęć? Wątpliwości wyjaśnia Barbara Bil, adwokat, Kancelaria Bil (AdWise Group).

Nowe opłaty od napojów słodzonych, "energetyków", "małpek" i reklamy suplementów od kwietnia 2020 r.

W 2020 roku budżet państwa ma zostać zasilony nowymi daninami: opłatą nałożoną na napoje słodzone i napoje "energetyczne" z dodatkiem kofeiny, guarany lub tauryny, opłatę od napojów alkoholowych w opakowaniach o małej objętości (do 300 ml) - tzw. "małpek" i opłatę od reklamy suplementów diety. Te nowe opłaty zostały określone w projekcie ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów, który przygotował Minister Zdrowia. Ustawa wprowadzająca te opłaty ma wejść w życie 1 kwietnia 2020 roku. Rząd spodziewa się, że przez 3 kwartały 2020 roku z tych nowych opłat do budżetu wpłynie ok. 2,3 mld zł.

Ambasador marki - co zrobić, gdy zachowuje się nielojalnie wobec firmy?

Rolą ambasadora marki jest najczęściej wypowiadanie się o danym produkcie lub usłudze w sposób pozytywny, korzystanie z niego w miejscach publicznych. Co jednak w sytuacji, gdy ambasador zachowuje się nielojalnie?

Nowoczesne sposoby promocji technologii gazowych w XIX wieku

Pomimo oczywistej przewagi nad węglem technologie gazowe w XIX wieku wymagały intensywnej promocji. Branża gazownicza nie bała się niestandardowych form promocji.

Czy można cudze dzieło lub jego część zamieścić w reklamie swojego produktu lub usługi?

Sąd Najwyższy w Danii rozstrzygnął wieloletni spór toczący się pomiędzy duńskimi firmami - wiodącą siecią supermarketów Coop Danmark A/S oraz K.H. Würtz, rodzinną firmą o międzynarodowym zasięgu, wytwarzającą naczynia z ceramiki z przeznaczeniem dla galerii sztuki, sklepów detalicznych, a przede wszystkim rynku restauracyjnego (wyrok z 18 grudnia 2018 r. – sygn. C - 171/2017). Sprawa dotyczyła wykorzystywania przez sieć supermarketów w celach marketingowych wizerunku produkowanej przez firmę ceramiki np. na zdjęciach przedstawianych w materiałach reklamowych oraz na opakowaniach oferowanych produktów. Po której stronie stanął wymiar sprawiedliwości Danii i jak to wygląda na gruncie polskim – relacjonuje adw. Renata Bugiel, ekspert w dziedzinie własności intelektualnej, partner w kancelarii GKR Legal.

Slogan reklamowy nie może wprowadzać w błąd

Dobrze skonstruowane hasło reklamowe może stać się najlepszą bronią w marketingowej walce o uwagę konsumenta. W pogoni za sloganem reklamowym „na szóstkę” wiele marek zapomina jednak, że każdy odbiorca posiada prawo do rzetelnego oraz jasnego komunikatu. Może okazać się to bardzo kosztowne – zarówno w ujęciu finansowym, jak i wizerunkowym. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stale monitoruje rynek i w przypadku naruszenia prawa nie wacha się on nakładać wysokich kar, nawet do kilkuset tysięcy złotych.

Drukowanie materiałów reklamowych - jaki paragraf

Zlecamy drukarniom wykonanie ulotek i naklejek, kalendarzy, materiałów promocyjnych o tematyce zoologicznej, tablic edukacyjnych według naszych projektów. Finalnie otrzymujemy materiały, a zlecamy usługę. Na fakturze mamy wskazane np. druk 240 naklejek, 50 kalendarzy, wykonanie 20 tablic edukacyjnych. Do jakiego paragrafu klasyfikacji budżetowej powinny zostać zaliczone wydatki za usługi druku i wykonania takich materiałów?

Podatek od reklam cyfrowych

Ministerstwo Finansów pracuje nad przepisami regulującymi kwestię opodatkowania przedsiębiorstw cyfrowych, póki co w zakresie tzw. digital advertising tax, czyli opodatkowania reklam cyfrowych - powiedziała dziennikarzom minister finansów Teresa Czerwińska, w kuluarach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Reklama na samochodzie a prawo do odliczenia VAT

Od kilku już lat obowiązują przepisy ustawy VAT, które przewidują 50% oraz 100% odliczenie podatku VAT od samochodów osobowych. Większość podatników wybiera możliwość częściowego pomniejszenia podatku należnego, gdyż zwalnia ich to z wykonywania szeregu uciążliwych obowiązków ustawowych. Niektóre podmioty gotowe są jednak realizować dodatkowe wymogi dokumentacyjne wymagane ustawą, aby korzystać z pełnego odliczenia VAT dla kosztów związanych z nabyciem i eksploatacją pojazdu.

Opłata reklamowa 2019 r.

Opłata reklamowa uregulowana została w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych. Opłatę może wprowadzić rada gminy. Sprawdź ile w 2019 roku wyniesie opłata reklamowa. Od kogo pobiera się opłatę reklamową?

Opłata reklamowa w 2019 roku

Gminy mogą wprowadzać opłatę reklamową od właścicieli nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe. Opłata składała się z części stałej i części zmiennej – w 2019 roku stawka części stałej może wynosić maksymalnie 2,54 zł dziennie, natomiast stawka części zmiennej nie będzie mogła przekroczyć 0,22 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.

Upominki dla kontrahentów – koszty uzyskania przychodów

Upominki przekazywane w taki sposób, by każdy zainteresowany miał możliwość ich otrzymania podczas organizowanych akcji promocyjno-marketingowych, np. w przypadku organizowania przez spółkę imprez o charakterze „drzwi otwartych”, powinny być traktowane jako przedmioty reklamowe, a wydatki na ich nabycie mogą stanowić koszty uzyskania przychodów. Jednakże w przypadku przeznaczenia upominków wyłącznie dla ograniczonej grupy podmiotów na imprezach organizowanych dla zaproszonych gości oraz dla klientów, np. w przypadku przekazywania im zakupionego samochodu, należy powiązać wydatki na ich zakup z reprezentacją, która jest wyłączona z kosztów uzyskania przychodów.

VAT od powierzchni reklamowej

Gminy twierdzą, że to usługa najmu i dzięki temu mogą rozliczać VAT później. Fiskus uważa inaczej - że jest to usługa reklamy. I żąda podatku dużo szybciej. – Błędna kwalifikacja usługi może prowadzić do zaległości podatkowych w gminie i obowiązku zapłaty odsetek – mówi Ewa Rowińska z Zespołu ds. Sektora Publicznego EY.

Blog a koszty, czyli rozliczenie PIT działalności w Internecie

Blogerzy, youtuberzy i inne osoby działające w sieci osiągają z roku na rok coraz większe przychody (głównie z reklam), które podlegają co do zasady opodatkowaniu podatkiem dochodowym (drugą opcją opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych). Jak podatek dochodowy, to pojawia się od razu pytanie jakie koszty uzyskania przychodu mogą te osoby uwzględnić (potrącić) i odliczyć od przychodu. Okazuje się, że organy podatkowe w przypadku tych osób dość rygorystycznie interpretują przepisy ustawy o PIT w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

Zakaz reklamy piwa

Ministerstwo Zdrowia chce wprowadzić zakaz reklamy piwa w ciągu dnia. Zdaniem Pracodawców RP to pozorowanie walki z nadużywaniem alkoholu.

Czy można zaliczyć do kosztów wszystkie wydatki na organizację mini targów?

Wydatki poniesione po zakończeniu targów na kolację wraz z oprawą muzyczną, a także wydatki na noclegi i transport podlegają ujęciu w koszty. Nie należy wydzielać atrakcji dla klientów z całości kosztów imprezy promocyjnej. Tego rodzaju wydatki są integralną częścią mini targów, których to celem było reklamowanie produktów spółki, mogą zatem stanowić w całości koszty uzyskania przychodów.

Nieodpłatne przekazanie artykułów reklamowych lub promocyjnych - skutki w VAT

Nieodpłatne wydanie kontrahentom artykułów reklamowych lub promocyjnych, co do których przysługiwało prawo do odliczenia VAT, jest nieopodatkowane VAT. Przyczyną pozostawienia poza zakresem podatku VAT tych wydań jest brak ich konsumpcyjnego charakteru.

Prawne aspekty promocji firmy

Jednym z popularniejszych bohaterów reklam – przy rosnącym rynku reklamy suplementów diety oraz wyrobów medycznych – są lekarze czy fizjoterapeuci. Podobnym, choć mniej silnym społecznie autorytetem, będzie mama, babcia, przyjaciółka, które przynoszą swoim bliskim niezawodne preparaty na problemy z trawieniem, bóle głowy czy inne dolegliwości. Pewnie niewielu konsumentów zdaje sobie jednak sprawę z tego, że prawdziwy lekarz nie zaryzykuje występu w reklamie, by reklamować maść na ból stawów. Dlaczego?

6 działań na Facebooku, które wspierają sprzedaż w sklepie internetowym

Social media posiadają coraz więcej funkcji wspierających promocję usług, czy produktów. Obecność biznesu na Facebooku, np. w postaci fanpage'a jest o tyle ważna, że ułatwia potencjalnym klientom kontakt z obsługą, czy chociażby umożliwia wystawianie i sprawdzanie opinii na temat firmy.

Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów

Dzięki promocji firmy w Internecie skutecznie zwiększyć można świadomość marki. Oto interesujące trendy w marketingu internetowym, na które warto zwrócić uwagę estymując budżet na promocję w 2018 roku.

Jak wypromować sklep internetowy? Sprawdź skuteczne sposoby

Poniżej kilka skutecznych rozwiązań, które warto zastosować w przypadku prowadzenia e-sklepu. Niektóre z nich można wdrożyć samodzielnie, inne wymagają wsparcia specjalistów. Jedno jest pewne – aby zwiększyć ruch na naszej stronie, który będzie generował sprzedaż, postawmy na kilka źródeł dotarcia do odbiorcy. Oto, co rekomendujemy.

Użyczenie ekspozytorów reklamowych a VAT

Jednym ze sposobów prowadzenia działań marketingowych jest przekazywanie ekspozytorów reklamowych, np. regału z logiem podatnika, współpracującym z nim podmiotom. Z różnych względów, podatnicy mogą nie chcieć przekazywać takich ekspozytorów na własność, np. w drodze darowizny. Alternatywą jest w takim przypadku użyczenie (nieodpłatne udostępnienie), kiedy to przekazujący cały czas dysponuje prawami do ekspozytora. Co więcej, działanie takie jest korzystne pod względem podatku VAT.

Jak wypromować lokalny biznes?

Od wielu lat w Polsce panuje moda na lokalne biznesy. Porzucamy sieciówki na rzecz lokalnych kawiarni, restauracji, sklepów i punktów usługowych. Popularność takich miejsc po części budują ich klienci, polecając je sobie wzajemnie. Jednak w głównej mierze sukces wynika z dobrze zbudowanego wizerunku i odpowiedniej promocji firmy na długo przed otwarciem.

Zwolnienie z podatku VAT materiałów reklamowych

Przynależność Polski do Unii Europejskiej otworzyła krajowy rynek dla zagranicznych przedsiębiorców, którzy w sposób właściwie nieograniczony mogą prowadzić swoją działalność na terytorium RP. Na podstawie przepisów wspólnotowych Polska powinna dać im możliwość reklamowania się na tych samych warunkach co obywatelom. W jaki sposób rozwiązana jest kwestia zwolnienia z podatku VAT materiałów reklamowych?

Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorca może wliczyć w koszty

Okres świąteczny wiąże się z prezentami i to nie tylko z tymi wręczanymi naszym bliskim. To również czas szczególnie sprzyjający spotkaniom. Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na wręczanie prezentów swoim pracownikom i kontrahentom, a także organizują spotkania świąteczne lub noworoczne. W związku z tym pojawiają się pytania o to, jakie wydatki przedsiębiorca może wliczyć w koszty uzyskania przychodu?

Kiedy wydatki na reklamę nie będą kosztem podatkowym

Wydatki związane z organizowaniem promocji z wykorzystaniem wynajętego jachtu nie są kosztami reklamowymi, lecz kosztami reprezentacyjnymi, które są wyłączone z kosztów podatkowych. Nie ma znaczenia fakt umieszczenia na jachcie takich atrybutów reklamy, jak: logo, barwy korporacyjne, znaki towarowe i hasła reklamowe zachęcające do zakupu. Organy podatkowe twierdzą, że taki wynajem jachtu ma charakter bardziej reprezentacyjny niż promocyjny.

Polacy liderami w blokowaniu reklam

Niemal co druga reklama w polskim Internecie została zablokowana przez użytkownika – wynika z raportu OnAudience (Cloud Technologies), który przeprowadzono w sierpniu 2016 roku.

Wzrost budżetów reklamowych na kanały cyfrowe

W 2016 i 2017 r. w skali globalnej wzrośnie udział nakładów na reklamy w przestrzeni cyfrowej w całkowitych wydatkach na reklamy w mediach. Najszybciej udział ten będzie rósł w regionie Azji i Pacyfiku - prognozuje firma eMarketer.

Google podwyższy jakość reklam

The Coalition for Better Ads to nowa organizacja, która ma pilnować wysokich standardów reklam publikowanych w internecie. Powstała z inicjatywy Google, a partnerami projektu są wydawcy i reklamodawcy, m.in. Procter & Gamble, Unilever i „The Washington Post”.

Jak rozliczyć fakturę za reklamę w internecie

Firmy działające w branży internetowej, czyli m.in.: sklepy, portale czy serwisy internetowe korzystają z różnych form reklamy w wyszukiwarkach oraz serwisach social media. Obecne przedsiębiorcy najczęściej sięgają po reklamy w Google AdWords oraz na portalu Facebook. Jak prawidłowo rozliczyć fakturę dokumentującą wydatki na reklamę internetową?

Opłata reklamowa – gminy maja problem z kodeksami reklamowymi

Ustawy krajobrazowa obowiązuje od 11 września 2015 roku ale gminy wciąż nie spieszą się z przygotowywaniem i wprowadzaniem w życie tzw. kodeksów reklamowych, które miały uporządkować chaos w przestrzeni publicznej i dać podstawę do pobierania opłat reklamowych. Nowe przepisy zostały zaskarżone do Trybunału Konstytucyjnego i wciąż czekają na jego opinię. Jeśli TK uzna je za sprzeczne z Ustawą zasadniczą stworzone na podstawie wadliwego prawa kodeksy mogą stać się bezużyteczne i obrócić się przeciwko gminom, jako podstawa do dochodzenia odszkodowań, zwrotu kar i opłat reklamowych.

Reklama internetowa (Google AdWords, Facebook) - fakturowanie, księgowanie i rozliczanie VAT

Usługi świadczone przez Google AdWords lub Facebook służą promocji działalności reklamodawców i przyczyniania się do zwiększenia grona klientów. Każda z tych firm posiada swoją siedzibę na terenie Irlandii dlatego też faktury wystawiane przez te firmy, nieco różnią się w sposobie ich ujmowania w rozliczeniach księgowych od faktur krajowych. Ekspertka z ifirma.pl omawia obowiązek rejestracji do VAT-UE, zawartość i sposób księgowania tych faktur.

Usługa reklamowa nabyta od stowarzyszenia nieprowadzącego działalności gospodarczej - czy jest kosztem podatkowym

Czy wydatek na nabycie usługi reklamowej, świadczonej przez stowarzyszenie nieprowadzące działalności gospodarczej, udokumentowany rachunkiem wystawianym przez taki podmiot, może dla nabywcy usługi (osoby prawnej) stanowić koszt uzyskania przychodu? Jakie warunki ku temu muszą być spełnione?

Gadżety reklamowe nabyte od zagranicznej spółki - podatek u źródła

Nabycie gadżetów reklamowych od zagranicznego kontrahenta (nierezydenta) może nastąpić w ramach świadczenia kompleksowej usługi marketingowej bądź też jako samoistna usługa. Prawidłowe określenie charakteru i skutków podatkowych wypłacanych z tego tytułu należności wymaga szczegółowej analizy treści zawartej umowy marketingowej pod kątem kwalifikacji konkretnego świadczenia, co ma istotny wpływ na obowiązek pobrania tzw. podatku u źródła w Polsce.

Ryczałt 8,5% od przychodów z reklamy w aplikacji i internecie

Przychody ze sprzedaży części ekranu w programie na telefony i tablety można rozliczać podobnie jak wpływy ze sprzedaży powierzchni na stronie internetowej – czyli jak przychody z najmu. A to pozwala na objęcie tej części wpływów ryczałtem o stawce 8,5%.

Usytuowanie reklam zgodnie z ustawą krajobrazową

Dotychczas określenie zasad i warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych możliwe było wyłącznie w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego, które pokrywały niewielką powierzchnię Polski. Obecnie rada gminy może ustalić w formie uchwały zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Reklama w grach scenariuszowych jako sposób na pozyskanie klientów

Wzrasta rola reklamy natywnej, która stanowi naturalną część procesu konsumpcji treści. Uwaga reklamodawców coraz częściej kieruje się w te miejsca, które angażując odbiorców, gwarantują wyższy poziom zapamiętania promowanego przekazu. Nowym sposobem jest lokowanie reklam w webowo-mobilnych grach scenariuszowych, niedostępnych wcześniej dla internetowej społeczności.

Wpływy z opłaty reklamowej będą dochodem gminy

Środki uzyskane z opłaty reklamowej, którą gminy od 11 września br. mogą wprowadzać w drodze uchwały, mają być dochodem gmin - takie rozwiązanie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, którego pierwsze czytanie odbyło się w Sejmie.

Obowiązek podatkowy od opłaconej z góry usługi reklamy nabytej od podatnika unijnego

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Skorzystałem z możliwości zareklamowania świadczonych przeze mnie usług w Internecie. Zamówiłem usługę reklamy na czas nieokreślony, z rocznym okresem rozliczeniowym, od firmy mającej siedzibę w jednym z krajów UE. Otrzymałem fakturę bez VAT z adnotacją o odwrotnym obciążeniu, z 14-dniowym terminem płatności, liczonym od daty jej wystawienia. Faktura ta została przeze mnie opłacona terminowo i od tego momentu reklamy moich usług zostały uruchomione. Jednak po upływie rocznego okresu, który został już przeze mnie opłacony, nie będę dalej korzystał z usług tej firmy. Czy w takim przypadku powinienem rozliczyć VAT od importu tej usługi dopiero w momencie zakończenia przyjętego w umowie rocznego okresu rozliczeniowego?

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usług reklamowych

Wydajemy magazyny dla kobiet. W naszych miesięcznikach klienci zamawiają kampanie reklamowe, w ramach których reklamy pojawiają się niekiedy w trzech - czterech kolejnych numerach. Kiedy powstaje u nas obowiązek podatkowy?

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu nieodpłatnego wydania materiałów i gadżetów reklamowych

W celu zwiększenia poziomu sprzedaży towarów oraz poziomu rozpoznawalności marek, pod którymi oferowane przez nas towary są sprzedawane, a także w celu umacniania relacji z obecnymi klientami, organizujemy szereg akcji o charakterze promocyjnym i marketingowym. Jednym z podstawowych środków wykorzystywanych w naszej działalności marketingowej są różnego rodzaju materiały reklamowe, które wydajemy nieodpłatnie różnym podmiotom, takie jak materiały POS, foldery reklamowe, próbki, wzorniki, stojaki i półki reklamowe, reklamy roll-up, banery, ekrany LCD z logo firmy oraz pozostałe materiały reklamowe z zaznaczonym logo i nazwą naszej firmy, takie jak: koszulki, bluzy, skarpetki, czapki, plecaki, zawieszki, skrobaczki do szyb, bloki z kartkami, długopisy, maskotki, torby i pamięci flash. Wartość jednostkowa poszczególnych materiałów reklamowych przekracza kwotę 100 zł, a przy ich nabyciu przysługiwało nam prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT. Czy w związku z nieodpłatnym przekazywaniem ww. materiałów reklamowych na rzecz kontrahentów powstanie obowiązek podatkowy w zakresie VAT?

REKLAMA