W związku z wejściem w życie RODO administratorów danych osobowych czekają nowe obowiązki. Jedna z nowych zasad, która dotyczy wycieku danych osobowych, zakłada, że w przypadku gdy naruszenie ochrony danych osobowych może powodować wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych, administrator bez zbędnej zwłoki zawiadamia osobę, której dane dotyczą, o takim naruszeniu.
W Polsce funkcjonuje około 71,5 tys. biur rachunkowych, z których mniej więcej połowa jest aktywna, oferując swoje usługi 2 milionom przedsiębiorców. Wśród nich prawie 1,650 tys. rozlicza VAT. Postępująca cyfryzacja księgowości, w tym wprowadzenie obowiązku posiadania elektronicznej ewidencji VAT, czyli tzw. JPK_VAT i planowane przez rząd dalsze zwiększanie liczby rozwiązań cyfrowych, ma niewątpliwie wpływ na biura rachunkowe.
Granice tzw. prawa do bycia zapomnianym według RODO są dość intuicyjne. Tak długo, jak pozostajemy z firmą albo publiczną instytucją w relacji, która wymaga naszych danych, nie możemy powiedzieć „zapomnij o mnie!”. Wbrew nazwie prawo do bycia zapomnianym to przede wszystkim prawo do usunięcia danych wtedy, kiedy przestają być potrzebne albo kiedy ustaje podstawa, na której ich przetwarzanie było oparte (np. kończy się umowa albo zmienia prawo).