REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Mikroprzedsiębiorca, Księgi rachunkowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak opłacić pozew?

Każdy wnoszony do sądu pozew należy opłacić. Wysokość opłat w procesie cywilnym reguluje ustawa o opłatach sądowych w sprawach cywilnych. Nieopłacony pozew nie wywołuje bowiem skutków prawnych.

Konkurencyjność w kryzysie

Kryzys gospodarczy sprawił, że wiele firm ratując sytuację finansową tnie koszty produkcji, redukuje zatrudnienie albo skraca czas pracy. Nie wiele traktuje kryzys, jako możliwość zajęcia lepszych pozycji startowych w walce o klienta po wyjściu z recesji. Przedsiębiorstwa często przejmują strategię przetrwania, zapominając o tym, że po ciężkim okresie nadejdzie ożywienie. Eksperci radzą, by firmy myślały przyszłościowo, szukały okazyjnych fuzji i przejęć i nie bały się zmian modeli biznesowych.

Reklama dźwignią również biura rachunkowego

„Reklama dźwignią handlu” - to znane powiedzenie, które z pewnością niejednokrotnie słyszałeś, ma w pełni zastosowanie również do działalności usługowej. Pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać w celu skutecznego pozyskania klientów (oczywiście zakładając, że jesteś w pełni przygotowany do świadczenia usług księgowych, nie tylko merytorycznie, ale też technicznie i rzeczowo) – jest odpowiednie zareklamowanie oferowanych przez Ciebie usług.

Jak uzyskać duplikat certyfikatu księgowego

Co trzeba zrobić jeżeli zgubimy lub w inny sposób utracimy certyfikat księgowego. Przede wszystkim nie popadajmy w panikę. Można przecież uzyskać duplikat certyfikatu.

REKLAMA

Jak przebiega egzamin na certyfikat księgowy

Ostatni egzamin na certyfikat księgowy zostanie przeprowadzony w październiku 2014 r.

Uznawanie zagranicznych kwalifikacji księgowych

Cudzoziemcy z krajów UE, EFTA i EOG posiadający w swoich krajach stosowne uprawnienia do usługowego prowadzenia rachunkowości mogą ubiegać się o uznanie tych kwalifikacji w Polsce. Muszą jednak zdać test swoich umiejętności w tym zakresie w języku polskim.

Czym jest usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych

Definicję pojęcia "usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych" znajdziemy w ustawie o rachunkowości w art. 76a. Kto może prowadzić działalność gospodarczą w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych? Jakie są warunki ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych?

Jak kalkulować ceny usług księgowych

Cena usługi jest zazwyczaj istotnym elementem oferty. To bardzo ogólne stwierdzenie jest prawdziwe w stosunku do wszystkich rodzajów usług materialnych i niematerialnych. Jest również prawdziwe w stosunku do oferty usług księgowych i usług doradztwa podatkowego.

REKLAMA

Jak wybrać biuro rachunkowe

Wybranie dobrego biura rachunkowego do obsługi firmy to spore wyzwanie. Od właściwego wyboru bardzo dużo zależy a przede wszystkim prawidłowe rozliczenia z urzędem skarbowym. Ewentualny błąd w takich rozliczeniach może mieć poważne konsekwencje.

Zakładanie biura rachunkowego - pierwsze kroki

Skomplikowane procedury podatkowe powodują, że przedsiębiorcy coraz częściej i chętniej powierzają prowadzenie swoich rozliczeń z fiskusem fachowcom. Taka sytuacja stwarza realne szanse na powodzenie i sukces finansowy dla kogoś kto takiej działalności chciałby się podjąć, czyli prowadzić np. biuro rachunkowe.

Wydatki strukturalne w pytaniach i odpowiedziach

Jednostki budżetowe same zmagają się z problemem kwalifikowania i ewidencją wydatków strukturalnych, a przy tym mają dużo wątpliwości w prawidłowym postępowaniu z tymi wydatkami.

Likwidacja spółki z o.o. na podstawie decyzji wspólników

Czy proces likwidacji spółki z o.o. musi być zgłoszony w KRS? Czy może wystarczy sporządzić protokół likwidacji już po sprzedaży materiału i wykazać dwa konta "Rachunek bankowy" i "Kapitał własny". Spółka nie ma środków trwałych, spłaciła wszystkie swoje zobowiązania, nie ma też należności. Bez zgłoszenia do KRS procedura byłaby krótsza.

Kiedy pracownikowi przysługuje dodatek za pracę w nocy

Pracownik ma prawo do dodatku za pracę w nocy. Jest to dodatek obowiązkowy, jaki musi wypłacać pracownikowi pracodawca. Obowiązek taki wynika z przepisów kodeksu pracy.

Jak prawidłowo przeprowadzić likwidację środków trwałych

Środki trwałe używane są w każdym profilu działalności, ale największe znaczenie mają w jednostkach prowadzących działalność wytwórczą. Z biegiem czasu ulegają one zużyciu lub zniszczeniu. W związku z brakiem celowości dalszego używania jednostka powinna dokonać likwidacji środka trwałego.

Komu przysługuje wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania podatków

Jak należy ująć w księgach rachunkowych wynagrodzenie za terminowe wpłacanie podatków i wykonywanie zadań związanych z ustalaniem oraz wypłatą świadczeń z ubezpieczenia chorobowego?

Jak ustalić zmianę stanu produktów

Jak należy ustalać zmianę stanu produktów? Na czym polega zamknięcie kręgu kosztowego?

Rozpoczynamy własną działalność gospodarczą

Masz już pomysł na własną działalność gospodarczą i trochę pieniędzy na start? Możesz założyć jakąś spółkę z przyjaciółmi albo wybrać indywidualną działalność.Poradnik ten jest przeznaczony dla tych indywidualistów, którzy chcą być sami sobie sterem, żeglarzem i okrętem na szerokim morzu przedsiębiorczości.

Pożyczamy od znajomych i rodziny na rozruch firmy

Trudno jest zebrać środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej. W takich sytuacjach często zwracam się o pożyczkę do rodziny i znajomych. Jak rozliczyć podatkowo taką pożyczkę.

Jak uniknąć niekorzystnych postanowień umowy leasingu

Leasing zdobył ugruntowany poziom popularności w obrocie prawnym jako sposób na finansowanie zakupu środków trwałych nabywanych przez firmy. Leasingodawcy korzystają z takiego stanu rzeczy i narzucają w umowach niekorzystne dla przedsiębiorców postanowienia. W celu uniknięcia pułapek zawartych w umowach leasingobiorca powinien przed podpisaniem dokumentu dokładnie się z nim zapoznać i renegocjować niewygodne dla siebie regulacje.

Rozliczenia międzyokresowe czynne i bierne na przełomie roku

Jak prawidłowo zarachować w księgach faktury na koszty pośrednie, np. czynsz, telefony, obsługę prawną? Faktury są wystawione w starym roku obrotowym, a płacone w nowym. Czy księgowanie poprzez konta rozliczeń międzyokresowych jest prawidłowe, czy też fakturę należy zarachować na właściwym koncie kosztów operacyjnych w dniu poniesienia?

Jak prawidłowo zaewidencjonować zobowiązania warunkowe

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wzięła w leasing operacyjny sprzęt komputerowy. Musiała jako zabezpieczenie podpisać weksel własny in blanco. Wyraziła zgodę, że weksel będzie mógł opiewać maksymalnie na wysokość wszystkich niezapłaconych przez nią rat leasingu. Spółka płaci regularnie wszystkie raty i jest mało prawdopodobne, że weksel kiedykolwiek będzie musiał być wykorzystany. Czy wobec tego, można nie ujmować go w księgach? Jeżeli tak, to czy jeżeli minął już prawie rok od podpisania umowy, tworząc zobowiązanie warunkowe, jego wartość można pomniejszyć o zapłacone już do tej pory raty?

Jak zaksięgować wymianę części wyposażenia środka trwałego

W wyniku awarii/uszkodzenia straciliśmy część wyposażenia jednego ze środków trwałych. Naprawa uszkodzonego elementu jest nieopłacalna. Ponieważ bez tego wyposażenia środek trwały nie może spełniać swojej funkcji, uzupełniliśmy je w tym miesiącu. Jak to zaksięgować? W księgach mam wartość środka trwałego w wysokości 15 tys. zł, w całości umorzoną. Ciężko oszacować, jaką część środka trwałego stanowią uszkodzone elementy. Wartość zakupionego wyposażenia to 5 tys. zł. Czy należy ująć ją bezpośrednio w koszty w miesiącu zakupu, czy muszę zwiększać wartość środka trwałego?

Jak zaksięgować rozchód materiałów

Jeżeli przy ewidencji materiałów spółka korzysta ze stałych cen ewidencyjnych, musi rozliczyć różnicę między przyjętą wartością a ceną faktycznie zapłaconą. Do księgowania takich rozliczeń należy skorzystać z konta zespołu 3 „Odchylenia od cen ewidencyjnych”.

Składki na ubezpieczenie grupowe na życie - jak ewidencjonować w księgach rachunkowych?

Spółka opłaca za swoich pracowników dodatkowe ubezpieczenie grupowe na życie. Kwota składki na ubezpieczenie doliczana jest do wynagrodzenia pracowników jako dodatkowy składnik niestanowiący podstawy ustalania obowiązkowych składek na ubezpieczenia społeczne, podlegający jedynie opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Czy ten sposób postępowania jest prawidłowy? Jak właściwie zaksięgować taką listę płac?

Niespłacone pożyczki z funduszu socjalnego - jak ewidencjonować w księgach rachunkowych?

Nasza spółka udzieliła pracownicy pożyczki na cele mieszkaniowe z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Pożyczka została udzielona w grudniu 2004 r. w kwocie 3000 zł na okres 30 miesięcy. Pracownica spłaciła 8 miesięcznych rat, po czym uzyskała zezwolenie na roczny urlop bezpłatny. Po zakończeniu urlopu bezpłatnego nie stawiła się do pracy. Po bezskutecznych próbach skontaktowania się z pracownicą (prawdopodobnie wyjechała za granicę) nasz zakład pracy rozwiązał z nią umowę o pracę. Od tego czasu minął rok. Co należy w tej sytuacji uczynić z pożyczką? Czy ulega przedawnieniu? Czy zaksięgować jej umorzenie, czy może raczej dokonać odpisu aktualizacyjnego?

Jak rozliczać w księgach rachunkowych odszkodowanie za uszkodzone mienie

Nasza spółka prowadzi działalność budowlaną i jest ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej z tytułu szkód, jakie w trakcie wykonywania robót mogą powstać w mieniu osób trzecich. Za uszkodzone mienie wypłacamy odszkodowanie lub też pokrywamy koszty jego naprawy. Następnie otrzymujemy od ubezpieczyciela gwarantowane polisą kwoty odszkodowań. Czy w związku z faktem, że wypłaconych kwot nie zaliczamy do kosztów uzyskania przychodu, otrzymany od ubezpieczyciela zwrot poniesionych przez nas wydatków nie będzie przychodem podatkowym? Proszę o przedstawienie sposobu ujęcia wymienionych operacji w księgach rachunkowych spółki.

Remonty wynajmowanych pomieszczeń - jak księgować?

Wynajęliśmy innej spółce pomieszczenia biurowe i magazynowe na potrzeby działalności gospodarczej. W umowie najmu najemca zobowiązał się do remontów i adaptacji pomieszczeń, w tym wymiany stolarki, podłóg, okien, instalacji grzewczych, urządzeń sanitarnych, budowy oddzielnego wejścia.

Odszkodowanie za uszkodzone mienie - jak ująć w księgach rachunkowych

Nasza spółka prowadzi działalność budowlaną i jest ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej z tytułu szkód, jakie w trakcie wykonywania robót mogą powstać w mieniu osób trzecich. Za uszkodzone mienie wypłacamy odszkodowanie lub też pokrywamy koszty jego naprawy. Następnie otrzymujemy od ubezpieczyciela gwarantowane polisą kwoty odszkodowań. Czy w związku z faktem, że wypłaconych kwot nie zaliczamy do kosztów uzyskania przychodu, otrzymany od ubezpieczyciela zwrot poniesionych przez nas wydatków nie będzie przychodem podatkowym?

Programy księgowo-rachunkowe - jak wykazać w księgach rachunkowych

Spółki prowadzące księgi rachunkowe za pomocą komputera mogą korzystać z programów dostępnych na rynku lub wytworzyć program finansowo-księgowy we własnym zakresie.

REKLAMA