| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: odszkodowanie

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu odszkodowanie. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące odszkodowanie.

Odszkodowanie dla pasażera za odwołany lot

Aktualizacja: 12.05.2017

Trybunał Sprawiedliwości UE stwierdził, że to przewoźnik a nie biuro podróży powinno wypłacić pasażerowi odszkodowanie za odwołany lot jeśli nie poinformował ich o tym odpowiednio wcześnie. »

Kiedy spedytor będzie przewoźnikiem drogowym?

Aktualizacja: 28.07.2011

Zawieranie umowy przewozu to czynność prawna, od której zależy, ile zapłacimy za szkodę powstałą w transporcie. I choć umowę przewozu może zawrzeć każdy, fakt zawarcia takiej umowy nie czyni go automatycznie przewoźnikiem. Aby więc oszacować jaką odpowiedzialność poniesiemy, musimy ocenić, czy jesteśmy przewoźnikiem w rozumieniu prawa. »

Czy przewoźnicy zapłacą odszkodowania za odwołane loty

Aktualizacja: 25.07.2012

Eksplozja wulkanu na Islandii uziemiła na jakiś czas pasażerów na większości europejskich lotnisk. Jak w takiej sytuacji wyglądają prawa pasażera i czy można ubiegać się o odszkodowanie? »

„DGP”: Ofiary katastrofy w Smoleńsku nie były ubezpieczone

Aktualizacja: 14.04.2010

Tragiczny lot polskiej delegacji do Katynia nie był ubezpieczony. Oznacza to, że rodziny będą mogły dochodzić odszkodowań od Skarbu Państwa – donosi środowy „Dziennik Gazeta Prawna”. »

Ważne jest kiedy zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu

Aktualizacja: 25.07.2012

Za odwołany lot przysługuje pasażerowi odszkodowanie. Taka jest reguła, jednak istnieje pewien wyjątek. Przewoźnik lotniczy może uchylić się od obowiązku wypłaty odszkodowania, jeżeli  wykaże, że poinformował konsumentów o zmianach w odpowiednim czasie. »

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Anita Pardej

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »