Przedsiębiorca może wprowadzać produkty do obrotu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Każdy taki produkt, niezależnie od tego jaki ma charakter, czy jest to śrubka, czy koparka, powinien być sprawdzony. Może jednak mieć miejsce sytuacja, gdy mimo wszystko produkt taki wyrządzi szkodę. Aby uniknąć odpowiedzialności za szkodę, przedsiębiorca może zawrzeć umowę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za produkt.
Prawo jasno zastrzega, że podmiot, który poniósł szkodę, może domagać się jej naprawienia. Jeżeli szkoda ma charakter majątkowy naprawienie jej, co do zasady odbywa się poprzez zapłatę odszkodowania. Co do zasady też odszkodowanie powinno odpowiadać wartości szkody. Istnieją jednak przypadki, w których jego wysokość jest modyfikowana.
Prowadzenie firmy to nie tylko samo jej wykonywanie, ale także sytuacje w których przedsiębiorca może wyrządzić szkodę, lub szkoda owa może być wyrządzona jemu. W takiej sytuacji konieczne jest jej naprawienie, które najczęściej ma postać odszkodowania. Zdarza się, że podmioty nie wnoszą o odszkodowanie, bo nie wiedzą jak to zrobić, bądź uważają, że go nie uzyskają lub uzyskają w minimalnej wysokości. Czy rzeczywiście tak jest? Czym jest odszkodowanie i jak się o nie starać?
Postępowania grupowe, tj. sądowe postępowania cywilne, służące jednoczesnej realizacji praw do ochrony prawnej wielu podmiotów, są już znane na całym świecie i przeżywają obecnie dynamiczny rozwój także w Europie. Od dnia 19 lipca 2010 r. jest obecne również w polskim postępowaniu, w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 17 grudnia 2009 r. o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym (Dz. U. Nr 7, poz. 44, dalej „ustawa”).