| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: przedsiębiorca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przedsiębiorca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przedsiębiorca.

Dofinansowanie na rozwój prowadzonej działalności gospodarczej

Aktualizacja: 17.05.2012

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą indywidualną działalność gospodarczą bądź są wspólnikami spółek cywilnych, osobowych lub kapitałowych, mogą ubiegać się o unijne dotacje na inwestycje związane z rozwojem przedsiębiorstwa. »

Gospodarcze i społeczne konsekwencje korupcji

Aktualizacja: 25.04.2012

Pomimo upływu wieków, problem korupcji nie stracił na znaczeniu. Niektóre jej formy zniknęły. Pojawiły się nowe. »

Biuro rachunkowe czy samodzielna księgowość?

Aktualizacja: 01.01.2017

Księgowość prowadzona we własnym zakresie czy biuro rachunkowe? Ekspert podpowiada przedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą, które rozwiązanie wybrać. »

Czy nadzwyczajne straty w towarach handlowych można zawsze zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Aktualizacja: 07.02.2012

Dnia 8 sierpnia 2011 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy (dalej „organ podatkowy”) wydał interpretację indywidualną w sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej „Interpretacja”, sygn. ITPB1/415-525/11/PSZ). Co było istotą tej interpretacji? »

Dochodzenie drobnych należności w sprawach gospodarczych

Aktualizacja: 30.01.2012

Przepisy postępowania gospodarczego mogą się krzyżować z innymi trybami procedowania. To istotna wiadomość zwłaszcza w sytuacji dochodzenia drobnych należności pomiędzy przedsiębiorcami. »

Jednoosobowa działalność gospodarcza a ogłoszenie upadłości

Aktualizacja: 05.01.2012

Co do zasady, mówiąc o ogłoszeniu upadłości mamy na myśli duże przedsiębiorstwa. Ustawa Prawo upadłościowe i naprawcze nie zawęża jednak upadłości do wielkich spółek. Czy osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, np. właściciel sklepu, może ogłosić upadłość? »

Księgi wadliwe i księgi nierzetelne - co oznaczają?

Aktualizacja: 01.01.2017

Prowadzenie ksiąg niezgodnie z prawem lub stanem rzeczywistym może powodować powstanie ksiąg wadliwych lub nierzetelnych. Jedynie księgi rzetelne i niewadliwe stanowią dowód w postępowaniu podatkowym. »

Zakładanie biura rachunkowego - co warto wiedzieć?

Aktualizacja: 01.01.2017

Otwarcie biura rachunkowego to szansa na własny biznes i odcięcie się od marudzącego szefa. Jakie warunki należy spełnić, aby móc założyć biuro rachunkowe. »

Czym są agresywne praktyki rynkowe?

Aktualizacja: 12.12.2011

Niedozwolonym działaniem jest jakakolwiek forma nacisku, czy to psychicznego, czy też fizycznego na konsumenta. Dotyczy to każdego etapu zawierania transakcji. »

Informacje na etykiecie produktu

Aktualizacja: 12.12.2011

Do informacji, jakie muszą znaleźć się na produkcie lub etykiecie należy cena. Oprócz niej konsument powinien otrzymać jeszcze kilka innych wiadomości »

Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umów z konsumentami

Aktualizacja: 14.12.2011

W każdym obszarze obrotu gospodarczego z udziałem konsumentów, mamy do czynienia z umowami – niezależnie od przedmiotu transakcji i jej formy. Umowa konsumencka - jak każda inna - powinna zawierać pewne podstawowe informacje. »

Zakaz praktyk handlowych wprowadzających w błąd

Aktualizacja: 12.12.2011

Na przedsiębiorcy ciążą przede wszystkim obowiązki związane z informowaniem oraz prawidłowym oznakowaniem produktów. Działania te nie mogą wprowadzać w błąd. »

Kogo dotyczą przepisy konsumenckie?

Aktualizacja: 12.12.2011

Przepisy konsumenckie dotyczą zarówno konsumenta, jak i przedsiębiorcy. Kto i kiedy jest konsumentem, a kiedy mamy do czynienia z przedsiębiorcą? »

Przepisy konsumenckie w Polsce

Aktualizacja: 12.12.2011

Obowiązkiem przedsiębiorcy jest znajomość praw, przysługujących konsumentom. Obok Konstytucji i przepisów Kodeksu cywilnego warto zapoznać się z jeszcze kilkoma najważniejszymi ustawami. »

Dlaczego warto przestrzegać prawa konsumenckiego?

Aktualizacja: 12.12.2011

Konsument jest z reguły słabszą stroną w relacji z przedsiębiorcą. Nie oznacza to jednak, iż handlowcom opłaca się wykorzystywać tę sytuację. Przedstawiamy cztery powody, dla których warto przestrzegać prawa konsumenckiego. »

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł partnerski

Eksperci portalu infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »