REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Biuro podróży

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Reklama na budynku nadal legalna

Ministerstwo Infrastruktury przygotowało projekt, który miał wprowadzić ograniczenia co do umieszczenia reklam na budynkach mieszkalnych. Obecnie sytuacja mieszkańców, którzy mają zasłonięte okna przez ogromnej wielkości billboardy jest nie do pozazdroszczenia. Mieszkańcy skarżą się, że w dzień muszą świecić światło, zaś w nocy nie mogą spać z powodu iluminacji, która towarzyszy umieszczonym na blokach reklamom.

Skrzynka pocztowa pełna reklam

Do naszych skrzynek pocztowych trafia coraz więcej reklam. Wskutek czego niejednokrotnie pilna korespondencja, której oczekujemy, trafia pomiędzy stos reklamowych gazetek. Nawet napis na skrzynce, że nie życzymy sobie reklam niewiele jest w stanie pomóc. Firmy kolportażowe zajmujące się dystrybucją takich ulotek bardzo często nie zwracają uwagi na prośby mieszkańców.

Niezwykle popularna reklama Kasperskiego

Marketing wirusowy, poparty szczyptą humoru jest jak widać najlepszym sposobem na reklamę. W sieci pojawiła się bardzo zabawna reklama aplikacji Kaspersky Internet Security. Nawiązuje do przerwanego przemówienia prezydenta USA.

PR największych polskich miast

Wyniki audytu dotyczącego komunikacji 16 największych polskich miast z mediami wskazują, iż aby inwestowanie w promocję przyniosło oczekiwany skutek, konieczna jest konsekwentna i rzetelna współpraca z branżą mediową. Tam gdzie dziennikarz szybko uzyska informację, tam najchętniej wróci po kolejne.

REKLAMA

Jak może reklamować się przedsiębiorca?

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wprowadziła nowy standard w ochronie praw konsumentów na linii przedsiębiorca - konsument. Jeżeli konsument stanie się ofiarą nieuczciwej praktyki rynkowej, może podjąć odpowiednie kroki w celu ochrony swoich uprawnień.

Jak określić wysokość odszkodowania za nieudaną wycieczkę

Konsument, który reklamuje nieprawidłowo wykonaną usługę turystyczną musi określić w zgłoszeniu reklamacyjnym wysokość żądanego odszkodowania. Obiektywne ustalenie należnej kwoty jest dla konsumentów często niełatwym zadaniem. Istnieją jednak sposoby na obliczenie przysługującego odszkodowania.

Kiedy należy złożyć reklamacje na usługi turystyczne

Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej klient stwierdza wadliwe wykonywanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki, w sposób odpowiedni dla rodzaju usługi.

Cena biletu lotniczego

Chciałam odwiedzić syna w Dublinie. Skusiła mnie jedna z reklam, w której linie lotnicze zapraszają do zakupu biletu po 1 zł. Gdy dokonywałam rezerwacji okazało się, że podana w reklamie cena nie uwzględniała opłat lotniskowych, paliwowych i podatku. W rezultacie za bilet zapłaciłam dużo więcej niż 1 zł. Czy linie lotnicze mogą podawać w reklamie cenę, która w rzeczywistości nie jest cena końcową?

REKLAMA

Przed wyjazdem

Wahania kursów walut mogą być zmartwieniem nie tylko dla osób spłacających kredyty hipoteczne. Również wakacyjny wyjazd za granicę może okazać się droższy niż planowaliśmy. UOKiK przypomina o prawach konsumentów korzystających z usług biur podróży.

"Wakacyjne" umowy

Na wakacyjny wyjazd czekamy cały rok, dlatego chciałabym, aby wszystko było zgodnie planem. Jakie dokumenty powinien otrzymać klient decydując się na konkretną wycieczkę?

Umowa z biurem podróży

Do wakacji co prawda zostało dużo czasu, jednak ja zastanawiam się nad wyborem wycieczki na przełomie lipca i sierpnia. Pierwszy raz będę korzystała z oferty biura podróży. Wiem, iż decydując się na konkretny wyjazd trzeba podpisać umowę. Boję się, że przeoczę ważne kwestie i wyjeżdżając spotka mnie niemiła niespodzianka. Na co powinnam zwrócić uwagę?

Zakaz reklamowania napojów alkoholowych

Zastanawiająca jest kwestia reklam alkoholu. Generalnie obowiązuje zakaz tego typu reklam, ale dlaczego w TV tak często oglądamy reklamy piwa? Przecież to napój alkoholowy.

Ochrona naszej prywatności

Chciałabym raz na zawsze uporać się z niechcianymi telefonami z „niepowtarzalnymi” ofertami, zapchaną ulotkami skrzynką na listy zarówno tą tradycyjną jak i mailową. Jednak zwykła odmowa nie wystarcza, jak skutecznie uchronić swoją prywatność od bezadresowych reklam, maili czy sms-ów?

Czy reklama w ulotce jest ofertą?

Każdego dnia stykamy się z reklamą, czy to w postaci ogromnego plakatu, wręczonej nam ulotki czy też w formie gazetki dostarczonej pocztą. Firmy prześcigają się w promocjach w celu zwabienia jak największej ilości klientów. Jednak czy na podstawie przeczytanej reklamy możemy domagać się sprzedaży określonego towaru w promocyjnej cenie?

Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży

Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży zbierzmy jak najwięcej informacji na jego temat, a także przyjrzyjmy się dokładnie ofercie. Ustalmy czy biuro występuje w charakterze organizatora, pośrednika, czy agenta, ponieważ odpowiedzialność za realizację wycieczki spoczywa właśnie na organizatorze, a nie na agencie. W praktyce biura często sprzedają zarówno własną ofertę, jak też oferty innych usługodawców. Poza tym sprawdźmy jak długo biuro działa na rynku i jaką cieszy się renomą.

Reklamacja do polskiego czy austriackiego biura podróży

Podczas wycieczki do Austrii zepsuł się autobus cały jeden dzień czekaliśmy aż biuro podróży przyśle nowy. Przez to nie został zrealizowany jeden dzień z zaplanowanej wycieczki. Gdzie i w jakim terminie należy złożyć skargę na biuro? Czy trzeba to zrobić to zrobić w Polsce czy w Austrii?

Co pijemy, czyli wyniki kontroli kawy i herbaty

Kawa i herbata to jedne z najczęściej i najchętniej spożywanych napojów.  Inspekcja Handlowa przyjrzała się trochę bliżej tym wyrobom. Wyniki kontroli nie są jednak zadawalające.

Czy można złożyć reklamacje grupową do biura podróży

Wyjechaliśmy na wycieczkę do Hiszpanii. Już po przybyciu na miejsce okazało się, że nie będzie to nasz wymarzony wypoczynek. Prawie żaden z warunków umowy nie został dotrzymany. Począwszy od hotelu, jego standardu, położenia, wyżywienia, transportu lotniczego itp. Ponieważ nasze rozgoryczenie podzielali wszyscy turyści postanowiliśmy złożyć wspólną reklamacje do biura podróży. Jednak nie chciano nam jej przyjąć i kazano składać pismo każdemu z osobna. Czy mieli do tego prawo?

Biuro podróży żąda innej ceny niż w ofercie zamieszczonej na stronie internetowej

Zawiercie umowy na odległość, czyli m.in. za pośrednictwem strony internetowej biura podróży różni się od tradycyjnego sposobu jedynie formą zawarcia zobowiązania. W tym przypadku następuje to w  formie elektronicznej. Jednak oferta skierowana do konsumenta powinna spełniać pewne wymogi, np. powinna być rzetelna i zgodna z prawdą.

Za co biuro podróży nie odpowiada

Biuro podróży odpowiada za niewykonanie umowy zawartej z konsumentem albo jej nieprawidłowe wykonanie. Jest jednak parę wyjątków od tej zasady. Przykładem może być np. zaistnienie siły wyższej.

Co wiemy o biurach podróży

Powszechne korzystanie z usług turystycznych nastręcza możliwości do zaistnienia na rynku nierzetelnych biur podróży. Aby to sprawdzić Inspekcja Handlowa przeprowadziła kontrolę tej branży, a dokładnie 121 przedsiębiorców.

Ukarani za reklamy wprowadzające w błąd

Dostęp do jasnej i rzetelnej informacji to jedno z podstawowych praw konsumentów, o którym spółki telekomunikacyjne nie zawsze pamiętają. Można to zaobserwować szczególnie w reklamach. Niektóre z nich wprowadzają konsumentów w błąd.  W tej sprawie Prezesa UOKiK wydał ostatnio decyzję uznając działanie trzech operatorów telekomunikacyjnych za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów.

Co zawrzeć w reklamacji usługi turystycznej

Wykupując wycieczkę w biurze podróży klient powinien mieć świadomość, że jest chroniony prawem w przypadku jej nie wykonania zgodnie z umową. W przypadku naruszenia postanowień umowy, gdy usługa turystyczna została wykonana w sposób nienależyty albo w ogóle niewykonana konsument ma prawo złożyć reklamacje.

Naruszenia w umowach z biurami podróży

Podpisując umowę z biurem podróży należy dokładnie sprawdzić czy jest ona zgodna z wcześniejszymi uzgodnieniami oraz czy nasze prawa i obowiązki nie są w jakikolwiek sposób naruszone. Zdarza sie bowiem tak, że organizator turystyki ogranicza swoją odpowiedzialność za nienależyte wykonania umowy albo zmienia postanowienia dotyczące ceny i innych kosztów.

Kiedy można zmienić cenę za wycieczkę

Coraz częściej możemy spotkać się z taką praktyką biur podróży, zgodnie z którą tuż przed wyjazdem jesteśmy wzywani do dopłaty za wycieczkę. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? W jakim terminie cena wycieczki może ulec zmianie?

Ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma biuro podróży

Brałem udział w wycieczce, jednak okazało się, że nie wszystko było zgodne z zawartą z biurem podróży umową. Nie mogłem uczestniczyć we wskazywanych wcześniej wycieczkach. Hotel był niższej klasy od wskazywanej w umowie. Trzy tygodnie po powrocie postanowiłem złożyć reklamację. W odpowiedzi usłyszałem, że nie może być ona przyjęta, bo termin na składanie reklamacji wynosi dwa tygodnie. Czy faktycznie reklamacja mi już nie przysługuje? 

Czy można zmienić uczestnika wycieczki?

Wykupiłam wycieczkę, jednakże z przyczyn zawodowych nie mogłam w niej uczestniczyć. Postanowiłam więc, że na moje miejsce pojedzie córka. Kiedy zgłosiłam ten fakt do biura podróży, otrzymałam informację, że zamiana nie jest możliwa, bo do wycieczki pozostały trzy dni, a umowa wyraźnie stanowi, że zmiana uczestnika może nastąpić nie później niż na dwa tygodnie przed rozpoczęciem wycieczki. Czy w takiej sytuacji biuro podróży mogło odmówić wyjazdu moje córce?

Reklama wprowadzająca w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd jest uznawana za czyn nieuczciwej konkurencji i nieuczciwą praktykę rynkową. Jest to ograniczenie dla reklamy, w której zasadniczo wszystkie chwyty są dozwolone, by zachęcić klientów do zakupów.

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?

Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy

Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich.

REKLAMA