Biuro podróży żąda innej ceny niż w ofercie zamieszczonej na stronie internetowej
REKLAMA
REKLAMA
Przykład:
REKLAMA
Zarezerwowałem mieszkanie w Barcelonie. Rezerwacji dokonałem za pośrednictwem strony internetowej lokalnego biura podróży. Otrzymałem też potwierdzenie zamówienia z ostateczną ceną oraz informacją, iż z góry obciążono moją kartę częścią kwoty za zamówienie. W kilka godzin później rzeczone biuro podróży napisało, iż opłata za wynajem jest dwukrotnie wyższa, pomyłka zaś wynikła z błędu na stronie internetowej. Czy mogę obstawać przy opłaceniu najmu w pierwotnie ustalonej cenie, wymienionej w potwierdzeniu rezerwacji?
Jeżeli posiada Pan potwierdzenie przyjęcia oferty, w którym wskazano na istotne warunki zawieranej umowy (cena, termin pobytu, itd.), ma Pan prawo domagać się jej dotrzymania na pierwotnie przyjętych zasadach. Nie może Pan zatem ponosić finansowych konsekwencji ich nierzetelności. List e-mail uzgadniający warunki zawieranej umowy jest potwierdzeniem, iż firma miała świadomość wysokości opłaty, na którą przystała.
Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat