Ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma biuro podróży

Stosowanie zbyt krótkich terminów na złożenie reklamacji jest naruszaniem interesów konsumentów. Postanowienia umowne, które określają zbyt krótkie okresy do zgłoszenia reklamacji należy uznać za rażąco naruszające interes konsumentów i pozostające w sprzeczności z dobrymi obyczajami. Przepisy nie określają jednoznacznie, ile czasu powinien mieć klient na złożenie reklamacji. Wyznaczanie terminu bardzo krótkiego powoduje ryzyko, że konsument byłby w ogóle pozbawiony dochodzenia swoich praw z tytułu nienależytego wykonania umowy.
Po doręczeniu reklamacji do biura podróży powinno on rozpoznać ją w ciągu 30 dni. Po upływie tego terminu domniemywa się, że reklamacja została uwzględniona.
Podstawa prawna:
art. 20 ust. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2004 r., nr 223, poz. 2268 z późn. zm.).
Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
Komentarze(0)
Pokaż: