REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Uokik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Cele kampanii reklamowej

Zanim rozpoczniesz kampanię reklamową zastanów się czy Twoje cele są mierzalne i konkretne. Jeśli dobrze je wyznaczyłeś, będą Cię dodatkowo motywowały do sukcesu w trakcie jej przeprowadzania.

Założenia kampanii reklamowej

Duże firmy nie wydawałyby na reklamę milionów, gdyby nie miały z tego pożytku. Pamiętaj jednak, że duże firmy mają doskonałych ekspertów, którym płacą wysokie honoraria za usługi doradcze. Wiele małych przedsiębiorstw traci pieniądze na reklamę niskiej jakości, skierowaną do niewłaściwego odbiorcy w niewłaściwym czasie, albo inwestuje środki w nieefektywny sponsoring. Postaraj się nie należeć do tej grupy przedsiębiorców.

Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

„Marketing i promocja? To nie dla mnie. Mam stałych klientów, działam lokalnie i tego typu fanaberie nie są mi do niczego potrzebne”. Takie podejście często reprezentują właściciele małych firm.

Pobieraczek ukarany przez UOKiK

Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki portalu pobieraczek, uznając je za wprowadzanie internautów w błąd. Spółka będzie musiała zapłacić 240 tys. zł kary.

REKLAMA

Montaż reklam na zewnątrz budynku

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wspólnota wynajmowała miejsce na szyld czy reklamę na elewacji. Czynsz z takich najmów będzie dochodem całej wspólnoty i będzie się przyczyniał do obniżenia kosztów zarządu tą nieruchomością. Ważne jest natomiast aby działo się to za zgodą mieszkańców.

Reklama zawarta w mailu na tle aktualnych wydarzeń

Skuteczność ofert reklamowych wysłanych pocztą elektroniczną można zwiększyć nawiązując do aktualnych wydarzeń. Pokazując tym samym, że Twoja oferta może znaleźć praktyczne zastosowanie i sprawdzić się w konkretnej sytuacji.

Zmowa cenowa taksówkarzy w Gdańsku

81 tys. zł za naruszenie praw konkurencji będą musiały zapłacić trzy gdańskie korporacje taksówkowe. Zdaniem Prezesa UOKiK ukarane podmioty zawarły zmowę cenową.

Polkomtel przegrywa z UOKiK przed sądem

Sąd Apelacyjny uznał, że zakwestionowana przez UOKiK reklama operatora sieci Plus iPlus dla ciebie z komputerem wprowadzała w błąd. Wcześniej decyzję Prezesa Urzędu potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

REKLAMA

Enea przegrywa przed sądem z UOKiK

Spółka energetyczna Enea Operator nadużyła pozycji dominującej utrudniając budowę farm wiatrowych, a kara nałożona przez UOKiK zostanie utrzymana – zdecydował Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wybór nazwy domeny

Najczęstszym rozwiązaniem wybieranym przez firmy, jest rejestracja domen z użyciem nazwy przedsiębiorstwa, jego podstawowych produktów oraz skrótów tych nazw. Często przedsiębiorcy rejestrują także domeny z użyciem nazwy firmy w połączeniu z innymi słowami lub przedrostkami.

Uważaj na cybersquatting

Potencjał, jaki posiadają inwestycje w domeny, nie zawsze wykorzystywany jest zgodnie z prawem oraz w dobrej wierze. Coraz częściej na rejestracji adresów WWW z użyciem nazw popularnych produktów, przedsiębiorstw czy inicjatyw próbują wzbogacić się cyberprzestępcy.

Klasyfikacja wydatków na reprezentację i reklamę

Prawidłowa klasyfikacja kosztów poniesionych na reprezentację i reklamę jest bardzo trudna ze względu na wzajemne przenikanie się tych pojęć. W podejmowaniu decyzji mogą pomóc interpretacje urzędów skarbowych, choć i one nie zawsze są spójne.

Sąd przyznaje rację UOKiK - kara dla PKO BP utrzymana

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że zakwestionowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów reklama Max Lokaty banku PKO BP, wprowadzała w błąd. Za nierzetelną reklamę bank zapłaci 5,7 mln zł kary.

Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach

 Zaplanowanie skutecznej reklamy w wyszukiwarkach to nie tylko odpowiednie skonfigurowanie kampanii linków sponsorowanych, ale również właściwe przygotowanie strony internetowej, na którą ma być kierowana promocja.

Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Rejestracja firmowej domeny to pierwszy krok do zbudowania wizerunku przedsiębiorstwa w Sieci. Ważne jest, by wszystkie elementy składowe adresu internetowego były odpowiednio dobrane. Zakup domeny u rejestratora to czynność zajmująca jedynie kilka minut. Jednak warto poświęcić trochę więcej czasu i odpowiednio się do tego przygotować.

Za nieuczciwe reklamy można żądać odszkodowania

Nieuczciwe reklamy mogą spowodować, że przedsiębiorca będzie musiał zapłacić kupującemu odszkodowanie. Sprawdź co może, a czego prawo zabrania reklamodawcy.

Marketing w wyszukiwarkach – jak może pomóc wypromować firmę w internecie


Reklama w wyszukiwarkach jest doskonałą formą promocji dla małych i średnich firm, zarówno pod względem skuteczności i efektywności pozyskania nowych klientów, jak i niskich kosztów związanych z ceną reklamy.

UOKiK przypomina: turysto pamiętaj o swoich prawach

Powoli zbliża się sezon wakacyjny, a w ofercie biur podróży zaczynają królować letnie oferty first minute. Decydując się już teraz na wykup letniej wycieczki pamiętajmy o swoich prawach – przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

SKOK-i pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się reklamom, jakie do klientów skierowała Krajowa Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo – Kredytowa. W wyniku kontroli została nałożona kara w wysokości przekraczającej 300 tys. zł.

UOKiK: Enion nadużywał pozycji na rynku dystrybucji energii

Ograniczanie konkurencji oraz nadużywanie pozycji na rynku dystrybucji energii – takie zarzuty wobec spółki Enion sformułowała Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Takie postępowanie będzie kosztować spółkę 7 mln złotych.

Gdy towar nie okazał się najtańszy

Wczoraj kupiłem sprzęt elektroniczny. Gdy sprawdziłem ceny, po jakich jest on sprzedawany w innych sklepach, okazało się, że powinien być on dużo tańszy. Czy mam jakąś możliwość by wycofać się z tej umowy?

Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta

Organizacja, która chce sprostać pojawiającym się wyzwaniom rynkowym, musi poznać swojego klienta wraz z jego potrzebami i oczekiwaniami. Ich przełożenie na decyzje firmy tworzy fundament do budowy trwałej przewagi konkurencyjnej. Dlatego zwrócenie się firmy w kierunku marketingu relacji rozpoczyna nową drogę działalności, której celem jest satysfakcja i lojalność klientów, a także rozwój zyski. Firmy wykorzystują w tym celu różne strategie – autorzy opisali je w tej książce.

E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie

Internet jest nie tylko rewolucyjnym medium, pierwszym o naprawdę masowym zasięgu działania. Stanowi on przede wszystkim fascynujący alternatywny świat. Działa jak magnes, co roku przyciągając nowych użytkowników. Niczym używka, wciąż odnotowuje wydłużenie czasu kontaktu z odbiorcą. I last but not least -- Internet to niekończący się pasaż handlowy, wymarzone miejsce spotkań podaży i popytu.

Ubezpieczenia na życie pod lupą

Jednym z ostatnich działań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów było badanie rynku ubezpieczeń na życie. Wynik kontroli okazały się zaskakujące. Wiele firm stosowało bowiem niedozwolone klauzule w umowach ubezpieczeniowych.

Czy możemy wierzyć w reklamy biur podróży

W folderze reklamowym biura podróży oferowano mi super warunki w hotelu. W podpisanej umowie zauważyłem, że nie są one już takie same. Organizator powiedział, że umowa może zawierać odmienne postanowienia niż broszura. Czy to prawda?

UOKiK wykrył zmowę cenową w branży budowlanej

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykrył zmowę cenową w sektorze budowlanym. Nielegalny proceder przez lata windował ceny drzwi antywłamaniowych oraz farb.

Era, Aster i Vobis ukarane za nierzetelną reklamę

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął na cel nierzetelne reklamy na rynku usług telekomunikacyjnych. Efekt? Ponad 9 mln złotych kary będą musiały zapłacić łącznie Aster, Era oraz Vobis.

Miliony na reklamy ze św. Mikołajem

W okresie przedświątecznym w telewizji wyemitowano 15 246 spotów reklamowych, w których został wykorzystany motyw św. Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów ponad 68,5 mln zł - podaje TNS OBOP.

UOKiK obserwuje reklamy internetowe

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął pod lupę nachalne reklamy przesłaniające pożądane treści, wyskakujące znienacka i nie dające się zamknąć okienka.

Plac zabaw musi być bezpieczny

Prawo dziecka do zabawy jest zagwarantowane przepisami międzynarodowymi. Dziecko ma prawo do wypoczynku, czasu wolnego i uczestniczenia w zabawach, także tych na placu zabaw.

Mediacja ze sprzedawcą przy pomocy Inspekcji Handlowej

W przypadku sporu konsumenta ze sprzedawcą, czy usługodawcą warto spróbować mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową. Ta forma rozstrzygania sporów jest dobrowolna - muszą się na nią zgodzić obie strony - ale z uwagi na wagę argumentów i sposób ich prezentowania przez mediatorów, bywa często skuteczna.

Reklama na budynku nadal legalna

Ministerstwo Infrastruktury przygotowało projekt, który miał wprowadzić ograniczenia co do umieszczenia reklam na budynkach mieszkalnych. Obecnie sytuacja mieszkańców, którzy mają zasłonięte okna przez ogromnej wielkości billboardy jest nie do pozazdroszczenia. Mieszkańcy skarżą się, że w dzień muszą świecić światło, zaś w nocy nie mogą spać z powodu iluminacji, która towarzyszy umieszczonym na blokach reklamom.

Z fachowcem podpisz umowę i korzystaj z gwarancji

Produkty wadliwe albo nie posiadające właściwości, o których zapewniał przedsiębiorca można reklamować. Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy, że może skorzystać z uprawnień przysługujących na podstawie gwarancji, wystawianej dobrowolnie przez producenta lub też z przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej, określającej obowiązki sprzedawcy.

Skrzynka pocztowa pełna reklam

Do naszych skrzynek pocztowych trafia coraz więcej reklam. Wskutek czego niejednokrotnie pilna korespondencja, której oczekujemy, trafia pomiędzy stos reklamowych gazetek. Nawet napis na skrzynce, że nie życzymy sobie reklam niewiele jest w stanie pomóc. Firmy kolportażowe zajmujące się dystrybucją takich ulotek bardzo często nie zwracają uwagi na prośby mieszkańców.

Niezwykle popularna reklama Kasperskiego

Marketing wirusowy, poparty szczyptą humoru jest jak widać najlepszym sposobem na reklamę. W sieci pojawiła się bardzo zabawna reklama aplikacji Kaspersky Internet Security. Nawiązuje do przerwanego przemówienia prezydenta USA.

PR największych polskich miast

Wyniki audytu dotyczącego komunikacji 16 największych polskich miast z mediami wskazują, iż aby inwestowanie w promocję przyniosło oczekiwany skutek, konieczna jest konsekwentna i rzetelna współpraca z branżą mediową. Tam gdzie dziennikarz szybko uzyska informację, tam najchętniej wróci po kolejne.

UOKiK skontrolował pośredników nieruchomości

Uważaj na pośredników nieruchomości bez licencji. Taki pośrednik nie ma polisy OC i nie gwarantuje odpowiedniej jakości usług. Raport UOKiK wskazuje również inne nieprawidłowości w funkcjonowaniu agencji nieruchomości.

Media Markt ukarany za utrudnianie reklamacji

Blisko 750 tys. zł będzie musiała zapłacić spółka Media Markt z Olsztyna za utrudnianie konsumentom możliwości reklamowania wadliwych towarów – uznała Prezes UOKiK i nakazała zmianę kwestionowanej praktyki. W toku są postępowania przeciwko innym sklepom.

Jak może reklamować się przedsiębiorca?

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wprowadziła nowy standard w ochronie praw konsumentów na linii przedsiębiorca - konsument. Jeżeli konsument stanie się ofiarą nieuczciwej praktyki rynkowej, może podjąć odpowiednie kroki w celu ochrony swoich uprawnień.

UOKiK sprawdza RWE

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczęła postępowanie, podczas którego sprawdzi, czy spółka RWE naruszała zbiorowe interesy konsumentów nieprzekazując informacji o warunkach dostawy energii.

Co może główny operator telewizji cyfrowej

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczęła postępowanie antymonopolowe w trakcie którego sprawdzi, czy Cyfrowy Polsat nie nadużył swojej pozycji rynkowej sprzedając prawa do publicznego odtwarzania relacji sportowych.

Pięć lat w Unii

Obowiązek wprowadzania na rynek produktów bezpiecznych, lepsza ochrona konsumentów, zmiany udzielania pomocy publicznej, a także nowe możliwości organów chroniących konkurencję – UOKIK podsumowuje pięć lat w Unii.

Urzędy

Jak działa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

598 decyzji dotyczących naruszenia prawa chroniącego konkurencję i konsumentów oraz kary finansowe w łącznej wysokości ponad 95 mln zł – to efekt pracy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2008 rok.

Cena biletu lotniczego

Chciałam odwiedzić syna w Dublinie. Skusiła mnie jedna z reklam, w której linie lotnicze zapraszają do zakupu biletu po 1 zł. Gdy dokonywałam rezerwacji okazało się, że podana w reklamie cena nie uwzględniała opłat lotniskowych, paliwowych i podatku. W rezultacie za bilet zapłaciłam dużo więcej niż 1 zł. Czy linie lotnicze mogą podawać w reklamie cenę, która w rzeczywistości nie jest cena końcową?

TP S.A. ma zgodę na przejęcie

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydała dwie decyzje, w których zgodziła się na przejęcie przez Telekomunikację Polską kontroli nad Ramsat oraz przez SGAM kontroli nad Konsalnet.

Światowy Dzień Konsumenta

Światowy Dzień Konsumenta obchodziliśmy po raz dwudziesty szósty 15 marca 2009 roku. "Konsument i jego rzecznik" - pod takim hasłem świętowaliśmy w Polsce. Była to okazja do przypomnienia sobie o tym, jakie my - konsumenci mamy prawa i kto nam może pomóc w ich egzekwowaniu.

Naruszasz prawa konsumentów – zostaniesz ukarany

Naruszanie zbiorowych praw konsumentów jest karalne. Przedsiębiorca, który nie przestrzega przepisów będzie mógł zapoznać się z wysokością i sposobem ustalania grożącej mu kary.

Nieuczciwe praktyki rynkowe

Celem ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym jest nie tylko zwalczanie takich działań, ale również zapobieganie ich stosowaniu. Dlatego też już samo zagrożenie interesu konsumenta bądź też interesu publicznego, uzasadnia powstanie roszczenia o zaniechanie niedozwolonych działań.

Zakaz reklamowania napojów alkoholowych

Zastanawiająca jest kwestia reklam alkoholu. Generalnie obowiązuje zakaz tego typu reklam, ale dlaczego w TV tak często oglądamy reklamy piwa? Przecież to napój alkoholowy.

REKLAMA