REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Wniosek, Księgi wieczyste

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wniosek o wpis hipoteki przymusowej do księgi wieczystej

Wniosek o wpis hipoteki przymusowej do księgi wieczystej składa się na urzędowym formularzu, który jest oznaczony symbolem KW-WPIS. Hipoteka przymusowa jest jedną z form realizowania potwierdzonych tytułów wykonawczych wierzytelności poprzez dokonanie obciążenia nieruchomości dłużnika hipoteką.

Wniosek o wpis w księdze wieczystej prawa najmu

Do księgi wieczystej można dokonać wpisu zarówno praw osobistych, jak i roszczenia, do których należą m.in. prawo najmu, a także prawo dzierżawy, prawo odkupu lub pierwokupu, prawo dożywocia oraz inne roszczenia wskazane w art. 16 ustawy o księgach wieczystych i hipotece. Wniosek o wpis prawa najmu w księdze wieczystej składa się na właściwym formularzu.

Niszczenie informacji

Czyn zabroniony niszczenia informacji popełnia ten, kto nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa lub zmienia zapis istotnej informacji albo w inny sposób udaremnia lub znacznie utrudnia osobie uprawnionej zapoznanie się z nią.

Rozporządzanie lokalem przed wpisem do księgi wieczystej

Mając na uwadze fakt, że do powstania odrębnej własności lokalu niezbędny jest wpis do księgi wieczystej, czy istnieje możliwość rozporządzania prawem do lokalu przed dokonaniem takiego wpisu?

REKLAMA

Umowa o ustanowienie służebności na nieruchomości

Służebność powstaje na mocy umowy pomiędzy zainteresowanymi podmiotami lub na podstawie orzeczenia sądu, który podlega stosownemu wpisowi do księgi wieczystej. Służebność jako ograniczone prawo rzeczowe może być ustanowiona tylko na nieruchomości.

Prawo wglądu do elektronicznych ksiąg wieczystych

Każdy podmiot posiada wgląd do elektronicznej księgi wieczystej. W celu wyglądu do księgi elektronicznej, należy skorzystać z przeglądarki Centralnej Informacji. Niezbędna jest także znajomość numeru danej księgi wieczystej, ewentualnie numeru wniosku, pod którym zostało zarejestrowane żądanie założenia nowej księgi – poszukiwanie według innych kryteriów nie przyniesie skutku.

Postępowanie wyjaśniające w razie nieczytelnej księgi wieczystej

Cała procedura związana z przeniesieniem treści widniejącej w dotychczasowej księdze wieczystej do ośrodka migracyjnego celem jej przemigrowania powinna być dokonana w sposób precyzyjny. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek wątpliwości w zakresie niezgodności między księgą w formie elektronicznej a dotychczasową księgą wieczystą należy rozpocząć czynności wyjaśniające.

Odwrócony kredyt hipoteczny a dożywotnia renta za mieszkanie

Istotą odwróconego kredytu hipotecznego jest wypłacanie przez bank co miesiąc środków pieniężnych osobie w podeszłym wieku w zamian za przejęcie nieruchomości po śmierci. W obecnym reżimie finansowo-prawnym wielu emerytów będzie mogło skorzystać z odwróconego kredytu hipotecznego w postaci dożywotniej renty, którego nie będą musieli spłacać za życia.

REKLAMA

Elektroniczna księga wieczysta

Już w 1995 roku rozpoczęły się prace nad informalizacją rejestrów sądowych, co doprowadziło do powstania elektronicznych ksiąg wieczystych. Istotnym osiągnięciem projektu było przede wszystkim stworzenie systemu Nowej Księgi Wieczystej. Najważniejszym założeniem nowego systemu ksiąg miało być zastąpienie papierowych ksiąg wieczystych formą elektroniczną w celu ułatwienia korzystania z nich.

Jak zgłosić wniosek o emeryturę przez osobę uprawnioną do renty z tytułu niezdolności do pracy

Rencista uprawniony do renty z tytułu niezdolności może przed osiągnięciem wieku emerytalnego zgłosić wniosek przyznanie emerytury wcześniejszej. Może to także uczynić w związku z ukończeniem wieku emerytalnego.

Jak zgłosić wniosek o emeryturę powszechną bez względu na staż ubezpieczeniowy

Emerytura powszechna przysługuje osobom, które osiągnęły powszechny wiek emerytalny i posiadają określoną liczbę lat okresów składkowych i nieskładkowych. W określonych przypadkach prawo przewiduje emeryturę powszechną bez względu na długość udowodnionego okresu ubezpieczenia. Jak złożyć wniosek o taką emeryturę.

Jak napisać wniosek o podział majątku wspólnego?

Praktyczne porady dla osób, które chcą sporządzić wniosek o podział majątku wspólnego po rozwodzie. Gdzie złożyć pismo? Jakie dokumenty dołączyć?

Fundusze szwajcarskie dla samorządów

Trwa nabór wniosków do Funduszu Partnerskiego Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. O dotacje mogą ubiegać się m.in. jednostki samorządu w partnerstwie ze szwajcarskimi podmiotami.

Zawieszenie działalności gospodarczej

Prowadzący działalność może zawiesić swoją działalność na określony czas. Jakie są warunki zawieszenia działalności gospodarczej?

Zaświadczenia podatkowe

Organ podatkowy wydaje zaświadczenia na żądanie osoby ubiegającej się o zaświadczenie.

Wniosek o działalność maklerską

Wniosek o działalność maklerską to wniosek złożony do Komisji Nadzoru Finansowego przez podmiot zainteresowany prowadzeniem takiej działalności.

Zasiłek chorobowy – Vademecum

Zasiłek chorobowy jest świadczeniem, które przysługuje osobom ubezpieczonym w przypadku niezdolności do pracy spowodowanej chorobą. Prawo do zasiłku chorobowego przysługuje także w razie wypadku przy pracy lub choroby zawodowej.

Jak się zameldować?

Obowiązek meldunkowy, choć przez wielu uważany za niepotrzebny, pozostaje obowiązkiem. Każdy polski obywatel musi zameldować się albo na stałe albo czasowo, jeżeli zamieszkuje w danej miejscowości. Jak tego dokonać?

Gdzie złożyć wniosek o dowód osobisty?

Dowód osobisty jest najważniejszym dokumentem tożsamości. Wymagany jest przy np. dokonywaniu większości czynności urzędowych czy przekraczaniu granic państwa. Gdzie złożyć wniosek o jego wydanie? Jakie dokumenty są nam potrzebne?

Jak złożyć wniosek o ustanowienie adwokata z urzędu?

Pomoc adwokata lub radcy prawnego z urzędu można otrzymać także w ramach postępowania cywilnego. Jak i kiedy złożyć wniosek o ustanowienie pełnomocnika z urzędu?

Wniosek o stwierdzenie zasiedzenia

Zasiedzenie nieruchomości wymaga złożenia odpowiedniego wniosku do sądu, który musi potwierdzić nabycie prawa wskutek zasiedzenia. Jak napisać i gdzie złożyć wniosek o stwierdzenie zasiedzenia?

Zmiana imienia – jak i kiedy?

Imię jest podstawową nazwa identyfikującą człowieka. W wyjątkowych sytuacjach można jednak dokonać jego zmiany. Kto i w jakich sytuacjach może wystąpić o zmianę imienia?

Zgoda małżonka potrzebna do dokonania sprzedaży nieruchomości

Zgoda małżonka jest potrzebna w celu dokonania czynności prawnej prowadzącej do sprzedaży nieruchomości. Ponadto ważność umowy zawartej przez jednego z małżonków bez wymaganej drugiego małżonka, zależy od potwierdzenia umowy przed drugiego małżonka. Natomiast jednostronna czynność prawna w obrębie wspólnego majątku dokonania przez jednego z małżonków bez uzyskania zgody drugiego małżonka jest nieważna.

Fachowa pomoc przy odbiorze nieruchomości


Przy odbiorze nieruchomości nabywca powinien skorzystać z usług profesjonalisty wówczas, gdy ma wątpliwości co do stanu technicznego nieruchomości w celu dokonania fachowej oceny.

Czy możliwe jest wyłączenie sędziego?

Wyłączenie sędziego jest pewnego rodzaju uprawnieniem strony i ma zapewnić bezstronność osób biorących udział w rozpoznaniu sprawy. Wyłączenie sędziego następuje z mocy ustawy, na podstawie żądania samego sędziego lub wniosku strony postępowania.

Przez jaki okres można pobierać świadczenie rehabilitacyjne

Prawo do świadczenia rehabilitacyjnego przysługuje osobie, która po wyczerpaniu możliwości dalszego pobierania zasiłku chorobowego nadal jest niezdolna do pracy. Jednak leczenie lub rehabilitacja rokują odzyskanie zdolności do pracy.

Czy do załatwienia sprawy w urzędzie wystarczy oświadczenie?

Dotychczas, aby załatwić określoną sprawę w urzędzie, musieliśmy przedkładać stosy zaświadczeń, wniosków i innych dokumentów. Po zmianach, które mają na celu ograniczenia barier w administracji publicznej, załatwienie sprawy w urzędzie ma być dużo szybsze i tańsze. Dlaczego?

Jak zarejestrować się w systemie ePUAP?

Rejestracja w ePUAP, czyli Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej jest darmowa i nieskomplikowana. Umożliwia nam załatwienie wielu spraw urzędowych za pośrednictwem Internetu.

Co to jest ePUAP i jak z niego skorzystać?

ePUAP czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to system, który umożliwia załatwienie wielu spraw korzystając z Internetu. Aby móc z niego skorzystać niezbędne założenie konta, które jest darmowe.

Obowiązek wpisu do księgi wieczystej przez cudzoziemca


Cudzoziemiec jako właściciel nieruchomości w Polsce zobowiązany jest złożyć wniosek o dokonanie wpisu do księgi wieczystej. Nabycie zarówno prawa własności nieruchomości, jak i prawa użytkowania wieczystego następuje na mocy każdego zdarzenia prawnego.

Czy można zagłosować poza miejscem zameldowania?

Osoby, które w zbliżających się wyborach parlamentarnych w październiku 2015 roku będą chciały zagłosować poza miejscem swojego zameldowania, muszą złożyć wniosek o wpis do rejestru wyborców. Taki wniosek należy złożyć w urzędzie gminy miejsca stałego zamieszkania.

Wspólność małżeńska a nabycie nieruchomości przez cudzoziemca


Obcokrajowiec może nabyć nieruchomość wówczas, gdy nabywcą nieruchomości jest współmałżonek, który jest obywatelem polski, a przy tym nieruchomość zostaje zaliczona do majątku wspólnego małżonków.

Gmina nie pobiera opłat za wycinkę drzewa od przedsiębiorcy przesyłowego

3 marca 2011 weszła w życie ustawa z 17 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o lasach oraz ustawy o ochronie przyrody. Wprowadziła ona udogodnienia dla właścicieli urządzeń przesyłowych. Skutki nowelizacji nieznacznie odczują także gminy.

Wniosek o wydanie prawa jazdy przez Internet

W życie weszła nowelizacja ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne umożliwią każdemu obywatelowi załatwienie sprawy urzędowej za pomocą komputera podłączonego do internetu. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziemy mogli złożyć wniosek o wydanie prawa jazdy czy wnieść o dopisanie do rejestru wyborców.

Czy przed kupnem nieruchomości warto sprawdzić księgę wieczystą?


Księgi wieczyste prowadzi się przede wszystkim w celu ustalenia stanu prawnego nieruchomości. Może zdarzyć się, że mieszkanie, które kupujesz nie jest wpisane do księgi wieczystej, Dlatego należy upewnić się czy mieszkanie jest wpisane do księgi wieczystej, a następnie warto sprawdzić, jakie informacje są zawarte w księdze.

Czym jest opłata skarbowa?

Jednym z warunków rozpatrzenia przez urząd naszego wniosku jest przedstawienie dowodu uiszczenia opłaty skarbowej. Czym jest i za jakie czynności jest pobierana?

Jakie są zasady nabywania prawa do zasiłku pielęgnacyjnego po raz pierwszy

Osoba uprawniona do zasiłku pielęgnacyjnego, aby uzyskać zasiłek musi złożyć wniosek o przyznanie jej świadczenia. Do wniosku musi również dołączyć wymaganą dokumentację.

Kupno mieszkania cz. 1. Co sprawdzić przez zawarciem umowy?

Zakup mieszkania to poważny krok. Co zatem powinniśmy sprawdzić przed zakupem nieruchomości? Jednym z obowiązkowych punktów będzie księga wieczysta nieruchomości.

Wniosek o ściganie przestępstwa

W Kodeksie karnym część przestępstw została określona przez ustawodawcę jako wnioskowe, co oznacza, iż ściganie tych przestępstw następuje na wniosek pokrzywdzonego (co wynika z charakteru wskazanych przestępstw). Złożenie wskazanego wniosku powoduje wszczęcie przez organy śledcze postępowania z urzędu, z tym, że istnieje możliwość cofnięcia wniosku o ściganie (z wyjątkiem przestępstwa gwałtu) za zgodą odpowiednio prokuratora lub sądu.

Czym się kierować przy zakupie działki pod budowę domu?


Wybór działki pod budowę domu to jedna z najtrudniejszych decyzji. Konsekwencje złego wyboru będą ciągnąć się za nami przez długie lata. Kupując działkę, należy zwrócić uwagę na takie czynniki jak: lokalizacja, wielkość, cena i ukształtowanie terenu. Zanim podejmiemy decyzję, warto dokładnie sprawdzić teren, który nas interesuje.

Do którego sądu powinienem skierować pozew lub wniosek?

Co do zasady sądem właściwym do rozpoznania sprawy cywilnej w pierwszej instancji jest sąd rejonowy i to do niego składa się pozwy i wnioski.

Jak nabyć mieszkanie, które nie zostało wpisane do księgi wieczystej?


Jak zostać właścicielem mieszkania, które nie zostało wpisane do księgi wieczystej? Jeżeli poświęcimy niemało czasu i nie stracimy cierpliwości nad formalnościami, możemy stać się właścicielami mieszkania przecenionego o 50%!

Wniosek o ukaranie za wykroczenie

W postępowaniu w sprawach o wykroczenia wniosek o ukaranie jest surogatem (odpowiednikiem) aktu oskarżenia w postępowaniu karnym. Oznacza to, iż jego złożenie jest niezbędnym warunkiem dla uruchomienia procedury sądowego rozpoznawania sprawy, inicjuje ją.

Czy zdanie pokrzywdzonego ma znaczenie w kwestii ścigania sprawcy przestępstwa?

Istnieje grupa przestępstw, w stosunku do których prowadzenie postępowania uzależnione jest od Twojej inicjatywy. Bez Twojej zgody, wyrażonej we wniosku o ściganie, policja czy prokurator, pomimo wiedzy o dokonaniu przestępstwa, podejmie tylko czynności niecierpiące zwłoki w celu zabezpieczenia śladów i dowodów, a także czynności zmierzające do wyjaśnienia, czy wniosek będzie złożony.

Czy istnieje możliwość przywrócenia terminu?

Dla zapewnienia prawidłowego toku postępowania i rozstrzygnięcia sprawy w rozsądnym terminie konieczne jest ustalenie ram czasowych, w których strony postępowania mogą dokonywać określonych czynności. W związku z tym dopuszczalność szeregu czynności dokonywanych przez strony postępowania jest ograniczona określonym terminem.

Prawo do drogi sądowej

Aby zainicjować postępowanie administracyjne należy złożyć skargę i wniosek. Sprawa nie zostanie jednak rozpatrzona, jeśli nie należy do właściwości sądu administracyjnego lub została już wcześniej prawomocnie osądzona.

Jak należy sporządzić wniosek o otrzymanie wypisu z operatu ewidencji gruntów i budynków

Wniosek o otrzymanie wypisu z operatu ewidencji gruntów i budynków powinien zostać złożony przez wnioskodawcę w celu pozyskania wypisu z rejestru gruntów, lokali lub budynków lub kartoteki lokalu lub budynków, wyrysu z mapy ewidencyjnej.

Dokumenty niezbędne do dokonania zmian w ewidencji gruntów i budynków


Na mocy przepisów ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne – należy dokonywać zgłoszeń wszelkich zmian danych dotyczących nieruchomości objętych ewidencją gruntów i budynków.

Wniosek o zmianę imienia lub nazwiska

W wyjątkowych sytuacjach prawo zezwala niektórym osobom na zmianę swojego imienia i nazwiska. W szczególności ma to miejsce, gdy nazwisko jest ośmieszające. Aby dokonać takiej zmiany należy złożyć wniosek do urzędu stanu cywilnego. Co powinien zawierać?

Wiza krajowa

Wiza krajowa uprawnia do wjazdu i ciągłego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub kilku pobytów następujących po sobie, trwających łącznie dłużej niż 3 miesiące. Okres pobytu ustala się w granicach, o których mowa powyżej odpowiednio do celu pobytu wskazanego przez cudzoziemca. Okres ważności wizy krajowej nie może przekroczyć 1 roku.

REKLAMA