REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przerwa lunchowa i posiłki oferowane przez pracodawcę poprawiają wizerunek firmy i zwiększają efektywność pracowników

Co szósty pracownik zjada posiłek w miejscu do tego nieprzystosowanym
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Firmy oferujące pracownikom posiłki w pracy jako dodatkowe świadczenie pozapłacowe zyskują na wizerunku, choć same darmowe lunche nie zaliczają się do benefitów pierwszej kategorii. Jeszcze ciekawsze są związane z tym inne okoliczności, np. rola przerwy na jedzenie dla integracji pracowników oraz wpływ menu w pracy na rodzaj posiłków spożywanych w domu.

Dostęp do posiłków w pracy może przesądzić o wyborze konkretnego pracodawcy, a z drugiej strony często odgrywa nieocenioną rolę instrumentu integrującego załogi.

REKLAMA

REKLAMA

Opcja posiłku w pracy – wart docenienia element oferty

40 proc. ankietowanych przez SmartLunch, pracowników fabryk i dużych zakładów produkcyjnych. uważa, że regularne spożywanie posiłków wpływa na efektywność w pracy. Co czwarty badany twierdzi, że oferowanie tego benefitu pozapłacowego jest dla niego ważnym czynnikiem podczas wyboru miejsca zatrudnienia.
Niepokojący jest jednak fakt, że 17 proc. pracowników zjada obiady w miejscach nieprzystosowanych do tego celu, co jasno wskazuje na potrzebę większego zaangażowania ze strony pracodawców.

Według trzech na dziesięciu ankietowanych regularne spożywanie posiłków częściowo wpływa na wydajność w pracy. Z kolei 28 proc. twierdzi, że benefit ten znacząco wpływa na efektywność, a 12 proc. docenia ten dodatek, zwłaszcza jeśli posiłki oferowane przez pracodawcę są zdrowe i zbilansowane. Jedynie 16 proc. respondentów deklaruje, że wydajność w pracy bardziej zależy od innych czynników takich jak sen, stres czy otoczenie w firmie.

– Chociaż znaczna część badanych dostrzega pozytywny wpływ regularnych i zdrowych posiłków na swoją efektywność, to jednak alarmujące jest, że aż 17 proc. pracowników zjada obiady przy biurku, a kolejne 17 proc. w miejscach nieprzystosowanych do tego celu. To sygnał dla pracodawców, że pomimo wysiłków na rzecz poprawy dobrostanu pracowników, istnieje znacząca przestrzeń do dalszych działań – komentuje Mateusz Tałpasz, CEO SmartLunch.

REKLAMA

Firma z przerwami lunchowymi to taka z dobrym wizerunkiem

Oferowanie wyżywienia w firmie przekłada się na docenienie pracodawcy – co czwarty badany uważa dostęp do tego pozapłacowego benefitu za ważny czynnik podczas wyboru miejsca pracy. Jeden na dziesięciu respondentów twierdzi, że znacząco poprawiło to jego postrzeganie firmy i jest jednym z głównych powodów, dla których w niej pozostaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aż 60 proc. badanych traktuje oferowanie jedzenia jako “miły dodatek”. Spora grupa (35 proc.) docenia ten benefit, jednak przyznaje, że podczas wyboru miejsca zatrudnienia inne czynniki są bardziej priorytetowe. Jedynie 7 proc. przyznało, że oferowanie wyżywienia nie jest istotnym elementem przy wyborze pracodawcy.

Korzyści z przerwy lunchowej: posiłek, relaks, budowanie więzi

Dla wielu pracowników przerwa lunchowa jest czymś więcej niż jedynie chwilą na zjedzenie posiłku. Niemal czterech na dziesięciu ankietowanych traktuje ten czas jako szansę na krótki odpoczynek w ciszy i regenerację. Dla 36 proc. badanych to natomiast moment na odstresowanie się, a dla 33 proc. forma integracji ze współpracownikami. 

Nie bez znaczenia pozostaje zapewnienie przez pracodawcę odpowiedniego miejsca do spożycia posiłku. Największa grupa spośród pracowników fabryk i dużych zakładów produkcyjnych, bo aż 35 proc. zjada obiady w kantynie, a trzech na dziesięciu korzysta w tym celu z pokoju socjalnego. Jedynie 2 proc. badanych wychodzi na lunch poza biuro.
– To pokazuje, jak istotna jest rola pracodawców w kreowaniu przestrzeni wspierającej nie tylko nawyki żywieniowe, ale również społeczny aspekt przerw obiadowych – podkreśla Mateusz Tałpasz.

Pracownicy lubią różnicować menu w pracy i w domu

Wybory żywieniowe w pracy różnią się od decyzji dokonywanych w domu – takiego zdania jest czterech na dziesięciu ankietowanych pracowników.
Z jednej strony, 10 proc. badanych deklaruje, że czasami są bardziej skłonni do wyboru zdrowych opcji będąc w firmie, jednak z drugiej strony niemal taka sama grupa uważa, że sporadycznie jest bardziej chętna do wyboru niezdrowego jedzenia przebywając w pracy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Czy podatek od pustostanów jest zgodny z prawem? Kiedy gmina może stosować do niezamieszkałego mieszkania wyższą stawkę podatku od nieruchomości?

W Polsce coraz częściej zwraca się uwagę na sytuację, w której mieszkania lub domy pozostają dłuższy czas puste, niezamieszkałe, niesprzedane albo niewynajmowane. W warunkach mocno napiętego rynku mieszkaniowego budzi to poważne pytania o gospodarowanie zasobem mieszkań i o sprawiedliwość obciążeń podatkowych. Właściciele, którzy kupują lokale jako inwestycję, nie wprowadzają ich na rynek najmu ani nie przeznaczają do zamieszkania, lecz trzymają je w nadziei na wzrost wartości. Samorządy coraz częściej zastanawiają się, czy nie powinno się wprowadzić narzędzi fiskalnych, które skłoniłyby właścicieli do aktywnego wykorzystania nieruchomości albo poniesienia wyższego podatku.

Elektroniczny obieg faktur i dokumentów kosztowych – jak przyspieszyć rozliczenia i przygotować firmę na KSeF

W większości organizacji obieg faktur kosztowych i dokumentów zakupowych działa według ustalonych schematów akceptacji i procedur. Jednak obecne procesy — choć często działają poprawnie — mogą być szybsze, bardziej przewidywalne, lepiej zautomatyzowane i zapewniać wyższą jakość danych. Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur sprawia, że usprawnienie tych obszarów przestaje być jedynie możliwością — staje się koniecznością. Elektroniczny obieg dokumentów to naturalny kierunek rozwoju, który pozwala skrócić czas rozliczeń, zmniejszyć liczbę błędów i przygotować firmę na nadchodzące zmiany regulacyjne.

To workflow, a nie KSeF, ochroni firmę przed błędami i próbami oszustw. Jak prawidłowo zorganizować pracę i obieg dokumentów w firmie od lutego 2026 roku?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to jedna z największych zmian w polskim systemie podatkowym od lat. KSeF nie jest kolejnym kanałem przesyłania faktur, ale całkowicie nowym modelem ich funkcjonowania: od wystawienia, przez doręczenie, aż po obieg i archiwizację.W praktyce oznacza to, że organizacje, które chcą przejść tę zmianę sprawnie i bez chaosu, muszą uporządkować workflow – czyli sposób, w jaki faktura wędruje przez firmę. Z doświadczeń AMODIT wynika, że firmy, które zaczynają od uporządkowania procesów, znacznie szybciej adaptują się do realiów KSeF i popełniają mniej błędów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary, które powinny zostać uwzględnione.

Jak chronić majątek w czasie kryzysu (np. wojny). Waluta, bank i mieszkanie za granicą, dokumenty potwierdzające własność, dywersyfikacja

Coraz częściej mówi się o obawach przed eskalacją konfliktu zbrojnego w naszym regionie. Ale wojna to tylko jeden ze scenariuszy. Jeszcze gorszy może być globalny reset, który w obecnej sytuacji makroekonomicznej wydaje się być nieuchronny. To już pytanie, nie „czy” tylko „kiedy” kryzys może nadejść.

REKLAMA

Już wkrótce kolejny produkt zostanie objęty opłatą kaucyjną – dwukrotnie wyższą

Od 1 października w Polsce oficjalnie wszedł w życie system kaucyjny. W sklepach pojawią się pierwsze plastikowe butelki objęte kaucją, a na ulicach i w punktach handlowych – butelkomaty. Tymczasem już niebawem system kaucyjny zostanie rozszerzony o kolejny produkt – tym razem z dwukrotnie wyższą kaucją.

ZUS nie uzna twojego wynagrodzenia oraz zignoruje treść umowy o pracę - nowe postanowienie Sądu Najwyższego a zasady gry z ZUS i L4 (zwolnienie lekarskie)

Sąd Najwyższy potwierdził, że nagłe podwyższenie wynagrodzenia przed przewidywaną niezdolnością do pracy może zostać uznane za nieważne. ZUS ma prawo zakwestionować podstawę wymiaru składek, jeśli wysokość wynagrodzenia rażąco odbiega od wkładu pracy, a zmiana nastąpiła tuż przed powstaniem prawa do świadczeń z ubezpieczenia chorobowego. To ważny sygnał dla pracodawców i pracowników.

Ulga mieszkaniowa w PIT ograniczona tylko do jednej nieruchomości. Od kiedy? Co wynika z projektu nowelizacji

Minister Finansów i Gospodarki zamierza istotnie ograniczyć ulgę mieszkaniową w podatku dochodowym od osób fizycznych. Na czym mają polegać te zmiany? W skrócie nie będzie mogła skorzystać z ulgi mieszkaniowej osoba, która jest właścicielem lub współwłaścicielem więcej niż 1 mieszkania. Gotowy jest już projekt nowelizacji ustawy o PIT w tej sprawie ale trudno się spodziewać, że wejdzie w życie od nowego roku, bo projekt jest jeszcze na etapie rządowych prac legislacyjnych. A zgodnie z utrwalonym orzecznictwem Trybunał Konstytucyjny okres minimalny vacatio legis w przypadku podatku PIT nie powinien być krótszy niż jeden miesiąc. Zwłaszcza jeżeli dotyczy zmian niekorzystnych dla podatników jak ta. Czyli zmiany w podatku PIT na przyszły rok można wprowadzić tylko wtedy, gdy nowelizacja została opublikowana w Dzienniku Ustaw przed końcem listopada poprzedniego roku.

Wakacje 2026: LOT-em na Kretę z Warszawy do Heraklionu 3 razy w tygodniu od 30 maja. Już można kupić bilety

W komunikacie z 27 listopada 2025 r. nasz narodowy przewoźnik lotniczy Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały, że uruchamiają sprzedaż biletów na połączenia między Warszawą a Heraklionem. Pierwszy rejs odbędzie się 30 maja 2026 r., a loty na trasie WAW-HER-WAW będą realizowane w sezonie letnim 2026 - 3 razy w tygodniu – w poniedziałki, piątki i soboty. Bilety na połączenia z Lotniska Chopina w Warszawie do Heraklionu są dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym na stronie lot.com, w LOT Contact Center i w biurach LOT Travel.

REKLAMA

Sprawiedliwe wynagrodzenie - czyli jakie? "Szczęście w pracy Polaków" [ANALIZA BADANIA]

70 proc. Polaków nie obawia się o stabilność swojego zatrudnienia, ale tylko 41 proc. uważa swoje wynagrodzenie za sprawiedliwe. Ale co oznacza sprawiedliwe czy godne wynagrodzenie? Dla każdego co innego. Poniżej nowe dane z 9. edycji badania „Szczęście w pracy Polaków”.

Po przekroczeniu 30-krotnosci i zwrocie pracownikowi składek należy przeliczyć i wyrównać zasiłek

Przekroczenie rocznej podstawy wymiaru składek ZUS może znacząco wpłynąć na prawidłowe ustalenie podstawy zasiłków chorobowych, opiekuńczych czy macierzyńskich. Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy, że po korekcie składek konieczne jest również przeliczenie podstawy zasiłkowej i wypłacenie wyrównania. Ekspertka Stowarzyszenia Księgowych w Polsce wyjaśnia, kiedy powstaje taki obowiązek i jak prawidłowo go obliczyć.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA