REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Wizerunek

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przerwa lunchowa i posiłki oferowane przez pracodawcę poprawiają wizerunek firmy i zwiększają efektywność pracowników

Firmy oferujące pracownikom posiłki w pracy jako dodatkowe świadczenie pozapłacowe zyskują na wizerunku, choć same darmowe lunche nie zaliczają się do benefitów pierwszej kategorii. Jeszcze ciekawsze są związane z tym inne okoliczności, np. rola przerwy na jedzenie dla integracji pracowników oraz wpływ menu w pracy na rodzaj posiłków spożywanych w domu.

Zmiana pracy 2024: dla poprawy zdrowia i warunków lub wyższych zarobków – konkurencyjne firmy korzystają z okazji

Polacy przestali bać się zmiany miejsca pracy. Oczywiście najbardziej mobilni są najmłodsi – pokolenie Z pokazuje, jak to robić. Ale w ich ślady idą także starsi. Badania pokazują, że o zmianie miejsca pracy w 2024 roku myśli co dziesiąty zatrudniony.

Czy kluby sportowe muszą pobierać zaliczki na podatek dochodowy od wynagrodzeń piłkarzy?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że kluby sportowe nie są zobowiązane do pobierania zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń wypłacanych piłkarzom, gdy ci świadczą usługi w ramach własnej działalności gospodarczej.

Pozytywny wizerunek Państwowej Inspekcji Pracy

Jak wynika z ogólnopolskiego badania społecznego, blisko 80% pracowników, którzy mieli kontakt z Państwową Inspekcją Pracy ocenia to jako doświadczenie pozytywne. Badania zostały przeprowadzone w reprezentatywnej grupie pracodawców i pracowników.

REKLAMA

Czy pracodawca może zakazać kontaktu z mediami?

Czy pracodawca może zakazać pracownikom kontaktowania się z mediami? Czy prawo pozwala na udzielanie wypowiedzi o sytuacji firmy przez pracowników? Jakie są warunki zgodnej z prawem pracy wypowiedzi w mediach?

Wizerunek jako dobro osobiste – ochrona prawna, zgoda na rozpowszechnianie, roszczenia osoby uprawnionej

Na czym polega ochrona prawna wizerunku? Jak powinna być wyrażona zgoda na rozpowszechnianie wizerunku? Czym grozi rozpowszechnianie wizerunku bez zgody osoby uprawnionej? Jakie roszczenia przysługują osobie uprawnionej? Wyjaśnia Bartłomiej Niezabitowski, radca prawny z Kancelarii Chmura i Partnerzy.

Mój wizerunek - czy to tylko zdjęcie?

Każdy ma swoje wyobrażenie czym jest wizerunek albo co potocznie uznawane jest za wizerunek.

Sponsorowanie sportowca w związku z Rule 40

Sponsorowanie sportowca jest zazwyczaj inwestycją w przyszłość. Jednak samo skapitalizowanie osiągnięcia podopiecznego jest wyzwaniem godnym olimpijskiego lauru. Na samych Igrzyskach zakazane jest prezentowanie logotypów sponsorów, również publikacja w mediach wiadomości o upragnionym medalu obłożona jest rygorystycznymi regulacjami, za które odpowiada tzw. Rule 40.

REKLAMA

Największe kryzysy wizerunkowe 2020 roku [RANKING]

Kryzysy wizerunkowe to główny temat badania „Kryzysometr 2020/2021” przeprowadzonego wśród ponad stu dyrektorów komunikacji, menadżerów PR i rzeczników prasowych kluczowych firm rynkowych, instytucji państwowych i samorządowych oraz organizacji pozarządowych. Sprawdź, kto uplasował się na czele rankingu.

Pracownicy mogą być ambasadorem firmy

Szacuje się, że osiem na dziesięć osób ufa rekomendacjom szeregowych pracowników, a nie ich szefom. To powód, by starania o wizerunek zacząć od środka firmy.

Wykorzystanie wizerunku a ochrona danych osobowych

Niezależnie od regulacji prawnoautorskich należy pamiętać, iż wizerunek stanowi również daną osobową. Jak zatem wykorzystać wizerunek zgodnie z RODO?

Przetwarzanie wizerunku pracownika – czy zgoda jest niezbędna?

W firmach często konieczne jest wykorzystanie wizerunku pracownika. W sieci zdjęcia osób zatrudnionych używane są do celów marketingowych i komunikacyjnych. Co więcej, zamieszczane są na stronach internetowych czy w stopkach wiadomości e-mail. Warto jednak pamiętać, że wizerunek osoby utrwalony na zdjęciu należy do katalogu danych osobowych, a one podlegają ochronie.

Publikacja wizerunku dziecka - pomyśl o konsekwencjach

Przed publikacją wizerunku dziecka w mediach społecznościowych warto pomyśleć o konsekwencjach. Treści udostępniane w Internecie pozostają tam na zawsze. Dziecko zaś ma prawo do prywatności oraz ochrony dóbr osobistych.

Zgoda rodziców na publikację wizerunku dziecka

"Nikt nie ma prawa wymuszać na rodzicach wyrażenia zgody na rozpowszechnianie wizerunku ich dzieci. Zgoda musi być dobrowolna, wyraźna i świadoma. Zawarcie zaś klauzuli o zgodzie na rozpowszechnianie wizerunku dziecka w umowie może być uznane za klauzulę niedozwoloną. Skutek w tym zakresie reguluje art. 3851 kodeksu cywilnego" –podkreśla Adam Sanocki, rzecznik prasowy UODO.

Etyka w rekrutacji

Rekrutacja pracownika wymaga odpowiedniego podejścia do kandydata do pracy. Proces pozyskiwania nowego pracownika wpływa na wizerunek pracodawcy. Warto więc dbać o etykę podczas rekrutacji pracownika.

Jak zadbać o swój wizerunek podczas majówki?

Ministerstwo Cyfryzacji radzi jak dbać o bezpieczeństwo i swój wizerunek podczas majówki. Pamiętajmy, że to, co wrzucamy do sieci, zostanie tam na zawsze.

Budowanie marki osobistej

Budowanie marki osobistej stało się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych elementów prowadzenia własnego biznesu i nie tylko. Jest to jeden ze sposobów na efektywny marketing oraz ciekawą formę reklamy siebie oraz swoich towarów czy usług.

Zgoda na publikację wizerunku a RODO

Jak powinna wyglądać zgoda na publikację wizerunku na stronie www, Facebooku, Instagramie, YouTubie? Czy forma nagrania jest tu prawidłowa?

Ochrona wizerunku osób publicznych

Coraz częściej pojawiająca się kwestia znajdującą swój finał w sądach, jest kwestia ochrony wizerunku osoby. Szczególnie zaś ciekawą kwestią jest ta dotycząca zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku tak zwanych osób publicznych.

Zezwolenie na rozpowszechnianie wizerunku

Zezwolenie na rozpowszechnianie wizerunku to temat, który wciąż sprawia problemy i pozostaje dość kontrowersyjny. Ze względu specyfikę każda sprawa zdaje się być mocno zindywidualizowana i ciężko wyprowadzić jest ogólne wnioski. W czasach gdy każdy ma w telefonie aparat fotograficzny, w dobie Internetu i social mediów, wizerunek każdej osoby można bezrefleksyjnie udostępnić. Jednak czy bez konsekwencji?

Jak ingerencja państwa wpływa na wiarygodność firm

W Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach europejskich, państwo przejmuje część własności w sektorach, które mają strategiczne znaczenie dla gospodarki. Taka ingerencja choć pomaga ustabilizować sytuację branży, to może się odbić na konkurencyjności i wynikach działających w niej firm – wynika z raportu DNB Bank Polska i firmy doradczej PwC. Zaangażowanie państwa ma też przełożenie na ocenę ratingową przedsiębiorstwa, która potwierdza jego wypłacalność i wiarygodność kredytową. – Właściciel państwowy może mieć pozytywny wpływ na ocenę ratingową przedsiębiorstwa, ponieważ stoi za nim duże zaplecze w postaci Skarbu Państwa – zauważa Marcin Petrykowski, dyrektor zarządzający S&P w Polsce.

Networking – jak tego nie robić?

Skuteczne budowanie użytecznych relacji to nie sztuka wymiany wizytówek, w ślad za którą idzie zarzucanie listami powitalnymi. W networkingu nie wystarczy jedynie dobrze się zaprezentować podczas pierwszego spotkania, trzeba też zadbać o utrzymanie kontaktu na długie lata, ciągle go podtrzymywać oraz właściwie wykorzystywać. A o tym, czego nie należy robić, opowiada założyciel platformy dla poszukiwania korepetytorów Preply.com Kirill Bigai.

Po raz pierwszy w Lublinie Akademia Mówcy i Prezentera

Po raz pierwszy w Lublinie, już 6 maja, odbędzie się seminarium z wystąpień publicznych prowadzone przez pana Maurycego Seweryna - jednego z trzech najlepszych w Polsce ekspertów od wystąpień publicznych i mowy ciała. Seminarium nosi nazwę Akademia Mówcy i Prezentera. Są to praktyczne warsztaty z kamerą dla dziennikarzy, samorządowców, przedsiębiorców i studentów.

Wizerunek jako dobro osobiste podlegające ochronie

Dobro osobiste w postaci wizerunku jest traktowane w sposób oddzielny i autonomiczny w stosunku do innych dóbr. Czy rozpowszechnianie wizerunku osób publicznych wymaga ich zgody?

Monitoring wizyjny - co z ochroną wizerunku?

Projektowane przepisy mają w większym stopniu chronić prawa osób, których wizerunki są obserwowane przez system monitoringu wizyjnego. Na podstawie proponowanych przepisów, każdej osobie będzie przysługiwało prawo do informacji o objęciu jej monitoringiem wizyjnym w otwartej przestrzeni publicznej lub zamkniętej przestrzeni przeznaczonej do użytku publicznego oraz – w określonych przypadkach – w przestrzeni prywatnej.

Fotografowanie ludzi a prawo

Jak prawo reguluje kwestię wykorzystania fotografii innych ludzi? Czy można zrobić zdjęcie każdemu?

Praca w logistyce: Co decyduje o wyborze pracodawcy?

Dla szukających pracy w logistyce liczy się głównie pozycja firmy na rynku i jej rozpoznawalność. Ponad 53 proc kandydatów szukających pracy w branży TSL wybiera pracodawcę oceniając pozycję jego marki na rynku. - wynika z sondy, którą przeprowadził portal Pracujwlogistyce.pl w okresie sierpień - wrzesień tego roku.

Uważaj na cybersquatting

Potencjał, jaki posiadają inwestycje w domeny, nie zawsze wykorzystywany jest zgodnie z prawem oraz w dobrej wierze. Coraz częściej na rejestracji adresów WWW z użyciem nazw popularnych produktów, przedsiębiorstw czy inicjatyw próbują wzbogacić się cyberprzestępcy.

Domena dla przedsiębiorstwa

Odpowiedni dobór adresu WWW warunkuje sukces firmy w Sieci. Można go porównać do lokalizacji biura – im lepsze położenie, tym łatwiej trafić do firmy.

Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Rejestracja firmowej domeny to pierwszy krok do zbudowania wizerunku przedsiębiorstwa w Sieci. Ważne jest, by wszystkie elementy składowe adresu internetowego były odpowiednio dobrane. Zakup domeny u rejestratora to czynność zajmująca jedynie kilka minut. Jednak warto poświęcić trochę więcej czasu i odpowiednio się do tego przygotować.

REKLAMA