REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klienci sklepów stacjonarnych i internetowych w jednakowym stopniu oczekują ułatwień, które może im zapewnić sztuczna inteligencja

W najbliższych miesiącach w handlu kluczowe staje się znalezienie równowagi pomiędzy pierwiastkiem ludzkim a sztuczną inteligencją
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ponad połowa konsumentów uważa, że inteligentne technologie zaprojektowane co do zasady z myślą o ułatwieniu nam życia, mogą przejąć nad nim kontrolę. Połowa badanych nie wyobraża sobie jednak świata bez rozwiązań cyfrowych i pozytywnych doświadczeń jakie niesie za sobą automatyzacja.

Cyfryzacja i postęp technologiczny sprawiły, że ponad połowa badanych przez Mindshare używa gadżetów i aplikacji, które ulepszają sposób w jaki żyją i pomagają w dokonywaniu codziennych wyborów. W miarę rozwoju sztucznej inteligencji – AI, pojawiają się jednak obawy, że stajemy się coraz bardziej niezdolni do uczenia się nowych rzeczy lub samodzielnego myślenia.

REKLAMA

REKLAMA

Konsumenci już się oswoili ze sztuczną inteligencją

Mindshare publikuje globalny raport #ID Culture: Automated Life, oparty na danych z 12. rynków, zgłębiający postawy konsumentów wobec sztucznej inteligencji.

Choć istnieją obawy dotyczące wpływu AI na naszą codzienność, technologie oparte na sztucznej inteligencji mogą przynieść wiele możliwości i korzyści.

Marki starają się uczynić ją przyjazną dla ludzi i coraz częściej włączają elementy technologiczne do swojej oferty. To z kolei wpływa na preferencje konsumentów, których oczekiwania względem ścieżki zakupowej zmieniają się – w świecie przeładowanym informacjami i pragnieniem natychmiastowej gratyfikacji, wydajność dzięki automatyzacji stała się ich podstawowym wymogiem.

REKLAMA

Sklepy stacjonarne w dalszym ciągu odgrywają znaczącą rolę w doświadczeniu zakupowym (72 proc. badanych lubi odwiedzać sklepy fizyczne, aby zobaczyć i dotknąć produkty, które ich interesują). Wiele osób w pierwszej kolejności stawia jednak na e-commerce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponad połowa respondentów (52 proc.) jest zadowolona z uproszczenia swoich zakupów online i otrzymywania wszystkiego z jednego miejscu (jak np. na Allegro czy Amazonie). Warto zaznaczyć, że choć konsumenci poddają się internetowym gigantom, wciąż co drugi z nich poszukuje bardziej wyjątkowych doświadczeń u niezależnych i niszowych marek.

Sztuczna inteligencja powinna wspierać i e-commerce i zakupy w tradycyjnym sklepie

Każda z form zakupowych niesie za sobą inne atuty, jednak w obydwu przypadkach konsumenci stawiają na pierwiastek ludzki i coraz częściej poszukują przede wszystkim fizyczno-cyfrowych doświadczeń, które urozmaicą ich ścieżkę na każdym etapie podróży konsumenckiej. Aż 69 proc. osób woli wchodzić w interakcje z markami osobiście niż za pośrednictwem chatbotów lub automatycznych odpowiedzi na ich stronach internetowych/w aplikacjach.

Podobnie podczas zakupów stacjonarnych – 57 proc. badanych chciałoby, aby produkty i doświadczenia w sklepach fizycznych również były spersonalizowane.

Dlatego marki powinny pamiętać o zapewnieniu konsumentom zarówno personalizacji i interakcji z drugim człowiekiem, jak również upewnić się, że automatyzacja jest używana prawidłowo. Jeśli marki w zbyt dużym stopniu zapewniają możliwości interakcji z ludźmi, klienci mogą czuć się odłączeni. Natomiast jeżeli zautomatyzowane procesy nie będą wystarczająco spersonalizowane lub istotne z punktu widzenia potrzeb klienta, mogą zostać przez niego zignorowane.

Konsumenci potrzebują równowagi: tradycja a sztuczna inteligencja

Postępująca digitalizacja życia sprawia, że ludzie nie tylko w kontekście zakupowym, ale również stylu życia dążą do upraszczania, aby czerpać z codzienności jak największą przyjemność.
Ponad połowa (51 proc.) chciałaby zautomatyzować zwykłe, rutynowe czynności, aby wygospodarować więcej czasu wolnego. Pożądana jest również automatyzacja i uproszczenie w kontekście podejmowania decyzji – 46 proc. badanych poszukuje rozwiązań i technologii, które usprawniłyby te procesy. 

Istotna jest również kwestia usług streamingowych – aż 63 proc. respondentów czuje przytłoczenie nadmiarem treści wideo do wyboru. Ponad połowa użytkowników (55 proc.) chciałaby, aby platformy sugerowały nowy i nieoczywisty content do oglądania lub słuchania. Wyrażają też zainteresowanie nowymi serwisami, które skupią wszystkie treści strumieniowe w jednym miejscu.

W najbliższych miesiącach kluczowe staje się znalezienie równowagi pomiędzy pierwiastkiem ludzkim a AI. Marki powinny zapewnić konsumentom kontrolę nad decydowaniem o ich zautomatyzowanych doświadczeniach - za pomocą przyjaznych dla nich technologii - aby mogli poczuć się w pełni samodzielni. Ważne będzie również zagwarantowanie doświadczeń podobnych do tych, jakie konsumenci mogą spotkać w środowisku fizycznym.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Olimpiada ZUS rusza już 25 listopada. Rekordowa liczba uczniów powalczy o indeksy na studia

Blisko 27 tys. uczniów z całej Polski weźmie udział w pierwszym etapie Olimpiady ZUS „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych”. Stawką są cenne nagrody, dodatkowe punkty w rekrutacji, a nawet indeksy na wybrane uczelnie. W tym roku liderem frekwencji jest województwo śląskie.

6140,20 zł: nowa kwota graniczna przychodu emeryta i rencisty od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. i kwota graniczna przychodu w całym 2025 r. [ZUS]

6140,20 zł - tyle emeryci i renciści mogą dorabiać do emerytury bez żadnych konsekwencji dla swojego głównego świadczenia. Nowe kwoty dorabiania obowiązują od grudnia 2025 r. do lutego 2026 r. Ile wynoszą kwoty graniczne przychodu w całym 2025 r.?

Okazja czy pułapka? Konsumenci coraz ostrożniej podchodzą do Black Friday

Ponad 70% Polaków zauważa, że ceny bywają sztucznie podnoszone przed Black Friday, by późniejsze „promocje” wyglądały korzystniej. Aż 84% konsumentów sprawdza więc autentyczność ofert. Eksperci wskazują, że mimo świadomości nadużyć Polacy nadal szukają okazji, zachowując czujność.

Co daje lekki stopień niepełnosprawności? Ulgi, zasiłki, dofinansowania [Pełna lista 2026] Kwoty, warunki i ograniczenia

W 2026 roku osoby z lekkim stopniem niepełnosprawności zyskają łatwiejszy dostęp do wsparcia. Umożliwią to uproszczone procedury, cyfrowe wnioski i rozszerzone programy PFRON. Nadal obowiązują ulgi podatkowe i dopłaty do sprzętu, a dodatkowo pojawia się świadczenie wspierające dla części osób z większymi potrzebami. Sprawdź, jakie prawa i kwoty Ci przysługują, aby nie stracić żadnej możliwości.

REKLAMA

Klienci otrzymają do 2500 zł. Znany bank musi wypłacić odszkodowania

UOKiK ustalił, że Bank Pekao S.A. przez lata nie dotrzymywał ustawowych terminów rozpatrywania reklamacji klientów. W rezultacie bank ma obowiązek wypłacić poszkodowanym klientom odszkodowania, których wysokość może sięgnąć do 2500 zł. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, podkreślił, że "trzymanie klientów w długotrwałej niepewności w sprawach dotyczących ich pieniędzy jest niedopuszczalne".

Obowiązkowy KSeF: kto (i jak) odpowiadać będzie za błędy w fakturowaniu? Podatnik, fakturzystka czy księgowa?

Realizacja czynności dotyczących fakturowania w KSeF wykonywana jest w imieniu podatnika przez konkretne osoby identyfikowane z imienia i nazwiska. W przypadku małej jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej czynności fakturowania realizuje właściciel, a w większych przedsiębiorstwach – upoważniony pracownik. Pracownik ponosi odpowiedzialność za błędy w wystawionej fakturze VAT, jednak rodzaj i zakres tej odpowiedzialności zależą od charakteru błędu, stopnia winy pracownika oraz przepisów, na podstawie których jest ona rozpatrywana (Kodeks pracy czy Kodeks karny skarbowy). Kluczowe znaczenie ma funkcja lub stanowisko pracownika w organizacji, a przede wszystkim jego zakres obowiązków.

Nowe limity dorabiania do emerytury i renty od grudnia 2025 r. Kto i ile może dorobić bez zmniejszenia lub zawieszenia świadczenia z ZUS?

Jest to bardzo ważna informacja dla rencistów i wcześniejszych emerytów, którzy dorabiają do swoich świadczeń. Od 1 grudnia 2025 r. zmieniają się graniczne kwoty przychodu, które powodują zmniejszenie lub zawieszenie świadczeń (emerytur i rent) z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Limity te będą wyższe niż w poprzednich trzech miesiącach. Bezpieczny próg przychodu (do którego można zarabiać bez obawy o zmniejszenie lub zawieszenie emerytury lub renty) wzrośnie o 16,10 zł, do kwoty 6 140,20 zł brutto. A górna granica zwiększy się o 30 zł i wyniesie 11 403,30 zł brutto. Zarobki powyżej tej kwoty w grudniu 2025 r., styczniu i lutym 2026 r. sprawią, że ZUS zawiesi emeryturę lub rentę.

Wyższe dodatki stażowe i nagrody jubileuszowe. Kto skorzysta na zmianach w 2026 r.?

Na zwiększeniu stażu pracy uwzględnianego przy świadczeniach pracowniczych zyska m.in. wielu nauczycieli i pracowników samorządowych. Dla samorządów konieczność wypłaty wyższych nagród jubileuszowych, świadczeń urlopowych, dodatków stażowych i odpraw będzie nowym obciążeniem.

REKLAMA

Bielizna ochronna trudnopalna – wymóg prawny czy standard najlepszej praktyki? [Rozporządzenie UE]

Z perspektywy zapewnienia efektywnej i kompletnej ochrony pracownikom w obszarach zagrożonych wybuchem, noszenie bielizny o właściwościach trudnopalnych jest uznawane za bezwzględnie konieczne. Chociaż polskie ramy prawne mogą nie zawierać bezpośredniego i jednoznacznego przepisu nakazującego wprost stosowanie bielizny trudnopalnej pod odzieżą ochronną, obowiązek ten wynika pośrednio z ogólnych regulacji dotyczących bezpieczeństwa pracy. Producenci środków ochrony indywidualnej (ŚOI) są zobowiązani do przestrzegania unijnych wymagań określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 oraz odpowiednich norm branżowych.

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej pozwala na lepsze zarządzanie jego majątkiem i finansami. To nie prywatyzacja ani oddanie szpitala w obce ręce

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej nie jest zjawiskiem nowym ani wyjątkowym dla Polski - to powszechny, od lat stosowany na świecie model transformacji szpitalnictwa, który w odpowiednio zaplanowanym kontekście potrafi przywrócić płynność, uratować miejsca pracy i nadać nowy impuls rozwojowy placówkom ochrony zdrowia. W istocie nie mówimy o prywatyzacji ani o oddaniu szpitala w obce ręce – lecz o zmianie sposobu zarządzania majątkiem i przepływem kapitału, która pozwala na zachowanie misji publicznej, przy jednoczesnym wprowadzeniu profesjonalnych metod zarządzania finansami i inwestycjami. W ujęciu systemowym dzierżawa powinna być traktowana nie jako prywatyzacja, lecz jako instrument modernizacji infrastruktury zdrowotnej – rozwiązanie pragmatyczne, które pozwala utrzymać publiczny charakter systemu, a jednocześnie otwiera go na nowoczesne formy finansowania. To mechanizm, który łączy interes publiczny z logiką biznesową, a jego skuteczność potwierdzają dane z rynków zagranicznych.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA