REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klienci sklepów stacjonarnych i internetowych w jednakowym stopniu oczekują ułatwień, które może im zapewnić sztuczna inteligencja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
W najbliższych miesiącach w handlu kluczowe staje się znalezienie równowagi pomiędzy pierwiastkiem ludzkim a sztuczną inteligencją
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ponad połowa konsumentów uważa, że inteligentne technologie zaprojektowane co do zasady z myślą o ułatwieniu nam życia, mogą przejąć nad nim kontrolę. Połowa badanych nie wyobraża sobie jednak świata bez rozwiązań cyfrowych i pozytywnych doświadczeń jakie niesie za sobą automatyzacja.

Cyfryzacja i postęp technologiczny sprawiły, że ponad połowa badanych przez Mindshare używa gadżetów i aplikacji, które ulepszają sposób w jaki żyją i pomagają w dokonywaniu codziennych wyborów. W miarę rozwoju sztucznej inteligencji – AI, pojawiają się jednak obawy, że stajemy się coraz bardziej niezdolni do uczenia się nowych rzeczy lub samodzielnego myślenia.

REKLAMA

Konsumenci już się oswoili ze sztuczną inteligencją

Mindshare publikuje globalny raport #ID Culture: Automated Life, oparty na danych z 12. rynków, zgłębiający postawy konsumentów wobec sztucznej inteligencji.

Choć istnieją obawy dotyczące wpływu AI na naszą codzienność, technologie oparte na sztucznej inteligencji mogą przynieść wiele możliwości i korzyści.

REKLAMA

Marki starają się uczynić ją przyjazną dla ludzi i coraz częściej włączają elementy technologiczne do swojej oferty. To z kolei wpływa na preferencje konsumentów, których oczekiwania względem ścieżki zakupowej zmieniają się – w świecie przeładowanym informacjami i pragnieniem natychmiastowej gratyfikacji, wydajność dzięki automatyzacji stała się ich podstawowym wymogiem.

Sklepy stacjonarne w dalszym ciągu odgrywają znaczącą rolę w doświadczeniu zakupowym (72 proc. badanych lubi odwiedzać sklepy fizyczne, aby zobaczyć i dotknąć produkty, które ich interesują). Wiele osób w pierwszej kolejności stawia jednak na e-commerce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponad połowa respondentów (52 proc.) jest zadowolona z uproszczenia swoich zakupów online i otrzymywania wszystkiego z jednego miejscu (jak np. na Allegro czy Amazonie). Warto zaznaczyć, że choć konsumenci poddają się internetowym gigantom, wciąż co drugi z nich poszukuje bardziej wyjątkowych doświadczeń u niezależnych i niszowych marek.

Sztuczna inteligencja powinna wspierać i e-commerce i zakupy w tradycyjnym sklepie

Każda z form zakupowych niesie za sobą inne atuty, jednak w obydwu przypadkach konsumenci stawiają na pierwiastek ludzki i coraz częściej poszukują przede wszystkim fizyczno-cyfrowych doświadczeń, które urozmaicą ich ścieżkę na każdym etapie podróży konsumenckiej. Aż 69 proc. osób woli wchodzić w interakcje z markami osobiście niż za pośrednictwem chatbotów lub automatycznych odpowiedzi na ich stronach internetowych/w aplikacjach.

Podobnie podczas zakupów stacjonarnych – 57 proc. badanych chciałoby, aby produkty i doświadczenia w sklepach fizycznych również były spersonalizowane.

Dlatego marki powinny pamiętać o zapewnieniu konsumentom zarówno personalizacji i interakcji z drugim człowiekiem, jak również upewnić się, że automatyzacja jest używana prawidłowo. Jeśli marki w zbyt dużym stopniu zapewniają możliwości interakcji z ludźmi, klienci mogą czuć się odłączeni. Natomiast jeżeli zautomatyzowane procesy nie będą wystarczająco spersonalizowane lub istotne z punktu widzenia potrzeb klienta, mogą zostać przez niego zignorowane.

Konsumenci potrzebują równowagi: tradycja a sztuczna inteligencja

REKLAMA

Postępująca digitalizacja życia sprawia, że ludzie nie tylko w kontekście zakupowym, ale również stylu życia dążą do upraszczania, aby czerpać z codzienności jak największą przyjemność.
Ponad połowa (51 proc.) chciałaby zautomatyzować zwykłe, rutynowe czynności, aby wygospodarować więcej czasu wolnego. Pożądana jest również automatyzacja i uproszczenie w kontekście podejmowania decyzji – 46 proc. badanych poszukuje rozwiązań i technologii, które usprawniłyby te procesy. 

Istotna jest również kwestia usług streamingowych – aż 63 proc. respondentów czuje przytłoczenie nadmiarem treści wideo do wyboru. Ponad połowa użytkowników (55 proc.) chciałaby, aby platformy sugerowały nowy i nieoczywisty content do oglądania lub słuchania. Wyrażają też zainteresowanie nowymi serwisami, które skupią wszystkie treści strumieniowe w jednym miejscu.

W najbliższych miesiącach kluczowe staje się znalezienie równowagi pomiędzy pierwiastkiem ludzkim a AI. Marki powinny zapewnić konsumentom kontrolę nad decydowaniem o ich zautomatyzowanych doświadczeniach - za pomocą przyjaznych dla nich technologii - aby mogli poczuć się w pełni samodzielni. Ważne będzie również zagwarantowanie doświadczeń podobnych do tych, jakie konsumenci mogą spotkać w środowisku fizycznym.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd szykuje zmiany w emeryturach – grupa pracowników popracuje do 70 roku życia

Ministerstwo Sprawiedliwości pracuje nad projektem zmian w przepisach, które mają wydłużyć maksymalny wiek pełnienia funkcji przez komorników sądowych oraz ich asesorów. Zgodnie z planowanymi regulacjami, osoby wykonujące te zawody miałyby obowiązek pozostawać aktywne zawodowo nawet do 70. roku życia.

Groźna nimfa kleszcza. Jak się chronić po spacerze w lesie? Ekspert radzi

Nimfa kleszcza, choć wielkości główki od szpilki, może przenosić groźne choroby. Dlatego po powrocie z lasu warto dokładnie obejrzeć ciało, wytrzepać ubrania i wziąć prysznic – przypomina główny inspektor sanitarny Paweł Grzesiowski.

1200 zł podwyżki emerytury i (jednak!) 64 tys. zł wyrównania dla 120 tys. emerytów (bez pomijania roczników 1949-1952) – jest zupełnie nowa specustawa przeliczeniowa dot. wyroku TK z 4 czerwca 2024 r.

W dniu 29 kwietnia 2025 r. do laski marszałkowskiej został złożony poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, który zakłada ponowne przeliczenie emerytur (i ich podwyżkę) oraz wypłatę wyrównań za okres pobierania świadczeń w zaniżonej wysokości dla wszystkich emerytów objętych zakresem podmiotowym wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. (sygn. akt sygn. akt SK 140/20). W przeciwieństwie do tego co proponuje rząd – specustawa przeliczeniowa w tej wersji – nie pozbawia emerytów prawa do wyrównania (w wysokości 64 tys. zł dla każdego uprawnionego) i obejmuje również poszkodowane kobiety z roczników 1949-1952, które MRPiPS chce pozbawić nie tylko ww. wyrównania, ale również podwyżki bieżących świadczeń emerytalnych.

Kolejne podwyżki dla nauczycieli od września? Jest odpowiedź rządzących. Stawiają jeden warunek

Związek Nauczycielstwa Polskiego apeluje o 10 proc. podwyżki dla nauczycieli od września tego roku. Rząd na razie nie odpowiedział na te żądania, ale pojawiły się już pierwsze komentarze samorządowców. Uważają oni, że mogliby wypłacić podwyżki, ale musi zostać spełniony jeden, podstawowy warunek.

REKLAMA

Trzeba wypłacać pieniądze na czarną godzinę. Apelują o to banki. To wezwanie budzi prawdziwą trwogę

Unieruchomione pociągi i metro, paraliż na lotniskach, brak internetu, niedziałająca sieć komórkowa i tłumy ludzi w sklepach. Szturmowali je tylko ci, którzy w portfelach mieli pieniądze, bo kartą płacić się nie dało. Ten horror wydarzył się w Hiszpanii. To tam, niczym grom z jasnego nieba, spadł blackout. Czy spełnił się czarny scenariusz, jaki wieszczyły europejskie banki? Już cztery miesiące temu apelowały do swoich klientów, żeby w domu trzymali gotówkę na czarną godzinę.

Skrócenie czasu pracy – potrzebna zmiana czy kosztowny eksperyment?

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło w poniedziałek, 28 kwietnia 2025 r. rozpoczęcie pilotażowego programu skrócenia czasu pracy. Na jego realizację przewidziano 10 mln zł z Funduszu Pracy. ekspertka BCC ds. prawa pracy, radca prawny w Rycak Kancelaria Prawa Pracy i HR dr Magdalena Rycak o skróceniu czasu pracy.

Zakaz używania urządzeń telekomunikacyjnych na egzaminie – konsekwencje prawne

Niedługo rozpoczną się egzaminy maturalne. Warto pamiętać, że zakazane jest korzystanie z jakichkolwiek pomocy niedozwolonych. Każde takie działanie narusza zasady uczciwości egzaminacyjnej i grozi unieważnieniem egzaminu.

Prawne ryzyka używania AI przez pracowników. Odpowiedzialność pracodawcy wobec osób trzecich. Prawo pracy, prawo autorskie, ochrona danych poufnych i osobowych

Sztuczna inteligencja (AI) stanowi dużą pomoc w pracy, ułatwiając ją i przyspieszając w znacznym stopniu. Zdają sobie z tego sprawę zarówno pracodawcy, jak i pracownicy. Tak jednak ze strony pracodawców lub potencjalnych pracodawców wobec pracowników lub kandydatów, jak po ze strony pracowników, nieodpowiedzialne korzystania z AI może rodzić określone ryzyka prawne, które możemy ocenić przez pryzmat prawa pracy. Świadomość tych ryzyk jest ważna pod kątem znalezienia rozwiązań przed nimi zabezpieczających w sytuacji w której prawo powszechne takiego zabezpieczenia nie przewiduje.

REKLAMA

1 maja 2025 r. czyli Święto Pracy wolne od pracy. Co zmieniło się na lepsze dla polskich pracowników?

1 maja 2025 r. czyli Święto Pracy to międzynarodowy dzień upamiętniający wydarzenia chicagowskie z 1886 r. W Polsce jest to dzień wolny od pracy. Z tej okazji MRPiPS wymienia dobre zmiany dla polskich pracowników z ostatnich miesięcy.

Zmiana miejsca głosowania. Wybory 2025. Jak zagłosować w innym obwodzie?

Zmiana miejsca głosowania w wyborach na Prezydenta RP w dniu 18 maja 2025 r. jest możliwa. Co zrobić, aby zagłosować w obwodzie poza stałym miejscem zamieszkania? Niezbędne jest zaświadczenie o zmianie miejsca głosowania.

REKLAMA