Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klient

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Compliance. Czym jest konflikt interesów według CBA? Jakie według wytycznych CBA są zasady pozwalające utrzymać profesjonalizm w kontaktach urzędnik - klient? Co CBA zaleca urzędnikom?
Jednym z obowiązków sprzedawcy jest wydanie towaru klientowi, ale czy zawsze i w każdej sytuacji? Niestety na tak postawione pytanie trudno na chwilę obecną udzielić jednoznacznej i stuprocentowo pewnej odpowiedzi.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami sklep ma obowiązek „zapewnić rękawiczki jednorazowe lub środki do dezynfekcji rąk”. Zdaniem Rzecznika Praw Obywatelskich przepisy te są niejasne. Z odpowiedniego rozporządzenia nie wynika wprost czy zaopatrzenie w rękawiczki jest obowiązkiem sklepu, czy też klienta. Odpowiedzi na wątpliwości rzecznika udzieliło Ministerstwo Zdrowia.
Prezes UODO zwraca uwagę na nielegalne praktyki pracowników banków, polegające na sprzedawaniu baz danych klientów instytucji.
Biuro rachunkowe jako administrator danych musi pamiętać, że osoby, których dane są przetwarzane, mają określone uprawnienia wymienione w rozdziale III RODO.
Skuteczna kampania reklamowa biura rachunkowego w dobie dużej konkurencji na rynku usług księgowych staje się coraz bardziej istotna. Dzięki takiej reklamie biuro oczywiście może pozyskać nowych klientów. Wszytko dobrze, tylko jak taką reklamę przygotować.
Kłopoty osób, które zaciągnęły kredyty hipoteczne we frankach szwajcarskich, ciągną się od lat. Prezes Stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu zapowiada złożenie pozwu grupowego wobec Skarbu Państwa, w którym wskazane zostaną zaniechania nadzoru finansowego.
Rząd przyjął we wtorek projekt ustawy o dystrybucji ubezpieczeń oraz projekt nowelizacji ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Co to może oznaczać dla klientów ubezpieczeń?
Jako biuro rachunkowe zajmujemy się prowadzeniem ksiąg przychodów i rozchodów przedsiębiorców. Klient po zawarciu umowy o świadczenie usług dokonuje stosownej zmiany w CEIDG, wskazując nasze biuro rachunkowe jako podmiot prowadzący dokumentację rachunkową oraz siedzibę naszego biura jako miejsce jej przechowywania. Na podstawie stosowanego przez nas wzoru umowy, po zakończeniu roku podatkowego, wydajemy klientowi jego pkpir za ten rok. Klient przechowuje pkpir we własnym zakresie aż do momentu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Czy w związku z wydaniem mu pkpir za 2015 rok klient powinien dokonać zmian we wpisie do CEIDG?
Główny Urząd Statystyczny zaprezentował wyniki badania, z których wynika, że instytucją życia publicznego, której Polacy najbardziej ufali w pierwszej połowie 2015 r., była straż pożarna. Najmniejsze zaufanie mamy do władzy ustawodawczej.
Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnych webinarach, na których omówione zostaną najważniejsze funkcjonalności Zaplecza elektronicznego Punktu Kontaktowego przeznaczone dla pracowników administracji publicznej.
Słupską informację turystyczną poprowadzi organizacja pozarządowa. Miasto przyjęło zupełnie nową procedurę zlecania zadania publicznego, a prezydent Robert Biedroń zapowiada: To dopiero początek.
Od 11 maja 2014 r. podanie w formie dokumentu elektronicznego powinno zawierać, obok innych elementów, również adres elektroniczny wnoszącego. Wskazanie prawidłowego adresu elektronicznego warunkuje realizację doręczenia elektronicznego, co dla organu, jak również strony postępowania (innych uczestników), ma kluczowe znaczenie.
Od 1 stycznia 2015 roku rejestracja stanu cywilnego ma być prowadzona w postaci elektronicznej. Takie założenia zawiera nowy projekt ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.
Postępowanie z dokumentacją elektroniczną (wnioski elektroniczne, e-maile), wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to tylko niektóre z zagadnień nowego aktu prawnego, którego przepisy stosuje się od 1 stycznia br. dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów.
Postępowanie z dokumentacją elektroniczną, wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to treść nowej instrukcji kancelaryjnej dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów.
Sekretarka w kontakcie z trudnym interesantem powinna wykazać się umiejętnością efektywnej komunikacji, radzenia sobie z własnymi emocjami i zapobiegania sytuacjom konfliktowym.
Organy administracji publicznej, z racji realizowania nałożonych na nie obowiązków, posiadają informacje, których potwierdzenia często potrzebują klienci urzędu. Potwierdzenie tych informacji następuje poprzez wydanie zaświadczenia.
W Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, obecnie trwają prace nad projektem założeń do ustawy o polskim języku migowym i ułatwieniach w komunikacji dla osób niesłyszących i niedosłyszących. 
Organy administracji publicznej, z racji realizowania nałożonych na nie obowiązków, posiadają informacje, których potwierdzenia często potrzebują klienci urzędu. Potwierdzenie tych informacji następuje poprzez wydanie zaświadczenia.
Przez trzy letnie miesiące mieszkańcy Lublina oceniali pracę urzędników magistratu. Ankietowe „badanie satysfakcji interesantów” wykazało, że opinia na temat pracy urzędników zmienia się wraz z dniem tygodnia i wiekiem petentów.
Ustawodawca stworzył podmiotom zobligowanym do udostępnienia informacji publicznej możliwość zachowania w tajemnicy tzw. dokumentów roboczych. Informacja dotycząca protokołu kontroli wewnętrznej nie stanowi danych publicznych, bo nie jest dokumentem urzędowym.
Na podstawie ustawy o opłacie skarbowej, opłacie tej podlega „złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury”. Czy wobec takiego unormowania należy rozumieć, że ustne udzielenie pełnomocnictwa do protokołu nie rodzi obowiązku uiszczenia opłaty skarbowej?
Systemy jakości wprowadzają oprócz duzych firm urzędy administracji publicznej i samorządowej. System zarządzania jakością ma zagwarantować urzędowi i starostwu wiarygodność, status jednostki przewidywalnej w zakresie jakości, przyjaznej klientowi i działającej w sposób przejrzysty. Niezależnie od niego istnieje jednak kilkanaście innych systemów, których celem jest zarządzanie nie tylko jakością, ale również bezpieczeństwem czy ochroną środowiska.
Jakie warunki trzeba spełnić, by rozpocząć informatyzację obejmującą dostęp do dokumentów na serwerze, elektroniczny obieg dokumentów, elektroniczną skrzynkę podawczą? Jakim sprzętem trzeba dysponować? Jakie przygotowanie muszą przejść urzędnicy, aby efektywnie użytkować wspomniane systemy?