REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpieczeństwo transakcji i danych osobowych oraz nowoczesne metody płatności – tego oczekują emeryci po banku

Przy wyborze banku dla seniorów ważna jest dostępność i lokalizacja placówek oraz wysokość opłat i prowizji
Przy wyborze banku dla seniorów ważna jest dostępność i lokalizacja placówek oraz wysokość opłat i prowizji
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Dla większości seniorów przy wyborze usług i produktów bankowych najważniejsze są kwestie bezpieczeństwa, dostępność i lokalizacja placówek bankowych oraz wysokość opłat i prowizji.

 

Większość klientów banków w wieku emerytalnym ceni sobie ponadto możliwość korzystania z wygodnych form płatności, choćby takich jak płatności zbliżeniowe.

REKLAMA

REKLAMA

Emeryci i w ogóle seniorzy stają się ulubionymi klientami banków

Coraz częściej pojawiają się specjalne konta bankowe, karty debetowe z uproszczoną obsługą, linie kredytowe czy programy edukacyjne mające na celu podniesienie świadomości finansowej osób starszych. Jak wynika z badania Santander Consumer Banku przeprowadzonego na tej grupie, już 76 proc. osób 60+ na pytanie o to, czy czują się odpowiednio wspierani przez bank odpowiedziało, że raczej tak lub zdecydowanie tak. 

Jak podkreśla Magdalena Grzelak, rzeczniczka prasowa z Santander Consumer Banku, dostosowanie usług bankowych do potrzeb seniorów to nie tylko kwestia wygody, ale również bezpieczeństwa. Osoby starsze mogą być bardziej narażone na oszustwa bankowe czy problemy z obsługą skomplikowanych z ich punktu widzenia systemów bankowości online.

I mimo że większość czuje się odpowiednio wspierana, nadal jednak 16 proc. badanych osób twierdzi, że tego nie odczuwa.

REKLAMA

– Dlatego tak istotne jest, aby banki oferowały proste i przejrzyste rozwiązania, które ułatwią starszym klientom intuicyjne zarządzanie swoimi finansami. Szczególnie, że według szacunków GUS, w 2050 roku osoby 60+ mają stanowić 40 proc. społeczeństwa – podkreśla Magdalena Grzelak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tanio, blisko i z dobrym doradcą: taki bank ma fory u seniora

Każda osoba kieruje się osobistymi kryteriami przy podejmowaniu decyzji – niezależnie czy dotyczą one codziennych czynności czy np. wyboru banku. Dla jednych ważniejsza może być szeroka oferta bankowa, dla innych wielkość instytucji. Jednak jak wynika z badania Santander Consumer Banku, pomimo różnorodnych preferencji, seniorzy zgodnie wskazują na kluczowe czynniki decydujące o wyborze produktu lub usługi bankowej.

Dla 90 proc. badanych najważniejszym kryterium jest bezpieczeństwo transakcji i danych osobowych. Równie ważne okazuje się być dostępność i lokalizacja placówek bankowych oraz wysokość opłat i prowizji. Na taką odpowiedź wskazało ośmiu na dziesięciu respondentów powyżej 60 roku życia.

Podczas wyboru usług i produktów bankowych równie ważne dla seniorów okazuje się być dostęp do osobistego doradztwa finansowego i wsparcia klienta. Tą kategorią kieruje się już dwie trzecie respondentów z badania Santander Consumer Banku.
Niewiele mniej, ponieważ 63 proc. osób powyżej 60 roku życia wskazało, że istotne jest dla nich, aby bank oferował im możliwość nowoczesnych metod płatności takich jak płatności mobilne czy zbliżeniowe.

Intuicyjna aplikacja i łatwość obsługi

Dla niektórych osób starszych wyzwaniem mogą być nowoczesne systemy online. Dlatego już dla sześciu na dziesięciu badanych kluczowa okazuje się być intuicyjność i łatwość obsługi np. aplikacji mobilnej czy bankowości internetowej. Jednocześnie dla 52 proc. ważna przy wyborze produktu lub usługi bankowej okazuje się być szeroka oferta produktowa. 

W Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach Europy, od lat obserwowany jest dynamiczny wzrost liczby emerytów. Seniorzy są coraz większą częścią społeczeństwa i według danych GUS w 2022 roku ich liczba wynosiła 8 milionów, co stanowi 23 proc. ludności w kraju. Prognozy na kolejne lata przewidują dalszy przyrost oraz wydłużanie się długości życia. Osoby powyżej 60 lat stają się coraz bardziej aktywną i świadomą grupą społeczną, która ma coraz większe potrzeby i oczekiwania m.in. względem banków oraz oferowanych przez nich usług oraz produktów.

– Seniorzy stanowią znaczną część klientów banków. Dlatego też kładziemy szczególny nacisk na ich obsługę oraz słuchamy ich potrzeb, aby nowoczesna bankowość była dla nich dostępna i bezpieczna – deklaruje Magdalena Grzelak.

 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Mental Health Summit 2025: pierwsza w Polsce bezpłatna konferencja o zdrowiu psychicznym w miejscu pracy. Trwają zapisy

Mental Health Summit 2025 odbędzie się 28 listopada 2025 r. online. To pierwsza w Polsce bezpłatna konferencja o zdrowiu psychicznym w miejscu pracy. Infor.pl objął wydarzenie patronatem medialnym. Trwają zapisy.

Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

Świadczenie pielęgnacyjne a dodatek pielęgnacyjny – nie myl tych dwóch świadczeń! Jak się pomylisz, stracisz

Wiele osób korzystających z pomocy państwa w związku z niepełnosprawnością lub podeszłym wiekiem słyszało o świadczeniu pielęgnacyjnym oraz dodatku pielęgnacyjnym. Nazwy brzmią podobnie, ale są to dwa zupełnie różne świadczenia – przysługują innym osobom, wypłacane są z innych instytucji i na podstawie innych przepisów. Pomyłka może oznaczać nie tylko stratę czasu, ale także utratę pieniędzy, które faktycznie by się należały. Czym różni się świadczenie pielęgnacyjne od dodatku pielęgnacyjnego, komu przysługuje każde z nich, jak je uzyskać i na co zwrócić uwagę?

Świadczenie pielęgnacyjne a dodatek pielęgnacyjny – nie myl tych dwóch świadczeń! Jak się pomylisz, stracisz

Wiele osób korzystających z pomocy państwa w związku z niepełnosprawnością lub podeszłym wiekiem słyszało o świadczeniu pielęgnacyjnym oraz dodatku pielęgnacyjnym. Nazwy brzmią podobnie, ale są to dwa zupełnie różne świadczenia – przysługują innym osobom, wypłacane są z innych instytucji i na podstawie innych przepisów. Pomyłka może oznaczać nie tylko stratę czasu, ale także utratę pieniędzy, które faktycznie by się należały. Czym różni się świadczenie pielęgnacyjne od dodatku pielęgnacyjnego, komu przysługuje każde z nich, jak je uzyskać i na co zwrócić uwagę?

REKLAMA

Pokolenie Z pracuje w kilku miejscach na raz. Pracodawcy tego nie lubią

Pokolenie Z pracuje w kilku miejscach na raz. Czy to dobrze? Pracodawcy tego nie lubią, ale jednoczesna praca u różnych zatrudniających przynosi młodym pracownikom korzyści. Dlaczego Zetki pracują wieloetatowo? Jak pogodzić racje pracowników i pracodawców?

Unieważnienie umowy kredytowej – jakie rozliczenie banku z konsumentem. Polskie sądy orzekają wbrew wykładni Sądu Najwyższego

Kolejne postanowienia Sądu Najwyższego – wydane po wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 19 czerwca br. – wyraźnie wskazują: po unieważnieniu umowy „frankowej” strony powinny rozliczać się według teorii salda, a nie mnożyć roszczenia w dwóch kondykcjach. Mimo to część sądów powszechnych wciąż idzie pod prąd i „trzyma się” starej linii orzeczniczej - pisze Aneta Ciechowicz-Jaworska radca prawny z Kancelarii Radców Prawnych Aneta Ciechowicz-Jaworska Bartłomiej Ślażyński. Korzystają na tym głównie kancelarie, niekoniecznie kredytobiorcy – co zauważa Ministerstwo Sprawiedliwości.

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

REKLAMA

Nowy podatek od niesprzedanych mieszkań? Deweloperzy ostrzegają przed skutkami dla cen i podaży

Rosnąca liczba miast rozważa objęcie niesprzedanych mieszkań stawką podatku od nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy alarmują, że takie rozwiązanie nie obniży cen, a wręcz może doprowadzić do ograniczenia podaży i podwyżek. Oto, jak oceniają pomysł i jego możliwe skutki.

Aplikacja Podatnika KSeF 2.0 - Ministerstwo Finansów udostępniło demo (środowisko przedprodukcyjne)

W dniu 15 listopada 2025 r. zostało udostępnione środowisko przedprodukcyjne (Demo) Aplikacji Podatnika KSeF 2.0. Wersja przedprodukcyjna udostępnia funkcje, które będą dostępne w wersji produkcyjnej udostępnionej 1 lutego 2026 r. Działania w wersji przedprodukcyjnej nie niosą ze sobą żadnych skutków prawnych. Ministerstwo Finansów zapewnia wsparcie techniczne dla użytkowników środowiska przedprodukcyjnego pod adresem: ksef.podatki.gov.pl/formularz.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA