REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpieczeństwo transakcji i danych osobowych oraz nowoczesne metody płatności – tego oczekują emeryci po banku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Przy wyborze banku dla seniorów ważna jest dostępność i lokalizacja placówek oraz wysokość opłat i prowizji
Przy wyborze banku dla seniorów ważna jest dostępność i lokalizacja placówek oraz wysokość opłat i prowizji
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Dla większości seniorów przy wyborze usług i produktów bankowych najważniejsze są kwestie bezpieczeństwa, dostępność i lokalizacja placówek bankowych oraz wysokość opłat i prowizji.

 

Większość klientów banków w wieku emerytalnym ceni sobie ponadto możliwość korzystania z wygodnych form płatności, choćby takich jak płatności zbliżeniowe.

REKLAMA

REKLAMA

Emeryci i w ogóle seniorzy stają się ulubionymi klientami banków

Coraz częściej pojawiają się specjalne konta bankowe, karty debetowe z uproszczoną obsługą, linie kredytowe czy programy edukacyjne mające na celu podniesienie świadomości finansowej osób starszych. Jak wynika z badania Santander Consumer Banku przeprowadzonego na tej grupie, już 76 proc. osób 60+ na pytanie o to, czy czują się odpowiednio wspierani przez bank odpowiedziało, że raczej tak lub zdecydowanie tak. 

Jak podkreśla Magdalena Grzelak, rzeczniczka prasowa z Santander Consumer Banku, dostosowanie usług bankowych do potrzeb seniorów to nie tylko kwestia wygody, ale również bezpieczeństwa. Osoby starsze mogą być bardziej narażone na oszustwa bankowe czy problemy z obsługą skomplikowanych z ich punktu widzenia systemów bankowości online.

I mimo że większość czuje się odpowiednio wspierana, nadal jednak 16 proc. badanych osób twierdzi, że tego nie odczuwa.

REKLAMA

– Dlatego tak istotne jest, aby banki oferowały proste i przejrzyste rozwiązania, które ułatwią starszym klientom intuicyjne zarządzanie swoimi finansami. Szczególnie, że według szacunków GUS, w 2050 roku osoby 60+ mają stanowić 40 proc. społeczeństwa – podkreśla Magdalena Grzelak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tanio, blisko i z dobrym doradcą: taki bank ma fory u seniora

Każda osoba kieruje się osobistymi kryteriami przy podejmowaniu decyzji – niezależnie czy dotyczą one codziennych czynności czy np. wyboru banku. Dla jednych ważniejsza może być szeroka oferta bankowa, dla innych wielkość instytucji. Jednak jak wynika z badania Santander Consumer Banku, pomimo różnorodnych preferencji, seniorzy zgodnie wskazują na kluczowe czynniki decydujące o wyborze produktu lub usługi bankowej.

Dla 90 proc. badanych najważniejszym kryterium jest bezpieczeństwo transakcji i danych osobowych. Równie ważne okazuje się być dostępność i lokalizacja placówek bankowych oraz wysokość opłat i prowizji. Na taką odpowiedź wskazało ośmiu na dziesięciu respondentów powyżej 60 roku życia.

Podczas wyboru usług i produktów bankowych równie ważne dla seniorów okazuje się być dostęp do osobistego doradztwa finansowego i wsparcia klienta. Tą kategorią kieruje się już dwie trzecie respondentów z badania Santander Consumer Banku.
Niewiele mniej, ponieważ 63 proc. osób powyżej 60 roku życia wskazało, że istotne jest dla nich, aby bank oferował im możliwość nowoczesnych metod płatności takich jak płatności mobilne czy zbliżeniowe.

Intuicyjna aplikacja i łatwość obsługi

Dla niektórych osób starszych wyzwaniem mogą być nowoczesne systemy online. Dlatego już dla sześciu na dziesięciu badanych kluczowa okazuje się być intuicyjność i łatwość obsługi np. aplikacji mobilnej czy bankowości internetowej. Jednocześnie dla 52 proc. ważna przy wyborze produktu lub usługi bankowej okazuje się być szeroka oferta produktowa. 

W Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach Europy, od lat obserwowany jest dynamiczny wzrost liczby emerytów. Seniorzy są coraz większą częścią społeczeństwa i według danych GUS w 2022 roku ich liczba wynosiła 8 milionów, co stanowi 23 proc. ludności w kraju. Prognozy na kolejne lata przewidują dalszy przyrost oraz wydłużanie się długości życia. Osoby powyżej 60 lat stają się coraz bardziej aktywną i świadomą grupą społeczną, która ma coraz większe potrzeby i oczekiwania m.in. względem banków oraz oferowanych przez nich usług oraz produktów.

– Seniorzy stanowią znaczną część klientów banków. Dlatego też kładziemy szczególny nacisk na ich obsługę oraz słuchamy ich potrzeb, aby nowoczesna bankowość była dla nich dostępna i bezpieczna – deklaruje Magdalena Grzelak.

 

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od 240 zł do 960 zł za pomoc radcy prawnego z urzędu od 1 stycznia 2026 r. Zmiany dotyczą tej grupy spraw

Radca prawny z urzędu po 1 stycznia 2026 r. weźmie za sprawy z zakresu prawa rodzinnego od 240 zł do 960 zł. Są nowe stawki kosztów pomocy prawnej. Sprawdź za co, ile zapłacisz w 2026 r.

Bon ciepłowniczy 2025: 500, 1000 albo 1750 zł. Wnioski od 3 listopada

Już 3 listopada 2025 r. gminy zaczną przyjmowanie wniosków o bony ciepłownicze za okres od 1 lipca 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. Drugi nabór wystartuje na początku przyszłego roku. Czym jest bon ciepłowniczy i ile wynosi? Jakie warunki trzeba spełnić, aby otrzymać takie wsparcie? Kiedy można spodziewać się wypłaty środków?

Rewolucja w Kodeksie pracy od 1 stycznia 2026 r. Okresy prowadzenia działalności gospodarczej, wykonywania pracy na podstawie umów zleceń oraz umów agencyjnych będą wliczały się do stażu pracy

Karol Nawrocki podpisał ustawę o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw. Czy pracowników i pracodawców czekają rewolucyjne zmiany? Jak się okazuje nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2026 r. Co się zmieni?

4 134 zł miesięcznie bez komisji, na której „po raz kolejny trzeba udowadniać swoją niepełnosprawność”, aby otrzymać świadczenie. Koniec z niepotrzebnym narażaniem na stres oraz „punktowaniem i podważaniem niepełnosprawności”

4 134 zł miesięcznie, czyli świadczenie wspierające w najwyższej dopuszczalnej ustawowo wysokości, bez konieczności uczestniczenia w procedurze ustalania poziomu potrzeby wsparcia przez osoby legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu znacznym, które są niezdolne do samodzielnej egzystencji, aby nie „narażać ich na stres związanych z dodatkowymi komisjami lekarskimi, na których kolejny raz muszą udowadniać swoją niepełnosprawność” – to postulat, który trafił niedawno na biurko Prezydenta.

REKLAMA

Najpierw 65 lat i 11 miesięcy, a następnie 67 lat dla obu płci. Nowy wiek emerytalny dla kobiet i mężczyzn jest wprowadzany stopniowo

Sytuacja demograficzna w Europie osiągnęła poziom krytyczny. Starzejące się społeczeństwo stawia poważne wyzwania przed systemami emerytalnymi. W 2024 roku dotacja z budżetu państwa dla ZUS wzrosła o ponad 25%, a na jego wsparcie państwo przeznacza już 7% PKB. Czy Polska, wzorem innych krajów, powinna podnieść i zrównywać wiek emerytalny dla kobiet i mężczyzn?

Przedsiębiorcy trafią przez to pod lupę skarbówki. Fiskus sprawdzi każdą firmę

Na razie to dobrowolne, ale już w przyszłym roku stanie się obowiązkiem. Żaden przedsiębiorca już nie ucieknie przed e-fakturowaniem. Czemu służą te zmiany? Z jednej strony e-faktury mają ułatwić prowadzenie firmy - przyspieszyć obieg dokumentów i skrócić czas rozliczeń. Z drugiej – dają fiskusowi wgląd w każdą transakcję niemal w czasie rzeczywistym, co ma ograniczyć wyłudzenia VAT i zmniejszyć lukę podatkową.

Osoby niepełnosprawne i ich rodziny: Dlaczego nam to robicie? Komisje orzecznicze uzdrawiają

PZON: Przez 10 lat stopień znaczny niepełnosprawności. I nagle w 2025 r. cudowne ozdrowienie. Stan zdrowia bez zmian osoby niepełnosprawnej, ale orzeczenia o znacznym stopniu już nie. W mojej ocenie (być może mylnej) narasta problem „cudownych” ozdrowień dzieci i młodych ludzi obciążonych zespołem Aspergera. To samo dotyczy autyzmu. Chodzi o to, że PZON zmieniły praktykę orzeczniczą. Przy niezmienonym stanie zdrowia 10-latek otrzymywał znaczny stopień niepełnosprawności, a dziś już tak nie jest (drugi wariant takiej sytuacji to zabranie z orzeczenia pkt 7 i 8). Wczoraj był stopień znaczny niepełnosprawności i świadczenie pielęgnacyjne. Dziś cudowne uzdrowienie i nie ma znacznego stopnia niepełnosprawności.

Czy, gdyby Tato wystąpił po świadczenie wspierające, to czy ja nadal mogłabym otrzymywać świadczenie pielęgnacyjne, jak dotychczas?

Założeniem obecnego systemu wspierania osób niepełnosprawnych jest wygaszenie świadczenia pielęgnacyjnego (starego) dla opiekunów niepełnosprawnych osób dorosłych. Tylko osoby dorosłe mogą otrzymać świadczenie wspierające. Więc osoba niepełnosprawna (dorosła) składając wniosek o świadczenie wspierające "zabiera" np. swojej córce świadczenie pielęgnacyjne (stare). Nowe świadczenie pielęgnacyjne jest tylko dla opiekunów opiekujących się dziećmi do 18. życia (które nie mają prawa do świadczenia wspierającego).

REKLAMA

Czekał w SOR na lekarza 3 godziny i 5 minut. Był sam w poczekalni. Lekarz spał? Lekarz operował innego pacjenta? Lekarz był na innym oddziale?

Internauta opisał pobyt na SOR w Przemyślu. W poczekalni nie było nikogo. Pomimo to wyznaczono mu 3 h (i 5 minut) oczekiwania. W rozmowie o tym zdarzeniu inni internauci żartowali, aby autor historii okazał zrozumienie dla lekarzy pracujących na 4 etatach i nie mogących oderwać się dla niego od szczytnych obowiązków. Złośliwi pisali z sarkazmem: 1) "Nie wstyd Ci, myślisz, że dla Ciebie pielęgniarka zbudzi lekarza" 2. "w takim razie gdzie informacja że "pacjenci w stanie nie zagrażającym życiu nie będą przyjmowani w trakcie snu lekarza?" 3) "chłopie naprawdę myślisz że pielęgniarka przyjdzie i powie "lekarz śpi musi Pan czekać". Przecież to otwarta droga do złożenia skargi do rzecznika praw pacjenta".

Co daje dłuższy staż pracy? Od stycznia 2026 r. wielu pracowników skorzysta na nowych przepisach

Od stycznia 2026 r. zmieniają się zasady obliczania stażu pracy pracowników. Od długości stażu pracy zależą uprawnienia pracownicze. Wiele osób wraz z nowym rokiem skorzysta na zmianach w prawie pracy - otrzymają dłuższe urlopy, nagrody, wyższe odprawy i dłuższe okresy wypowiedzenia. Co konkretnie daje wyższy staż pracy?

REKLAMA