| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy rodzinne > Dziecko i prawo > Edukacja > Jakie dane powinna gromadzić szkoła na temat dzieci oraz rodziców?

Jakie dane powinna gromadzić szkoła na temat dzieci oraz rodziców?

Placówki oświatowe, w tym szkoły, mają prawo gromadzić w swojej dokumentacji pewne, ściśle określone w odpowiednich przepisach, informacje na temat swoich uczniów. Dotyczy to również ich rodziców.

Podstawa prawna

Przyjrzyjmy się rozporządzeniu ministra edukacji narodowej i sportu z dnia 19 lutego 2002 roku w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. Nr 23, poz. 225). Zawiera ono regulacje dotyczące tego jakie informacje i w jakiej formie powinna gromadzić szkoła o uczniach i rodzicach.

Księga ewidencji

Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu. Umieszcza się tam m.in imię i nazwisko dziecka, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL, adres dziecka oraz imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) i adresy ich zamieszkania. Znajdują się tam też informacje gdzie dziecko spełniało obowiązek przygotowania przedszkolnego, a także gdzie czyni zadość obowiązkowi szkolnemu. Analogiczną księgę prowadzi się w każdym gimnazjum.

Zobacz również serwis: Edukacja

Księga uczniów

Każda szkoła musi prowadzić księgę uczniów. Zamieszcza się tam imię i nazwisko ucznia, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL, jego adres zamieszkania, imiona i nazwiska rodziców, ich adres zamieszkania, jak również datę przyjęcia ucznia do szkoły oraz klasę do której został przyjęty. Odnotowuje się tam również datę ukończenia szkoły, ewentualnie datę i przyczynę opuszczenia przez niego szkoły.

Dziennik lekcyjny

Pewne informacje dotyczące ucznia i rodziców powinny znajdować się w dzienniku lekcyjnym w którym dokumentuje się przebieg nauczania w danym roku szkolnym. Wpisuje się tam nazwiska i imiona uczniów, miejsce i rok urodzenia, ich adres zamieszkania, numer PESEL, imiona i nazwiska, a także miejsce zamieszkania rodziców.

Znajduje się tam też tygodniowy plan zajęć. 

Zobacz również: Dziennik szkolny - papierowy czy elektroniczny

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Wierzbowski Eversheds

Usługi prawne dla biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »