| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Problemy z usługami telekomunikacyjnymi

Problemy z usługami telekomunikacyjnymi

Jak wynika z danych warszawskiego rzecznika konsumentów, najwięcej kłopotów przysparzają konsumentom sprawy telekomunikacyjne. W 2008 r. stanowiły one prawie 1/5 wszystkich porad udzielonych przez stołecznego rzecznika.

Działalność rzecznika konsumentów polega przede wszystkim na udzielaniu bezpłatnych porad oraz informacji w zakresie ochrony interesów konsumentów. Pomoc udzielana przez rzecznika może być wykonywana w różnych formach: osobiście, telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Na przełomie kilku ostatnich lat widać, że instytucja rzecznika Konsumentów jest coraz bardziej popularna i konsumenci coraz częściej z niej korzystają.

Tylko w roku 2008 udzielonych zostało w biurze rzecznika konsumentów w Warszawie prawie 11 tys. porad. Najwięcej pytań, zastrzeżeń oraz skarg dotyczyło usług telekomunikacyjnych. W skład tychże usług wchodziły zarówno spory z operatorem telefonii stacjonarnej, komórkowej, jak również Internetu i telewizji. Łącznie biuro rzecznika udzieliło blisko 2400 porad w tym zakresie. Sprawy dotyczyły głównie:

  • nienależytego wykonania umowy – nie wykonanie warunków umowy, stosowanie niewłaściwego cennika;
  • przerwy w świadczeniu usługi i dochodzenie z tego tytułu odszkodowania;
  • warunki umowy i cennika niezgodne z przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne;
  • sprzedaż wierzytelności, niekiedy niesłusznie naliczonych, firmom windykacyjnym.

Rzecznik konsumentów upoważniony jest również do interwencji bezpośrednio u przedsiębiorcy oraz próby mediacji między stronami. W roku ubiegłym rzecznik w Warszawie wykonał ponad 400 takich interwencji.

Przedsiębiorca, do którego zwrócił się rzecznik Konsumentów jest obowiązany udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika. Kto narusza ten obowiązek dopuszcza się wykroczenia i podlega karze grzywny, nie mniejszej niż 2000 zł. Z danych miejskiego rzecznika konsumentów w Warszawie wynika, że przypadków nie udzielenia odpowiedzi przez przedsiębiorcę było kilkadziesiąt. Do 25 z nich zastosowano procedurę karną.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Jobs Plus

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »