| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Słownik > Odszkodowanie

Odszkodowanie

Jest to forma naprawienia szkody, jaka została wyrządzana np. konsumentowi poprzez niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy.

Strona może żądać odszkodowania, jeżeli została „pokrzywdzona” i jest w stanie udowodnić wartość finansową szkody. Szkoda może być naprawiona albo poprzez wypłatę odpowiedniej sumy pieniężnej albo poprzez doprowadzenie do stanu poprzedniego.

Przykład:

Podczas montażu wanny fachowcy uszkodzili płytki. Konsument ma w tej sytuacji prawo żądać odszkodowania. Ma do wybory zażądać wypłaty pieniędzy albo położenia płytek w łazience. Trzeba tu jednak udowodnić ile kosztowałaby ta usługa u innego fachowca, np. przedstawić rachunek.

Czytaj także

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Eksperci portalu infor.pl

Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK)

Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców to nowoczesna firma outsourcingowa, która świadczy kompleksowe usługi dla firm z branży TSL.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »