| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Jak reklamować żywność?

Jak reklamować żywność?

Tak jak buty, czy inne produkty, także żywność może być reklamowana. Termin na to przewidziany jest jednak zdecydowanie krótszy.

Żywność , jako produkt, który również jest przedmiotem sprzedaży konsumenckiej, na równi z innymi podlega reklamacji. Reklamacji mogą podlegać zarówno towary paczkowane, jak również te sprzedawane luzem.

Przy tym reklamacja taka nie musi być dokonana jeszcze tego samego dnia. Zgodnie z przepisami rozporządzenia, które reguluje te kwestie, każdy konsumenta ma na to 3 dni.

Termin na reklamację

Zgodnie z tym rozporządzeniem kupujący traci uprawnienie z tytułu niezgodności towaru z umową, jeżeli nie zawiadomi niezwłocznie o tym sprzedawcę. W każdej sytuacji takie zawiadomienie musi mieć miejsce w terminie do trzech dni od daty otwarcia opakowania w przypadku towarów paczkowanych.

Zadaj pytanie: Forum prawników

Trzy dni na reklamację ma także konsument, który nabył towar sprzedawany luzem. W tym przypadku termin zaczyna biec od dnia sprzedaży lub otrzymania towaru.

Zawiadomienie o niezgodności towaru można złożyć do nie później niż przed upływem daty minimalnej trwałości produktu lub terminu jego przydatności do spożycia. Po ich upływie nasze uprawnienia do reklamacji towaru niezgodnego z umową nie będą uwzględnione. Warunek ten nie odnosi się do towarów, które nie posiadają takich terminów.

Niezgodność towaru z umową

Co istotne dla konsumentów, reklamacja żywności odbywa się na tych samych podstawach co reklamacja innych produktów. Podstawa odpowiedzialności sprzedawcy będzie niezgodność towaru z umową.

W takiej sytuacji należy wskazać, iż sam fakt niezgodności należy traktować szeroko. Produkt żywnościowy będzie niezgodny z umową nie tylko w sytuacji, gdy jest zepsuty. Niezgodny będzie również towar, który nie posiada właściwości o których publicznie zapewniał sprzedawca.

Sklep sprzedaje śliwki, reklamując je jako słodkie, co w rzeczywistości nie jest prawdą. Oznacza to niezgodność towaru z umową i może być podstawą reklamacji.

Zobacz również serwis: Reklamacje

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Grupa Leader

Doradztwo podatkowe i prawne. Outsourcing usług księgowych i HR. Audyty finansowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »