| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Reklamacja u sprzedawcy

Reklamacja u sprzedawcy

Zakupiłeś jakąś rzecz i po kilku miesiącach przestała nadawać się do użycia? Jeśli nie masz gwarancji i tak możesz reklamować produkt u sprzedawcy z tytulu ustawy. Zobacz czego możesz od niego żądać.

Konsument może złożyć reklamacje do sprzedawcy w ciągu 2 lat od momentu zakupu rzeczy. Ma prawo domagać się w pierwszej kolejności, aby towar został naprawiony lub wymieniony na nowy. Jeżeli nie jest możliwe do zrealizowania w odpowiednim czasie albo narażałoby kupującego na znaczne niedogodności konsument może żądać aby sprzedawca obniżył cenę, a jeśli dodatkowo niezgodność towaru z umową jest istotna przysługuje mu odstąpienie od umowy i żądanie zwrotu pieniędzy.

Zobacz: Czy można składać reklamację w innym sklepie?

119,00 złOchrona konsumenta w prawie polskim i Unii Europejskiej

Składając reklamację, należy wskazać na wady rzeczy, które uzasadniają zarzut, że zakupiony produkt jest niezgodny z umową, co powoduje, że nie nadaje się on do celu, w jakim zwykle jest używany, albo nie ma właściwości, które powinny go cechować.

Sprzedawca odpowiada za towar w ciągu 2 lat od dnia zakupu, ale obowiązkiem konsumenta jest poinformowanie go o niezgodności towaru z umową w ciągu 2 miesięcy od dnia jej wykrycia. Reklamację składa się na piśmie.

Podstawa prawna:

art. 8, 9, 10 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

Zadaj pytanie: Forum

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

SIE23
TydzieńPWŚCPSN
3128293031123
3245678910
3311121314151617
3418192021222324
3525262728293031

Narzędzia

Eksperci infor.pl

Kancelaria Bird & Bird

Kancelaria doradztwa prawnego

Zostań ekspertem Infor.pl »