| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Sprzedaż towarów > Kiedy konieczny jest rachunek

Kiedy konieczny jest rachunek

Zainteresował mnie ostatnio pewien problem. Niektórzy sprzedawcy zawsze po zakupie wydają paragony, niektórzy o tym zapominają. Podobno istnieją pewne przypadki, w których sprzedawca ma obowiązek wydać powierzenie zawarcia umowy. Jaki to są sytuacje?

Tak. Sprzedawca w wymienionych w ustawie przypadkach ma obowiązek potwierdzenia wszystkich istotnych postanowień zawartej umowy. Dotyczy to:

  • sprzedaży na raty,
  • sprzedaży na przedpłaty,
  • sprzedaży na zamówienie,
  • sprzedaży według wzoru lub na próbę,
  • sprzedaży za cenę powyżej 2 tys. zł.

Potwierdzenie, które sporządza się w formie pisemnej, powinno zawierać oznaczenia stron, ich adresów, datę zakupu, określenie towaru, ceny za dany produkt oraz ilości sprzedanego produktu.

Odwołując się natomiast do przepisów podatkowych, konsument ma prawo zażądać wydania rachunku zarówno do sprzedaży towarów, jak i usług. Może to uczynić przed albo po zawarciu umowy. W każdym przypadku przedsiębiorca ma 7 dni na wystawienia rachunku. Żądanie konsumenta jest bezzasadne, jeżeli zostanie złożone po 3 miesiącach od momentu zakupu lub wykonania usługi.

Podstawa prawna:

art. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz. U. nr 141, poz. 1176);

art. 87 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa (tekst. jedn. Dz. U. z 2005 r., nr 8, poz. 60 z późn. zm.).

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Zielona Linia

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »