| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Jak sporządzić reklamację > Reklamacja przelewu bankowego

Reklamacja przelewu bankowego

W banku dokonujemy bardzo dużo czynności. Zawieramy umowy kredytu, umowy o karty płatnicze albo kredytowe, wypłacamy pieniądze albo dokonujemy płatności na inny rachunek. Co zrobić jeśli damy do realizacji przelew i nie dotrze on na rachunek adresata we właściwym terminie? Jeżeli bank nie wywiąże się z umowy to możemy składać reklamacje. Oto co powinno się w niej znajdować.

W przypadku gdy chcemy „przelać” pieniądze na inny rachunek bankowy, np. zapłacić przelewem internetowym za gaz, energię, telefon komórkowy, to bank zobowiązany jest do wykonania tej usługi w określonym terminie. Termin ten zazwyczaj wynika z umowy albo regulaminu. Jeżeli robimy zlecenie przelewu w banku albo za pomocą konta internetowego i pieniądze nie zostaną dostarczone na rachunek adresata w odpowiednim terminie, to znaczy, że bank nie wykonał umowy w sposób należyty. Konsekwencje tego poczuje szczególnie konsument, jeżeli jego rachunki nie zostaną opłacone w terminie i kontrahent zażąda od klienta odsetek za zwłokę.

Składamy reklamację do banku

Ponieważ przepisy nie określają w jaki sposób reklamacja do banku powinna zostać złożona, tzn. że istnieje w tej kwestii pewna dowolność. Można to uczynić w formie pisemnej, elektronicznej, telefonicznej albo bezpośrednio w oddziale banku. Lepiej jest jednak zaopatrzyć się w dowód na to, że pismo zostało doręczone do banku.

W reklamacji należy zawrzeć wszystkie dane osobowe, przyczyny i okoliczności dla których składamy reklamację oraz nasze żądanie.

Warszawa, dn. …………………………

Jerzy Urbański

(podać dane teleadresowe klienta)

                                                                                        BANK POMORSKI S.A.

                                                                                       Oddział w ……………

                                                                                      (podać adres i siedzibę banku)

W dniu……………………… chciałem dokonać przelewu pieniędzy w kwocie …………………………………. na rachunek o numerze ………………………… Kwota została doręczona na rachunek adresata w dniu ……………………. tj. dwa dni po terminie, w którym Bank zgodnie z umową zobowiązał się do dokonywania tego typu czynności. W związku z tym żądam odszkodowania w kwocie ………………… Jest to równowartość kwoty, jaką zostałem obarczony przez firmę …………… w związku z nieterminową zapłatą rachunku.

(podpis klienta)

Zobacz również serwis: Prawa konsumenta

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeśli pieniądze nie zostaną dostarczone na rachunek adresata w odpowiednim terminie, to znaczy, że bank nie wykonał umowy w należyty sposób.
Jeśli pieniądze nie zostaną dostarczone na rachunek adresata w odpowiednim terminie, to znaczy, że bank nie wykonał umowy w należyty sposób.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Warchoł

Prawnik, ekspert w dziedzinie postępowania egzekucyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »