| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Jak sporządzić reklamację > Jak sporządzić reklamację do sprzedawcy?

Jak sporządzić reklamację do sprzedawcy?

Każdy wie, że w przypadku, gdy jakaś rzecz się popsuje, to można na nią złożyć reklamację do sprzedawcy. Problem pojawia się kiedy trzeba ją sporządzić. Telefon do sklepu z informacją, że nasz sprzęt nie działa może czasem nie wystarczyć. Dobrze jest wiedzieć o kilku podstawowych rzeczach, o których należy pamiętać podczas reklamowania towaru niezgodnego z umową.

Można reklamować towar u sprzedawcy, jeśli jest niezgodny z umową, czyli nie ma takich cech jak powinien posiadać, np. suszarka do włosów w ogóle nie chce suszyć albo suszy ale na bardzo niskich obrotach. Reklamacje najlepiej jest składać na piśmie.

Aby pismo reklamacyjne był prawidłowo sporządzone musi zawierać kilka elementów:

  • imię nazwisko przedsiębiorcy lub nazwę firmy, adres siedziby lub sklepu;
  • imię nazwisko kupującego oraz dane kontaktowe: adres, telefon;
  • datę kiedy towar został zakupiony;
  • datę kiedy konsument zauważył wadę;
  • krótki opis usterek, czyli na czym polega niezgodność towaru z umową;
  • określić swoje żądanie, ewentualnie je uargumentować;
  • można zrobić kopię paragonu jako dowodu zakupu;

POBIERZ WZÓR: Reklamacja

Jeżeli konsument nie napisze żądania jakie ma do sprzedawcy, to będzie to traktowane jedynie jako poinformowanie sprzedawcy o niezgodności towaru z umową. Wtedy nie zacznie się liczyć termin odpowiedzi na reklamacje.

Wraz z reklamacją konsument powinien oddać do sprzedawcy sprzęt, który reklamuje.

W piśmie należy podać dane osoby zgłaszającej reklamacje oraz dane teleadresowe sklepu, przedsiębiorcy, w którym zakupiony został wadliwy towar.

Następnie zamieścić trzeba informacje jak we wzorze poniżej.

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

REKLAMACJA

Reklamuję jako niezgodny z umową telewizor marki…………….. model…………….. zakupiony w dniu…….... za cenę wysokości………………. zł.

Podłączyłem telewizor zgodnie z instrukcją obsługi jednak nie chciał on się włączyć. Miało to miejsce dwa dni po dokonaniu zakupu. Żądam doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę.

Jan Kowalski

(podpis konsumenta)

Oświadczam, że w dniu ……………………. r. przyjąłem reklamację złożoną przez p. Karolinę Wysocką wraz z zareklamowanym towarem. Termin rozpatrzenia reklamacji ustalam na 14 dni.

Jakub Iksiński

(podpis sprzedawcy)

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

ŻAKIEWICZ ADWOKACI Kancelaria Prawa Karnego i Gospodarczego Sp. k.

Ekspert prawa karnego, karno-skarbowego oraz procedury karnej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »