| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Jak sporządzić reklamację > Jak sporządzić reklamację do sprzedawcy?

Jak sporządzić reklamację do sprzedawcy?

Każdy wie, że w przypadku, gdy jakaś rzecz się popsuje, to można na nią złożyć reklamację do sprzedawcy. Problem pojawia się kiedy trzeba ją sporządzić. Telefon do sklepu z informacją, że nasz sprzęt nie działa może czasem nie wystarczyć. Dobrze jest wiedzieć o kilku podstawowych rzeczach, o których należy pamiętać podczas reklamowania towaru niezgodnego z umową.

Można reklamować towar u sprzedawcy, jeśli jest niezgodny z umową, czyli nie ma takich cech jak powinien posiadać, np. suszarka do włosów w ogóle nie chce suszyć albo suszy ale na bardzo niskich obrotach. Reklamacje najlepiej jest składać na piśmie.

Aby pismo reklamacyjne był prawidłowo sporządzone musi zawierać kilka elementów:

  • imię nazwisko przedsiębiorcy lub nazwę firmy, adres siedziby lub sklepu;
  • imię nazwisko kupującego oraz dane kontaktowe: adres, telefon;
  • datę kiedy towar został zakupiony;
  • datę kiedy konsument zauważył wadę;
  • krótki opis usterek, czyli na czym polega niezgodność towaru z umową;
  • określić swoje żądanie, ewentualnie je uargumentować;
  • można zrobić kopię paragonu jako dowodu zakupu;

POBIERZ WZÓR: Reklamacja

Jeżeli konsument nie napisze żądania jakie ma do sprzedawcy, to będzie to traktowane jedynie jako poinformowanie sprzedawcy o niezgodności towaru z umową. Wtedy nie zacznie się liczyć termin odpowiedzi na reklamacje.

Wraz z reklamacją konsument powinien oddać do sprzedawcy sprzęt, który reklamuje.

W piśmie należy podać dane osoby zgłaszającej reklamacje oraz dane teleadresowe sklepu, przedsiębiorcy, w którym zakupiony został wadliwy towar.

Następnie zamieścić trzeba informacje jak we wzorze poniżej.

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

REKLAMACJA

Reklamuję jako niezgodny z umową telewizor marki…………….. model…………….. zakupiony w dniu…….... za cenę wysokości………………. zł.

Podłączyłem telewizor zgodnie z instrukcją obsługi jednak nie chciał on się włączyć. Miało to miejsce dwa dni po dokonaniu zakupu. Żądam doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę.

Jan Kowalski

(podpis konsumenta)

Oświadczam, że w dniu ……………………. r. przyjąłem reklamację złożoną przez p. Karolinę Wysocką wraz z zareklamowanym towarem. Termin rozpatrzenia reklamacji ustalam na 14 dni.

Jakub Iksiński

(podpis sprzedawcy)

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Marek Jurkiewicz

General Manager serwisu infoPraca (Grupo Intercom).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »