| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Żądania konsumenta > Czy za niedoręczoną paczkę przysługuje odszkodowanie

Czy za niedoręczoną paczkę przysługuje odszkodowanie

Minęły trzy tygodnie odkąd powinienem otrzymać paczkę. Niestety nadal nie dotarła. Czy w tej sytuacji złożyć reklamację? Jaki jest czas na doręczenie paczki adresatowi?

 W takiej sytuacji niedoręczenia paczki można złożyć reklamacje. Paczka powinna zostać doręczona adresatowi w ciągu 14 dni od jej nadania. W tym czasie adresat powinien przynajmniej zostać powiadomiony o próbie jej doręczenia.

Jeżeli termin ten nie został dotrzymany przez pocztę, to należy złożyć reklamację na niedoręczoną usługę oraz domagać się wypłaty odszkodowania. Za utratę paczki przysługuje odszkodowanie w wysokości nie wyższej niż 10 krotność opłaty pobranej przy jej nadawaniu. Natomiast gdyby do adresata dotarła paczka uszkodzona, to wówczas za ubytki poczta wypłaca odszkodowanie w wysokości żądanej kwoty przez nadawcę lub w wysokości zwykłej wartości utraconych lub uszkodzonych rzeczy.

Zobacz również: Co napisać w reklamacji

Reklamację można złożyć w każdej placówce operatora świadczącego powszechne usługi pocztowe. Istotny jest tu jednak pewien termin. Żądania reklamacyjnego nie składa się wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia nadania paczki i nie później niż w ciągu 12 miesięcy od jej nadania.

Zobacz również: Które przesyłki może doręczać tylko Poczta Polska

Podstawa prawna:

art. 58 ustawy z 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz. U. z 2008 r., nr 189, poz. 1159 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Strefy Nieruchomości

Blog

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »