| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > reklamacja

Temat: reklamacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reklamacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reklamacja.

Wymień roczne buty na nowe i to za darmo – masz takie prawo

Aktualizacja: 26.07.2011

Mając podstawy do reklamacji możesz spokojnie domagać się wymiany towaru na nowy, wolny od wad. Jeżeli reklamacja jest zasadna, sprzedawca musi dokonać tego bezpłatnie. Nawet w przypadku butów, które nosisz od ponad roku. »

Jak skutecznie dochodzić roszczeń od sprzedawcy?

Aktualizacja: 03.10.2011

W zakupionych butach popękały podeszwy. Jesteś pewien swego, ale sprzedawca nie chce uznać reklamacji? Tutaj dowiesz się, jakie podjąć kroki. »

Po nieudanej naprawie można odstąpić od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Dwa miesiące temu kupiłem mikrofalówkę. Po miesiącu zaczęła się psuć. Naprawa reklamacyjna, której dokonał sprzedawca nic nie zmieniła. Gdy następnym razem zażądałem zwrotu pieniędzy, ten stwierdził, że muszę jeszcze raz ją dać do naprawy. Czy rzeczywiście mam taki obowiązek? »

O czym należy pamiętać przy letnich zakupach?

Aktualizacja: 01.09.2011

Płacąc przy kasie za kupione rzeczy nie zapomnij zabrać paragonu. Nie wyrzucaj go również od razu do śmieci. Może ci się przydać przy reklamacji. »

Gwarancja a uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja, jako źródło uprawnień konsumenta, nie zamyka drogi do dochodzenia roszczeń wynikających z ustawy na podstawie niezgodności towaru z umową. »

Odwołanie od reklamacji

Aktualizacja: 04.07.2014

Dobrze napisane odwołanie od reklamacji często może zaoszczędzić nerwów, a przede wszystkim wywołać pożądany efekt. Poniżej dowiesz się, jak zrobić to najlepiej. »

Czy zwlekając z reklamacją konsument może stracić uprawnienia

Aktualizacja: 17.10.2011

W przypadku stwierdzenie niezgodności towaru z umową konsument jest zobowiązany do zawiadomienia o tym fakcie sprzedawcy. Jeżeli zwlekał z reklamacją ponad 2 miesiące i przyznał się do tego sprzedawcy, to straci swoje uprawnienia. »

Reklamacja butów – cz. 4: procedura reklamacyjna

Aktualizacja: 03.11.2011

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Procedura reklamacyjna. »

Reklamacja butów – cz. 3: reklamacja wkrótce po zakupie

Aktualizacja: 25.07.2011

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Domniemanie odpowiedzialności sprzedawcy. »

Reklamacja obuwia – cz. 2: podstawa reklamacji

Aktualizacja: 25.07.2011

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Jakie są podstawy reklamacji. »

Reklamacja obuwia – cz. 1

Aktualizacja: 25.07.2011

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy i czego należy się wystrzegać. Część pierwsza: gwarancja a odpowiedzialność sprzedawcy. »

Po co konsumentowi opinia rzeczoznawcy

Aktualizacja: 17.10.2011

W odmownej odpowiedzi na reklamację sprzedawcy często powołują się na negatywną dla konsumenta opinię rzeczoznawcy. W takiej sytuacji warto zamówić opinię u innego eksperta. »

Co zrobić gdy wymiana wadliwego towaru nie jest możliwa

Aktualizacja: 03.11.2011

W związku z wadą zakupionego towaru zażądałem od sprzedawcy jego wymiany. Ten jednak stwierdził, iż nie posiada danego modelu i zaproponował mi inny. Czy muszę przyjmować inny model? »

Czy sprzedawca ma prawo domagać się paragonu przy reklamacji

Aktualizacja: 17.10.2011

Towar niezgodny z umową podlega reklamacji. Sprzedawca nie może uzależnić uwzględnienia reklamacji od okazania paragonu. »

Jaka forma oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Oświadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy może być co do zasady zawarte w dowolnej formie, czyli także ustnie. Lepiej, by odstąpienie sporządzić na piśmie. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Poradnia Kanoniczna

Poradnia została założona przez dwóch absolwentów jedynego w Polsce Wydziału Prawa Kanonicznego znajdującego się na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK