| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > reklamacja

Temat: reklamacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reklamacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reklamacja.

Odwołanie od reklamacji

Aktualizacja: 04.07.2014

Dobrze napisane odwołanie od reklamacji często może zaoszczędzić nerwów, a przede wszystkim wywołać pożądany efekt. Poniżej dowiesz się, jak zrobić to najlepiej. »

Czy zwlekając z reklamacją konsument może stracić uprawnienia

Aktualizacja: 17.10.2011

W przypadku stwierdzenie niezgodności towaru z umową konsument jest zobowiązany do zawiadomienia o tym fakcie sprzedawcy. Jeżeli zwlekał z reklamacją ponad 2 miesiące i przyznał się do tego sprzedawcy, to straci swoje uprawnienia. »

Reklamacja butów – cz. 4: procedura reklamacyjna

Aktualizacja: 03.11.2011

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Procedura reklamacyjna. »

Reklamacja butów – cz. 3: reklamacja wkrótce po zakupie

Aktualizacja: 25.07.2011

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Domniemanie odpowiedzialności sprzedawcy. »

Reklamacja obuwia – cz. 2: podstawa reklamacji

Aktualizacja: 25.07.2011

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Jakie są podstawy reklamacji. »

Reklamacja obuwia – cz. 1

Aktualizacja: 25.07.2011

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy i czego należy się wystrzegać. Część pierwsza: gwarancja a odpowiedzialność sprzedawcy. »

Po co konsumentowi opinia rzeczoznawcy

Aktualizacja: 17.10.2011

W odmownej odpowiedzi na reklamację sprzedawcy często powołują się na negatywną dla konsumenta opinię rzeczoznawcy. W takiej sytuacji warto zamówić opinię u innego eksperta. »

Co zrobić gdy wymiana wadliwego towaru nie jest możliwa

Aktualizacja: 03.11.2011

W związku z wadą zakupionego towaru zażądałem od sprzedawcy jego wymiany. Ten jednak stwierdził, iż nie posiada danego modelu i zaproponował mi inny. Czy muszę przyjmować inny model? »

Czy sprzedawca ma prawo domagać się paragonu przy reklamacji

Aktualizacja: 17.10.2011

Towar niezgodny z umową podlega reklamacji. Sprzedawca nie może uzależnić uwzględnienia reklamacji od okazania paragonu. »

Jaka forma oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Oświadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy może być co do zasady zawarte w dowolnej formie, czyli także ustnie. Lepiej, by odstąpienie sporządzić na piśmie. »

Reklamacja obuwia zimowego może być skuteczna

Aktualizacja: 25.07.2011

Reklamacja obuwia zimowego może być często dla konsumenta trudnym zadaniem. Kupujemy je z nadzieją, że dzięki temu będziemy mogli przejść przez zimę suchą nogą. Co jednak w sytuacji, gdy buty zaczną przemakać? »

Gdy wady ujawnią się w krótkim czasie po zakupie

Aktualizacja: 03.11.2011

Znajomość prawa często może być pomocna w przekonaniu opornego sprzedawcy, który nie chce uwzględnić reklamacji. Jeżeli wada została zgłoszona stosunkowo krótki czasie od dnia zakupu to sprzedawcy, który odmawia jej uwzględnienia, trudniej będzie obronić się w sądzie. »

Usługi telekomunikacyjne można reklamować u przedsiębiorcy

Aktualizacja: 04.03.2010

Abonenci niezadowoleni z usług świadczonych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych mogą skorzystać z trybu reklamacyjnego. W takim wypadku przedsiębiorca ma obowiązek rozpatrzyć nasza skargę. »

Zły rozmiar zakupionego ubrania a zwrot towaru

Aktualizacja: 14.07.2011

Kupiłem sweter na prezent, który jednak okazał się zbyt ciasny. Czy w sytuacji, gdy dostałem towar o nieodpowiednim rozmiarze, mogę domagać się zamiany na inny? »

Czy sprzedawca może odesłać do producenta

Aktualizacja: 17.10.2011

Chciałem zareklamować buty, który rozkleiły mi się po kilku tygodniach używania. Sprzedawca powiedział, że on skarg nie przyjmuje i odesłał mnie do producenta. Czy rzeczywiście muszę szukać producenta? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie Konsumentów Polskich

Stowarzyszenie zajmuje się ochroną praw konsumentów.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »