| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Zarobki > Słownik > Nagroda

Nagroda


Nagroda to pieniężny wyraz uznania pracownika za jego pracę. Nie stanowi stałego składnika wynagrodzenia.


W kodeksie pracy w art. 105 znajduje się zapis, zgodnie z którym pracownikom, którzy przez wzorowe wypełnianie swoich obowiązków, przejawianie inicjatywy w pracy i podnoszenie jej wydajności oraz jakości przyczyniają się szczególnie do wykonywania zadań zakładu, mogą być przyznawane nagrody i wyróżnienia.

Pracodawca nie ma obowiązku wypłaty nagrody swoim pracownikom. Należy pamiętać, że nagroda ma charakter uznaniowy. Pracodawca decyduje o przyznaniu nagrody pracownikowi. Od pracodawcy zależy, czy nagroda zostanie pracownikowi przyznana, czy też nie zostanie przyznana. Pracownik nie ma prawa się jej domagać.

Nagroda staje się świadczeniem należnym jedynie wtedy, gdy została już pracownikowi oficjalnie przyznana. W takim przypadku pracodawca ma obowiązek wypłaty nagrody w obiecanej wysokości. Przyznanie nagrody należy potraktować jako obietnicę wypłaty.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Salomon Finance

doradztwo kredytowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »