REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2006 nr 198 poz. 1456

ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 30 października 2006 r.

w sprawie wykonywania przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zadań z zakresu służby cywilnej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 170, poz. 1218) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa organizację, zasady i tryb wykonywania przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanej dalej „Kancelarią”, zadań z zakresu służby cywilnej, w tym w szczególności:

1) nadzoru nad przestrzeganiem zasad służby cywilnej;

2) upowszechniania informacji na temat służby cywilnej, w tym o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej;

3) kierowania procesem zarządzania kadrami w służbie cywilnej;

4) gromadzenia informacji o korpusie służby cywilnej;

5) planowania i nadzorowania wykorzystania środków, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej;

6) planowania, organizowania i nadzorowania szkoleń centralnych w służbie cywilnej.

§ 2.
W ramach nadzoru nad przestrzeganiem zasad służby cywilnej Szef Kancelarii w szczególności:

1) analizuje przekazywane przez dyrektorów generalnych urzędów informacje na temat realizacji zasad służby cywilnej oraz stosowania wytycznych i poleceń w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej, wydawanych przez Prezesa Rady Ministrów;

2) może wyznaczyć swojego przedstawiciela do obserwowania przestrzegania zasad służby cywilnej podczas postępowania kwalifikacyjnego dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie, prowadzonego przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej;

3) analizuje informacje o przeprowadzonych postępowaniach kwalifikacyjnych dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie, otrzymywane z Krajowej Szkoły Administracji Publicznej niezwłocznie po zakończeniu tych postępowań;

4) może wydawać polecenia w celu usunięcia stwierdzonych uchybień w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz kontrolować ich wykonanie.

§ 3.
Upowszechniając informacje na temat służby cywilnej, Szef Kancelarii w szczególności:

1) umożliwia dyrektorom generalnym urzędów umieszczanie ogłoszeń o naborze w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii;

2) udostępnia informacje o funkcjonowaniu służby cywilnej, w tym o zasadach naboru do korpusu służby cywilnej, za pośrednictwem publikacji, mediów i Internetu;

3) promuje działania kształtujące wizerunek służby cywilnej.

§ 4.
Kierując procesem zarządzania kadrami w służbie cywilnej, Szef Kancelarii w szczególności:

1) analizuje przekazywane przez dyrektorów generalnych urzędów informacje na temat potrzeb kadrowych i finansowych urzędu pod kątem zapewnienia racjonalnej polityki personalnej w służbie cywilnej;

2) dokonuje analizy porównawczej przekazywanych przez dyrektorów generalnych urzędów opisów i wartościowania stanowisk pracy, z uwzględnieniem potrzeby zapewnienia odpowiednich standardów jakościowych przyczyniających się do realizacji zadań urzędów;

3) podejmuje działania zmierzające do zapewnienia efektywnego i spójnego systemu zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej.

§ 5.
Szef Kancelarii gromadzi w formie bazy danych oraz zestawień, przekazywane przez dyrektorów generalnych urzędów, informacje o korpusie służby cywilnej, w szczególności w zakresie:

1) praw i obowiązków pracowniczych członków korpusu służby cywilnej;

2) poziomu i struktury wynagrodzeń w urzędach.

§ 6.
Planowanie i nadzorowanie wykorzystania środków finansowych na wynagrodzenia, w tym wynagrodzenia zasadnicze, dodatki specjalne, dodatki służby cywilnej i dodatki zadaniowe, oraz szkolenia członków korpusu służby cywilnej przez Szefa Kancelarii polega w szczególności na:

1) analizowaniu przekazywanych przez dyrektorów generalnych urzędów informacji o zapotrzebowaniu urzędu na środki finansowe na wynagrodzenia i szkolenia członków korpusu służby cywilnej na kolejny rok oraz na kolejne trzy lata;

2) przygotowywaniu projektu limitu mianowań urzędników w służbie cywilnej na dany rok budżetowy i trzyletniego planu limitu mianowań.

§ 7.
W ramach planowania, organizowania i nadzorowania szkoleń centralnych w służbie cywilnej Szef Kancelarii w szczególności:

1) analizuje zgłaszane przez dyrektorów generalnych urzędów potrzeby szkoleniowe urzędów dotyczące priorytetów i rodzajów szkoleń w służbie cywilnej na kolejny rok oraz na kolejne trzy lata w celu ustalenia corocznego planu szkoleń centralnych w służbie cywilnej;

2) kontroluje organizowanie szkoleń centralnych pod kątem zgodności z obowiązującymi warunkami organizowania i prowadzenia szkoleń w służbie cywilnej.

§ 8.
1. Szef Kancelarii wykonuje zadania z zakresu służby cywilnej przy pomocy Kancelarii i może upoważniać pracowników Kancelarii do wykonywania tych zadań w swoim imieniu.

2. Przy wykonywaniu zadań, o których mowa w ust. 1, Szef Kancelarii współdziała z dyrektorami generalnymi urzędów.

§ 9.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: J. Kaczyński

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2006-10-31
  • Data wejścia w życie: 2006-11-08
  • Data obowiązywania: 2006-11-08
  • Dokument traci ważność: 2009-03-24
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA