REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Humor biur rachunkowych - zabawne historie z życia księgowych

Humor biur rachunkowych - zabawne historie z życia księgowych
Humor biur rachunkowych - zabawne historie z życia księgowych

REKLAMA

REKLAMA

Dzień Księgowego 2023. W zawodzie księgowego, oprócz wymagających skupienia i wytężonej pracy chwil, bardzo często zdarzają się też sytuacje zaskakujące i komiczne, które przez długi czas wywołują uśmiech na twarzy. Poczytajcie.

Z okazji przypadającego 9 Firma CashDirector S.A. zebrała zabawne historie z życia pracowników biur rachunkowych zrzeszonych w OSCBR (Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych) i udowadnia, że wbrew licznym stereotypom praca ta wcale nie musi być nudna.

REKLAMA

Komfortowe szkolenia

Pewna osoba nabyła 10 leżaków ogrodowych. Kiedy księgowa uznała, że nie widzi związku z uzyskaniem przychodu w działalności i nie może ich zaksięgować w kosztach, klient wytłumaczył, że leżaki nie będą używane przez niego prywatnie. Będzie bowiem prowadził szkolenia, a jego słuchacze będą słuchać go wylegując się na leżakach.

Wydatki prywatne?

Petent bardzo upierał się na ujęcie w kosztach skarpet i bielizny, na co otrzymał informację zwrotną, że jest to wydatek prywatny. Stwierdził więc, że przecież pracuje mając na sobie te ubrania i może wysłać zdjęcie na potwierdzenie swoich słów.

Koci jogging

Jeden z klientów kupił nową kasę fiskalną. Chciał ją wypróbować i zaczął naciskać przyciski. Była to jednak kasa typu online, więc dane od razu szły do Ministerstwa. Aby to wyprostować, klient postanowił zrobić ewidencję pomyłek, których uzasadnieniem był… biegający po kasie kot.

A może frytki do tego?

Klient opowiadał, że od 3 miesięcy robi znajomemu ze swojego prywatnego konta bankowego przelew zatytułowany "za frytki" na kwotę 2500 PLN. Następnego dnia po otrzymaniu przelewu odbiorca, który ma taką samą firmę, robi przelew ze swojego konta firmowego na jego konto prywatne tytułem "za pierogi", na identyczną kwotę. Tak wychodzą na 0 zł w skali miesiąca. Nurtującym go pytaniem było to, czy pomijając bezsensowność tego działania, wiąże się z nim konieczność jakiegoś rozliczania lub zgłaszania do Urzędu Skarbowego takich przelewów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gorzkie żale

Któregoś razu klient musiał złożyć czynny żal w Urzędzie Skarbowym. Został więc poproszony o to, aby potwierdził to jeszcze u swojego księgowego. Klient w odpowiedzi wysłał maila z informacją: “gorzki żal złożony”.

Seria niecodziennych pytań

Pracownicy biur zaznaczają, że mimo upływu lat i ciągłego edukowania właścicieli firm w zakresie rozliczania podatków, wciąż pojawiają się pytania do kiedy składa się rozliczenie kwartalne lub roczne oraz czy konieczne jest płacenie podatku dochodowego.

Jedna z klientek biura rachunkowego, będąc na ryczałcie spytała, czy może rozliczyć w działalności koszty paliwa i czy faktycznie musi jeździć tym samochodem, gdyż nie posiada nawet prawa jazdy.

Pewien Pan zapytał z kolei co oznacza termin „Mały podatnik” i zaznaczył, że sam ma już „troszkę brzuszka” i może się nie kwalifikować.

Inna osoba, po 1,5 roku prowadzenia działalności dostała pismo z US, z którego dowiedziała się, że kwoty podatku do zapłaty miała zapłacić ona, a nie Urząd jej.

Jeden z klientów zapytał, w jaki sposób może obniżyć swoje podatki na zasadach ogólnych. Księgowa doradziła wszystkie możliwości, a następnie żartobliwie powiedziała, że gdyby miał bezrobotną małżonkę, to mogliby się rozliczyć wspólnie i miałby dodatkowe X zł limitu na 18% wówczas podatek. Klient odpowiedział, że wolałby zapłacić 50% podatek, niż rozliczać się wspólnie z żoną.

Z kolei inny klient notorycznie dzwonił gdzieś podczas zakupów w sklepie, gdy w momencie wystawiania faktury trzeba było podać NIP i nieustannie prosił, żeby mu go przypomnieć.

Nietypowe błędy

Śmieszne wpadki zdarzają się nie tylko klientom biur – również sami księgowi mają ich trochę na swoim koncie. Wszyscy jesteśmy przecież tylko ludźmi. Co przydarzyło się ankietowanym? Pewna księgowa tak stresowała się przed pierwszą rozmową telefoniczną z nowym kontrahentem, że zamiast numeru telefonu próbowała kilkukrotnie dodzwonić się na… jego numer NIP!

Inna osoba z biura rachunkowego miała w pracy koleżankę oraz klientkę o tym samym imieniu – Alicja. Na dodatek obie Panie miały bardzo podobne nazwiska. Od czasu do czasu zamiast do koleżanki, przez pomyłkę podsyłała jakieś ciekawostki do klientki, a gdy się zorientowała i zaczęła ją przepraszać, ta poprosiła, żeby nie przestawała, bo dowiedziała się już wielu ciekawych rzeczy. Szczególnie wdzięczna była za polecenie... kilku filmów i seriali.

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Quiz. Prowadzisz biuro rachunkowe – sprawdź co wiesz o AML
Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

REKLAMA

Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu

Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.

Nawet milion złotych kary. Tych zasad muszą przestrzegać biura rachunkowe

Podmioty prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub prowadzący księgi podatkowe znajdują się na liście jednostek obowiązanych do stosowania przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. ustawa o AML). Wiąże się to z szeregiem obowiązków, z których nie każde biuro zdaje sobie sprawę

Uproszczone procedury. Kiedy biuro rachunkowe może je stosować?

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy  przewiduje łagodniejsze reguły identyfikacji i weryfikacji klientów w ściśle określonych przypadkach. Są to okoliczności, w których ryzyko wystąpienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu jest znacząco ograniczone, jeżeli nie całkowicie wyeliminowane. "Uproszczenie" nie zwalnia biura z obowiązków nałożonych przepisami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Kontakt z państwem trzecim, skomplikowane transakcje? To powinno zaalarmować biuro rachunkowe

Biuro rachunkowe ma obowiązek stosować wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego, jeżeli zajdą okoliczności świadczące o wyższym ryzyku prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu. To biuro ocenia czy takie okoliczności zaszły. Ponadto biuro stosuje wzmożone środki bezpieczeństwa zawsze w przypadkach stosunków gospodarczych lub transakcji związanych z państwem trzecim wysokiego ryzyka, a także gdy klient lub beneficjent rzeczywisty jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne albo członkiem rodziny takiej osoby, czy jej bliskim współpracownikiem.

REKLAMA

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Tych obowiązków księgowość nie może zaniechać

W ramach stosowania środków bezpieczeństwa finansowego wymaganych przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu biura rachunkowe mają obowiązek identyfikacji oraz weryfikacji danych klientów, osób upoważnionych do reprezentowania klientów oraz tzw. beneficjentów rzeczywistych. Wobec każdej grupy są stosowane odmienne wymogi identyfikacji i weryfikacji.

Czy każde biuro rachunkowe ma obowiązek stosowania przepisów ustawy AML?

AML (Anti-Money Laundering), to przeciwdziałanie praniu pieniędzy. A odpowiedź na pytanie zawarte w tytule, to TAK, każde biuro rachunkowe ma obowiązek stosować przepisy AML.

REKLAMA