REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

  • Artykuł sponsorowany

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż online staje się w Polsce coraz popularniejsza. Przedsiębiorcy chętnie decydują się na prowadzenie e-biznesów, jednak nie zawsze wiedzą, jak wyróżnić się na tle konkurencji i co robić, by przyciągać klientów. Ty także zastanawiasz się, jak skutecznie sprzedawać w sieci? Kluczem do sukcesu jest zrozumienie potrzeb swoich odbiorców. Sprawdź, co jest dla nich ważne i jak spełnić ich wymagania. Dowiedz się, czym powinien wyróżniać się dobry sklep internetowy. Poznaj sposoby na zwiększenie sprzedaży i rozwijaj swoją firmę.

Jak skutecznie sprzedawać online?

REKLAMA

Branża e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Coraz więcej osób kupuje w Internecie. Według zeszłorocznego raportu ,,E-commerce w Polsce’’ przygotowanego przez Gemius już 77% internautów robi zakupy w sieci. Liczba ta będzie z pewnością jeszcze rosła. E-handel zyskuje na popularności, dlatego przedsiębiorcy chętnie przenoszą swoje biznesy do Internetu, aby docierać do klientów i zwiększać sprzedaż.

W efekcie powstaje coraz więcej e-sklepów. Konkurencja jest zatem coraz większa. Prowadzisz swój sklep online i nie wiesz, co zrobić, by wyróżnić się na rynku? Zastanawiasz się, jak przyciągnąć do siebie klientów? A może założenie sklepu internetowego dopiero przed Tobą? Musisz zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim trzeba znać potrzeby swoich odbiorców i starać się na nie odpowiadać. Warto też być na bieżąco z najnowszymi trendami. Co sprawia, że klienci decydują się na zakupy w danym e-sklepie? Podpowiadamy poniżej.

Wygodna i szybka dostawa produktów

REKLAMA

Klienci wybierają zakupy online przede wszystkim dlatego, że chcą zaoszczędzić swój cenny czas. Zależy im na tym, aby ich zamówienie dotarło jak najszybciej. W odpowiedzi na wymagania konsumentów i rynku powstał nawet trend q-commerce (quick commerce), czyli szybka sprzedaż. Zgodnie z nim zakupy mają być dostarczane klientowi w ciągu maksymalnie 30 minut po złożeniu zamówienia. Chodzi tu głównie o dostawę produktów pierwszej potrzeby, czyli m.in. artykułów spożywczych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli prowadzisz swój e-sklep, zadbaj więc o sprawną realizację zamówień. Zapewnij swoim klientom szybką dostawę. Daj im także szeroki wybór form dostawy produktów. Kupujący będą mogli wówczas wybrać najwygodniejszą dla siebie opcję. Warto też wspomnieć, że aktualnie jedną z najchętniej wybieranych przez klientów e-sklepów form dostawy są paczkomaty. Dzięki paczkomatom klienci mogą odbierać swoje paczki w dowolnym momencie 24/7, nie muszą czekać na kuriera o ustalonej godzinie. Bez wątpienia jest to komfortowe rozwiązanie. Udostępnij więc tę formę dostawy swoim klientom.

Różne metody płatności

Chcesz zachęcić klientów do zakupów w Twoim e-sklepie? Udostępnij im rożne metody płatności (np. szybkie przelewy przez serwisy takie jak Przelewy24, płatność kartą kredytową, przez PayPal itd.). Im większy wybór będą mieć Twoi klienci, tym lepiej. Pamiętaj, że brak preferowanej opcji może sprawić, że klient porzuci swój koszyk zakupowy i zrezygnuje z zakupów. Jeśli częstymi klientami sklepu są osoby starsze, warto umożliwić im również dokonywanie płatności za pobraniem. Jest to bowiem często wybierana przez nich forma płatności.

Doskonała obsługa klienta

Co zniechęca niektórych klientów do robienia zakupów przez Internet? Otóż to, że nie mogą  dotknąć czy przymierzyć danej rzeczy i nie mają bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Warto im jednak pomóc, aby w razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań, mogli szybko i wygodnie skontaktować się z pracownikiem sklepu online. Świetnym narzędziem, które jest często używane przez internautów, jest czat na żywo. W okienku czatu znajdującym się na stronie e-sklepu, klient może zadać pytanie i sprawnie skontaktować się z e-sprzedawcą. Dzięki temu nie musi dzwonić ani pisać maila – kontakt jest znacznie łatwiejszy, szybszy i bardziej komfortowy.

Jeśli chcesz pozyskiwać klientów, zdobywać ich zaufanie i budować z nimi pozytywne, trwałe relacje, zadbaj o wzorową obsługę klienta. Bardzo często ludzie na podstawie tego, w jaki sposób zostali obsłużeni, wyrabiają sobie zdanie o firmie i podejmują decyzje zakupowe. Dobra komunikacja to więc podstawa.

Sklep responsywny

Czy wiesz, że aż 76% internautów robi zakupy online za pomocą smartfona? Dane te pochodzą z raportu ,,E-commerce w Polsce’’. Strona internetowa sklepu powinna być więc responsywna, czyli dostosowana do wielkości każdego ekranu. Dzięki temu konsumenci mogą wygodnie i bez przeszkód przeglądać produkty, dodawać je do koszyka zakupowego i dokonywać płatności na urządzeniach mobilnych.

Nie chcesz stracić klientów? Zadbaj, by Twój sklep internetowy był responsywny. Jeśli użytkownik, przeglądając stronę na swoim smartfonie, napotka na problemy, witryna nie będzie wyświetlała się prawidłowo, wówczas zapewne szybko ją opuści i przejdzie do Twojej konkurencji.

Omnichannel, czyli wielokanałowość

Kolejnym trendem, który panuje teraz na rynku e-commerce, jest omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa. Strategia ta zakłada wykorzystanie wielu kanałów, zarówno tych offline, jak i online. Sprzedawcy, którzy ją stosują, trafiają do klientów różnymi drogami i w ten sposób zwiększają swoją sprzedaż. Jeśli też chcesz sprzedawać więcej, szukaj różnych sposobów dotarcia do swojej grupy docelowej. Pamiętaj jednak, aby zachować spójność we wszystkich kanałach (te same ceny, warunki zakupu itd.).

Szansę na zdobycie nowych klientów zwiększa obecność na różnego rodzaju platformach, na których konsumenci szukają interesujących ich produktów. Zainteresowaniem cieszą się:

  • platformy marketplace – miejsca, gdzie te same produkty oferują różni sprzedawcy. Znane platformy marketplace to Allegro i Amazon. Są świetnym dodatkowym kanałem sprzedaży i pomagają dotrzeć do szerszego grona odbiorców,
  • porównywarki cenowe – strony, które umożliwiają klientom porównywanie cen towarów w różnych e-sklepach. Miej na uwadze, że cena to jeden z najważniejszych czynników zakupowych. Klienci nie chcą przepłacać, dlatego chętnie korzystają z porównywarek cenowych i wybierają najkorzystniejszą ofertę. Na serwisach tych znaleźć także można oceny i opinie użytkowników. Klienci, podejmując decyzję o zakupie, często biorą pod uwagę zdanie innych osób.

User Experience

Zakupy w sklepie online powinny być dla klienta łatwe i przyjemne. Internetowi konsumenci nie lubią przechodzić przez skomplikowane procesy – chcą robić swoje zakupy szybko i komfortowo. Zadbaj więc o User Experience, a więc pozytywne doświadczenia klientów, którzy przeglądają stronę Twojego sklepu. E-sklep zaprojektowany zgodnie z zasadami UX jest przyjazny dla użytkowników, funkcjonalny, przejrzysty i intuicyjny w obsłudze. Dzięki temu jest też bardziej skuteczny i przynosi większe zyski.

Jak uprościć klientom zakupy? Przede wszystkim wszystkie istotne elementy, takie jak np. koszyk zakupowy, należy umieścić w widocznych miejscach. Na stronie powinny znaleźć się zrozumiałe, wzywające do działania komunikaty CTA (call to action) np. ,,Dodaj do koszyka’’, ,,Kupuję’’ itd. Warto ograniczyć liczbę podstron, przez które trzeba przejść, aby złożyć zamówienie. Klienci powinni mieć też możliwość zrobienia zakupów bez konieczności zakładania konta. Zrób więc wszystko, aby zakupy w Twoim e-sklepie były jak najbardziej wygodne.

Dobry hosting

Kolejną ważną kwestią jest sprawne działanie sklepu internetowego. Jak wiadomo, nikt nie lubi czekać w długiej kolejce do kasy. To samo dotyczy zakupów online – internauci nie chcą przeglądać stron, które długo się ładują i zawieszają. Gdy poszczególne podstrony e-sklepu zbyt długo się wczytują, klient często traci cierpliwość, czuje się zniechęcony i rezygnuje z zakupów. Sklep internetowy powinien więc działać sprawnie i szybko. Ma być dostępny dla klientów 24/7. Nie może dojść do żadnego przeciążenia nawet w trakcie trwania dużej akcji promocyjnej. Za to wszystko odpowiada stabilny hosting. Pamiętaj więc, aby wybrać sprawdzoną usługę hostingową.

WeNet_banner

fot. materiały prasowe

Nawiąż współpracę z agencją i zdobywaj klientów

Chcesz, aby Twój sklep internetowy sprzedawał? Zadbaj, by był przemyślany, odpowiednio zaprojektowany i profesjonalny. Budowę e-sklepu warto zlecić specjalistom. Agencja marketingowa WeNet, certyfikowana agencja PrestaShop w Polsce, od lat wspiera małych i średnich przedsiębiorców, pomaga im rozwijać się w Internecie i zdobywać klientów. Doświadczeni profesjonaliści tworzą nowoczesne sklepy online i podpowiadają ich właścicielom, jak skutecznie sprzedawać w sieci.

Jeśli skorzystasz z usług agencji, otrzymasz e-sklep, który jest:

  • zgodny z aktualnymi trendami,
  • dopasowany do Twojej branży i potrzeb Twoich klientów,
  • responsywny, nowoczesny,
  • atrakcyjny wizualnie,
  • wygodny, przyjazny, intuicyjny w obsłudze,
  • szybki w działaniu.

Poza tym dostaniesz także:

  • stabilny hosting i atrakcyjną domenę,
  • certyfikat SSL, potrzebne regulaminy,
  • sklep zintegrowany z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, firmy kurierskie, porównywarki cen, systemy magazynowo-księgowe itd.,
  • dostęp do nowoczesnych narzędzi, wspierających skuteczną sprzedaż (np. narzędzia, które służą do wygodnej komunikacji z klientem),
  • wsparcie i doradztwo specjalisty e-commerce.

Profesjonaliści nie tylko zakładają sklepy internetowe, ale również doradzają, jak skutecznie prowadzić i rozwijać biznes w sieci. Proponują skuteczne narzędzia, dzięki którym można sprzedawać więcej. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, co mogą zrobić dla Ciebie.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Dobry lider potrafi pożegnać mijający rok z klasą: sztuka podziękowań dla pracowników

Lider i pracownik. Grudzień to czas raportów, podsumowań i napiętych terminów. To też szczególny, świąteczny okres, w którym słowo „dziękuję” może mieć moc większą niż roczne premie. Jak w praktyce przywództwa wykorzystać świąteczną atmosferę, by wzmocnić zaangażowanie, lojalność i poczucie wartości zespołu?

Najem mieszkań: jaki był kończący się rok na rynku - cieszą się wynajmujący, koszty liczą najemcy

W 2025 roku wynajem mieszkań w większości miast Polski drożał. Skoki cen nie były gwałtowne, a kilka miast zanotowało nawet obniżkę stawek. 80 zł za metr kwadratowy mieszkania za najem w Warszawie to był pik notowany tuż przed powrotem studentów na uczelnie. Na koniec roku stawki wróciły do poziomu 78 zł w stolicy, a także utrzymały się na poziomie 39 zł w najtańszej z zestawienia Częstochowie.

Z końcem roku gaśnie ochota na zakup mieszkania, a mimo to ceny na rynku rosną

Utrzymującym się wysokim cenom towarzyszy słabnący pod koniec roku popyt, który jak dotąd pozostaje w dużej mierze niewrażliwy na obniżki stóp procentowych wprowadzone przez RPP. A także na spadek oprocentowania kredytów hipotecznych.

1100 zł miesięcznie zamiast 800 plus, do 25 roku życia dziecka i niezależnie od dochodu – kto może otrzymać świadczenie? Podwyżka od 1 stycznia 2026 r.

Osoby mieszkające lub pracujące w Niemczech, nawet jeżeli mieszkają na stałe w Polsce – jeżeli spełniają określone warunki – mogą pobierać w Niemczech zasiłek rodzinny na dzieci (tzw. Kindergeld). Świadczenie to, przysługuje niezależnie od dochodu i można je uzyskać (choć wówczas w niepełnej wysokości) również w przypadku pobierania w Polsce jego odpowiednika, tj. „800 plus”. Od 1 stycznia 2026 r. kwota Kindergeld została podwyższona.

REKLAMA

Będzie nowy podatek od nieruchomości, Sankcyjna stawka od pustostanów ma obniżyć ceny mieszkań, ale czy obniży

Nawet 30-krotnie większy podatek od nieruchomości mogą zapłacić przedsiębiorcy, w tym deweloperzy, posiadający puste lokale. Podstawą do takich działań są obowiązujące obecnie zasady naliczania podatku od nieruchomości, które różnicują stawki w zależności od sposobu użytkowania lokalu.

Skończyło się eldorado z darowiznami. Skarbówka zmieniła zasady. Ruszyły gigantyczne kontrole i kary

Koniec swobody w zarabianiu w sieci bez oglądania się na urząd skarbowy. Skarbówka systemowo bierze się za tych, którzy regularnie sprzedają w internecie lub zarabiają na transmisjach na żywo, a dotąd nie dzielili się zyskami z fiskusem. Pod lupą znaleźli się zarówno użytkownicy popularnych platform sprzedażowych, jak i streamerzy żyjący z darowizn od widzów. Dla jednych i drugich oznacza to jedno: jeśli dochody z internetu nie są rozliczane, trzeba przygotować się na wezwanie do zapłaty podatku.

Obligacje skarbowe (oszczędnościowe) - styczeń 2026 r. - jakie oprocentowanie oferuje Ministerstwo Finansów

Po obniżkach oprocentowania obligacji skarbowych (detalicznych - oszczędnościowych) w maju, czerwcu, sierpniu, październiku, listopadzie i grudniu 2025 r. - oprocentowanie nowych emisji w styczniu 2026 r. nie ulegnie zmianie. Ministerstwo Finansów pozostawiło tym razem opłacalność tych obligacji bez zmian na kolejny miesiąc.

1700 złotych miesięcznie zastąpi 800 plus i 300 plus. Ma być przyznawane bez względu na wiek i wysokość dochodu

Co dzieje się sprawie pomysłu wprowadzenia dochodu podstawowego dla każdego? Choć o tym pomyśle dużo się mówiło w kontekście KPO, to jednak w ostatnim czasie temat zdecydowanie ucichł. Czy trzeba się obawiać likwidacji 800 plus i 300 plus?

REKLAMA

Gorzka niespodzianka od rządu dla emerytów i rencistów rodzinnych od 1 stycznia 2026 r.: podwyżka świadczeń średnio o 220 zł, ale bez zapowiadanych 2 tys. zł wyrównania i 15 tys. zł rekompensaty za lata wypłaty przez ZUS zaniżonych świadczeń

1 stycznia 2026 r. wchodzi w życie ustawa, na podstawie której ZUS dokona przeliczenia wysokości emerytur ustalonych w czerwcu w latach 2009-2019 (tzw. emerytur czerwcowych) oraz rent rodzinnych po ubezpieczonych, którym ustalono emerytury w czerwcu w latach 2009-2019, z tego względu, że emerytury te zostały przyznane uprawnionym na poziomie niższym niż osobom, które wnioskowały o emeryturę w innych miesiącach roku. Ustawa ta uwzględnia korzystne dla emerytów i rencistów przepisy, na podstawie których otrzymają oni podwyżkę świadczeń bieżących, ale nie przewiduje rekompensaty za nawet 7 lat wypłaty zaniżonych świadczeń, ani nawet zapowiadanego przez MRPiPS – wyrównania za okres od 1 lipca 2025 r. do dnia, w którym zostanie ustalone świadczenie w nowej wysokości.

Nie tylko płaca minimalna pójdzie w górę od nowego roku. Te świadczenia też wzrosną. Są już wyliczenia

Ci, którzy utrzymują się z minimalnego wynagrodzenia, z ulgą patrzą na podwyżkę, jaka czeka ich od nowego roku. Tyle że – jak to zwykle bywa – medal ma dwie strony. Wzrost najniższej krajowej spędza sen z powiek przedsiębiorcom, bo uruchamia efekt domina. To nie tylko wyższe koszty zatrudnienia. Wraz z minimalną pensją rosną też inne wskaźniki – od składek ZUS po odprawy i odszkodowania.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA