REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

  • Artykuł sponsorowany

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż online staje się w Polsce coraz popularniejsza. Przedsiębiorcy chętnie decydują się na prowadzenie e-biznesów, jednak nie zawsze wiedzą, jak wyróżnić się na tle konkurencji i co robić, by przyciągać klientów. Ty także zastanawiasz się, jak skutecznie sprzedawać w sieci? Kluczem do sukcesu jest zrozumienie potrzeb swoich odbiorców. Sprawdź, co jest dla nich ważne i jak spełnić ich wymagania. Dowiedz się, czym powinien wyróżniać się dobry sklep internetowy. Poznaj sposoby na zwiększenie sprzedaży i rozwijaj swoją firmę.

Jak skutecznie sprzedawać online?

REKLAMA

Branża e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Coraz więcej osób kupuje w Internecie. Według zeszłorocznego raportu ,,E-commerce w Polsce’’ przygotowanego przez Gemius już 77% internautów robi zakupy w sieci. Liczba ta będzie z pewnością jeszcze rosła. E-handel zyskuje na popularności, dlatego przedsiębiorcy chętnie przenoszą swoje biznesy do Internetu, aby docierać do klientów i zwiększać sprzedaż.

W efekcie powstaje coraz więcej e-sklepów. Konkurencja jest zatem coraz większa. Prowadzisz swój sklep online i nie wiesz, co zrobić, by wyróżnić się na rynku? Zastanawiasz się, jak przyciągnąć do siebie klientów? A może założenie sklepu internetowego dopiero przed Tobą? Musisz zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim trzeba znać potrzeby swoich odbiorców i starać się na nie odpowiadać. Warto też być na bieżąco z najnowszymi trendami. Co sprawia, że klienci decydują się na zakupy w danym e-sklepie? Podpowiadamy poniżej.

Wygodna i szybka dostawa produktów

REKLAMA

Klienci wybierają zakupy online przede wszystkim dlatego, że chcą zaoszczędzić swój cenny czas. Zależy im na tym, aby ich zamówienie dotarło jak najszybciej. W odpowiedzi na wymagania konsumentów i rynku powstał nawet trend q-commerce (quick commerce), czyli szybka sprzedaż. Zgodnie z nim zakupy mają być dostarczane klientowi w ciągu maksymalnie 30 minut po złożeniu zamówienia. Chodzi tu głównie o dostawę produktów pierwszej potrzeby, czyli m.in. artykułów spożywczych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli prowadzisz swój e-sklep, zadbaj więc o sprawną realizację zamówień. Zapewnij swoim klientom szybką dostawę. Daj im także szeroki wybór form dostawy produktów. Kupujący będą mogli wówczas wybrać najwygodniejszą dla siebie opcję. Warto też wspomnieć, że aktualnie jedną z najchętniej wybieranych przez klientów e-sklepów form dostawy są paczkomaty. Dzięki paczkomatom klienci mogą odbierać swoje paczki w dowolnym momencie 24/7, nie muszą czekać na kuriera o ustalonej godzinie. Bez wątpienia jest to komfortowe rozwiązanie. Udostępnij więc tę formę dostawy swoim klientom.

Różne metody płatności

Chcesz zachęcić klientów do zakupów w Twoim e-sklepie? Udostępnij im rożne metody płatności (np. szybkie przelewy przez serwisy takie jak Przelewy24, płatność kartą kredytową, przez PayPal itd.). Im większy wybór będą mieć Twoi klienci, tym lepiej. Pamiętaj, że brak preferowanej opcji może sprawić, że klient porzuci swój koszyk zakupowy i zrezygnuje z zakupów. Jeśli częstymi klientami sklepu są osoby starsze, warto umożliwić im również dokonywanie płatności za pobraniem. Jest to bowiem często wybierana przez nich forma płatności.

Doskonała obsługa klienta

Co zniechęca niektórych klientów do robienia zakupów przez Internet? Otóż to, że nie mogą  dotknąć czy przymierzyć danej rzeczy i nie mają bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Warto im jednak pomóc, aby w razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań, mogli szybko i wygodnie skontaktować się z pracownikiem sklepu online. Świetnym narzędziem, które jest często używane przez internautów, jest czat na żywo. W okienku czatu znajdującym się na stronie e-sklepu, klient może zadać pytanie i sprawnie skontaktować się z e-sprzedawcą. Dzięki temu nie musi dzwonić ani pisać maila – kontakt jest znacznie łatwiejszy, szybszy i bardziej komfortowy.

Jeśli chcesz pozyskiwać klientów, zdobywać ich zaufanie i budować z nimi pozytywne, trwałe relacje, zadbaj o wzorową obsługę klienta. Bardzo często ludzie na podstawie tego, w jaki sposób zostali obsłużeni, wyrabiają sobie zdanie o firmie i podejmują decyzje zakupowe. Dobra komunikacja to więc podstawa.

Sklep responsywny

Czy wiesz, że aż 76% internautów robi zakupy online za pomocą smartfona? Dane te pochodzą z raportu ,,E-commerce w Polsce’’. Strona internetowa sklepu powinna być więc responsywna, czyli dostosowana do wielkości każdego ekranu. Dzięki temu konsumenci mogą wygodnie i bez przeszkód przeglądać produkty, dodawać je do koszyka zakupowego i dokonywać płatności na urządzeniach mobilnych.

Nie chcesz stracić klientów? Zadbaj, by Twój sklep internetowy był responsywny. Jeśli użytkownik, przeglądając stronę na swoim smartfonie, napotka na problemy, witryna nie będzie wyświetlała się prawidłowo, wówczas zapewne szybko ją opuści i przejdzie do Twojej konkurencji.

Omnichannel, czyli wielokanałowość

Kolejnym trendem, który panuje teraz na rynku e-commerce, jest omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa. Strategia ta zakłada wykorzystanie wielu kanałów, zarówno tych offline, jak i online. Sprzedawcy, którzy ją stosują, trafiają do klientów różnymi drogami i w ten sposób zwiększają swoją sprzedaż. Jeśli też chcesz sprzedawać więcej, szukaj różnych sposobów dotarcia do swojej grupy docelowej. Pamiętaj jednak, aby zachować spójność we wszystkich kanałach (te same ceny, warunki zakupu itd.).

Szansę na zdobycie nowych klientów zwiększa obecność na różnego rodzaju platformach, na których konsumenci szukają interesujących ich produktów. Zainteresowaniem cieszą się:

  • platformy marketplace – miejsca, gdzie te same produkty oferują różni sprzedawcy. Znane platformy marketplace to Allegro i Amazon. Są świetnym dodatkowym kanałem sprzedaży i pomagają dotrzeć do szerszego grona odbiorców,
  • porównywarki cenowe – strony, które umożliwiają klientom porównywanie cen towarów w różnych e-sklepach. Miej na uwadze, że cena to jeden z najważniejszych czynników zakupowych. Klienci nie chcą przepłacać, dlatego chętnie korzystają z porównywarek cenowych i wybierają najkorzystniejszą ofertę. Na serwisach tych znaleźć także można oceny i opinie użytkowników. Klienci, podejmując decyzję o zakupie, często biorą pod uwagę zdanie innych osób.

User Experience

Zakupy w sklepie online powinny być dla klienta łatwe i przyjemne. Internetowi konsumenci nie lubią przechodzić przez skomplikowane procesy – chcą robić swoje zakupy szybko i komfortowo. Zadbaj więc o User Experience, a więc pozytywne doświadczenia klientów, którzy przeglądają stronę Twojego sklepu. E-sklep zaprojektowany zgodnie z zasadami UX jest przyjazny dla użytkowników, funkcjonalny, przejrzysty i intuicyjny w obsłudze. Dzięki temu jest też bardziej skuteczny i przynosi większe zyski.

Jak uprościć klientom zakupy? Przede wszystkim wszystkie istotne elementy, takie jak np. koszyk zakupowy, należy umieścić w widocznych miejscach. Na stronie powinny znaleźć się zrozumiałe, wzywające do działania komunikaty CTA (call to action) np. ,,Dodaj do koszyka’’, ,,Kupuję’’ itd. Warto ograniczyć liczbę podstron, przez które trzeba przejść, aby złożyć zamówienie. Klienci powinni mieć też możliwość zrobienia zakupów bez konieczności zakładania konta. Zrób więc wszystko, aby zakupy w Twoim e-sklepie były jak najbardziej wygodne.

Dobry hosting

Kolejną ważną kwestią jest sprawne działanie sklepu internetowego. Jak wiadomo, nikt nie lubi czekać w długiej kolejce do kasy. To samo dotyczy zakupów online – internauci nie chcą przeglądać stron, które długo się ładują i zawieszają. Gdy poszczególne podstrony e-sklepu zbyt długo się wczytują, klient często traci cierpliwość, czuje się zniechęcony i rezygnuje z zakupów. Sklep internetowy powinien więc działać sprawnie i szybko. Ma być dostępny dla klientów 24/7. Nie może dojść do żadnego przeciążenia nawet w trakcie trwania dużej akcji promocyjnej. Za to wszystko odpowiada stabilny hosting. Pamiętaj więc, aby wybrać sprawdzoną usługę hostingową.

WeNet_banner

fot. materiały prasowe

Nawiąż współpracę z agencją i zdobywaj klientów

Chcesz, aby Twój sklep internetowy sprzedawał? Zadbaj, by był przemyślany, odpowiednio zaprojektowany i profesjonalny. Budowę e-sklepu warto zlecić specjalistom. Agencja marketingowa WeNet, certyfikowana agencja PrestaShop w Polsce, od lat wspiera małych i średnich przedsiębiorców, pomaga im rozwijać się w Internecie i zdobywać klientów. Doświadczeni profesjonaliści tworzą nowoczesne sklepy online i podpowiadają ich właścicielom, jak skutecznie sprzedawać w sieci.

Jeśli skorzystasz z usług agencji, otrzymasz e-sklep, który jest:

  • zgodny z aktualnymi trendami,
  • dopasowany do Twojej branży i potrzeb Twoich klientów,
  • responsywny, nowoczesny,
  • atrakcyjny wizualnie,
  • wygodny, przyjazny, intuicyjny w obsłudze,
  • szybki w działaniu.

Poza tym dostaniesz także:

  • stabilny hosting i atrakcyjną domenę,
  • certyfikat SSL, potrzebne regulaminy,
  • sklep zintegrowany z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, firmy kurierskie, porównywarki cen, systemy magazynowo-księgowe itd.,
  • dostęp do nowoczesnych narzędzi, wspierających skuteczną sprzedaż (np. narzędzia, które służą do wygodnej komunikacji z klientem),
  • wsparcie i doradztwo specjalisty e-commerce.

Profesjonaliści nie tylko zakładają sklepy internetowe, ale również doradzają, jak skutecznie prowadzić i rozwijać biznes w sieci. Proponują skuteczne narzędzia, dzięki którym można sprzedawać więcej. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, co mogą zrobić dla Ciebie.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Nowe zasady znakowania żywności od 17 lutego 2026 roku: owoce, warzywa, soki, dżemy, miody

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poinformowało w komunikacie z 1 grudnia 2025 r., że od 17 lutego 2026 r. zmienią się zasady znakowania żywności: świeże owoce, warzywa i banany sprzedawane luzem będą musiały być oznaczane flagą kraju pochodzenia, a miód, soki i dżemy – etykietowane według nowych unijnych standardów. Celem zmian jest większa przejrzystość informacji dla konsumentów. Produkty oznakowane według dotychczasowych zasad będą mogły pozostać w obrocie do wyczerpania zapasów.

Koniec podatkowego eldorado dla tysięcy przedsiębiorców? Rząd szykuje rewolucję, która drastycznie uderzy w portfele najlepiej zarabiających specjalistów już niebawem

Przez lata była to jedna z najatrakcyjniejszych form opodatkowania w Polsce, pozwalająca na legalne płacenie zaledwie 5% podatku dochodowego. Tysiące specjalistów, zwłaszcza z prężnie rozwijającej się branży nowych technologii, oparło na niej swoje finanse, budując przewagę konkurencyjną na rynku. Teraz jednak Ministerstwo Finansów mówi stanowcze "dość". Na horyzoncie pojawił się projekt zmian, który ma wywrócić obecny porządek do góry nogami i uszczelnić system w sposób, który wielu uzna za drastyczny. Czy popularna preferencja podatkowa stanie się wkrótce dostępna wyłącznie dla dużych graczy, a mali przedsiębiorcy i freelancerzy zostaną na lodzie z koniecznością płacenia znacznie wyższych danin? Sprawdź, co kryje się w nowych przepisach i czy jesteś na liście zagrożonych.

Renta alkoholowa w 2026 roku. Jakie świadczenia i wsparcie finansowe przysługują osobom uzależnionym?

W Polsce mało kto mówi o tym głośno, ale osoby z problemem alkoholowym mogą otrzymywać pieniądze od państwa i to całkowicie zgodnie z prawem. Choć oficjalnie nie istnieje pojęcie renty alkoholowej, w praktyce tysiące osób uzależnionych dostaje świadczenia, takie jak: renta z tytułu niezdolności do pracy, zasiłki, dopłaty mieszkaniowe i 500+ dla osób niesamodzielnych. Sprawdź, komu naprawdę przysługuje wsparcie państwa.

ZUS może zmniejszyć świadczenie nawet o 900 złotych. Zmiana obowiązuje od 1 grudnia 2025 roku. Kogo dotyczy?

Choć seniorzy mogą pobierać przysługujące im świadczenia i jednocześnie być aktywni zawodowo, to jednak muszą przestrzegać określonych reguł. Limity, które są dla nich ważne, zmieniają się co 3 miesiące. Nieuwaga może oznaczać potrącenie nawet ponad 900 zł.

REKLAMA

Odzyskaj setki tysięcy złotych ze spłaconego kredytu w euro lub we frankach - nawet jeśli już sprzedałeś swoje mieszkanie!

Według raportów banków rzesza uśpionych klientów ma prawdo dochodzenia roszczeń, których skala jest ogromna. Według raportów banków tylko niewielki procent dawnych klientów, którzy spłacili kredyt hipoteczny w euro lub frankach szwajcarskich a nieruchomość sprzedali, planuje wystąpić o zwrot nieprawidłowo naliczonych rat. To rzesza uśpionych kredytobiorców, mająca prawo do dochodzenia roszczeń o ogromnej skali. Zgodnie bowiem z wyrokami TSUE każdy, kto podpisał umowę kredytową we frankach lub euro w latach 2005-2011, może ubiegać się o odzyskanie często nawet setek tysięcy złotych. Jest więc o co walczyć!

BHP czyli stare problemy kierownika budowy i nowe wyzwania na placu budowy

Problemy kierownika budowy to nie tylko BHP. W dzisiejszych czasach kierownik musi ciągle poszerzać wiedzę i godzić obecność pracowników różnych narodowości i religii na jednej budowie. Do tej dochodzą konflikty z inwestorami i negatywne nastawienie do deweloperów przy oddawaniu obiektu do użytkowania.

ADORE 2026. ORE organizuje bezpłatny kurs dla dyrektorów szkół. Ruszyły zapisy

Ośrodek Rozwoju Edukacji ogłosił nabór do rocznej Akademii Dyrektorów ORE – ADORE 2026. To bezpłatny program rozwojowy dla dyrektorów i wicedyrektorów szkół oraz nauczycieli konsultantów, który ma pomóc w budowaniu nowoczesnego stylu zarządzania placówką. Zapisy trwają tylko do 9 grudnia 2025 r.

70 punktów w decyzji WZON. Jakie świadczenie wspierające w 2026 r.?

W 2026 roku świadczenie wspierające będzie przysługiwało szerszej grupie odbiorców. Od 1 stycznia rozpoczyna się bowiem ostatni etap wejścia w życie tego świadczenia. Oznacza to, iż w świadczenie wspierające będzie dostępne także dla osób z niepełnosprawnościami, które w decyzji wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności (WZON) uzyskały od 70 do 77 punktów.

REKLAMA

Renta wdowia 2025: terminy wypłat, kiedy decyzja o przyznaniu lub odmowie. Kluczowa data to 1 lipca 2025 r.

Już 1 lipca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpocznie wysyłkę decyzji w sprawie przyznania lub odmowy renty wdowiej. Jest to kluczowa data, gdyż część uprawnionych otrzyma wtedy świadczenie. Jak poinformował na swojej stronie internetowej ZUS pozostałe terminy wypłaty renty wdowiej to: 6-go, 10-go, 15-go, 20-go i 25-go dnia miesiąca.

Lekki, umiarkowany i znaczny stopień. Jakie przywileje, prawa i obowiązki ma pracownik

W Polsce pracują tysiące osób z orzeczeniem o niepełnosprawności. Prawo daje im realne przywileje, krótszy dzień pracy, dodatkowe urlopy, płatne wyjazdy na rehabilitację i pełną ochronę przed nocnymi zmianami. Wielu pracowników o tym nie wie. Tymczasem obowiązujące przepisy mogą odmienić ich życie zawodowe dosłownie z dnia na dzień. Trzeba tylko wiedzieć, że istnieją i je wyegzekwować od pracodawcy.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA