REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

  • Artykuł sponsorowany

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż online staje się w Polsce coraz popularniejsza. Przedsiębiorcy chętnie decydują się na prowadzenie e-biznesów, jednak nie zawsze wiedzą, jak wyróżnić się na tle konkurencji i co robić, by przyciągać klientów. Ty także zastanawiasz się, jak skutecznie sprzedawać w sieci? Kluczem do sukcesu jest zrozumienie potrzeb swoich odbiorców. Sprawdź, co jest dla nich ważne i jak spełnić ich wymagania. Dowiedz się, czym powinien wyróżniać się dobry sklep internetowy. Poznaj sposoby na zwiększenie sprzedaży i rozwijaj swoją firmę.

Jak skutecznie sprzedawać online?

REKLAMA

Branża e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Coraz więcej osób kupuje w Internecie. Według zeszłorocznego raportu ,,E-commerce w Polsce’’ przygotowanego przez Gemius już 77% internautów robi zakupy w sieci. Liczba ta będzie z pewnością jeszcze rosła. E-handel zyskuje na popularności, dlatego przedsiębiorcy chętnie przenoszą swoje biznesy do Internetu, aby docierać do klientów i zwiększać sprzedaż.

W efekcie powstaje coraz więcej e-sklepów. Konkurencja jest zatem coraz większa. Prowadzisz swój sklep online i nie wiesz, co zrobić, by wyróżnić się na rynku? Zastanawiasz się, jak przyciągnąć do siebie klientów? A może założenie sklepu internetowego dopiero przed Tobą? Musisz zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim trzeba znać potrzeby swoich odbiorców i starać się na nie odpowiadać. Warto też być na bieżąco z najnowszymi trendami. Co sprawia, że klienci decydują się na zakupy w danym e-sklepie? Podpowiadamy poniżej.

Wygodna i szybka dostawa produktów

REKLAMA

Klienci wybierają zakupy online przede wszystkim dlatego, że chcą zaoszczędzić swój cenny czas. Zależy im na tym, aby ich zamówienie dotarło jak najszybciej. W odpowiedzi na wymagania konsumentów i rynku powstał nawet trend q-commerce (quick commerce), czyli szybka sprzedaż. Zgodnie z nim zakupy mają być dostarczane klientowi w ciągu maksymalnie 30 minut po złożeniu zamówienia. Chodzi tu głównie o dostawę produktów pierwszej potrzeby, czyli m.in. artykułów spożywczych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli prowadzisz swój e-sklep, zadbaj więc o sprawną realizację zamówień. Zapewnij swoim klientom szybką dostawę. Daj im także szeroki wybór form dostawy produktów. Kupujący będą mogli wówczas wybrać najwygodniejszą dla siebie opcję. Warto też wspomnieć, że aktualnie jedną z najchętniej wybieranych przez klientów e-sklepów form dostawy są paczkomaty. Dzięki paczkomatom klienci mogą odbierać swoje paczki w dowolnym momencie 24/7, nie muszą czekać na kuriera o ustalonej godzinie. Bez wątpienia jest to komfortowe rozwiązanie. Udostępnij więc tę formę dostawy swoim klientom.

Różne metody płatności

Chcesz zachęcić klientów do zakupów w Twoim e-sklepie? Udostępnij im rożne metody płatności (np. szybkie przelewy przez serwisy takie jak Przelewy24, płatność kartą kredytową, przez PayPal itd.). Im większy wybór będą mieć Twoi klienci, tym lepiej. Pamiętaj, że brak preferowanej opcji może sprawić, że klient porzuci swój koszyk zakupowy i zrezygnuje z zakupów. Jeśli częstymi klientami sklepu są osoby starsze, warto umożliwić im również dokonywanie płatności za pobraniem. Jest to bowiem często wybierana przez nich forma płatności.

Doskonała obsługa klienta

Co zniechęca niektórych klientów do robienia zakupów przez Internet? Otóż to, że nie mogą  dotknąć czy przymierzyć danej rzeczy i nie mają bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Warto im jednak pomóc, aby w razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań, mogli szybko i wygodnie skontaktować się z pracownikiem sklepu online. Świetnym narzędziem, które jest często używane przez internautów, jest czat na żywo. W okienku czatu znajdującym się na stronie e-sklepu, klient może zadać pytanie i sprawnie skontaktować się z e-sprzedawcą. Dzięki temu nie musi dzwonić ani pisać maila – kontakt jest znacznie łatwiejszy, szybszy i bardziej komfortowy.

Jeśli chcesz pozyskiwać klientów, zdobywać ich zaufanie i budować z nimi pozytywne, trwałe relacje, zadbaj o wzorową obsługę klienta. Bardzo często ludzie na podstawie tego, w jaki sposób zostali obsłużeni, wyrabiają sobie zdanie o firmie i podejmują decyzje zakupowe. Dobra komunikacja to więc podstawa.

Sklep responsywny

Czy wiesz, że aż 76% internautów robi zakupy online za pomocą smartfona? Dane te pochodzą z raportu ,,E-commerce w Polsce’’. Strona internetowa sklepu powinna być więc responsywna, czyli dostosowana do wielkości każdego ekranu. Dzięki temu konsumenci mogą wygodnie i bez przeszkód przeglądać produkty, dodawać je do koszyka zakupowego i dokonywać płatności na urządzeniach mobilnych.

Nie chcesz stracić klientów? Zadbaj, by Twój sklep internetowy był responsywny. Jeśli użytkownik, przeglądając stronę na swoim smartfonie, napotka na problemy, witryna nie będzie wyświetlała się prawidłowo, wówczas zapewne szybko ją opuści i przejdzie do Twojej konkurencji.

Omnichannel, czyli wielokanałowość

Kolejnym trendem, który panuje teraz na rynku e-commerce, jest omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa. Strategia ta zakłada wykorzystanie wielu kanałów, zarówno tych offline, jak i online. Sprzedawcy, którzy ją stosują, trafiają do klientów różnymi drogami i w ten sposób zwiększają swoją sprzedaż. Jeśli też chcesz sprzedawać więcej, szukaj różnych sposobów dotarcia do swojej grupy docelowej. Pamiętaj jednak, aby zachować spójność we wszystkich kanałach (te same ceny, warunki zakupu itd.).

Szansę na zdobycie nowych klientów zwiększa obecność na różnego rodzaju platformach, na których konsumenci szukają interesujących ich produktów. Zainteresowaniem cieszą się:

  • platformy marketplace – miejsca, gdzie te same produkty oferują różni sprzedawcy. Znane platformy marketplace to Allegro i Amazon. Są świetnym dodatkowym kanałem sprzedaży i pomagają dotrzeć do szerszego grona odbiorców,
  • porównywarki cenowe – strony, które umożliwiają klientom porównywanie cen towarów w różnych e-sklepach. Miej na uwadze, że cena to jeden z najważniejszych czynników zakupowych. Klienci nie chcą przepłacać, dlatego chętnie korzystają z porównywarek cenowych i wybierają najkorzystniejszą ofertę. Na serwisach tych znaleźć także można oceny i opinie użytkowników. Klienci, podejmując decyzję o zakupie, często biorą pod uwagę zdanie innych osób.

User Experience

Zakupy w sklepie online powinny być dla klienta łatwe i przyjemne. Internetowi konsumenci nie lubią przechodzić przez skomplikowane procesy – chcą robić swoje zakupy szybko i komfortowo. Zadbaj więc o User Experience, a więc pozytywne doświadczenia klientów, którzy przeglądają stronę Twojego sklepu. E-sklep zaprojektowany zgodnie z zasadami UX jest przyjazny dla użytkowników, funkcjonalny, przejrzysty i intuicyjny w obsłudze. Dzięki temu jest też bardziej skuteczny i przynosi większe zyski.

Jak uprościć klientom zakupy? Przede wszystkim wszystkie istotne elementy, takie jak np. koszyk zakupowy, należy umieścić w widocznych miejscach. Na stronie powinny znaleźć się zrozumiałe, wzywające do działania komunikaty CTA (call to action) np. ,,Dodaj do koszyka’’, ,,Kupuję’’ itd. Warto ograniczyć liczbę podstron, przez które trzeba przejść, aby złożyć zamówienie. Klienci powinni mieć też możliwość zrobienia zakupów bez konieczności zakładania konta. Zrób więc wszystko, aby zakupy w Twoim e-sklepie były jak najbardziej wygodne.

Dobry hosting

Kolejną ważną kwestią jest sprawne działanie sklepu internetowego. Jak wiadomo, nikt nie lubi czekać w długiej kolejce do kasy. To samo dotyczy zakupów online – internauci nie chcą przeglądać stron, które długo się ładują i zawieszają. Gdy poszczególne podstrony e-sklepu zbyt długo się wczytują, klient często traci cierpliwość, czuje się zniechęcony i rezygnuje z zakupów. Sklep internetowy powinien więc działać sprawnie i szybko. Ma być dostępny dla klientów 24/7. Nie może dojść do żadnego przeciążenia nawet w trakcie trwania dużej akcji promocyjnej. Za to wszystko odpowiada stabilny hosting. Pamiętaj więc, aby wybrać sprawdzoną usługę hostingową.

WeNet_banner

fot. materiały prasowe

Nawiąż współpracę z agencją i zdobywaj klientów

Chcesz, aby Twój sklep internetowy sprzedawał? Zadbaj, by był przemyślany, odpowiednio zaprojektowany i profesjonalny. Budowę e-sklepu warto zlecić specjalistom. Agencja marketingowa WeNet, certyfikowana agencja PrestaShop w Polsce, od lat wspiera małych i średnich przedsiębiorców, pomaga im rozwijać się w Internecie i zdobywać klientów. Doświadczeni profesjonaliści tworzą nowoczesne sklepy online i podpowiadają ich właścicielom, jak skutecznie sprzedawać w sieci.

Jeśli skorzystasz z usług agencji, otrzymasz e-sklep, który jest:

  • zgodny z aktualnymi trendami,
  • dopasowany do Twojej branży i potrzeb Twoich klientów,
  • responsywny, nowoczesny,
  • atrakcyjny wizualnie,
  • wygodny, przyjazny, intuicyjny w obsłudze,
  • szybki w działaniu.

Poza tym dostaniesz także:

  • stabilny hosting i atrakcyjną domenę,
  • certyfikat SSL, potrzebne regulaminy,
  • sklep zintegrowany z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, firmy kurierskie, porównywarki cen, systemy magazynowo-księgowe itd.,
  • dostęp do nowoczesnych narzędzi, wspierających skuteczną sprzedaż (np. narzędzia, które służą do wygodnej komunikacji z klientem),
  • wsparcie i doradztwo specjalisty e-commerce.

Profesjonaliści nie tylko zakładają sklepy internetowe, ale również doradzają, jak skutecznie prowadzić i rozwijać biznes w sieci. Proponują skuteczne narzędzia, dzięki którym można sprzedawać więcej. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, co mogą zrobić dla Ciebie.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Mały ZUS plus 2026: ZUS wyjaśnia na przykładach co się zmienia. Niższe składki ZUS przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

Niedobrze u niepełnosprawnych. Źle z Wytycznymi, świadczeniem wspierającym, kwotami świadczeń [List]

Do redakcji Infor.pl stale wpływają listy od osób niepełnosprawnych rozczarowanych praktyką przyznawania świadczeń dla nich w ostatnich latach. Główny zarzut dotyczy wysłania w grudniu 2024 r. przez przedstawicieli rządu Wytycznych do WZON, które zmodyfikowały (kwotowo w dół) zasady przyznawania świadczenia wspierającego. W opinii osób niepełnosprawnych ci z nich, którzy są w wieku 75+, niewidomi, niesłyszące oraz poruszający się na aktywnych wózkach mają limity punktów poziomu potrzeby wsparcia, co zmniejsza wartość świadczenia wspierającego (albo pozbawia go). Hipotezę tą potwierdza wprost dokument Wytycznych ujawniony przez Infor.pl w odniesieniu do osób niepełnosprawnych w wieku 75+. Obecnie czekamy na wynik interwencji RPO w odniesieniu do pozostałych grup wskazywanych jako pokrzywdzone Wytycznymi. W artykule kolejny list osoby niepełnosprawnej w tej sprawie.

Które sklepy będą otwarte w Wigilię w 2025 roku? W jakich zawodach poza handlem praca jest dozwolona w Wigilię i inne święta? Jakie kary grożą pracodawcom?

W 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie dniem wolnym od pracy. Kodeks pracy przewiduje jednak sytuacje, w których praca w niedziele i święta, w tym w Wigilię, jest dozwolona. Które sklepy będą otwarte w Wigilię?

SN: Zasiedzenia udziału w działce nie da dbanie o nią. Doposażanie. Zacznij od ogrodzenia ją. Pozwolenia zdobywaj na siebie. Płać sam podatki [Przykład]

Zasiedzenie udziału w działce. Często jedyna możliwość sprzedaży działki albo postawienia na niej domu. Nie jest proste zasiedzenie cudzego udziału w nieruchomości. Nie prowadzą do tego czynności polegające na zwykłym dbaniu i doposażaniu działki (załatwienie kanalizacji, podpięcie prądu, wybudowanie szamba).

REKLAMA

Piwo bezalkoholowe i energetyki z wyższym VATem. Rząd szykuje duże podwyżki już w 2026 roku

Ministerstwo Finansów chce podnieść VAT na piwo bezalkoholowe, wino 0% i napoje energetyzujące z 5% do 23%. Zmiany mają wejść w życie 1 lipca 2026 roku. Rząd tłumaczy decyzję ochroną dzieci przed „oswajaniem z alkoholem" – te produkty mogą bowiem kupować osoby niepełnoletnie. Dla konsumentów oznacza to wyraźnie wyższe ceny na sklepowych półkach.

Wnioski o bon ciepłowniczy zostaną pozostawione bez rozpoznania. Niespodziewana zmiana przepisów o nowym świadczeniu już na biurku Prezydenta

W dniu 19 grudnia 2025 r. na biurko Prezydenta została złożona ustawa o zmianie ustaw w celu usprawnienia mechanizmów wsparcia odbiorców energii elektrycznej i ciepła, wprowadzająca zmiany w przepisach o nowym świadczeniu – bonie ciepłowniczym, którego celem jest wsparcie w zakresie rachunków za ogrzewanie dla osób zagrożonych ubóstwem energetycznym. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta będzie mógł pozostawić bez rozpatrzenia wniosek o przyznanie bonu ciepłowniczego w przypadku, gdy zaistnieją okoliczności określone w nowelizacji, a – dotyczy to również wniosków o świadczenie za 2025 r., których termin składania upłynął 15 grudnia br.

Koniec taniego wykupu mieszkań komunalnych? W Sejmie praca wre nad nowymi przepisami, wejdą w 2027 r.

Miliony Polaków przez lata wykupywały mieszkania komunalne za ułamek ich wartości. Teraz to się skończy. Sejm pracuje nad ustawą, która zakaże gminom udzielania wysokich zniżek przy sprzedaży lokali. Zmiany mają wejść w życie latem 2027 roku. Sprawdź, co to oznacza dla najemców, seniorów i samorządów – oraz dlaczego politycy chcą zatrzymać wyprzedaż publicznego zasobu mieszkaniowego.

Wyjaśniamy dlaczego PZON i WZON usuwają punkt 7 wskazań w orzeczeniu o niepełnosprawności. To przez przepisy

Osoby niepełnosprawne (i ich rodziny) za utratę pkt 7 chyba powinny mieć pretensje do polityków (i to tych rządzących 20 lat temu), a nie lekarzy WZON. Bo to politycy związali lekarzy w PZON definicjami prawnymi, które nakazują odebrać osobie niepełnosprawnej pkt 7. I nie ma to wiele wspólnego z medycyną. Co więcej politycy definicje te umieścili w rozporządzeniach (albo Wytycznych), a nie w ustawach. To powinno być w mojej ocenie skontrolowane przez Trybunał Konstytucyjny - taka definicja to materia ustawowa w ustawie. Pokażę to na przykładzie definicji "Konieczność sprawowania opieki". Problem, który powoduje dziś ta definicja wynika z rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności. Nie ma nic wspólnego z bieżącymi sporami polityków.

REKLAMA

Aplikacja "Schrony" pokazuje gdzie się ukryć. Czy będzie rozbudowana?

Aplikacja "Schrony" uruchomiona w poprzednim roku pokazuje gdzie się ukryć. Można w niej sprawdzić rozmieszenie miejsc schronienia dla ludności. Najwięcej schronów i ukryć znajduje się na Śląsku i Mazowszu. Czy aplikacja będzie rozbudowana?

PIT-11 od pracodawcy tylko na wniosek pracownika. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w informacjach podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA