REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

  • Artykuł sponsorowany

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż online staje się w Polsce coraz popularniejsza. Przedsiębiorcy chętnie decydują się na prowadzenie e-biznesów, jednak nie zawsze wiedzą, jak wyróżnić się na tle konkurencji i co robić, by przyciągać klientów. Ty także zastanawiasz się, jak skutecznie sprzedawać w sieci? Kluczem do sukcesu jest zrozumienie potrzeb swoich odbiorców. Sprawdź, co jest dla nich ważne i jak spełnić ich wymagania. Dowiedz się, czym powinien wyróżniać się dobry sklep internetowy. Poznaj sposoby na zwiększenie sprzedaży i rozwijaj swoją firmę.

Jak skutecznie sprzedawać online?

REKLAMA

Branża e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Coraz więcej osób kupuje w Internecie. Według zeszłorocznego raportu ,,E-commerce w Polsce’’ przygotowanego przez Gemius już 77% internautów robi zakupy w sieci. Liczba ta będzie z pewnością jeszcze rosła. E-handel zyskuje na popularności, dlatego przedsiębiorcy chętnie przenoszą swoje biznesy do Internetu, aby docierać do klientów i zwiększać sprzedaż.

W efekcie powstaje coraz więcej e-sklepów. Konkurencja jest zatem coraz większa. Prowadzisz swój sklep online i nie wiesz, co zrobić, by wyróżnić się na rynku? Zastanawiasz się, jak przyciągnąć do siebie klientów? A może założenie sklepu internetowego dopiero przed Tobą? Musisz zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim trzeba znać potrzeby swoich odbiorców i starać się na nie odpowiadać. Warto też być na bieżąco z najnowszymi trendami. Co sprawia, że klienci decydują się na zakupy w danym e-sklepie? Podpowiadamy poniżej.

Wygodna i szybka dostawa produktów

REKLAMA

Klienci wybierają zakupy online przede wszystkim dlatego, że chcą zaoszczędzić swój cenny czas. Zależy im na tym, aby ich zamówienie dotarło jak najszybciej. W odpowiedzi na wymagania konsumentów i rynku powstał nawet trend q-commerce (quick commerce), czyli szybka sprzedaż. Zgodnie z nim zakupy mają być dostarczane klientowi w ciągu maksymalnie 30 minut po złożeniu zamówienia. Chodzi tu głównie o dostawę produktów pierwszej potrzeby, czyli m.in. artykułów spożywczych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli prowadzisz swój e-sklep, zadbaj więc o sprawną realizację zamówień. Zapewnij swoim klientom szybką dostawę. Daj im także szeroki wybór form dostawy produktów. Kupujący będą mogli wówczas wybrać najwygodniejszą dla siebie opcję. Warto też wspomnieć, że aktualnie jedną z najchętniej wybieranych przez klientów e-sklepów form dostawy są paczkomaty. Dzięki paczkomatom klienci mogą odbierać swoje paczki w dowolnym momencie 24/7, nie muszą czekać na kuriera o ustalonej godzinie. Bez wątpienia jest to komfortowe rozwiązanie. Udostępnij więc tę formę dostawy swoim klientom.

Różne metody płatności

Chcesz zachęcić klientów do zakupów w Twoim e-sklepie? Udostępnij im rożne metody płatności (np. szybkie przelewy przez serwisy takie jak Przelewy24, płatność kartą kredytową, przez PayPal itd.). Im większy wybór będą mieć Twoi klienci, tym lepiej. Pamiętaj, że brak preferowanej opcji może sprawić, że klient porzuci swój koszyk zakupowy i zrezygnuje z zakupów. Jeśli częstymi klientami sklepu są osoby starsze, warto umożliwić im również dokonywanie płatności za pobraniem. Jest to bowiem często wybierana przez nich forma płatności.

Doskonała obsługa klienta

Co zniechęca niektórych klientów do robienia zakupów przez Internet? Otóż to, że nie mogą  dotknąć czy przymierzyć danej rzeczy i nie mają bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Warto im jednak pomóc, aby w razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań, mogli szybko i wygodnie skontaktować się z pracownikiem sklepu online. Świetnym narzędziem, które jest często używane przez internautów, jest czat na żywo. W okienku czatu znajdującym się na stronie e-sklepu, klient może zadać pytanie i sprawnie skontaktować się z e-sprzedawcą. Dzięki temu nie musi dzwonić ani pisać maila – kontakt jest znacznie łatwiejszy, szybszy i bardziej komfortowy.

Jeśli chcesz pozyskiwać klientów, zdobywać ich zaufanie i budować z nimi pozytywne, trwałe relacje, zadbaj o wzorową obsługę klienta. Bardzo często ludzie na podstawie tego, w jaki sposób zostali obsłużeni, wyrabiają sobie zdanie o firmie i podejmują decyzje zakupowe. Dobra komunikacja to więc podstawa.

Sklep responsywny

Czy wiesz, że aż 76% internautów robi zakupy online za pomocą smartfona? Dane te pochodzą z raportu ,,E-commerce w Polsce’’. Strona internetowa sklepu powinna być więc responsywna, czyli dostosowana do wielkości każdego ekranu. Dzięki temu konsumenci mogą wygodnie i bez przeszkód przeglądać produkty, dodawać je do koszyka zakupowego i dokonywać płatności na urządzeniach mobilnych.

Nie chcesz stracić klientów? Zadbaj, by Twój sklep internetowy był responsywny. Jeśli użytkownik, przeglądając stronę na swoim smartfonie, napotka na problemy, witryna nie będzie wyświetlała się prawidłowo, wówczas zapewne szybko ją opuści i przejdzie do Twojej konkurencji.

Omnichannel, czyli wielokanałowość

Kolejnym trendem, który panuje teraz na rynku e-commerce, jest omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa. Strategia ta zakłada wykorzystanie wielu kanałów, zarówno tych offline, jak i online. Sprzedawcy, którzy ją stosują, trafiają do klientów różnymi drogami i w ten sposób zwiększają swoją sprzedaż. Jeśli też chcesz sprzedawać więcej, szukaj różnych sposobów dotarcia do swojej grupy docelowej. Pamiętaj jednak, aby zachować spójność we wszystkich kanałach (te same ceny, warunki zakupu itd.).

Szansę na zdobycie nowych klientów zwiększa obecność na różnego rodzaju platformach, na których konsumenci szukają interesujących ich produktów. Zainteresowaniem cieszą się:

  • platformy marketplace – miejsca, gdzie te same produkty oferują różni sprzedawcy. Znane platformy marketplace to Allegro i Amazon. Są świetnym dodatkowym kanałem sprzedaży i pomagają dotrzeć do szerszego grona odbiorców,
  • porównywarki cenowe – strony, które umożliwiają klientom porównywanie cen towarów w różnych e-sklepach. Miej na uwadze, że cena to jeden z najważniejszych czynników zakupowych. Klienci nie chcą przepłacać, dlatego chętnie korzystają z porównywarek cenowych i wybierają najkorzystniejszą ofertę. Na serwisach tych znaleźć także można oceny i opinie użytkowników. Klienci, podejmując decyzję o zakupie, często biorą pod uwagę zdanie innych osób.

User Experience

Zakupy w sklepie online powinny być dla klienta łatwe i przyjemne. Internetowi konsumenci nie lubią przechodzić przez skomplikowane procesy – chcą robić swoje zakupy szybko i komfortowo. Zadbaj więc o User Experience, a więc pozytywne doświadczenia klientów, którzy przeglądają stronę Twojego sklepu. E-sklep zaprojektowany zgodnie z zasadami UX jest przyjazny dla użytkowników, funkcjonalny, przejrzysty i intuicyjny w obsłudze. Dzięki temu jest też bardziej skuteczny i przynosi większe zyski.

Jak uprościć klientom zakupy? Przede wszystkim wszystkie istotne elementy, takie jak np. koszyk zakupowy, należy umieścić w widocznych miejscach. Na stronie powinny znaleźć się zrozumiałe, wzywające do działania komunikaty CTA (call to action) np. ,,Dodaj do koszyka’’, ,,Kupuję’’ itd. Warto ograniczyć liczbę podstron, przez które trzeba przejść, aby złożyć zamówienie. Klienci powinni mieć też możliwość zrobienia zakupów bez konieczności zakładania konta. Zrób więc wszystko, aby zakupy w Twoim e-sklepie były jak najbardziej wygodne.

Dobry hosting

Kolejną ważną kwestią jest sprawne działanie sklepu internetowego. Jak wiadomo, nikt nie lubi czekać w długiej kolejce do kasy. To samo dotyczy zakupów online – internauci nie chcą przeglądać stron, które długo się ładują i zawieszają. Gdy poszczególne podstrony e-sklepu zbyt długo się wczytują, klient często traci cierpliwość, czuje się zniechęcony i rezygnuje z zakupów. Sklep internetowy powinien więc działać sprawnie i szybko. Ma być dostępny dla klientów 24/7. Nie może dojść do żadnego przeciążenia nawet w trakcie trwania dużej akcji promocyjnej. Za to wszystko odpowiada stabilny hosting. Pamiętaj więc, aby wybrać sprawdzoną usługę hostingową.

WeNet_banner

fot. materiały prasowe

Nawiąż współpracę z agencją i zdobywaj klientów

Chcesz, aby Twój sklep internetowy sprzedawał? Zadbaj, by był przemyślany, odpowiednio zaprojektowany i profesjonalny. Budowę e-sklepu warto zlecić specjalistom. Agencja marketingowa WeNet, certyfikowana agencja PrestaShop w Polsce, od lat wspiera małych i średnich przedsiębiorców, pomaga im rozwijać się w Internecie i zdobywać klientów. Doświadczeni profesjonaliści tworzą nowoczesne sklepy online i podpowiadają ich właścicielom, jak skutecznie sprzedawać w sieci.

Jeśli skorzystasz z usług agencji, otrzymasz e-sklep, który jest:

  • zgodny z aktualnymi trendami,
  • dopasowany do Twojej branży i potrzeb Twoich klientów,
  • responsywny, nowoczesny,
  • atrakcyjny wizualnie,
  • wygodny, przyjazny, intuicyjny w obsłudze,
  • szybki w działaniu.

Poza tym dostaniesz także:

  • stabilny hosting i atrakcyjną domenę,
  • certyfikat SSL, potrzebne regulaminy,
  • sklep zintegrowany z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, firmy kurierskie, porównywarki cen, systemy magazynowo-księgowe itd.,
  • dostęp do nowoczesnych narzędzi, wspierających skuteczną sprzedaż (np. narzędzia, które służą do wygodnej komunikacji z klientem),
  • wsparcie i doradztwo specjalisty e-commerce.

Profesjonaliści nie tylko zakładają sklepy internetowe, ale również doradzają, jak skutecznie prowadzić i rozwijać biznes w sieci. Proponują skuteczne narzędzia, dzięki którym można sprzedawać więcej. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, co mogą zrobić dla Ciebie.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Masz słup na działce? Ten wyrok TK otwiera Ci drogę do pieniędzy za bezumowne korzystanie przez firmę przesyłową. Nie można zasiedzieć służebności gruntowej o treści służebności przesyłu

W dniu 2 grudnia 2025 r. Trybunał Konstytucyjny wyrokiem w sprawie P 10/16 orzekł, że art. 292 w związku z art. 285 § 1 i 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2025 r. poz. 1071, ze zm.), rozumiane w ten sposób, że umożliwiają nabycie przez przedsiębiorcę przesyłowego lub Skarb Państwa, przed wejściem w życie art. 305(1)-305(4) ustawy – Kodeks cywilny, w drodze zasiedzenia służebności gruntowej odpowiadającej treścią służebności przesyłu, są niezgodne z art. 21 ust. 1, art. 64 ust. 2 i 3 w związku z art. 31 ust. 3 oraz art. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Trybunał uznał, że dotychczasowe orzecznictwo dopuszczające możliwość nabycia służebności odpowiadającej treścią służebności przesyłu naruszyło zasadę numerus clausus praw rzeczowych kreując niespójny systemowo rodzaj służebności, przez co doszło do ograniczenia prawa własności. Właściciele nieruchomości nie byli bowiem w stanie przewidzieć skutków braku swojej aktywności czyli utraty swoich praw względem nieruchomości skoro przed rokiem 2008 r. nie istniała służebność przesyłu. Wyrok ten jest bardzo ważny dla przedsiębiorstw przesyłowych, które nie posiadają tytułu prawnego do posadowionych na nieruchomościach innych osób urządzeń, jak również dla tysięcy właścicieli działek, przez które te urządzenia przebiegają. O ile dla tej drugiej grupy osób to bardzo dobra wiadomość bo otwiera przed nimi nowe możliwości, o tyle dla przedsiębiorstw przesyłowych wyrok Trybunału oznacza duże kłopoty i jeszcze większe koszty.

Migracja pracownicza po polsku: Nie żądaj podwyżki, bo zastąpi Cię cudzoziemiec. Excel rośnie, państwo znika

W polskich fabrykach trwa cichy eksperyment: jeśli pracownicy chcą podwyżki, zawsze można ich zastąpić tańszymi pracownikami z Azji czy Afryki. W Excelu wszystko się zgadza. Problem w tym, że coraz mniej zgadza się w państwie, wspólnocie i relacjach społecznych.

Ministerstwo Finansów nie żąda zapłaty za postój w strefie zastrzeżonej. Taki mail to fake i próba oszustwa!

Ministerstwo Finansów ostrzega przed próbami oszustów w wiadomościach rzekomo pochodzących z MF. Oszuści podszywają się pod Ministerstwo Finansów żądając zapłaty za postój w strefie zastrzeżonej. Ministerstwo Finansów nie jest nadawcą wiadomości tego typu. Może to być próba wyłudzenia danych lub środków finansowych. Trzeba patrzeć na adres nadawcy e-maila. Jeśli nie kończy się na „gov.pl”, a wiadomość dotyczy spraw urzędowych, konieczna jest większa czujność.

Zero PIT, zero ZUS i pełny koszt podatkowy: tak rozlicza się benefity żywieniowe, np. kanapki, owoce, przekąski

Jak rozliczać benefity żywieniowe dla pracowników? Pora jednoznacznie rozstrzygnąć tę kwestię. Zero PIT, zero ZUS i pełny koszt podatkowy: tak rozlicza się benefity żywieniowe, np. kanapki, owoce, przekąski.

REKLAMA

Bon senioralny: dla kogo, ile, od kiedy? Rzadko kto (85+) dostanie 2150 zł miesięcznie. Jakie kryteria dochodowe seniora i uprawnionego do bonu?

W 2026 roku ma wejść w życie ustawa o bonie senioralnym. Głównym celem tej ustawy ma być wsparcie finansowe osób aktywnych zawodowo w zapewnieniu opieki nad członkami ich rodzin - seniorami w wieku 75 lat lub więcej. Projekt tej ustawy – przygotowany przez Ministra ds. Polityki Senioralnej - jest obecnie na finiszu rządowych prac legislacyjnych (obecnie na etapie Stałego Komitetu Rady Ministrów) i nie został jeszcze wniesiony do Sejmu. Zatem ustawa ta ma bardzo niewielkie szanse wejść w życie 1 stycznia 2026 r. – jak przewiduje obecny projekt.

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Bitcoin ma już 16 lat. Historia kryptowalut w Polsce. Kto w nie inwestuje? O co chodzi z unijnymi przepisami MICA?

Kryptowaluty w Polsce to coraz głośniejszy temat. Dzieje się tak m.in. za sprawą weta prezydenta Karola Nawrockiego o ustawy o kryptowalutach. Polska nie ma jeszcze regulacji tej kwestii. Tymczasem bitcoin ma już 16 lat. Kto inwestuje w kryptowaluty?

3 pytania lekarza w PZON. Jak dziecko odpowie to znika niepełnosprawność. Nie ma pkt 7 w orzeczeniu. Nie ma świadczeń

REKLAMA

Nowa, lepsza ustawa o kryptowalutach. Bierze pod uwagę zastrzeżenia prezydenta Nawrockiego

Jest nowa, lepsza ustawa o kryptowalutach, która bierze pod uwagę zastrzężenia prezydenta Karola Nawrockiego do pierwszej wersji. Złożyła ją Polska 2050 po zbyt małej liczbie głosów do odrzucenia prezydenckiego weta. Będą niższe opłaty za emisję tokenów.

W 2026 r. opiekun + osoba niepełnosprawna nie będą mieli 7421 zł. Opiekun nie pójdzie też do pracy

Pierwsza oczekiwana zmiana to łączenie świadczenia wspierającego (otrzymuje osoba niepełnosprawna - przeszło 4000 zł w wariancie 100 punktów) i pielęgnacyjnego (otrzymuje opiekun - w 2026 r. przeszło 3000 zł). Dałoby to poważną kwotę do 7421 zł miesięcznie (nie ma środków w budżecie) w maksymalnym wymiarze. Druga oczekiwana zmiana to zgoda przepisów na możliwość pójścia do pracy przez opiekuna osoby niepełnosprawnej mającej stare świadczenie pielęgnacyjne. Dziś opiekun musi wybrać - praca albo opieka nad np. schorowaną matką. W 2026 r. obie zmiany (łączenie świadczeń i łączenie pracy z opieką) są nierealne (na dziś) do wprowadzenia).

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA