Wymiana dowodu osobistego 2017
Aktualizacja: 06.04.2018
Dowód osobisty traci ważność po upływie 10 lat od daty wydania. Po tym czasie należy wymienić dokument na nowy. Jest to bezpłatne i możliwe w dowolnym urzędzie lub przez Internet. »
Jak wymienić dowód osobisty 2015 r.?
Aktualizacja: 21.04.2015
W przypadku kradzieży, zgubienia lub upływu terminu ważności dowodu osobistego należy go wymienić. W tym celu należy złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego, który składa się w dowolnej gminie na terenie całego kraju lub też przesłać wniosek elektronicznie. »
Jak wyrobić nowy dowód osobisty 2015 r.?
Aktualizacja: 08.01.2016
W przypadku ubiegania się po raz pierwszy o dowód osobisty należy złożyć wniosek o jego wydanie w dowolnej gminie na terenie całego kraju. »
Obowiązek meldunkowy nie zostanie zniesiony?
Aktualizacja: 11.12.2014
Obowiązek meldunkowy, czyli obowiązek rejestracji miejsca zamieszkania nie powinien – zdaniem Międzyresortowego Zespołu do spraw Przygotowania Administracji Rządowej do Zniesienia Obowiązku Meldunkowego - zostać zniesiony. Obecna ustawa przewiduje zniesienie obowiązku meldunkowego od 1 stycznia 2016 roku. »
Nowy dowód osobisty dopiero w marcu 2015
Aktualizacja: 08.12.2014
Wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego będzie można składać dopiero w marcu 2015 roku. Termin wprowadzenia nowych dokumentów tożsamości został przesunięty o dwa miesiące (z 1 stycznia na 1 marca 2015 roku). Dotychczasowe dowody osobiste zachowają ważność. »
Brak dowodu osobistego za granicą
Aktualizacja: 02.10.2014
Brak ważnego dowodu osobistego za granicą należy zgłosić odpowiedniemu organowi. Czy zgubienie dowodu osobistego lub utrata ważności przez ten dokument daje konsulowi kompetencje do udzielenia pomocy obywatelowi w zakresie pośrednictwa w wydaniu dowodu osobistego? »
Czy rodzic zastępczy może wnioskować o wydanie dowodu osobistego dziecka?
Aktualizacja: 13.08.2014
Dowód osobisty dziecka to dokument wydawany wyłącznie na wniosek. Podmiotami uprawnionymi do wystąpienia z wnioskiem o wydanie dowodu osobistego dziecka, które nie ukończyło 13 roku życia są jego rodzice lub opiekunowie. Czy także rodzice zastępczy mogą wnioskować o wydanie tego dokumentu tożsamości? »
Aktualizacja: 23.01.2015
Nowy wzór dowodu osobistego będzie obowiązywał od 1 stycznia 2015 r. Zgodnie z nowym wzorem dokumentu tożsamości nie będzie on zawierał informacji o adresie zameldowania, kolorze oczu oraz wzroście. Wniosek o wydanie dowodu osobistego na podstawie nowego wzoru będzie można składać także drogą internetową. »
Ile czeka się na dowód osobisty?
Aktualizacja: 22.08.2019
Posiadanie dowodu osobistego wiąże się nieodłącznie z możliwością weryfikacji naszej tożsamości, obywatelstwa, czy uprawnieniem do przekraczania m. in. granic państw członkowskich Unii Europejskiej. Ile trwa wyrobienie dokumentu, jakim jest dowód osobisty? »
Aktualizacja: 22.07.2014
„Co zrobić, gdy zginął dowód?”, to pytanie, które pada bardzo często, zwłaszcza w okresie urlopowym. Czas wakacyjnych wyjazdów sprzyja wzrostowi liczby przestępstw związanych z kradzieżą i podrobieniem dokumentów. W sytuacji, gdy zginął dowód osobisty lub inny dokument należy działać szybko i umieścić dane w systemie Dokumenty Zastrzeżone. »
Aktualizacja: 26.11.2014
Dowód osobisty wydany w 2015 roku będzie dokumentem terminowym. Zgodnie z decyzją Ministra Spraw Wewnętrznych dowody osobiste będą wydawane z oznaczonym terminem ważności - na pięć lub dziesięć lat. »
Obowiązek meldunkowy tylko do końca 2015 roku
Aktualizacja: 27.11.2014
Zgodnie z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2010 nr 217 poz. 1427 z późn. zm.) obowiązek meldunkowy będzie na nas ciążył tylko do końca 2015 roku. Kategoria „miejsca zameldowania” zastąpiona zostanie „miejscem zamieszkania”. »
Koniec z obowiązkiem meldunkowym od 2016 roku
Aktualizacja: 14.07.2014
Nowelizacja ustawy o ewidencji ludności przesuwa termin zniesienia obowiązku meldunkowego z 1 stycznia 2014 roku na 1 stycznia 2016. Ustawa eliminuje również uciążliwe przepisy związane z zameldowaniem. »
Aktualizacja: 05.11.2012
Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności wymeldowania dziecka dokonuje jego przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. »
Nowelizacja ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych
Aktualizacja: 20.08.2012
16 sierpnia 2012 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw. »
Powikłania po szczepieniach przeciwko COVID–19. Państwo wypłaci odszkodowanie