REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie obowiązki ma właściciel ubezpieczonej nieruchomości?

Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Pożar, zalanie, powódź, kradzież? To tylko część nieszczęść, które mogą Cię spotkać we własnym domu lub mieszkaniu. Jednym ze sposobów ochrony nieruchomości jest wykupienie odpowiedniego ubezpieczenia. Jednak to nie wystarczy, aby móc się cieszyć pełnym zakresem ochrony. Na każdym właścicielu ciążą konkretne obowiązki, które trzeba spełnić, aby móc ubiegać się o odszkodowanie. Sprawdź, o czym musisz pamiętać.

Ubezpieczenie nieruchomości jest wymagane przez bank, gdy bierzesz kredyt hipoteczny. Nie powinieneś z niego rezygnować, nawet jeśli masz dom lub mieszkanie bez hipoteki. Odpowiednio dobrana polisa to ogromne wsparcie w trudnej sytuacji życiowej. Jednak aby towarzystwo zgodziło się na odszkodowanie, muszą być spełnione pewne warunki. Dowiedz się, za co jesteś odpowiedzialny jako właściciel ubezpieczonej nieruchomości.

REKLAMA

REKLAMA

Ubezpieczenie nieruchomości – co to jest i z czym się wiąże?

Zakup lub budowa nieruchomości to prawdopodobnie największa i najdroższa inwestycja w Twoim życiu, dlatego warto ją odpowiednio zabezpieczyć. Najlepiej wykupić polisę na ten cel. Ubezpieczenie mieszkań chroni przed stratą pieniędzy w przypadku uszkodzenia lub kradzieży mienia. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie mają zbyt dużo oszczędności.

Cena rocznej polisy to kilkaset złotych. W zamian otrzymujesz pełną ochronę zarówno w zakresie zniszczeń spowodowanych przez czynniki zewnętrzne, jak i kradzież czy uszkodzenie mienia wykonane przez osoby trzecie. Po wystąpieniu szkody ubezpieczyciel wyceni straty i wypłaci odszkodowanie, za które będziesz mógł pokryć koszty remontu czy zakupów.

REKLAMA

Ubezpieczeniem możesz objąć mieszkanie, dom, budynki gospodarcze, a także nieruchomość w trakcie budowy, przebudowy i rozbudowywania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie obowiązki ma właściciel ubezpieczonej nieruchomości?

Ubezpieczenie nieruchomości ma wiele korzyści. Jednak wiążą się z nim też obowiązki. W ramach polisy właściciel zobowiązany jest do:

● zachowywania środków ostrożności – w tym zakresie wymienia się zamykanie okien i drzwi przed wyjazdem oraz nieprzekazywanie kluczy do nieruchomości osobom trzecim,

● prawidłowego używania posiadanych urządzeń – zwraca się uwagę na odpowiednie podłączenie i korzystanie ze sprzętu RTV i AGD,

● przestrzegania przepisów – w tym prawa budowlanego i przeglądów technicznych,

● ochrony mienia przez np. wstawienie odpowiednich drzwi i okien, które chronią przed włamaniem,

● ratowania mienia i zmniejszenia skali zniszczeń – przy zachowaniu bezpieczeństwa swojego i swoich bliskich.

W ramach obowiązków właściciela wymienia się także konieczność przechowywania dokumentów dotyczących nieruchomości, w tym:

● pozwolenia na budowę,

● protokołów budowlanych i ich aneksów, odbiorów częściowych i końcowych,

● zaświadczeń o odbytych przeglądach technicznych,

● potwierdzeń wcześniej zawartych polis.

Przydatny, zwłaszcza w momencie wystąpienia szkody, może okazać się także spis mienia i jego wartości. Pomaga oszacować straty i uzyskać odszkodowanie. Pamiętaj także o tym, żeby przechowywać wszystkie protokoły i zaświadczenia od policji, straży pożarnej i innych służb uzyskane po szkodzie. Więcej informacji na ten temat znajdziesz pod adresem https://www.ubezpieczeniemieszkania.pl/blog/jakie-obowiazki-ma-wlasciciel-ubezpieczonej-nieruchomosci.

Obowiązek właściciela – przeglądy techniczne nieruchomości

Warto zwrócić uwagę na to, że właściciel danej nieruchomości jest zobowiązany do tego, żeby regularnie sprawdzać instalacje i inne elementy wyposażenia w celu kontroli prawidłowego funkcjonowania i stanu technicznego. Co ważne, przegląd powinien odbywać się w określonym czasie, a wykonywać go powinien specjalista.

Do obowiązków właściciela należą przeglądy:

● kominiarski – raz w roku,

● instalacji gazowej i wentylacyjnej – raz w roku,

● generalny technicznego stanu nieruchomości i instalacji – raz na 5 lat,

● instalacji elektrycznej i piorunochronów – raz na 5 lat,

● stanu technicznego kotłów – co 2 lub 4 lata w zależności od wybranej technologii.

Oprócz tego właściciel zobowiązany jest do kontroli nieruchomości po wszystkich zniszczeniach i awariach w celach bezpieczeństwa.

Więcej obowiązków z pewnością ma właściciel domu niż mieszkania. Jakiekolwiek zaniedbanie może prowadzić do uszkodzenia mienia, kar pieniężnych oraz brak możliwości uzyskania odszkodowania, jeżeli szkoda nastąpiła z winy właściciela.

Dbaj o swój dom i czuj się w nim bezpiecznie!

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Prawo
Zanim zarzucisz pracodawcy, że łamie prawo, zobacz co wynika z przepisów. Dlaczego będziesz musiał pokazać PIT współmałżonka?

Rozmowy o pieniądza często wywołują emocje. Dotyczy to w szczególności tych przypadków, gdy o stanie budżetu domowego trzeba poinformować pracodawcę. Czasami jednak, jeśli chcemy korzystać z przywilejów wynikających z przepisów, okazuje się to konieczne. I zgodne z przepisami.

Czy każdy emeryt dostanie od byłego pracodawcy bon świąteczny? Przepisy wskazują jasno, kto może się o niego ubiegać

Przed nami święta i szczególne potrzeby budżetów domowych. Pracownicy liczą na świadczenia przedświąteczne od pracodawców, a emeryci zastanawiają się, czy uda się pokryć wszystkie wydatki i kupić prezenty dla najbliższych. Czy oni również mogą liczyć na pomoc byłych pracodawców?

Czy pracodawca musi zapłacić pracownikowi za udział w szkoleniu po godzinach pracy albo w dniu wolnym? Zasady są proste

Czy pracownik ma obowiązek uczestniczyć w szkoleniu po godzinach pracy? W praktyce na tym tle powstaje wiele sporów. Gdzie kończy się prawo pracodawcy do ingerowania w czas wolny pracownika? Zasady są proste.

Jakie dokumenty należy przechowywać w części B akt osobowych pracownika?

Akta osobowe pracowników składają się aż z 5 części. I choć mogłoby się wydawać, że przyporządkowanie do nich odpowiednich dokumentów nie jest trudnym zadaniem, to w praktyce sprawia to trudności. Co należy przechowywać w najobszerniejszej części akt, części B?

REKLAMA

Pracodawca nie zawsze musi płacić, aby wywiązać się z ciążących na nim obowiązków. Co wynika z przepisów?

Aby wywiązać się z obowiązków narzuconych przez ustawę, pracodawca nie zawsze musi ponieść koszty finansowe. Jakie inne rozwiązania mogą zostać zastosowane w przypadku podnoszenia przez pracownika kwalifikacji?

Gdy pracodawca płaci, może wymagać. W jakich przypadkach pracownik będzie zobowiązany zwrócić mu poniesione koszty?

Pracodawcy powinni wspierać podnoszenie przez pracowników kwalifikacji zawodowych. Jednak gdy to robią, mają prawo wymagać od pracowników określonych zachowań i liczyć docelowo na osiągnięcie korzyści.

Nawet 21 dni dodatkowego płatnego urlopu dla pracowników, którzy podnoszą swoje kwalifikacje. Jak się ubiegać?

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych to inwestycja w przyszłość. Jednak leży to nie tylko w interesie pracownika, ale również pracodawcy. To dlatego przepisy przewidują, że osobom, które się na to zdecydują, przysługują szczególne uprawnienia.

Nie każdy dokument, który pracownik przekaże w związku z rekrutacją, można przechowywać w aktach osobowych. Jakie są zasady?

Prowadzenie akt osobowych pracownika musi przebiegać zgodnie ze ściśle określonymi w przepisach zasadami. Nie można przechowywać w nich żadnych dokumentów, do których ustawodawca nie dał pracodawcy uprawnienia. Co to znaczy?

REKLAMA

Pracodawca może zdecydować w jakiej formie będzie prowadził akta osobowe. Jednak tych zasad musi przestrzegać zawsze

Niezależnie od tego, czy akta osobowe pracowników są prowadzone w formie papierowej, czy elektronicznej, pracodawcy muszą przestrzegać zasad określonych w przepisach. Co to oznacza w praktyce? Stosując kilka prostych reguł, można ustrzec się przed problemami.

Niechciany spadek może zablokować konto. Żeby uniknąć problemów, trzeba działać. Ale co konkretnie trzeba zrobić?

Spadek nie zawsze cieszy. Szczególnie gdy trafia do spadkobiercy koniecznego, który nie może odmówić jego przyjęcia. Czy w takiej sytuacji można bronić się przed nadmiernymi konsekwencjami i ograniczyć odpowiedzialność odszkodowawczą?

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA