Kategorie

Przesyłka pocztowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo do odbioru korespondencji konkubenta (partnera), czyli osoby pozostającej w faktycznym związki partnerskim uregulowane jest jedynie na gruncie Prawa pocztowego. Czy osoby żyjące w związkach nieformalnych, tj. konkubinatach mogą wzajemnie odbierać swoją korespondencję (pocztę)?
Sejm przyjął ustawę prawo pocztowe, liberalizując tym samym rynek usług pocztowych w Polsce. Ustawa ta ma na celu uwzględnienie w polskim ustawodawstwie przepisów III unijnej dyrektywy pocztowej.
Nie zamawiałeś produktu, a mimo wszystko otrzymałeś paczkę z żądaniem zapłaty? W takiej sytuacji nie masz obowiązku uiszczania żadnej opłaty.
W razie nieprawidłowego wykonania powszechnej usługi pocztowej, konsument ma prawo wnieść reklamację. Do sądu może się udać dopiero po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego.
W razie utraty przesyłki kurier będzie odpowiadał tylko do wysokości jej wartości. W razie przesyłki o wartości deklarowanej należy się odszkodowanie w jej wysokości.
Jeżeli dojdzie do sytuacji w której odbiorca otrzyma przesyłkę lecz jej zawartość zostanie skradziona, wówczas może się domagać zwrotu cła i podatku VAT.
Wysyłamy przesyłkę krajową z towarami podlegającymi akcyzie, która dochodzi do adresata z adnotacją o rewizji dokonanej przez celników? Od 6 stycznia, zgodnie z najnowszym rozporządzeniem Ministra Finansów, Służba Celna może kontrolować także przesyłki nie wychodzące poza terytorium Polski.
Jestem ostatnio zbulwersowany działaniem Poczty Polskiej i nie chciałbym korzystać z jej usług. Słyszałem jednak, że nie zawsze jest to możliwe. Czy prawdą jest, że niektóre przesyłki są zastrzeżone tylko i wyłącznie dla Poczty Polskiej? Czy np. Urząd Skarbowy może wysyłać korespondencje za pomocą innego operatora?
Co zrobić, jeśli otrzymasz przesyłkę, której nie zamawiałeś?  Czy trzeba za nią zapłacić, odesłać czy zostawić w domu? Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na ryzyko przedsiębiorcy.
Jedną z powszechniejszych usług pocztowych jest nadawanie tzw. przesyłki rejestrowanej, czyli przesyłki nadanej za pokwitowaniem oraz doręczonej za pokwitowaniem odbioru. Może się zdarzyć tak, że przesyłka nie zostanie doręczona adresatowi w terminie albo została uszkodzona. Konsument może wtedy złożyć reklamacje. Konieczne jest jednak uwzględnienie w niej pewnych informacji.
Kwestia odpowiedzialności sprzedawcy za towar po wydaniu rzeczy przewoźnikowi jest problematyczna. Oto kilka najistotniejszych informacji, jakie mogą przydać się konsumentowi, który zamówił towar przez Internet i nie otrzymał paczki albo dotarła ona uszkodzona.