reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Jak sporządzić reklamację > Co powinno znajdować się w reklamacji przesyłki pocztowej

Co powinno znajdować się w reklamacji przesyłki pocztowej

Jedną z powszechniejszych usług pocztowych jest nadawanie tzw. przesyłki rejestrowanej, czyli przesyłki nadanej za pokwitowaniem oraz doręczonej za pokwitowaniem odbioru. Może się zdarzyć tak, że przesyłka nie zostanie doręczona adresatowi w terminie albo została uszkodzona. Konsument może wtedy złożyć reklamacje. Konieczne jest jednak uwzględnienie w niej pewnych informacji.

Reklamację na przesyłkę nadaną na poczcie można złożyć, gdy:

  • przesyłka została doręczona uszkodzona.

Sposób składania reklamacji

Reklamację można złożyć:

  • pisemnie,
  • ustnie do protokołu,
  • w każdej innej formie, która ujawnia wolę osoby reklamującej usługę sposób dostateczny, m.in. w formie elektronicznej.

Co powinno znajdować się w reklamacji:

1. rodzaj przesyłki,

2. uzasadnienia reklamacji – tzn. wskazać okoliczności, zgodnie z którymi konsument twierdzi, iż usługa nie została wykonana albo wykonano ją w sposób nienależyty,

3. kwotę odszkodowania,

4. podpis reklamującego,

5. oryginał potwierdzenia nadania przesyłki,

6. protokół szkody sporządzony podczas odbierania przesyłki uszkodzonej oraz jego opakowanie,

7. datę i miejsce nadania przesyłki,

8. numer nadany jej przez operatora pocztowego.

Jeżeli reklamacje chce złożyć adresat przesyłki, to nadawca musi złożyć stosowne oświadczenie, że nadawca zrzeka się prawa do dochodzenia roszczeń.

Jeżeli wystąpią jakieś braki w reklamacji i nie będą podane wszystkie niezbędne informacje wymagane od konsumenta, to będzie on zmuszony do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. Gdyby w terminie to nie nastąpiło, operator pocztowy pozostawi reklamację bez rozpoznania.

ZOBACZ PRZYKŁAD

Odpowiedź

Placówka pocztowa powinna udzielić konsumentowi odpowiedzi w terminie 14 dni od momentu złożenia reklamacji. Jeżeli nie jest to możliwe do wykonania w tym terminie, to konsument musi być o tym poinformowany wraz z podaniem przyczyny zwłoki oraz terminu udzielenia odpowiedzi.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W reklamacji musimy uzasadnić, dlaczego uważamy, że usługa nie została wykonana albo została nienależycie wykonana.
W reklamacji musimy uzasadnić, dlaczego uważamy, że usługa nie została wykonana albo została nienależycie wykonana.


Compliance 360° w firmie (PDF)59.00 zł
reklama

Narzędzia

reklama
reklama

POLECANE

reklama

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kajetan Kubicz

Adwokat i Senior Associate Kancelarii LTCA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama