| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Inne

Jak zareklamować wadliwy towar

Aktualizacja: 12.11.2009

Polacy nie mają świadomości swoich praw konsumenckich- wynika z informacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ponad 80 % kupujących rezygnuje z dochodzenia swoich praw po negatywnym rozpatrzeniu ich reklamacji. »

Zwrot zakupów on-line

Aktualizacja: 21.01.2010

Zwrot towaru, który się już nie podoba? Możliwe, ale tylko przy sprzedaży przez Internet – to podstawowe prawo różniące zakupy wirtualne od tradycyjnych. UOKiK zwraca uwagę na zasady obowiązujące w Sieci. »

Problem z reklamacją-pomoc UOKiK

Aktualizacja: 04.11.2009

Ponad 300 tysięcy udzielonych porad i informacji, blisko 50 tysięcy wystąpień do przedsiębiorców, ok. 870 powództw — to efekt ubiegłorocznej pracy miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. »

Jak zwrócić przeceniony towar

Aktualizacja: 04.11.2009

Często zdarza się nam kupić przeceniony towar. Czy mamy możliwość jego zwrotu, lub ewentualnie zareklamowania wadliwego zakupu? »

Termin odpowiedzi na reklamację

Aktualizacja: 04.11.2009

Samo złożenie reklamacji do sprzedawcy nie powoduje jej automatycznego uznania. Przedsiębiorca powinien ustosunkować się do roszczenia konsumenta. Sprzedawca ma na to odpowiedni termin w zależności od roszczenia kupującego. »

Niezgodność towaru z umową

Aktualizacja: 04.11.2009

Niezgodność z umową to pojęcie odnoszące się do właściwości towaru, a raczej ich braku. Może to polegać na tym, że towar nie ma cech właściwych dla rzeczy danego rodzaju albo jest niezgodny z przedstawioną próbką bądź wzorek. W języku potocznym używa się częściej określenia, ze towar ma usterki, jest wadliwy. »

Mądry konsument przed urlopem

Aktualizacja: 04.11.2009

Niezależnie od sytuacji ekonomicznej panującej na światowych rynkach, wielu Polaków w okresie ferii zimowych zdecyduje się wypocząć za granicą. Przed zakupieniem wymarzonej wycieczki warto dokładnie przyjrzeć się ofercie biura podróży, klubu wakacyjnego czy linii lotniczych, by nie paść ofiarą nieuczciwych przedsiębiorców i usługodawców. »

Konsument musi znać swoje prawa

Aktualizacja: 21.01.2010

Z badania przeprowadzonego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wynika, że ponad 85 % ankietowanych przedsiębiorców słabo zna prawo ochrony konkurencji, jednak w porównaniu z 2006 rokiem wzrosła wiedza o antykonkurencyjności konkretnych działań »

„Cyfrowe prawa” konsumenta

Aktualizacja: 21.01.2010

Komisja Europejska w maju 2009 roku uruchomiła nowy przewodnik internetowy eYouGuide, który zawiera praktyczne rady dotyczące tzw. "cyfrowych praw", jakie gwarantuje europejskim konsumentom unijne prawo. »

Wzory umów

Aktualizacja: 10.08.2009

Chcesz zawrzeć umowę, szukasz gotowych wzorów, skorzystaj z naszej bazy. Posiadamy wzory większości umów występujących w obrocie prawnym. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Olga Borkowska

Aplikant adwokacki, specjalista z zakresu postępowania cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »