| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Inne

Praktyczny upominek ze smakiem

Aktualizacja: 09.12.2011

Święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy nie tylko najbliżsi obdarowują się prezentami. Tradycją stały się już firmowe wigilie, podczas których pracownicy otrzymują upominki od szefów. Jaki podarunek wybrać, aby sprawić im radość? »

Podróż koleją a prawa pasażera

Aktualizacja: 02.11.2011

Rozporządzenie praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym weszło w życie w 2009 roku i dotyczy wszystkich pasażerów. Jednak państwa członkowskie Unii Europejskiej mogły udzielić czasowego zwolnienia dotyczącego pasażerskich przewozów krajowych na okres nie dłuższy niż pięć lat (z możliwością dwukrotnego przedłużenia) oraz stałego odstępstwa w odniesieniu do miejskich, podmiejskich i regionalnych przewozów kolejowych. Polska skorzystała z tej możliwości. »

Prawa konsumenta-nowa dyrektywa

Aktualizacja: 21.10.2011

Nowa dyrektywa Unii Europejskiej dotycząca praw konsumenta została oficjalnie przyjęta przez członków wspólnoty w Radzie Unii Europejskiej. Nowe ustawodawstwo wzmocni ochronę praw konsumenta we wszystkich 27 państwach Unii Europejskiej, szczególnie podczas dokonywania transakcji online. »

Wspólne przepisy dotyczące sprzedaży w Europie

Aktualizacja: 14.10.2011

Komisja Europejska proponuje możliwość korzystania ze wspólnych europejskich przepisów dotyczących sprzedaży w Unii Europejskiej, by pobudzić wymianę handlową i zwiększyć możliwości wyboru dla konsumentów. »

Ochrona konsumentów on-line w UE

Aktualizacja: 13.10.2011

Większa odpowiedzialność za towar po stronie sprzedającego, 14 dni na odstąpienie od umowy, pełniejsza informacja o treściach cyfrowych - to nowe środki ochrony konsumentów, które wprowadzi dyrektywa dotycząca praw konsumentów przyjęta niedawno przez Radę UE. »

Ochrona konsumentów korzystających z Premium Rate

Aktualizacja: 12.10.2011

Ustawa o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne została podpisana przez Prezydenta RP w dniu 10 października 2011 roku, a jej głównym założeniem jest zwiększenie ochrony użytkowników końcowych i abonamentów przed nadużyciami związanymi z korzystania z usług o podwyższonej opłacie, zwanymi Premium rate. »

Test zagranicznych e-zakupów

Aktualizacja: 14.10.2011

Tajemni klienci z sieci Europejskich Centrów Konsumenckich sprawdzili czy strach przed zagranicznymi zakupami w Internecie jest uzasadniony. Raport „Online Cross-Border Mystery Shopping - State of the e-Union” prezentuje wnioski z 305 transakcji dokonanych w 28 krajach Europy. »

Zakupy grupowe – jak egzekwować swoje prawa?

Aktualizacja: 10.10.2011

Zakupy grupowe zyskują aktualnie coraz większą popularność w Polsce. Portale takie jak groupon, gruper, cuppon, czy okazik umożliwiają otrzymanie znacznej zniżki na usługę lub towar, pod warunkiem, że wystarczająco duża grupa osób zdecyduje się na wykupienie oferty. Wraz z rosnącą popularnością tych portali, pojawia się również coraz więcej trudności z możliwością realizacji zakupionych przez użytkowników produktów. »

Zakup biletu przez internet

Aktualizacja: 05.10.2011

Zakup biletu na koncert, na mecz czy do kina kupiony w Internecie? 29 europejskich państw sprawdziło wspólnie 414 stron internetowych oferujących bilety w sieci. W badaniu uczestniczył także Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Większość przedsiębiorców usunęła nieprawidłowości. »

Prawo telekomunikacyjne przyjęte przez Sejm

Aktualizacja: 19.09.2011

Posłowie w dniu 16 września 2011 r. przyjęli wszystkie z 12 poprawek zgłoszonych przez Senat RP i ostatecznie uchwalili ustawę o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne. »

Konsument na zakupach podczas Euro 2012

Aktualizacja: 09.09.2011

Zwrot rzeczy, która przestała się podobać? W Polsce taka możliwość zależy tylko od sprzedawcy, na Ukrainie – mamy na to aż dwa tygodnie od zakupu. Na 274 dni przed pierwszym meczem, UOKiK oraz Ukraińska Federacja Wszystkich Konsumentów Pulse informują o prawach kibiców na zakupach. »

Konkursy SMS Premium będą zakazane?

Aktualizacja: 07.09.2011

Urząd Komunikacji Elektronicznej oraz Ministerstwo Infrastruktury wspólnie przygotowały nowelizację prawa telekomunikacyjnego, które m.in. będzie zakazywało konkursów SMS Premium. »

Zakończenie letniej akcji „Weź paragon”

Aktualizacja: 06.09.2011

Zakończyła się kolejna, wakacyjna akcja pt. „Weź paragon”. Partnerem Ministerstwa Finansów był po raz pierwszy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Akcja zdobyła szerokie poparcie społeczne i nowych partnerów. »

Nowe zasady sprzedaży telewizorów

Aktualizacja: 06.09.2011

W dniu 26 sierpnia 2011 roku weszły w życie przepisy ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej, której przepisy m.in. regulują zasady sprzedaży telewizorów. »

Jak dochodzić praw po wakacjach?

Aktualizacja: 01.09.2011

Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być „blisko”, strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się być bublem – to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać reklamację i walczyć o swoje prawa w takich przypadkach. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Marta Olewińska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »