REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro rachunkowe, Mikroprzedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rezygnacja z ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej

Biuro rachunkowe wykonuje usługi polegające na prowadzeniu ksiąg rachunkowych, ksiąg podatkowych oraz innych ewidencji do celów podatkowych, sporządzaniu w imieniu i na rzecz podatników i płatników zeznań i deklaracji podatkowych, deklaracji rozliczeniowych do ZUS, sporządzaniu dokumentacji kadrowo-płacowej. Przy spełnieniu jakich warunków może zrezygnować z prowadzenia ewidencji sprzedaży i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej?

Mikro i małe firmy źle oceniają dostępne narzędzia do raportowania

Większość mikro i małych firm źle ocenia moduły do raportowania, udostępniane w ramach posiadanych systemów informatycznych. Do obsługi wymagają posiadania wiedzy specjalistycznej lub zatrudnienia analityka, są nieintuicyjne, drogie w zakupie oraz wdrożeniu, a nierzadko - obejmują zbyt wąski zakres danych. Z obserwacji rynku wynika, że to najczęstsze bariery, które powstrzymują firmy sektora MSP przed wdrożeniem zaawansowanych programów informatycznych do pobierania i przetwarzania w formie raportów informacji pochodzących z różnych źródeł.

4 mity na temat outsourcingu księgowości w średniej firmie

Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Grant Thornton, w Polsce jedynie 8% średnich i dużych firm zlecało kiedykolwiek obsługę księgową na zewnątrz. Z 35 badanych krajów niższy współczynnik ma jedynie Malezja, gdzie outsourcing księgowy w dużych i średnich firmach prowadzi jedynie 6% przedsiębiorstw. Czego boją się polskie firmy przy outsourcingu usług księgowych?

3 powody, dla których warto korzystać z nowoczesnych biur księgowych

Czym charakteryzuje się nowoczesne biuro księgowe? To nie tylko biuro zatrudniające specjalistów, którzy są na bieżąco z przepisami i nowelizacjami, ale też firma, której sposób funkcjonowania jest dla klienta przyjazny i ułatwia mu prowadzenie biznesu. Nowoczesne biuro księgowe pozwala na dostarczanie dokumentów elektronicznie (bez konieczności osobistego ich przekazywania w wersji analogowej), prowadzi archiwum online, dba o bezpieczeństwo danych i umożliwia dostęp do informacji z każdego miejsca i o każdym czasie. Dlaczego warto zwrócić uwagę na to, czy biuro rachunkowe, z którego usług chcemy skorzystać, jest nowoczesne? Istnieją ku temu przynajmniej 3 przesłanki.

REKLAMA

Odbiór dokumentów przez biuro rachunkowe online

Szukasz nowoczesnego i sprawnego biura rachunkowego? Zwróć uwagę na to, w jaki sposób odbywa się przekazywanie do niego dokumentów księgowych. Możliwość przekazywania ich online to pierwsza wskazówka mówiąca o tym, że masz do czynienia z biurem rachunkowym, które jest zaawansowane technologicznie.

Co powinna zawierać umowa zawarta z biurem rachunkowym?

Podpisywanie umowy z biurem rachunkowym to dla wielu przedsiębiorców bardzo stresujące zadanie. Na co zwrócić w niej uwagę? Jak czytać taki dokument, skoro o księgowości przedsiębiorca najczęściej wie bardzo mało? Jakie elementy może zapisać w umowie biuro rachunkowe i co koniecznie powinno się w niej znaleźć?

Inwestycje w poprawę bezpieczeństwa pracy w firmie przy wsparciu ZUS

ZUS przeznaczył w tym roku blisko 27 mln zł na dofinansowanie inwestycji przedsiębiorców w poprawę warunków pracy. W ramach programu mikroprzedsiębiorstwa mogą liczyć na 90-proc. dofinansowanie budżetu projektu, największe firmy – nawet do 500 tys. zł. Wartość najdroższego projektu dofinansowanego przez ZUS sięgnęła 300 tys. zł. Od początku roku wpłynęło ponad 2 tys. wniosków.

Biura rachunkowe prowadzące pkpir a procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu

Biura rachunkowe, których działalność sprowadza się wyłącznie do prowadzenia podatkowych ksiąg klientów, nie muszą wykonywać obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, m.in. posiadać pisemnych wewnętrznych procedur określających zasady wykonywania obowiązków wynikających z przepisów tej ustawy. Natomiast te biura, które dla części klientów prowadzą księgi rachunkowe, a dla innych – pkpir, obowiązki nałożone ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy wykonują tylko w zakresie umów z klientami, dla których prowadzą księgi rachunkowe. Tak wynika z definicji usługowego prowadzenia ksiąg zawartej w ustawie o rachunkowości.

REKLAMA

Mali podatnicy z 15-proc. stawką CIT - projekt ustawy PiS

Proponowany przez PiS obniżony, 15-proc. CIT dla najmniejszych firm powinien też dotyczyć jednoosobowych przedsiębiorstw, które płacą PIT - uważają eksperci podatkowi. Krytykują pomysły dotyczące raportowania spodziewanych korzyści podatkowych.

Mikrofirmy zatrudniają coraz więcej pracowników

Wzrost gospodarczy, z którym mamy obecnie do czynienia, powoduje, że rośnie zatrudnienie w polskiej gospodarce. Na koniec drugiego kwartału tego roku liczba osób pracujących dla osób prowadzących jednoosobową działalność mogła wynieść około 3,25 mln. W stosunku do końca I kwartału liczba zatrudnionych w mikrofirmach mogła urosnąć nawet o 150 tys.

Pełnokrwista postać księgowego, czyli wiedza, praktyka i etyka

Dobry księgowy, czyli osoba przygotowana do wykonywania zawodu księgowego, ma niezbędną wiedzę merytoryczną, posiada praktyczne umiejętności i doświadczenie w zawodzie, ale także przestrzega zasad etyki zawodowej. A zatem te trzy człony składają się na pełnokrwistą postać księgowego – mówi Franciszek Wala, prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, w wywiadzie dla portalu Infor.pl

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe

Każdy właściciel nowopowstałej działalności gospodarczej w pierwszej kolejności szuka dobrego biura rachunkowego. Pomoc księgowa jest najlepszym rozwiązaniem dla początkującego przedsiębiorcy, który dopiero zaczyna swoją karierę z własną działalnością gospodarczą ale również dla przedsiębiorcy, który istnieje już długo na rynku a jego rozliczenia księgowe są coraz bardziej skomplikowane. Tylko jak znaleźć dobre biuro rachunkowe?

Wydatki na utrzymanie psa do ochrony biura rachunkowego można zaliczyć do kosztów

Osoba, która prowadzi biuro rachunkowe w należącym do niej domu, chciałaby mieć pewność, że dokumenty powierzone jej przez klientów są bezpieczne i nikt ich nie wykradnie. W związku z tym zamierza kupić i wyszkolić owczarka niemieckiego albo dobermana. Czy wydatki na psa może odliczyć od przychodu?

Ranking Najlepszych Pracodawców 2015

Najlepsi Pracodawcy w Polsce w 2015 r. zostali wybrani. Firmy zostały podzielone w konkursie na zatrudniające: do 250, od 250-1000 i powyżej 1000 pracowników. Kto zwyciężył?

Czy biuro rachunkowe może zrezygnować z ewidencji sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej

Jeżeli osiągany przez biuro rachunkowe obrót z tytułu sprzedaży usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, w żadnym roku kalendarzowym nie przekroczył kwoty 20.000 zł, to może ono korzystać ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej. Tym samym, przy spełnieniu tych warunków, biuro rachunkowe ma prawo zaprzestać prowadzenia ewidencji obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Czy biuro rachunkowe może składać deklaracje w formie papierowej

Prowadzę niewielkie biuro rachunkowe. To moja dodatkowa działalność, gdyż pracuję w firmie na pełnym etacie jako księgowa. Mam kilku klientów, którym oprócz prowadzenia księgowości sporządzam wymagane przepisami deklaracje oraz informacje podatkowe. Żaden z moich klientów nie zatrudnia powyżej pięciu pracowników. Dokumenty wypełniam w programie księgowym i po wydrukowaniu wysyłam pocztą. Ze względu na niewielką liczbę tych dokumentów dotychczas nie korzystałam z możliwości składania ich drogą elektroniczną (również z powodu wysokich kosztów podpisu elektronicznego). Czy w 2016 r. będę mogła składać je w imieniu klientów w formie papierowej?

IFK poleca: Jednostki mikro w 2016 r. – limit

Warunkiem nabycia lub zachowania statusu jednostki mikro w 2016 r. w przypadku niektórych jednostek jest zmieszczenie się z przychodami netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych w granicach miedzy 1 200 000 euro a 2 000 000 euro (art. 3 ust. 1a pkt. 3 uor).

Wykonywanie czynności doradztwa podatkowego przez biuro rachunkowe

Usługi księgowe świadczone przez biura rachunkowe nie są czynnościami doradztwa podatkowego, ale mimo że granica między tymi działalnościami jest bardzo płynna, mogą korzystać ze zwolnienia z VAT w granicach 150 000 zł w skali roku.

Zastosowanie procedury VAT marża przez biuro rachunkowe

Biuro rachunkowe sprzedając środek trwały w postaci samochodu osobowego, który został zakupiony na fakturę VAT marża, może zastosować procedurę marży w podatku od towarów i usług, a co za tym idzie, nie wykazując od tej sprzedaży podatku należnego.

100 asystentów podatnika pomoże mikroprzedsiębiorcom

Od początku września br. w ramach programu pilotażowego około 100 asystentów podatnika będzie gotowych pomagać mikroprzedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą. Asystenci będą pracować w 50 centrach obsługi podatników w kraju.

Asystent przedsiębiorcy od września - pilotaż

Od września br. rusza pilotażowy program, w ramach którego ok. 100 asystentów podatnika będzie pomagało mikroprzedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą. Pilotaż ma trwać do końca roku i po tym czasie asystenci podatnika pojawią się we wszystkich urzędach skarbowych w Polsce.

Wsparcie informacyjne dla MSP

Od wielu lat Państwowa Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości realizuje plany i projekty szkoleniowe, badawcze ukierunkowane na rozwój i wzrost konkurencyjności w sektorze MSP, mikro przedsiębiorstw i start up. Od 2005 roku PARP wspiera i rozwija sieć Punktów Konsultacyjnych w całym kraju.

Asystent podatnika pomoże przedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą

Od stycznia 2016 r. asystent podatnika pomoże przedsiębiorcom rozpoczynającym prowadzenie działalności gospodarczej. Pomoc asystenta ma trwać przez pierwsze 18 miesięcy od rozpoczęcia działalności. Asystent udzieli przedsiębiorcy informacji na temat wypełniania zeznań i deklaracji podatkowych oraz pomoże w indywidualnych sprawach podatnika.

178 mln zł na rozwój firm z programu Inteligentny Rozwój

Przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o wsparcie finansowe w ramach programu Inteligenty Rozwój na lata 2014-2020. Głównym celem projektu jest dofinansowanie innowacyjnych projektów firm począwszy od pomysłu do wprowadzenia nowych i ulepszonych rozwiązań. Ponadto program ma promować współpracę biznesu i nauki.

Księgowość małych firm będzie uproszczona

Sejm przyjął nowelizację ustawy o rachunkowości, która zakłada, że małe firmy i organizacje pozarządowe o przychodach poniżej 100 tys. złotych rocznie skorzystają z ułatwień w prowadzeniu rachunkowości. Zgodnie z nowelizacją małe firmy będą mogły sporządzać skrócone sprawozdania finansowe. Ponadto ma być zniesiony obowiązek publikacji sprawozdań finansowych przez spółdzielnie w Monitorze Spółdzielczym.

Zmiany w PIT i CIT. Koniec rajów podatkowych

Rząd przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zmienione przepisy mają zapewnić zgodność prawa krajowego z UE. Oznacza to koniec wyprowadzania zysków firm do rajów podatkowych. Zmiany dotyczą również zmniejszenia obciążeń administracyjnych.

Specjalne kredyty dla firm na innowacje

Mikro, małe i średnie firmy będą mogły starać się o specjalny kredyt na innowacje technologiczne nawet do 6 mln zł. Środki te będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego .

IFK poleca: Nowe obowiązki księgowych

Parlament Europejski przyjął czwartą dyrektywę zapobiegającą praniu pieniędzy (AMLD). Przepisy mają na celu zapobieganie praniu pieniędzy, przestępstwom podatkowym oraz finansowaniu terroryzmu. Zgodnie z przyjętą dyrektywą banki oraz instytucje finansowe, prawnicy, audytorzy, księgowi, doradcy podatkowi czy pośrednicy w handlu nieruchomościami mieliby obowiązek zwracać uwagę na podejrzane transakcje klientów.

Dofinansowanie firm z ZUS-u na poprawę bhp i zdrowia pracowników

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w specjalnym programie dofinansuje przedsiębiorców w działaniach poprawy bezpieczeństwa i zdrowia w miejscu pracy. Dofinansowanie przyznawane jest na wniosek i ma dotyczyć wszystkich firm, w szczególności małych i średnich przedsiębiorstw.

Księgi prowadzone przez biuro rachunkowe w siedzibie firmy

Biuro rachunkowe rozpoczęło prowadzenie ksiąg rachunkowych dla nowego podmiotu gospodarczego. Umowa zakłada, że księgi rachunkowe będą prowadzone w siedzibie firmy a nie w biurze rachunkowym. Czy w związku z tym firma ma obowiązek zgłoszenia tego faktu do urzędu skarbowego?

Czy biuro rachunkowe może wystąpić o wydanie interpretacji podatkowej dla swojego klienta

Biuro rachunkowego nie może we własnym imieniu wystąpić o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej dotyczącej rozliczeń klienta. Natomiast złożenie wniosku o wydanie interpretacji w indywidualnej sprawie klienta możliwe jest w ramach udzielonego przez niego pełnomocnictwa.

Co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy z biurem rachunkowym

Uruchamiam firmę, która będzie zajmowała się handlem. Jestem początkującym przedsiębiorcą i zupełnie nie znam się na prowadzeniu dokumentacji związanej z działalnością gospodarczą. Zamierzam więc prowadzenie rozliczeń podatkowych, sporządzanie deklaracji dla ZUS oraz wypełnianie innych obowiązków powierzyć biuru rachunkowemu. Chciałbym oczywiście, żeby dokumentacją mojej firmy zajmowało się solidne i odpowiedzialne biuro. W jaki sposób mogę się upewnić, że wybrałem rzeczywiście dobre, i jaką powinienem podpisać z nim umowę – pyta pan Bartłomiej.

Program do faktur dla klienta w ramach usługi biura rachunkowego

Firmy korzystają z różnych programów do wystawiania faktur. Nie zawsze pracownicy biura mogą zaimportować je do swojego programu księgowego. Tracą więc czas na ich ręczne przepisywanie. A przecież można udostępnić klientowi program do faktur w ramach usługi biura.

Skutki deregulacji zawodu księgowego

Skutki deregulacji zawodu księgowego poznamy dopiero za kilka lat. Mimo wszystko przedstawiciele biur rachunkowych negatywnie oceniają deregulację i chcą przywrócenia poprzednich rozwiązań.

Konkursy o wartości 670 mln zł dla przedsiębiorców

Ponad 670 mln zł ma wynieść wartość konkursów dla przedsiębiorców w 2015 r. Liczne konkursy, ogłaszane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości przewidziano w drugiej połowie roku.

Księgowi mogą korzystać ze zwolnienia z VAT i z obowiązku prowadzenia kas fiskalnych – nowe stanowisko MF

Księgowi mogą korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej oraz ze zwolnienia z VAT ze względu na wysokość obrotów. Minister Finansów w wydanej interpretacji ogólnej (pismo z 9 kwietnia 2015 r., sygn. PT3.8101.2.2015.AEW.16) zmienił dotychczas prezentowane stanowisko. Osoby, które zastosowały się do poprzedniego stanowiska i zarejestrowały się do VAT, mogą wrócić do zwolnienia. Na złożenie zawiadomienia mają czas do 8 maja 2015 r.

Czy sprzedaż oddziału biura rachunkowego podlega VAT

Osoba fizyczna prowadzi biuro rachunkowe. Posiada kilka oddziałów biura. Jest czynnym podatnikiem VAT. Obecnie chce sprzedać jedno biuro (oddział). W jego skład wchodzi cały majątek ruchomy i nieruchomy znajdujący się w biurze, m.in.: lokal, wszyscy klienci tego oddziału, zespół pracowników, wyposażenie niezbędne do świadczenia usług, prawa do umów związanych z funkcjonowaniem oddziału (umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych). Ta część firmy jest samodzielna pod względem organizacyjnym i finansowym. Czy prawidłowe będzie wyłączenie transakcji zbycia oddziału firmy z opodatkowania VAT?

Czy biuro rachunkowe może skorzystać ze zwolnienia podmiotowego – zmiana stanowiska MF

Przez kilka ostatnich lat powszechnie przyjmowano, że prowadzenie ksiąg i ewidencji podatkowych oraz sporządzanie deklaracji podatkowych nie wyłącza możliwości korzystania ze zwolnienia od VAT ze względu na wartość sprzedaży, jeżeli czynności te są wykonywane w ramach kompleksowych usług rachunkowo-księgowych. Na początku 2015 r. pojawiły się jednak sygnały, że Ministerstwo Finansów zmieniło stanowisko w tej kwestii. W tej sytuacji należy się spodziewać, że podobnie swoje zdanie w najbliższym czasie zmienią organy podatkowe.

Czy osoba fizyczna prowadząca biuro rachunkowe musi opatrywać deklaracje PIT bezpiecznym podpisem elektronicznym – wyjaśnienie MF

Osoba fizyczna prowadząca biuro rachunkowe musi opatrywać bezpiecznym podpisem elektronicznym formularze PIT-4R, PIT-8AR, PIT-8C, PIT-11, PIT-40, IFT-1 i IFT-3 przesyłane w imieniu klientów. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie redakcji „MONITORA księgowego”.

Czy zlecając prowadzenie rachunkowości biuru rachunkowemu, należy posiadać politykę rachunkowości

Czy zlecając prowadzenie rachunkowości biuru rachunkowemu, musimy posiadać zasady (politykę) rachunkowości? Jeśli tak, to kto ma obowiązek taki dokument opracować (my czy biuro rachunkowe)?

Biura rachunkowe mogą korzystać ze zwolnienia z VAT – zmiana stanowiska MF

9 kwietnia 2015 r. w interpretacji ogólnej MF zmienił stanowisko w sprawie prawa do korzystania przez biura rachunkowe ze zwolnienia podmiotowego z VAT i zwolnień z obowiązku stosowania kas rejestrujących. W interpretacji MF potwierdził, że biura rachunkowe, które wykonują usługi związane z obsługą rachunkowo-księgową (w szczególności: prowadzenie ksiąg rachunkowych, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych, sporządzanie deklaracji, jak również wypełnianie ww. dokumentów):

E-faktury bardziej popularne w małych firmach

Zaletą e-faktur jest przede wszystkim czas oraz wygoda. Nadal jednak jest ona bardziej popularna w mniejszych firmach.

5 kroków do optymalizacji pracy w księgowości - Cz. V. Program do faktur dla Klienta jako cenny atut oferty biura rachunkowego

Firmy korzystają z różnych programów do wystawiania faktur. Nie zawsze pracownicy biura mogą zaimportować je do swojego programu księgowego. Tracą więc czas na ich ręczne przepisywanie. A przecież można udostępnić klientowi program do faktur w ramach usługi biura.

5 kroków do optymalizacji pracy w księgowości - Cz. IV. Rozliczenia księgowe Firmy, czyli jak uniknąć wysyłania setek identycznych maili

Setki napisanych maili i wykonanych telefonów, aby przekazać przedsiębiorcom informację o wynikach ich firmy w danym miesiącu – to codzienność każdego biura rachunkowego czy kancelarii podatkowej. I to co najmniej 3 razy w miesiącu – przy okazji wyliczenia ZUS, podatku dochodowego i VAT. Jak można to zautomatyzować i gdzie szukać wsparcia w codziennej pracy?

5 kroków do optymalizacji pracy w księgowości - Cz. III. Odczytywanie papierowych faktur, czyli jak przyspieszyć wprowadzanie faktur do programu księgowego

Jak wspomóc tradycyjny obieg dokumentów w firmie i tym samym podnieść efektywność pracowników działu księgowego? Odpowiedzią na to pytanie jest aplikacja do odczytywania skanów papierowych faktur, która już niedługo będzie nieodłącznym narzędziem pracy każdego księgowego. To kolejny krok ku nowoczesności, porównywany do przejścia z papierowych ksiąg na systemy księgowe.

Małe firmy będą mogły sporządzać skrócone sprawozdania finansowe

Zgodnie z projektem nowelizacji ustawy o rachunkowości małe firmy będą mogły sporządzać skrócone sprawozdania finansowe, składające się jedynie z uproszczonego bilansu, rachunku zysków i strat oraz z tzw. informacji dodatkowej z ograniczoną ilością danych. Zwolnione zostaną też ze sporządzania sprawozdania z działalności, pod warunkiem, że niektóre informacje, objęte dotychczas jego zakresem informacyjnym, zostaną przez jednostki małe ujawnione w informacji dodatkowej. Małe firmy mają też zostać zwolnione z obowiązku sporządzania zestawienia zmian w kapitale własnym oraz rachunku przepływów pieniężnych.

Uproszczona ewidencja przychodów i kosztów zamiast ksiąg - zmiany w ustawie o rachunkowości

W wyniku zmian, które przewiduje rządowy projekt noweli ustawy o rachunkowości, małe przedsiębiorstwa zaoszczędzą na prowadzeniu rachunkowości. W sumie może to być nawet ponad 61 mln zł. Według Ministerstwa Finansów "przełomem" będzie wprowadzenie możliwości prowadzenia uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów, zamiast ksiąg rachunkowych przez małe organizacje pozarządowe. Ze zwolnienia będą wyłączone niektóre jednostki, np. te, które nie posiadają statusu organizacji pożytku publicznego.

5 kroków do optymalizacji pracy w księgowości - Cz. II. Skuteczna komunikacja Księgowego z Klientem

Jak sprawić, aby przepływ informacji między Księgowym a Klientem spełniał oczekiwania obu stron? Kiedy Klient uzna, że dostał wystarczającą porcję informacji o swojej firmie? A kiedy Księgowy będzie w stanie je dostarczyć? Stworzenie warunków do sprawnej komunikacji stanowi drugi krok do optymalizacji pracy w księgowości.

Biura rachunkowe mogą wrócić do zwolnienia podmiotowego z VAT

Biura rachunkowe, które w wyniku ustawy deregulacyjnej zrezygnowały ze zwolnienia podmiotowego z VAT, mogą do niego powrócić. W tym celu powinny zawiadomić właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie do 8 maja 2015 r.

Controlling w MŚP

Controlling w przedsiębiorstwie małym i średnim to temat wymagający bardzo dużego doświadczenia i wiedzy dedykowanej dla tego sektora na etapie budowy konkretnych rozwiązań. Aby prawidłowo oceniać i korygować wielkości uzyskane względem żądanych trzeba posiadać mierniki , które odzwierciedlają wartości rzeczywiste.

REKLAMA