Byłem zatrudniony w prywatnym przedsiębiorstwie przez 4 lata na podstawie umowy o pracę. Ostatni rok – na stanowisku menedżera. To wiązało się z korzystaniem ze służbowego telefonu komórkowego, który zgubiłem. O telefonie zarówno pracodawca, jak i ja zapomnieliśmy, bo szybko został mi wydany nowy. Obecnie, gdy rozwiązano ze mną umowę o pracę i nie jestem już pracownikiem, pracodawca przypomniał sobie o zgubionym telefonie i odmawia mi wydania świadectwa pracy do momentu zwrotu aparatu, którego fizycznie nie mogę mu zwrócić. Czy pracodawca postępuje zgodnie z prawem?
Terminy w prawie pracy liczy się w dniach, tygodniach i miesiącach. W
przepisach prawa pracy nie podano sposobu obliczania terminów, choć
Kodeks pracy zawiera nieliczne wyjątki, np. obliczanie okresów
wypowiedzenia. Gdy jednak przepisy Kodeksu pracy lub innych ustaw nie
regulują sposobu obliczania określonego terminu, należy stosować
odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli nie są one sprzeczne z
zasadami prawa pracy.
Jeżeli doznaliście uszczerbku na zdrowiu np: w wyniku wypadku samochodowego? Albo ktoś z Twoich bliskich zmarł w pracy, na drodze lub z powodu jakichkolwiek zdarzeń losowych? Sytuacja materialna po stracie bliskiego pogarsza się (utrata źródła utrzymania, koszty pogrzebu, a w przypadku utraty zdrowia często bardzo wysokie koszty leczenia i rehabilitacji ). Właśnie dlatego powinieneś poświęcić trochę czasu na zastanowienie się nad drogą uzyskania odszkodowania i innych wszystkich możliwych świadczeń. Większość z nas udaje się do ubezpieczyciela zgłasza szkodę z odpowiedniej polisy i oczekuje decyzji o wypłacie odszkodowania. A następnie zaczyna się: „ płacz i zgrzytanie zębami „ że Towarzystwo nas oszukało” bo wypłaciło za mało, zaniżyło odszkodowanie, odmówiło wypłaty odszkodowania. A może w tym wszystkim był jednak nasz błąd?