REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Praca za granicą, Nieruchomość

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak prawidłowo sporządzić wniosek o stwierdzenie zasiedzenia nieruchomości

Jesteś posiadaczem nieruchomości od 30 lat na podstawie pisemnej umowy z właścicielem nieruchomości – bez zachowania wymaganej formy szczególnej aktu notarialnego. Czy na tej podstawie możesz złożyć wniosek o stwierdzenie zasiedzenia nieruchomości?

Jak prawidłowo sporządzić umowę przedwstępną sprzedaży prawa do nieruchomości?

Ważność istnienia umowy przedwstępnej zależy przede wszystkim od określenia kluczowych postanowień umowy przyrzeczonej, jak i terminu jej zawarcia. W obrocie nieruchomościami umowa przedwstępna spełnia istotną funkcję, gdyż na jej podstawie strony zobowiązują się do zawarcia w przyszłości – umowy przyrzeczonej.

Czy umowa o zniesienie współwłasności powinna zostać sporządzona przed notariuszem?

Każdy ze współwłaścicieli ma prawo żądać zniesienia współwłasności. Jeżeli pomiędzy współwłaścicielami istnieje zgoda, co do zniesienia współwłasności nieruchomości – można dokonać tę czynność poprzez zwarcie umowy. Umowa ta może być zawarta w dowolnej formie, jednakże istnieje wyjątek – jeżeli przedmiotem zniesienia współwłasności jest nieruchomość. W tym przypadku należy zachować formę aktu notarialnego.

W jaki sposób należy sporządzić wniosek o nabycie nieruchomości przez cudzoziemca będącego osobą prawną

Jeżeli osoba prawna posiada siedzibę za granicą, zaś dokonuje czynności prawnej w zakresie swojego przedsiębiorstwa to zdolność jej podlega prawu państwa, w którym znajduje się siedziba przedsiębiorstwa. Fakt nabycia nieruchomości oznacza nabycie prawa własności nieruchomości albo prawa użytkowania wieczystego.

REKLAMA

Na co należy zwrócić uwagę zawierając umowę o dokonanie wyceny nieruchomości

Umowa o dokonanie wyceny nieruchomości jest uregulowana w przepisach Kodeksu Cywilnego. Zarówno umowa o dokonanie wyceny nieruchomości, jak i sporządzenie operatu szacunkowego stanowi szczególny rodzaj umowy o dzieło.

Jak prawidłowo zawrzeć umowę o wykonanie operatu szacunkowego

W celu podjęcia dalszej współpracy osoba zamawiająca z rzeczoznawcą majątkowym może podpisać umowę o wykonanie aktualizacji operatu szacunkowego. Aktualizacja wyceny oznacza wykonywanie czynności rzeczoznawcy majątkowego w stosunku do operatu szacunkowego – przez tego samego rzeczoznawcę.

Jak należy sporządzić wniosek o nabycie nieruchomości przez cudzoziemca będącego osobą fizyczną?

Osobę fizyczną można uznać za cudzoziemca, jeżeli nie posiada ona polskiego obywatelstwa. Fakt nabycia nieruchomości w Polsce przez cudzoziemca wymaga zezwolenia, które zostaje wydane przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych w drodze decyzji administracyjnej.

Kluczowe postanowienia umowy deweloperskiej

Umowa deweloperska ma charakter umowy zobowiązującej. Oznacza to, iż właściciel gruntu podpisując umowę z osobą trzecią zobowiązuje się do wybudowania na tymże gruncie budynku mieszkalnego – a po zakończeniu budowy – do dokonania przeniesienia własności lokalu na rzecz strony umowy.

REKLAMA

Jak sporządzić wniosek o pozwolenie na rozbiórkę

Sporządzenie samego wniosku o pozwolenie na rozbiórkę jest stosunkowo proste. Jednakże w przypadku rozbiórki czasochłonne jest zdobycie licznych dokumentów, które wnioskodawca musi dołączyć do wniosku.

Kiedy można rozpocząć prace budowlane

Przed rozpoczęciem prac budowlanych należy uzyskać ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę. W tym celu należy wypełnić wniosek o pozwolenie na prace budowlane, oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Reguła ta dotyczy zarówno budowy, jak i rozbudowy, rozbiórki, nadbudowy, odbudowy budynków.

Czy należy dokonać zgłoszenia budowy obiektu - niewymagającego pozwolenia na budowę

W celu rozpoczęcia budowy obiektu – niewymagającego pozwolenia na budowę – należy dokonać zgłoszenia przed planowanym terminem rozpoczęcia robót budowlanych. Do robót budowlanych można przystąpić – w terminie 30 dni – jeżeli od momentu doręczenia zgłoszenia organ właściwy nie sprzeciwi się zezwoleniu na budowę, jednakże nie później niż po upływie 2 lat.

Czy inwestor powinien zawiadomić właściwy organ o zmianach uczestników procesu budowlanego

Jeżeli inwestor zamierza dokonać zmian w uczestnikach procesu budowlanego musi bezzwłocznie powiadomić o tymże fakcie właściwy organ. W tym celu musi on sporządzić zawiadomienie o zmianach uczestników procesu budowlanego, które musi złożyć do Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.

Czy inwestor powinien sporządzić zawiadomienie o rozpoczęciu inwestycji

Inwestor po uzyskaniu pozwolenia na budowę musi w ciągu dwóch lat przystąpić do realizacji robót budowlanych. W tym celu musi on zawiadomić, co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem inwestycji właściwy organ oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością budowy z projektem.

Czy inwestor jest obowiązany zgłosić zakończenie robót budowlanych

Inwestor ma obowiązek zawiadomić właściwy organ o zakończeniu procesu budowlanego, na co najmniej 21 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania. Do zawiadomienia o zakończeniu budowy oraz zamiarze użytkowania należy dołączyć dane techniczne obiektu budowlanego.

Czy umowa najmu lokalu musi zostać sporządzona na piśmie?

Zarówno umowa ustna, jak i pisemna jest wiążąca. Jednakże forma pisemna ze względów dowodowych jest bezpieczniejsza. Sporządzając umowę najmu nie musisz w niej określać wszystkich szczegółów, ponieważ większość regulacji znajduje się w Kodeksie cywilnym.

Czy nieruchomości mogą być przedmiotem umowy darowizny – wzór umowy

Podstawową cechą darowizny jest jej bezpłatny charakter. W ramach umowy darowizny darczyńca kosztem swojego majątku dokonuje bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego.

Scalanie gruntów

Celem scalenia gruntów jest tworzenie korzystniejszych warunków gospodarowania w rolnictwie i leśnictwie poprzez poprawę struktury obszarowej gospodarstw rolnych, lasów i gruntów leśnych, racjonalne ukształtowanie rozłogów gruntów, dostosowanie granic nieruchomości do systemu urządzeń melioracji wodnych, dróg oraz rzeźby terenu.

Pracownik czy osoba pracująca na własny rachunek w Niemczech?

Od dnia 30.04.2011r. zniesione będą w Niemczech ograniczenia swobody zatrudniania pracowników z Polski (tzw. Arbeitnehmerfreizügigkeit). Zasadniczo nie obowiązują żadne terminy przejściowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą na własny rachunek, którzy korzystają z prawa do posiadania siedziby firmy w Niemczech lub do świadczenia usług.

Majątkowe prawo małżeńskie w Niemczech

Niemiecki ustawowy ustrój majątkowy nie zna wspólnego majątku małżonków, a odpowiada w zarysie wprowadzonej w roku 2004 do polskiego Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego instytucji rozdzielności majątkowej z wyrównaniem dorobków. Niemiecki ustrój podziału dorobku (Zugewinngemeinschaft) ma na celu zapewnienie drugiemu małżonkowi niepracującemu zawodowo udziału w przyroście majątku.

Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności

Jeżeli jesteś użytkownikiem wieczystym gruntu, na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, możesz ubiegać się o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

Zwolnienia od podatku od nieruchomości

Zwolnienia od podatku od nieruchomości reguluje art. 7 ust.1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych.

Jak odrzucić spadek w Niemczech?

Odrzucenie spadku (Ausschlagung) nie można mylić z zrzeczeniem się dziedziczenia. Spadkobierca ustawowy może przez umowę zawartą w formie aktu notarialnego z przyszłym spadkodawcą zrzec się z dziedziczenia po nim.

Ile wynoszą alimenty dla dziecka w Niemczech?

Niemieckie sądy rodzinne stosują przy ustalaniu wysokości alimentów dla dzieci tzw. Düsseldorfer Tabelle. Wysokość alimentów zależna jest od dochodów netto dłużnika alimentacyjnego i wieku dziecka. Tabela ta została wprowadzona już w 1964 roku. Celem jej jest standaryzacja ustalania wysokości alimentów.

Jak odzyskać lokal przy pomocy komornika

Zawarcie umowy najmu okazjonalnego daje właścicielom mieszkań możliwość zwrócenia się do komornika o eksmisję uciążliwych lokatorów bez konieczności uzyskania wyroku eksmisyjnego.

Zmiana ustawy o gospodarce nieruchomościami

Regulacje prawne dotyczące gospodarowania nieruchomościami należącymi do Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego, oraz podmiotów prywatnych znajdują się w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

Kiedy zapłacimy podatek od nieruchomości

Obowiązek podatkowy powstaje z pierwszym dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło nabycie tytułu prawnego do przedmiotu opodatkowania lub wejście w jego posiadanie. Obowiązek podatkowy wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.

Kiedy darowizna wchodzi do majątku wspólnego małżonków?

Przedmiot darowizny wchodzi do majątku odrębnego małżonka, chyba że darczyńca inaczej postanowił. Darczyńca musi zaznaczyć, że przedmiot darowizny wejdzie w skład majątku wspólnego małżonków.

Bez kary za brak zameldowania

Od 2014 r. zniesiony zostanie obowiązek meldunkowy. Niedługo zniknie także sankcja za brak meldunku. To główne zmiany ustawy o ewidencji ludności.

Jaka umowa na roboty budowlane?

Decydując się na budowę domu, inwestor oprócz uzyskania pozwolenia na budowę oraz posiadania projektu budowlanego powinien zadbać o wybór odpowiedniej ekipy budowlanej i podpisać z nią najkorzystniejszą umowę. Może to być umowa o dzieło lub umowa o roboty budowlane.

Ile trzeba zapłacić za wycięcie drzewa

Właściciel, który chce usunąć drzewa lub krzewy ze swojej nieruchomości musi uzyskać zezwolenie od wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Dodatkowo powinien uiścić opłatę, której wysokość jest uzależniona od rodzaju drzewa i obwodu pnia.

Jak odrolnić działkę pod budowę domu?

Zanim zbudujemy na działce przeznaczonej na cele rolne dom, musimy zwrócić się z wnioskiem do starostwa powiatowego o jej odrolnienie. Należy to uczynić przed uzyskaniem pozwolenia na budowę.

Praca na Malcie – dlaczego nie!

Malta jest członkiem UE od 1 maja 2004 r. Aby podjąć tam pracę wymagane jest uzyskanie zezwolenia. W sezonie najwięcej ofert pracy skierowanych jest do barmanów, kucharzy oraz kelnerów, dlatego na Maltę najchętniej wyjeżdżają studenci.

Nabycie nieruchomości bez zgody współmałżonka

Do zbycia, obciążenia, odpłatnego nabycia nieruchomości lub użytkowania wieczystego, potrzebna jest zgoda współmałżonka. Zasada ta ma jednak pewne ograniczenia.

Kto jest odpowiedzialny za odśnieżanie chodników?

Obfite opady śniegu są utrudnieniem nie tylko dla kierowców, ale również dla przechodniów, którzy nie mogą przedostać się przez zaspy śnieżne zalegające na chodnikach. Kto jest więc odpowiedzialny za ich odśnieżanie? W świetle obowiązujących przepisów powinni się tym zająć właściciele nieruchomości, zarządcy budynków oraz gmina.

Jak starać się o dopłatę na remont kamienicy?

Nowelizacja ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów zniosła bariery, które do tej pory uniemożliwiały właścicielom kamienic korzystanie z pomocy państwa w zakresie pozyskiwania premii kompensacyjnych.

Świadczenia na wypadek macierzyństwa na Litwie

Kobiety pracujące na Litwie, które są objęte ubezpieczeniem społecznym mają prawo do świadczeń pieniężnych z tytułu macierzyństwa. Otrzymują je w okresie ciąży i urodzenia dziecka. Wysokość świadczenia macierzyńskiego stanowi 100 % wynagrodzenia kobiety.

Jakie są warunki pracy na Malcie

Wybierając kraj, do którego wyjeżdżamy szukać pracy, należy zapoznać się z panującymi tam warunkami pracy. Unikniemy w ten sposób przykrych niespodzianek. Poniżej znajduje się kilka przydatnych informacji dotyczących umów o pracę, czasu pracy i urlopu wypoczynkowego na Malcie.

Jakie są świadczenia dla bezrobotnych na Litwie

Na Litwie, podobnie jak w Polsce, państwo wspiera finansowo osoby bezrobotne. Aby otrzymać zasiłek trzeba spełnić warunki ściśle określone w przepisach. Warto również wiedzieć, że okres pobierania zasiłku jest uzależniony od okresu zatrudnienia.

Własna działalność gospodarcza w Czechach

Polacy mogą prowadził własną działalność gospodarczą w Czechach na takich samych zasadach co obywatele Czech. Wystarczy, że spełnią warunki, które stawia przed nimi tamtejsze prawo. Warto również zastanowić się nad członkowstwem w Klubie Polskiego Biznesu w Republice Czeskiej.

Dlaczego warto otworzyć własną działalność gospodarczą na Łotwie

Łotwa jest bardzo atrakcyjnym krajem dla inwestorów. Wynika to z faktu, że można tam, w sposób zdecydowanie łatwiejszy niż w Polsce, otworzyć własną działalność gospodarczą. Wszelkie procedury związane z rejestracją firmy zajmują na Łotwie kilkanaście dni.

Podjęcie pracy na Słowacji

Podjęcie pracy przez Polaków na Słowacji nie wymaga specjalnych zezwoleń. Zachęcające jest również to, że koszty przeprowadzki i utrzymania na Słowację są znacznie niższe niż w przypadku krajów Europy Zachodniej.

Jakie są warunki pracy na Litwie

Polacy nie potrzebują zezwolenia, aby podjąć pracę na Litwie. Najłatwiej jest znaleźć zatrudnienie w budownictwie, handlu i usługach. Maksymalny czas pracy to 40 godzin tygodniowo, a minimalne miesięczne wynagrodzenie wynosi 800 litów.

Jakie są rodzaje umów o pracę w Rumunii

Zgodnie z rumuńskim prawem, pracownik może być zatrudniony tylko na podstawie umowy o pracę. Oznacza to, pracodawca nie ma prawa zaproponować pracownikowi umowy cywilnoprawnej (umowa o dzieło i umowa zlecenia), która jest powszechnie stosowana na polskim rynku pracy. Najczęściej podpisuje się umowę o pracę na czas nieokreślony.

Jakie są warunki pracy w Czechach

Przed wyjazdem do Czech warto dowiedzieć się czegoś o obowiązujących tam warunkach pracy. W tym celu należy sięgnąć do czeskiego kodeksu pracy, który określa m.in. czas pracy i wymiar urlopu wypoczynkowego.

Dostęp do rynku pracy w Słowenii

Słowenia jest krajem otwartym dla cudzoziemców i nie stosuje żadnych ograniczeń w dostępie do rynku pracy. Oznacza to, że Polacy mogą podjąć tam zatrudnienie na takich samych zasadach co obywatele Słowenii.

Własna działalność gospodarcza w Estonii

Estonia jest krajem, który odnotowuje dobre wyniki gospodarcze. W związku z tym warto zastanowić się nad podjęciem tam działalności gospodarczej bądź też założeniem przedstawicielstwa. Estoński rynek jest szczególnie atrakcyjny dla firm z branży spożywczej i budowlanej.

Umowa o pracę z pracownikiem skierowanym poza obszar UE

Pracodawca, który kieruje pracownika do pracy poza obszarem UE, a okres skierowania przekracza 1 miesiąc, w umowie o pracę powinien określić czas wykonywania pracy za granicą oraz walutę, w której będzie wypłacane wynagrodzenie. Jeśli delegacją dotyczy pracownika wcześniej zatrudnionego wystarczy zmiana dotychczasowej umowy.

Oddelegowanie do pracy za granicę w krajach UE

Od czasu wstąpienia Polski do UE zasady delegowania pracowników polskich do pracy w krajach członkowskich regulują przepisy wspólnotowe. Zgodnie z nimi, podmiot zatrudniający ma obowiązek zapewnić oddelegowanemu pracownikowi minimalne warunki pracy i zatrudnienia według prawa tego państwa, w którym praca ma być wykonywana.

Od 2011 r. otwiera się rynek pracy dla Polaków w Niemczech

Obecnie Polacy mogą podejmować pracę w Niemczech pod warunkiem, że uzyskają specjalne zezwolenia. W 2011 r. ma to się zmienić, ponieważ po upływie 7-letniego okresu przejściowego, Niemcy otworzą rynki pracy dla Polaków. Oznacza to, że znikną bariery ograniczające migracje zarobkowe polskich pracowników.

Jak bezpiecznie wyjechać do pracy za granicę

Wyjazd do pracy za granicę wymaga szczególnych przygotowań. Po pierwsze musimy dopełnić niezbędnych formalności i znaleźć zakwaterowanie. Ważne jest również, aby wybrać dobrego pośrednika pracy lub agencję pracy tymczasowej, która nas nie oszuka. I wreszcie nie zapomnijmy zadbać o ubezpieczenie.

REKLAMA