Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przewóz towarów

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wracając z urlopu, zamiast do pracy możesz trafić do więzienia! Wystarczy, że zabierzesz ze sobą kawałek rafy koralowej lub muszlę chronionego gatunku. Wbrew pozorom w strefie Schengen nie wszystkie towary można swobodnie przewozić. Uwaga, przemytnicy wykorzystują nieświadomych turystów jako swoich pośredników! Sprawdź, jak się przed tym chronić.
Lotniczy transport towarowy - rosną ceny. We wrześniu 2021 r. padły historyczne rekordy opłat za transport ładunków na pokładach samolotów. Nie wróży to ani szybkich obniżek, ani ustabilizowania się cenników, ponieważ ostatni kwartał każdego roku to zwyczajowe okresy podwyżek i najwyższe stawki przewozowe na najważniejszych szlakach transportowych. Do pobicia rekordu z ubiegłego miesiąca brakuje już tylko 2%, a wyraźnego osłabienia dynamiki wzrostowej można się spodziewać dopiero na początku roku. Drogo będzie także w przyszłym roku i 2023 r., aż nie nastąpi pełna stabilizacja w całym lotnictwie cywilnym. Konsekwencje pandemii widać nawet w prognozach do 2040 r.
Transport drogowy po Brexicie. Rok 2020 przyniósł wiele zmian w branży, ale jak się okazuje, 2021 wcale nie ma zamiaru pozostać w tyle. Już w styczniu mamy do czynienia z szeregiem nowych regulacji: naklejki we Francji, duński krok ku płacy minimalnej czy zwroty kar za przeciążenia. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze Brexit – czy jeżdżąc do Anglii, jesteś już na niego gotowy?
Holandia wprowadza od 1 marca 2020 r. obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych. Dotyczy to osób oddelegowanych do pracy przy przewozach kabotażowych, międzynarodowych oraz samozatrudnionych. Co to oznacza? Jakie kary można będzie otrzymać za brak zgłoszenia?
Nowe zasady dostępu do zawodu przewoźnika drogowego i do rynku przewozu rzeczy mogą mieć dużo bardziej negatywne konsekwencje dla branży transportowej niż odrzucone przepisy o delegowaniu pracowników i odpoczynku kierowców. Prezes związku pracodawców „Transport Logistyka Polska" uważa, że Pakiet Mobilności należy odrzucić w całości.
10 stycznia 2019 r. Parlament Europejski odrzucił niekorzystne przepisy dla polskich przewoźników. Tzw. pakiet mobilności miał objąć kierowców regulacjami dotyczącymi delegowania pracowników oraz płacy minimalnej.
W dzienniku ustaw z dnia 9 września 2017 r. pojawiło się nowe obwieszczenie Ministra Rozwoju i Finansów. Określono w nim maksymalne stawki za usunięcie, przechowywanie i strzeżenie środka transportu lub towaru w wyznaczonym miejscu jakie mogą zostać pobrane w 2018 r.
Zgodnie z art. 4 ust. 3) lit. b) ustawy o transporcie drogowym, transport drogowy to nie tylko krajowy lub międzynarodowy transport drogowy rzeczy, ale również działalność gospodarcza w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy. Ustawa nie definiuje jednak, co oznacza to pojęcie. Uczestnikom sektora transportowego „pośrednictwo przy przewozie rzeczy” kojarzy się ze spedycją. Co się naprawdę kryje pod tym pojęciem? Czy pośrednik przy przewozie rzeczy to faktycznie spedytor? Czy takim pośrednikiem może być również przewoźnik?