REKLAMA

REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Ochrona praw konsumentów

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak działa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

598 decyzji dotyczących naruszenia prawa chroniącego konkurencję i konsumentów oraz kary finansowe w łącznej wysokości ponad 95 mln zł – to efekt pracy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2008 rok.

Cena biletu lotniczego

Chciałam odwiedzić syna w Dublinie. Skusiła mnie jedna z reklam, w której linie lotnicze zapraszają do zakupu biletu po 1 zł. Gdy dokonywałam rezerwacji okazało się, że podana w reklamie cena nie uwzględniała opłat lotniskowych, paliwowych i podatku. W rezultacie za bilet zapłaciłam dużo więcej niż 1 zł. Czy linie lotnicze mogą podawać w reklamie cenę, która w rzeczywistości nie jest cena końcową?

Jak mądrze kupować na święta

Przed świętami często popadamy w szał „zakupowej gorączki”. Wówczas zdarza nam się nie przemyśleć niektórych decyzji albo podejmujemy jej zbyt pochopnie. Dlatego też radzimy na co zwracać uwagę i jak mądrze kupować.

Konkurs na najlepsze teksty o ochronie konkurencji i konsumentów

Prezes UOKiK wraz z Centrum im. Adama Smitha, Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich oraz Instytutem Dziennikarstwa UW zaprasza przedstawicieli mediów do udziału w konkursie „Libertas et Auxilium”. Laureaci nagród otrzymają 10 tys. złotych brutto.

REKLAMA

Samochody Honda Jazz produktami niebezpiecznymi?

Przedsiębiorca Honda Poland Sp. z o. o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Honda Jazz wyprodukowane w Chinach w 2008 roku (rok modelowy 2009) mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

Zakaz reklamowania napojów alkoholowych

Zastanawiająca jest kwestia reklam alkoholu. Generalnie obowiązuje zakaz tego typu reklam, ale dlaczego w TV tak często oglądamy reklamy piwa? Przecież to napój alkoholowy.

Spotkanie z akwizytorem, czyli sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa

Kupiłam u siebie w domu „cudowne czyściki” za 1200 zł, działające bez użycia środków chemicznych.. Przeprowadzony przez panią M. pokaz ich działania tak zawrócił mi w głowie, że nie zwróciłam uwagi na to, iż nie otrzymałam faktury, a tylko umowę kredytową z bankiem, gdyż tylko taka forma zapłaty była możliwa. Niestety, nazajutrz zdałam sobie sprawę, że to trzyletni kredyt, który wraz z odsetkami stanowi 1800 zł za dosłownie kilka szmatek. Pani M. zostawiła mi tylko dwa numery telefonu do siebie i wspomnianą umowę kredytową. Zaczęłam wydzwaniać do pani M. niestety, nie dobierała telefonu. Na dodatek na umowie kredytowej wprawdzie podpisała się swoim imieniem i nazwiskiem, natomiast pieczęć przystawiła jakiegoś innego przedsiębiorcy. Czy tak działają wszyscy akwizytorzy?

Ochrona naszej prywatności

Chciałabym raz na zawsze uporać się z niechcianymi telefonami z „niepowtarzalnymi” ofertami, zapchaną ulotkami skrzynką na listy zarówno tą tradycyjną jak i mailową. Jednak zwykła odmowa nie wystarcza, jak skutecznie uchronić swoją prywatność od bezadresowych reklam, maili czy sms-ów?

REKLAMA

Czy reklama w ulotce jest ofertą?

Każdego dnia stykamy się z reklamą, czy to w postaci ogromnego plakatu, wręczonej nam ulotki czy też w formie gazetki dostarczonej pocztą. Firmy prześcigają się w promocjach w celu zwabienia jak największej ilości klientów. Jednak czy na podstawie przeczytanej reklamy możemy domagać się sprzedaży określonego towaru w promocyjnej cenie?

Podróż koleją nie taka beztroska

100 tys. zł kary dla PKP Przewozy Regionalne. Prezes UOKiK uznała, że działania spółki naruszają interesy konsumentów. Zakwestionowano zapisy regulaminu największego przewoźnika.

UOKiK i Inspekcja Handlowa razem

Likwidacja Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej i przejęcie jego kompetencji przez UOKiK to główne zmiany związane z reformą Inspekcji Handlowej. Nowe zasady weszły  w życie 31 grudnia 2008 roku.

Jak ustala się wysokość kary za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów

Ze względu na ilość i wagę spraw dotyczących naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił wydać specjalne Wyjaśnienia odnośnie ustalania wysokości kara pieniężnych za stosowanie powyższych praktyk.

Co pijemy, czyli wyniki kontroli kawy i herbaty

Kawa i herbata to jedne z najczęściej i najchętniej spożywanych napojów.  Inspekcja Handlowa przyjrzała się trochę bliżej tym wyrobom. Wyniki kontroli nie są jednak zadawalające.

Usługi gastronomiczne są coraz gorsze

Po raz kolejny Inspekcja Handlowa dokonała kontroli prawidłowości i rzetelności funkcjonowania usług gastronomicznych w rejonach o nasilonym letnim ruchu turystycznym. Wynika z niej, że standard obsługi konsumentów w tym sektorze w porównaniu z poprzednimi latami nie jest zadawalający.

Ukarani za reklamy wprowadzające w błąd

Dostęp do jasnej i rzetelnej informacji to jedno z podstawowych praw konsumentów, o którym spółki telekomunikacyjne nie zawsze pamiętają. Można to zaobserwować szczególnie w reklamach. Niektóre z nich wprowadzają konsumentów w błąd.  W tej sprawie Prezesa UOKiK wydał ostatnio decyzję uznając działanie trzech operatorów telekomunikacyjnych za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów.

Za żądanie podwójnej opłaty za energię grożą kary

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdziła, że przedsiębiorstwo energetyczne Enea bezprawnie obciążała odbiorców energii podwójną opłatą abonamentową. Miało to miejsce w styczniu 2008 roku. Spółce nakazano zmianę tejże praktyki.  

Najczęstsze problemy na rynku energii

Wadliwe działanie licznika, zawyżone rachunki, zła jakość usług czy nieuzasadnione kary za nieterminowe opłaty. Sprawdź z jakimi innymi problemami na rynku energetycznym najczęściej zmagają  się konsumenci.

Gdzie szukać pomocy?

Masz problem ze sprzedawcą? Złożyłeś reklamacje, ale przedsiębiorca jest uparty i jej nie uznaje? Zobacz gdzie możesz szukać pomocy przy rozwiązywaniu sporów. Sprawdź gdzie najbliżej Twojego miejsca zamieszkania znajduje się odpowiednia jednostka.

Reklama wprowadzająca w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd jest uznawana za czyn nieuczciwej konkurencji i nieuczciwą praktykę rynkową. Jest to ograniczenie dla reklamy, w której zasadniczo wszystkie chwyty są dozwolone, by zachęcić klientów do zakupów.

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?

Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy

Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich.

REKLAMA