REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Usługi turystyczne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Reklama w Internecie to najskuteczniejszy marketing

Rynek reklamy w Polsce przechodzi kryzys. Wydatki firm na reklamy telewizyjne znacznie się zmniejszyły. Firmy stawiają na reklamy w Internecie, które stanowią najskuteczniejszy sposób na dobry marketing.

Nowy Świat w Warszawie najdroższą ulicą handlową w Polsce

Warszawski Nowy Świat jest najdroższą ulicą handlową w Polsce i 45 na świecie - tak wynika z raportu firmy doradczej Cushman & Wakefield.

Co zrobić, gdy organizator wycieczki nie dotrzymuje umowy?

Konsument, który uzna, że organizator danej imprezy turystycznej nie dotrzymuje postanowień umowy albo jakość usług znacznie odbiega od przewidzianej oferty, może żądać obniżenia ceny, odstąpić od umowy oraz żądać naprawienia szkody.

Prezenty dla przedstawicieli handlowych kontrahenta - rozliczenie PIT i CIT

W celach promocyjnych lub zwiększenia sprzedaży podatnicy niekiedy przekazują swoim kontrahentom prezenty w postaci swoich produktów, bonów podarunkowych lub innych gratyfikacji. Niekiedy prezenty nie są przekazywane bezpośrednio kontrahentom, ale pracownikom kontrahenta, którzy bezpośrednio odpowiadają za sprzedaż. Działanie takie ma swój wymiar podatkowy - nie tylko z punktu widzenia przekazującego, ale także kontrahenta i jego pracownika.

REKLAMA

Reprezentacja i reklama obciążają koszty operacyjne

Wydatki, które mają pomóc w zwiększeniu sprzedaży (zarówno reprezentacyjne, jak i reklamowe), mogą być ujmowane na koncie 460 – Pozostałe koszty rodzajowe. W jego zakresie można wyodrębnić szczegółową analitykę, która rozdziela wydatki reprezentacyjne od reklamowych.

Czy obiad z kontrahentem można zaliczyć do kosztów

Zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na obiady z kontrahentami może zostać zakwestionowane przez organy podatkowe. Waro więc pomyśleć o tym, aby się zabezpieczyć na wypadek kontroli lub postępowania podatkowego.

Reklamacja wycieczki turystycznej

Reklamacja wycieczki turystycznej jest możliwa w ściśle określonych przypadkach. W związku z obecnym okresem urlopowym, warto jest wiedzieć, kiedy można reklamować zakupiony przez nas wyjazd wakacyjny i czego można żądać od organizatora wycieczki.

Zmiana ceny wycieczki po jej zakupie

Zmiana ceny wycieczki po jej zakupie przez klienta biura turystycznego może być dla niego dotkliwa zwłaszcza, gdy w sposób rażący jest wyższa od tej ustalonej uprzednio. Istnieje jednak ograniczony krąg przypadków, w których taka zmiana może mieć miejsce.

REKLAMA

Nieuczciwa reklama firmy, produktu, usługi

Jednym z czynów nieuczciwej konkurencji jest nieuczciwa lub zakazana reklama. Kiedy reklama jest nieuczciwa?

Zakaz reklamy a obowiązek informowania o zakresie i rodzaju świadczeń zdrowotnych

Podmiot wykonujący działalność leczniczą ma obowiązek podawać do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Jednak treść ani forma tych informacji nie mogą mieć cech reklamy.

Zakaz reklamy notariuszy

Notariusz jest osobą zaufania publicznego zobowiązaną do przestrzegania podstawowych zasad etyki zawodowej. Osobista reklama notariusza w jakiejkolwiek postaci jest zabroniona i uznana za czyn nieuczciwej konkurencji. Jednakże dozwolone jest zakładanie stron internetowych kancelarii notarialnych oraz umieszczanie tablic informujących o miejscu znajdowania się kancelarii.

Reprezentacja i reklama a podatki

Zgodnie z aktualnym brzmieniem art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT, nie są uważane za koszty uzyskania przychodu koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Oznacza to, że zrezygnowano z limitowania kosztów reprezentacji i niepublicznej reklamy do 0,25% przychodów.

Wydatki na organizację spotkań promocyjnych mogą być kosztem

W trakcie targów spółka organizuje wraz z prezentacją produktów poczęstunek dla osób chcących się zapoznać z ich ofertą. Czy wydatki poniesione na ten poczęstunek można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ?

Wymagania firm wobec rynku reklamowego

Firmy są ważnym źródłem dochodów dla wydawnictw, firm mediowych i mediów. Głównymi kryteriami dla reklamodawców jest popularność i powszechność przekazu oraz jego marka i reputacja. Jakie są wymagania firm wobec reklamodawców?

Reklama w mediach – zainteresowanie reklamą

W roku 2012 najczęściej wykorzystywane były reklamy banerowe - 50% reklam prezentowanych w Internecie. Wartość ta w obecnym roku maleje, wzrasta znaczenie ilość reklam angażujących czytelnika – reklamy Preroll i Rectangle – zasłaniające treści i przekazy danego portalu.

Wydatki na zakup przedmiotów z logo podatnika – czy są kosztami podatkowymi

Zdaniem organów podatkowych masowe rozdawanie przedmiotów oznakowanych logo podatnika to reklama. Wydatki na reklamę można zaliczyć do kosztów podatkowych. Masowe rozdawanie ma miejsce wtedy, gdy każdy zainteresowany podmiot ma możliwość otrzymania takich przedmiotów, podczas powszechnie stosowanych form promocji (np. degustacje, imprezy sponsorowane, targi). Rozdawanie gadżetów z logo ograniczonej grupie podmiotów, zwłaszcza partnerom handlowym – to reprezentacja. Wydatki na reprezentację nie są kosztem uzyskania przychodu.

Kalendarz dla klientów opatrzony logo firmy a VAT

Dowolnej wartości kalendarze opatrzone logo firmy można przekazywać w ramach reklamy, nie naliczając VAT do końca bieżącego roku. Jednak ulegnie to zmianie jeżeli zostanie przyjęta nowelizacja ustawy VAT. Wówczas nie będzie wystarczało, aby materiał spełniał definicję drukowanego materiału reklamowego lub informacyjnego. Aby nie płacić podatku, przedsiębiorcy będą mogli skorzystać jedynie ze zwolnienia dla prezentów małej wartości, przy czym będą musieli zwracać uwagę na ich wartość, która nie będzie mogła przekraczać 10zł.

Jak stworzyć skuteczną reklamę?

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Jednak jest ona tylko jednym z elementów torujących nam drogę do sukcesu. Stworzenie dobrej reklamy nie jest wcale proste, ale łatwość tworzenia nie jest w niej najważniejsza. Rolę nadrzędną odgrywa medium, w którym nasza reklama się ukaże.

Święta poza domem - twoje prawa

Kiedy decydujemy się na spędzenie okresu świątecznego poza domem, warto zapoznać się z naszymi prawami, jakie nam przysługują w związku z korzystaniem z usług biur turystycznych. Poniżej zamieszczamy kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy o świadczenie usługi turystycznej.

Podatek od przychodów z reklam na blogu - ryczałtowa stawka 8,5%

Jeżeli mamy reklamy na swoim blogu niezwiązanym z działalnością gospodarczą, to przychody z tych reklam można opodatkować ryczałtem ewidencjonowanym wg stawki 8,5%.

Reklama aptek – aspekty prawne

W dniu 1 stycznia 2012r. weszła w życie zmiana ustawy Prawo farmaceutyczne, która wprowadziła zakaz reklamy aptek oraz jej działalności. Nowe przepisy wywołują wiele kontrowersji. Ich interpretacja jest niejednolita, co powoduje, iż ciągle trwa zagorzała dyskusja na temat zakresu zakazu oraz dopuszczalnych form działań podejmowanych przez apteki.

Popularność przekazów reklamowych online

Rynek reklamowy jest sposobem na utrzymanie i rozwój sieci wydawniczych. Obok korzyści są widoczne również obciążenia jakie napotykają wydawnictwa przy prowadzeniu akcji reklamowych i marketingowych. Wielu czytelników negatywnie ocenia nadmiar akcji reklamowych. Problemy tego typu są coraz częściej widoczne w sieci www.

Reklamy informujące o wygranej niezgodne z prawem

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, iż agresywne praktyki handlowe przedsiębiorstw, stwarzające u konsumenta fałszywe wrażenie, że wygrał on nagrodę, podczas gdy otrzymanie tej nagrody wiąże się z koniecznością poniesienia przez niego określonych kosztów, są zakazane.

Podatek 8,5% od przychodu z reklam internetowych

Przychody z tytułu udostępnienia powierzchni reklamowej na swojej prywatnej stronie internetowej (reklamy internetowe), niezwiązanej z działalnością gospodarczą właściciela strony, mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem według stawki 8,5% przychodu.

Linki sponsorowane a pozycjonowanie

Przedsiębiorcy chcący reklamować swoją firmę w Internecie mogą skorzystać z usługi pozycjonowania stron www lub z kampanii linków sponsorowanych. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze formy reklamy w sieci.

Merchandising drogą do portfela konsumenta

Sezon wiosenno-letni to nie tylko okres wzmożonej konkurencji producentów m.in. napojów gazowanych czy lodów. To także dobry czas na wprowadzenie nowych produktów. Aby nasz towar wyróżniał się na tle konkurencyjnych, warto zadbać odpowiednio wcześniej o profesjonalne usługi merchandisingowe i efektywne strategie promocyjne.

Reklamacja wycieczki jako rodzaju imprezy turystycznej

Coraz częściej planując i organizując urlop decydujemy się na skorzystanie z usług polskich biur podróży. Niestety, naruszenia praw klientów nie należą do rzadkości. Najczęstsze zastrzeżenia konsumentów dotyczą zakwaterowania, wyżywienia, transportu i programu zwiedzania.

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

Coraz liczniejsze nadużycia ze strony SEO doprowadziły do zmiany zasad pozycjonowania stron przez Google. Wysokiego miejsca w wyszukiwarce nie zapewnią już standardowe działania, jak keywords czy dobra optymalizacja. Warto więc śledzić na bieżąco działania pozycjonerów i brać pod uwagę wskazówki Google.

Pozew grupowy przeciwko biuru podróży

Zbiorowy pozew przeciwko biurom podróży może złożyć co najmniej dziesięciu poszkodowanych. Nie wszyscy muszą uczestniczyć w samym procesie przed sądem.

Reklamacja do biura podróży za nieudane wakacje

Każdy ma możliwość złożenia reklamacji do biura podróży w przypadku nieudanych wakacji, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od powrotu z wycieczki.

Odczytywanie reklam banków

Reklama jako środek informacji, przyciąga uwagę klienta i informuje go niemal o wszystkim w bardzo szybki i prosty sposób. Czy opłaca się „czytać” reklamy banków?

Rynek reklamy w Polsce

W Polsce rynek reklamowy jest ukierunkowany na tworzenie wizerunku wśród opinii publicznej. Zainteresowanie nowymi projektami reklamowymi jest znaczne, widzowie szukają nowych form prezentacji i nowych popularnych produktów.

Konsekwencje stosowania nieuczciwej promocji przez przedsiębiorców

Stosowanie nieuczciwej promocji może rodzić rozmaite konsekwencje dla przedsiębiorcy, nie wyłączając przy tym odpowiedzialności karnej.

Audiowizualne usługi medialne – dyrektywa UE

Komisja Europejska sprawdziła jak funkcjonuje Dyrektywa 2010/13/EU o audiowizualnych usługach medialnych. 7 maja 2012 r. ukazało się sprawozdanie Komisji w tej kwestii. Dyrektywa ta umożliwia swobodny obieg treści audiowizualnych i służy osiągnięciu ważnych celów leżących w interesie publicznym poprzez zakaz nawoływania do nienawiści, ochronę małoletnich przed szkodliwymi dla nich treściami oraz promowanie europejskich utworów audiowizualnych.

Podwyższenie ceny wycieczki - co robić?

Niekiedy zdarza się, że cena wycieczki ulega podwyższeniu przed samym wyjazdem. Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Co mogą zrobić w takim przypadku konsumenci?

Celebryci w reklamach banków

Czy zatrudnianie gwiazd do reklamowania usług finansowych opłaca się bankom? Kto ponosi ceny tej reklamy?

Jakie są rodzaje ubezpieczeń turystycznych?

Obecnie ubezpieczenia turystyczne są coraz bardziej popularne, a turyści chętnie korzystają z możliwości wykupienia polisy na wyjazd, oferowanej przez towarzystwo ubezpieczeniowe. Każdy turysta może zatem ubezpieczyć w czasie podróży samochód, zdrowie, bagaż oraz wykupić polisę od rezygnacji z wakacji.

Najczęstsze skargi konsumentów

Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, który przypada 15 marca, Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce podsumowuje 2011 r. Najwięcej skarg konsumentów dotyczyło umów zawieranych przez internet.

Marketing bezpośredni - sposób promocji i zasięg

Techniki marketingu bezpośredniego są wykorzystywane w branżach produktów konsumenckich. Około 20-30% odbiorców w ostatnim miesiącu otrzymała broszury reklamowe dotyczące tych produktów. Marketing bezpośredni jest rzadko wykorzystywany w przypadku dóbr trwałych oraz w branży turystycznej i edukacji. Tylko 5% osób otrzymało materiały informacyjne dotyczące tych branż.

Czy przychody z reklamy na stronie www można rozliczyć ryczałtem?

Każda osoba posiadająca prywatną stronę www może dzięki niej osiągać przychody z reklam. Nawet, gdy nie prowadzi działalności gospodarczej. Istnieją wątpliwości, czy wpływy z reklam można potraktować jako przychody z najmu i opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Przeciw takiej możliwości opowiadają się organy podatkowe, za niektóre sądy. Spór ostatecznie rozstrzygnie NSA.

Jakie są obowiązki narciarzy na stoku?

Tegoroczna zima nie rozpieszcza narciarzy. Nie oznacza to jednak, że miłośnicy białego szaleństwa mogą rekompensować sobie słabe warunki jazdy łamiąc przepisy określające obowiązki narciarzy na stokach i nartostradach. Jakie to obowiązki i co grozi narciarzom za ich nieprzestrzeganie?

Przygotowanie stoku do sezonu narciarskiego – obowiązki przedsiębiorcy

Pomimo niesprzyjającej narciarzom aury, sezon narciarski trwa już od kilku miesięcy. Warto jednak pamiętać, że nawet słabe warunki jazdy, czy mała ilość śniegu nie zwalniają właścicieli stoków z obowiązków związanych z bezpiecznym wypoczynkiem swoich klientów. Jak powinien być przygotowany stok narciarski?

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy

Do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy można złożyć skargę w przypadku, gdy konsument uzna, że reklama wprowadza w błąd lub w inny sposób narusza zasady Kodeksu Etyki Reklamy.

UOKiK wygrywa z Kasą Krajową SKOK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wygrał sądową batalię z Kasą Krajową SKOK. Spór dotyczył wprowadzających w błąd reklam.

Jak biura łamią prawa turystów?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził nieprawidłowości u 55 spośród 87 skontrolowanych w 2011 r. przedsiębiorców świadczących usługi turystyczne. Najlepszą obroną nadal jest zatem znajomość własnych praw.

Pamiętaj o tym wykupując imprezę sylwestrową

Już wkrótce przywitamy nowy rok. Na balach, zabawach oraz imprezach turystycznych przygotowanych przez biura podróży. Pamiętajmy, że kupując bilety na bal, czy wycieczkę sylwestrową mamy prawo domagać się jej prawidłowego wykonania.

Reklamacja usługi turystycznej - WZÓR PISMA

Ustawa o usługach turystycznych stanowi, że organizator imprezy turystycznej odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Organizator nie może zwolnić się od tej odpowiedzialności . Nie może również odesłać klienta do właściciela hotelu lub przewoźnika.

Czy koszt pozytywnego rozpatrzenia reklamacji może być reprezentacją?

Reklamacja polubowna polega na jej rozpatrzeniu po myśli klienta pomimo, że nie jest to uzasadnione przepisami (np. rękojmia) albo umową (np. gwarancja). W przypadku, kiedy nabywca nie ma żadnego roszczenia pozytywne rozpatrzenie reklamacji jest działaniem o charakterze reprezentacji, a wydatki poniesione przez podatnika z tego tytułu nie są kosztem uzyskania przychodu. Takie stanowisko w tej sprawie zajmują organy podatkowe.

Reklama produktów leczniczych – cz. II

Reklama produktów leczniczych podlega odrębnym regulacjom. Ekspert wyjaśnia jakie zasady rządzą reklamą produktów leczniczych.

Reklama produktów leczniczych - cz.I

Reklama produktów leczniczych podlega odrębnym regulacjom. Na co przedsiębiorca może sobie pozwolić reklamując produkty lecznicze, a co jest zabronione – podpowiada ekspert.

REKLAMA